Portal V10 » Aktualności » Nowe Audi A5 Sportback - pierwsze oficjalne zdjęcia i informacje
Nowe Audi A5 Sportback - pierwsze oficjalne zdjęcia i informacje
2009-06-18 - K. Spychalski Tagi: Audi, Audi A5, Audi A5 Sportback
Marka z czterema pierścieniami prezentuje nową koncepcję samochodu: Audi A5 Sportback łączy w sobie to, co najlepsze w różnych typach aut. Jest emocjonalne i eleganckie jak coupé, komfortowe jak limuzyna i praktyczne jak Avant. Po wersjach coupé i cabriolet model Sportback jest trzecim członkiem rodziny A5 i otwiera nowy segment.
Z budzącą podziw stylistyką, dużą przydatnością w życiu codziennym oraz efektywnymi i mocnymi silnikami TFSI, FSI i TDI Audi A5 Sportback pojawi się w salonach na przełomie września i października.
A5 Sportback stanowi kamień milowy, jeżeli chodzi o stylistykę samochodów. 5-drzwiowe coupé wyróżnia się elegancką, sportowo rozciągniętą linią. Duża pokrywa bagażnika została perfekcyjnie włączona w stylistykę tyłu, krawędź obrysowa oraz wkład dyfuzora są elementami kontrastowymi i podkreślają wydłużenie bryły nadwozia.
Przypominającą coupé sylwetkę uzyskano dzięki obniżeniu wysokości nadwozia o 36 milimetrów w porównaniu z limuzyną A4, opadającym bardzo długim liniom dachu, krótkim zwisom z przodu i z tyłu, długiemu rozstawowi osi (2810 mm) oraz czterem pozbawionym ram drzwiom z wąską, dynamiczną grafiką okien. Wyjątkowa koncepcja pokrywy bagażnika gwarantuje wysoką funkcjonalność. A5 Sportback ze swoją tylną partią będącą swoistą interpretacją Avanta łączy w całkowicie nowy sposób sportowy charakter, komfort i wartości użytkowe.
Wyjątkowa koncepcja funkcjonalności w połączeniu z emocjonalną stylistyką dała nowoczesną mieszankę coupé i kombi. Pojemność bagażnika - 480 litrów - zbliżona jest do możliwości A4 Avant. Przy złożonej tylnej kanapie jest to aż 980 litrów. A5 Sportback zapewnia wysoki komfort podróżowania na wszystkich miejscach oraz wygodne wsiadanie i wysiadanie przez każde drzwi. Mimo mniejszej wysokości nadwozia, niż w przypadku limuzyny A4, i opadającemu ku tyłowi dachowi pasażerowie będą mieli w A5 Sportback porównywalną przestrzeń na nogi i nad głowami.
W kwestii napędu A5 Sportback konsekwentnie podąża drogą nowych technologii Audi: wszystkie jednostki napędowe są silnikami z bezpośrednim wtryskiem - silniki wysokoprężne to spokojnie pracujące TDI z Common Rail, silniki benzynowe wykorzystują koncepcję FSI. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin EU5, a silniki wysokoprężne wyposażono seryjnie w filtr cząstek stałych.
Początkowo A5 Sportback będzie oferowane z dwoma silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Jednostki benzynowe - 2.0 TFSI quattro o mocy 155 kW (211 KM) i momencie obrotowym 350 Nm oraz 3,2-litrowy V6 o mocy 195 kW (265 KM) z napędem quattro wyposażono w Audi valvelift system. Ten układ sterowania skokiem zaworów pozwala na uzyskanie większej mocy i wyższego momentu obrotowego przy jednocześnie zmniejszonym zużyciu paliwa.
Na początku sprzedaży będzie można wybrać jeden z trzech silników wysokoprężnych - 2.0 TDI z sześciobiegową skrzynią manualną i systemem Start-Stop, dysponujący mocą 125 kW (170 KM) i 350 Nm, a także wersja 2.7 TDI (140 kW - 190 KM, 400 Nm) oraz trzylitrowy silnik V6 TDI z napędem na wszystkie koła, dysponujący mocą 176 kW (240 KM) i nadzwyczaj wysokim momentem obrotowym 500 Nm.
Nowy system ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną przedniej osi, podobnie jak w Coupé i Cabriolet, przy napędzie na przednią oś zapewnia wyraźnie lepszą samosterowność i kompensację reakcji na zmianę obciążenia, co znacznie poprawia bezpieczeństwo jazdy.
Idealnym uzupełnieniem zestawu nowoczesnych rozwiązań jest Audi drive select. Pozwala on kierowcy na wybór jednej z trzech charakterystyk reakcji na pedał gazu, punktów zmiany przełożenia siedmiobiegowej przekładni S tronic lub multitronic oraz wspomagania układu kierowniczego servotronic. Elementami tego systemu są: adaptacyjna regulacja amortyzatorów, dynamiczny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem, a dla 3.0 TDI i 3.2 FSI - quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym. Jeżeli A5 Sportback posiada system obsługowy MMI, kierowca ma do dyspozycji czwarty, dowolnie programowany tryb pracy.
A5 Sportback stanowi kamień milowy, jeżeli chodzi o stylistykę samochodów. 5-drzwiowe coupé wyróżnia się elegancką, sportowo rozciągniętą linią. Duża pokrywa bagażnika została perfekcyjnie włączona w stylistykę tyłu, krawędź obrysowa oraz wkład dyfuzora są elementami kontrastowymi i podkreślają wydłużenie bryły nadwozia.
Przypominającą coupé sylwetkę uzyskano dzięki obniżeniu wysokości nadwozia o 36 milimetrów w porównaniu z limuzyną A4, opadającym bardzo długim liniom dachu, krótkim zwisom z przodu i z tyłu, długiemu rozstawowi osi (2810 mm) oraz czterem pozbawionym ram drzwiom z wąską, dynamiczną grafiką okien. Wyjątkowa koncepcja pokrywy bagażnika gwarantuje wysoką funkcjonalność. A5 Sportback ze swoją tylną partią będącą swoistą interpretacją Avanta łączy w całkowicie nowy sposób sportowy charakter, komfort i wartości użytkowe.
W kwestii napędu A5 Sportback konsekwentnie podąża drogą nowych technologii Audi: wszystkie jednostki napędowe są silnikami z bezpośrednim wtryskiem - silniki wysokoprężne to spokojnie pracujące TDI z Common Rail, silniki benzynowe wykorzystują koncepcję FSI. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin EU5, a silniki wysokoprężne wyposażono seryjnie w filtr cząstek stałych.
Początkowo A5 Sportback będzie oferowane z dwoma silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Jednostki benzynowe - 2.0 TFSI quattro o mocy 155 kW (211 KM) i momencie obrotowym 350 Nm oraz 3,2-litrowy V6 o mocy 195 kW (265 KM) z napędem quattro wyposażono w Audi valvelift system. Ten układ sterowania skokiem zaworów pozwala na uzyskanie większej mocy i wyższego momentu obrotowego przy jednocześnie zmniejszonym zużyciu paliwa.
Na początku sprzedaży będzie można wybrać jeden z trzech silników wysokoprężnych - 2.0 TDI z sześciobiegową skrzynią manualną i systemem Start-Stop, dysponujący mocą 125 kW (170 KM) i 350 Nm, a także wersja 2.7 TDI (140 kW - 190 KM, 400 Nm) oraz trzylitrowy silnik V6 TDI z napędem na wszystkie koła, dysponujący mocą 176 kW (240 KM) i nadzwyczaj wysokim momentem obrotowym 500 Nm.
Nowy system ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną przedniej osi, podobnie jak w Coupé i Cabriolet, przy napędzie na przednią oś zapewnia wyraźnie lepszą samosterowność i kompensację reakcji na zmianę obciążenia, co znacznie poprawia bezpieczeństwo jazdy.
Idealnym uzupełnieniem zestawu nowoczesnych rozwiązań jest Audi drive select. Pozwala on kierowcy na wybór jednej z trzech charakterystyk reakcji na pedał gazu, punktów zmiany przełożenia siedmiobiegowej przekładni S tronic lub multitronic oraz wspomagania układu kierowniczego servotronic. Elementami tego systemu są: adaptacyjna regulacja amortyzatorów, dynamiczny układ kierowniczy ze zmiennym przełożeniem, a dla 3.0 TDI i 3.2 FSI - quattro ze sportowym mechanizmem różnicowym. Jeżeli A5 Sportback posiada system obsługowy MMI, kierowca ma do dyspozycji czwarty, dowolnie programowany tryb pracy.
źródło: Audi
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowe Audi A5 Sportback - pierwsze oficjalne zdjęcia i informacje
Podobne: Nowe Audi A5 Sportback - pierwsze oficjalne zdjęcia i informacje
Audi RS5 - zestaw szczegółowych informacji »
Audi A5 Sportback 2.0 TDI - Funkcjonalność i ekonomia - nasz test »
Audi A5 Sportback - Emocje i rozsądek - pierwsza jazda »
Nowe Audi A5 - tanio nie będzie »
Podobne galerie: Nowe Audi A5 Sportback - pierwsze oficjalne zdjęcia i informacje
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć