Portal V10  »  Aktualności  »  Nowe BMW serii 6 Coupe i Cabrio
Nowe BMW serii 6 Coupe i Cabrio

Nowe BMW serii 6 Coupe i Cabrio

2007-06-27 - R. Branson     Tagi:
Dwa samochody marzeń rozpoczynają kolejną rundę. Po atrakcyjnych modyfikacjach stylistyki, udoskonaleniu detali i kolorystyki wnętrza oraz wprowadzeniu innowacji w zakresie napędu, układów wspomagających kierowcę i układów bezpieczeństwa, nowe BMW serii 6 Coupé i nowe BMW serii 6 Cabrio będą fascynować jeszcze bardziej.
Nowe BMW serii 6 Coupe i CabrioNowe BMW serii 6 Coupe i Cabrio
Wygląd i nowoczesna technika obu modelu jest autentyczną i jednocześnie nowoczesną interpretacją klasycznego ducha Gran Turismo. Najistotniejsza nowość pod maską: po raz pierwszy w samochodzie tego segmentu elastyczność i ekonomiczność zapewnia jednostka wysokoprężna. Najmocniejszy sześciocylindrowy wysokoprężny silnik rzędowy świata o poj. 3,0 l daje BMW serii 6 efektywną dynamikę w szczególnie imponującej formie. Również silniki benzynowe poddane zostały wielorakim modyfikacjom optymalizującym zużycie paliwa i emisję spalin, m.in. bezpośredni wtrysk High Precision Injection w sześciocylindrowym silniku rzędowym, odzysk energii hamowania oraz sterownie agregatami pomocniczymi w zależności od faktycznego zapotrzebowania.
Nowe BMW serii 6 Coupe i CabrioNowe BMW serii 6 Coupe i Cabrio
Do charakteru BMW serii 6 idealnie pasuje też nowa sześciobiegowa sportowa skrzynia automatyczna. Pozwala ona na komfortową, zrelaksowaną jazdę i daje przy tym możliwość spontanicznego wykorzystania potężnej mocy silnika przy zapierających dech w piersiach manewrach przyspieszenia.

Styl i sport to dwie dyscypliny, które BMW serii 6 opanowało w doskonały sposób: czy to jako eleganckie sportowe coupé w najlepszej tradycji Gran Turismo, czy jako dynamiczny, luksusowy kabriolet, w którym pasażerowie mogą „złapać wiatr w żagle”. Obydwa modele łączą swoje zalety z bezsprzeczną przydatnością do codziennej eksploatacji tego przestrzennego auta z układem miejsc 2+2.
Nowe BMW serii 6 Coupe i CabrioNowe BMW serii 6 Coupe i Cabrio
BMW serii 6 w wersji Coupé i Cabrio odnoszą się do 70-letniej tradycji fascynacji mobilnością i do sukcesów w sporcie motorowym. Takie auta jak BMW 327/28 Coupé, BMW 3200 CS, BMW 3.0 CSi czy też pierwsza generacja BMW serii 6 reprezentują jedyne w swoim rodzaju, typowe dla BMW połączenie elegancji i sportowego, wyścigowego charakteru. Auta takie jak BMW 327 Cabriolet, BMW 335 Cabriolet czy BMW 503 Cabriolet weszły do historii ekskluzywnej i dynamicznej jazdy z otwartym dachem. Stanowiły jednocześnie kamienie milowe w zakresie techniki i stylistyki, które miały decydujący wpływ na dalszy rozwój marki BMW i jej produktów.
Nowe BMW serii 6 Coupe i CabrioNowe BMW serii 6 Coupe i Cabrio
Również dzisiaj BMW serii 6 pełni istotną rolę w całej palecie modeli tej marki. Jest papierkiem lakmusowym innowacyjności, wyrazem postępu technicznego i jednocześnie platformą kontaktową z najbardziej wymagającą grupą klientów. Samochody tej kategorii pozwalają na szczególnie aktywną interakcję między producentem a nabywcami. Kierowcy decydujący się na kupno BMW serii 6 Coupé czy BMW serii 6 Cabrio świadomie sygnalizują swoją preferencję marki BMW, demonstrując przy tym wagę, jaką przywiązują do innowacji technicznych, najwyższej jakości i indywidualnego stylu.
Nowe BMW serii 6 Coupe i CabrioNowe BMW serii 6 Coupe i Cabrio
Dzięki temu bardzo wiele uwagi poświęcają produktowi i jego detalom nie tylko przed kupnem, ale i też po nim. Wszelkiego rodzaju nowości, które u naszych krytycznych klientów pozytywnie przejdą „egzamin”, mają szansę określić kierunek rozwoju całej marki. Tym samym BMW serii 6 pełni rolę wzorca nie tylko w zakresie stylistyki, ale i koncepcji obsługi, komfortu, techniki zawieszenia i systemów wspomagających kierowcę.
Ponad 75500 pojazdów wyprodukowanych w ciągu niespełna trzech lat jest imponującym dowodem udanego nawiązania marki do tradycji wysoko cenionych modeli Gran Turismo. W segmencie, w którym toczy się zażarta konkurencja renomowanych marek, BMW serii 6 plasuje się - pod względem liczby zarejestrowanych pojazdów - na drugiej pozycji. Tym samym zostawia daleko w tyle wszystkich konkurentów, którzy oferują auta o podobnie wszechstronnym zastosowaniu.
Nowe BMW serii 6 Coupe i CabrioNowe BMW serii 6 Coupe i Cabrio
Spójną we wszystkich detalach całość określa w głównej mierze „posągowa” sylwetka. Coupé i Cabrio prezentują się z zewnątrz jak wykute z jednej bryły. Nieprzerwany bieg wszystkich charakterystycznych linii BMW serii 6 tworzy przy tym harmonijne połączenie części przedniej, bocznej i tylnej. W harmonijny wizerunek wpisują się też obszerne i masywnie ukształtowane powierzchnie tworzące z każdej perspektywy sportową elegancję w wyjątkowo dynamicznej postaci. Dzięki takiej mowie kształtów BMW serii 6 Coupé ugruntowało swoją pozycję nowoczesnej i innowacyjnej interpretacji klasycznej koncepcji Gran Turismo. Podobnie jak BMW serii 6 Cabrio, które z uwagi na swoją stylistykę stało się symbolem sportowej i eleganckiej jazdy „pod gołym niebem”.Po raz pierwszy w tym segmencie pojazdów zarówno Coupé, jak i Cabrio oferowane są też z silnikiem wysokoprężnym. To najmocniejszy i najbardziej sportowy wysokoprężny sześciocylindrowy silnik rzędowy o poj. 3,0 l, który zapewnia niepowtarzalny rozwój mocy i efektywność w dwóch wyjątkowo cenionych autach. Z pojemności 3,0 l, układu Variable Twin Turbo (VTT) i wtrysku Common Rail trzeciej generacji silnik z aluminiową skrzynią korbową uzyskuje w BMW 635d Coupé i BMW 635d Cabrio moc 210 kW/286 KM oraz maksymalny moment obrotowy 580 Nm. Niespotykana w tej klasie mocy masa silnika wysokoprężnego sprzyja zarówno efektywności jak i zwinności BMW serii 6.Układ VTT, nazywany też doładowaniem stopniowym, składa się z dwóch turbosprężarek o różnej wielkości. Przy niskich obrotach silnika aktywowana jest najpierw mniejsza turbosprężarka. Niewielkiemu momentowi bezwładności sprężarka zawdzięcza natychmiastową i spontaniczną reakcję już przy najmniejszym poruszeniu pedału gazu. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej do pracy włącza się druga, większa turbosprężarka. Maksymalny moment obrotowy 580 Nm uzyskiwany jest już przy prędkości 1750 obr/min, a maksymalna moc silnika przy 4400 obr/min.

Swój sportowy charakter wyczynowy „diesel” ujawnia przy sprincie od 0 do 100 km/h: w BMW 635d Coupé trwa on 6,3 s, a w BMW 635d Cabrio 6,6 s. Prędkość maksymalna obydwu modeli ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Miarą efektywności w tej klasie pojazdów jest w BMW 635d średnie użycie paliwa według UE wynoszące 6,9 l w Coupé i 7,2 l w Cabrio. Daje to zasięg bez tankowania wynoszący do 1015 km w Coupé i do 970 km w Cabrio, co sprzyja długodystansowemu charakterowi tego auta, co jest również tradycyjną cechą aut typu Gran Turismo.

Również w nowym BMW serii 6 ośmiocylindrowy silnik, synonim potężnego rozwoju mocy, plasuje się na szczycie palety jednostek napędowych. Agregat o pojemności 4,8 l montowany w BMW 650i Coupé i BMW 650i Cabrio ma moc 270 kW/367 KM przy 6 300 obr/min i wytwarza maksymalny moment obrotowy 490 Nm przy 3 400 obr/min. Supernowoczesny silnik aluminiowy wyposażony jest w bezprzepustnicową regulację zaworów VALVETRONIC, zmienną regulację faz rozrządu Double VANOS po stronie ssania i wydechu oraz w dwustopniowy układ ssący. Takie rozwiązania techniczne w zmodernizowanym silniku oraz liczne modyfikacje służące redukcji zużycia paliwa powodują, że jednostka ośmiocylindrowa fascynuje nie tylko wyjątkowym spokojem pracy, ale i oszczędnością i niewielką emisją spalin.

Nowe BMW 650i Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s, a i Cabrio (5,5 s) może pochwalić się sprintem godnym rasowego sportowego auta. W obydwu pojazdach prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 11,7 l na 100 km w Coupé i 12,6 l w Cabrio, co daje wartości o 5 procent niższe niż w poprzednich modelach. W ten sposób również w tej klasie mocy po raz kolejny udało się uzyskać postęp w ramach koncepcji BMW EfficientDynamics.

Silnik o pojemności 3,0 l z zespoloną magnezowo-aluminiową skrzynią korbową w BMW 630i reprezentuje najnowsze stadium rozwoju jednostek sześciocylindrowych. Najistotniejszą nowością jest High Precision Injection - bezpośredni wtrysk benzyny drugiej generacji umożliwiający oszczędną pracę na ubogiej mieszance w szerokim zakresie obciążeń, nawet przy wyższych obrotach, co przynosi znaczne korzyści również w codziennej eksploatacji. Efekt ten uzyskano dzięki nowym piezowtryskiwaczom umieszczonym pomiędzy zaworami i wtryskującym paliwo bezpośrednio obok świecy zapłonowej. Bezpośredni wtrysk benzyny w trybie ubogiej mieszanki opracowano, podobnie jak szereg innych rozwiązań, w celu redukcji zużycia paliwa w ramach strategii rozwoju BMW Efficient Dynamics, której rezultaty wprowadzane są sukcesywnie we wszystkich seriach.

W nowym BMW 630i Coupé i BMW 630i Cabrio najnowocześniejszy obecnie sześciocylindrowy silnik ma moc 200 kW/272 KM, a więc o 10 kW więcej od poprzedniej wersji pracującej na zwykłej mieszance. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW 630i Coupé 6,2 s, Cabrio potrzebuje zaś 6,7 s. W obydwu pojazdach prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi w BMW 630i 7,9 l na 100 km, a w Coupé 8,3 l, co stanowi wartość o 15 procent niższą niż w poprzednich modelach.

W nowym BMW 630i i BMW 650i moc silnika przenoszona jest standardowo na wał napędowy i tylne koła przez sześciobiegową skrzynię manualną. Alternatywnie oferowana jest też nowa sportowa sześciobiegowa skrzynia automatyczna należąca w BMW 635d do wyposażenia standardowego. W najlepszej tradycji Gran Turismo spełnia ona najwyższe wymagania komfortu i cechuje się niezwykle krótkimi czasami reakcji i przełączeń oraz bardzo bezpośrednim sprzężeniem z silnikiem, dzięki którym moc silnika dynamicznie przekłada się na przyjemność jazdy.
Sportową skrzynię automatyczną obsługuje się za pomocą elektronicznego przełącznika biegów.

Do przejścia na tryb manualny wystarczy krótki ruch przełącznika z pozycji D w lewo, po czym biegi przełączać można sekwencyjnie: albo przełącznikiem, albo dźwigienkami przy kierownicy. Przełączenie na tryb manualny możliwe jest też przez dźwigienki przy kierownicy. Naciśnięcie umieszczonego za przełącznikiem biegów przycisku SPORT powoduje jeszcze szybszą i bardziej dynamiczną zmianę przełożeń. Włączenie przycisku SPORT powoduje też zmianę progresji pedału gazu, a w połączeniu ze standardowym układem kierowniczym również charakterystyki układu Servotronic, co daje optymalne warunki do dynamicznego przyspieszania.



źródło: BMW

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowe BMW serii 6 Coupe i Cabrio