Portal V10 » Aktualności » Nowe Ferrari F430 Scuderia
Nowe Ferrari F430 Scuderia
2007-07-23 - R. Branson Tagi:
Hardcorową wersję Ferrari F430 zaprezentuje podczas IAA sam Michael Schumacher. Nowy pocisk z Maranello ma pod maską 510 KM i waży zaledwie 1250 kg.
Oto bezkompromisowa, odchudzona wersja cywilnego modelu F430. W porównaniu do poprzednika, czyli Ferrari 360 CS, w nowym modelu położono jeszcze większy nacisk na precyzję prowadzenia i szybkość zmiany biegów. Scuderia waży o 100 kg mniej od F430, a jej silnik zamiast 490 dysponuje teraz mocą 510 KM osiąganą przy 8500 obr/min. Każdy z 510 koni ma za zadanie pociągnąć zaledwie 2,45 kg masy auta. W związku z tym należy spodziewać się wzmożonej dawki adrenaliny u każdego, kto zasiądzie za jego sportową kierownicą zwaną „manettino”. Tym bardziej, że wersję Scuderia wyposażono w zupełnie nową skrzynię biegów. Jej nazwa „Superfast” jak ulał pasuje do szybkości z jaką zmieniane są kolejne przełożenia - trwa to zaledwie 60 milisekundy. Po raz pierwszy system kontroli trakcji łączy pracę elektronicznego dyferencjału E-Diff z przejętym wprost z F1 układem Trac Traction. Tej ostrej jak brzytwa torowo-ulicznej wersji F430 dodano kilka atrybutów włoskiego macho. Wzdłuż nadwozia pojawiły się dwa biegnące równolegle szare pasy, niemal cały tylny pas wraz z dyfuzorem wykonano z karbonu, a wnęki kół zdobią ogromne lakierowane na złoty kolor aluminiowe obręcze kół. Wewnątrz zamiast delikatnej cielęcej skóry, nawigacji i klimatyzacji znajdziemy klatkę bezpieczeństwa i dwa ultralekkie sportowe kubły w sporej części wykonane z karbonu.
Oto bezkompromisowa, odchudzona wersja cywilnego modelu F430. W porównaniu do poprzednika, czyli Ferrari 360 CS, w nowym modelu położono jeszcze większy nacisk na precyzję prowadzenia i szybkość zmiany biegów. Scuderia waży o 100 kg mniej od F430, a jej silnik zamiast 490 dysponuje teraz mocą 510 KM osiąganą przy 8500 obr/min. Każdy z 510 koni ma za zadanie pociągnąć zaledwie 2,45 kg masy auta. W związku z tym należy spodziewać się wzmożonej dawki adrenaliny u każdego, kto zasiądzie za jego sportową kierownicą zwaną „manettino”. Tym bardziej, że wersję Scuderia wyposażono w zupełnie nową skrzynię biegów. Jej nazwa „Superfast” jak ulał pasuje do szybkości z jaką zmieniane są kolejne przełożenia - trwa to zaledwie 60 milisekundy. Po raz pierwszy system kontroli trakcji łączy pracę elektronicznego dyferencjału E-Diff z przejętym wprost z F1 układem Trac Traction. Tej ostrej jak brzytwa torowo-ulicznej wersji F430 dodano kilka atrybutów włoskiego macho. Wzdłuż nadwozia pojawiły się dwa biegnące równolegle szare pasy, niemal cały tylny pas wraz z dyfuzorem wykonano z karbonu, a wnęki kół zdobią ogromne lakierowane na złoty kolor aluminiowe obręcze kół. Wewnątrz zamiast delikatnej cielęcej skóry, nawigacji i klimatyzacji znajdziemy klatkę bezpieczeństwa i dwa ultralekkie sportowe kubły w sporej części wykonane z karbonu.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowe Ferrari F430 Scuderia
Newsletter
Galerie zdjęć