Portal V10 » Aktualności » Nowe MINI 2008 - będzie "czystsze" i mniej paliło
Nowe MINI 2008 - będzie "czystsze" i mniej paliło
2007-06-01 - R. Branson Tagi:
Już od sierpnia 2007 r. wszystkie modele MINI hatchback będą charakteryzować się niższym zużyciem paliwa i niższym poziomem emisji spalin - najbardziej wydajne będzie nowe MINI Cooper D: 3,9 litra paliwa na 100 kilometrów, 104 gramy CO2 na kilometr.
Wszystkie warianty modelowe nowego MINI (oprócz Cabrio) będą standardowo wyposażone w nowoczesne komponenty peryferyjne silnika, które pozwolą na oszczędniejsze zużycie paliwa, zwiększając jednocześnie radość z jazdy. System Brake Energy Regeneration, automatyczna funkcja włączania i wyłączania silnika oraz wskaźnik zmiany biegów to funkcje, które zagwarantują MINI Cooper S i MINI Cooper oraz MINI One i MINI Cooper D niespotykaną jak dotąd w ich klasie równowagę pomiędzy radością z jazdy a niskim zużyciem paliwa. Absolutnym liderem pod względem wydajności jest MINI Cooper D: wyposażony w 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 80 kW/110 KM model spala w cyklu pomiarowym UE zaledwie 3,9 litra paliwa na 100 kilometrów i osiąga niezwykle niski w swej klasie poziom emisji CO2 rzędu 104 gramów na kilometr. Zwiększenie wydajności wszystkich wariacji modelowych MINI nie wpłynie jednak na podwyższenie aktualnej ceny zakupu. Idealnym przykładem sprytnego połączenia większej radości z jazdy i zredukowanego zużycia paliwa jest system odzyskiwania energii hamowania Brake Energy Regeneration, który będzie odtąd standardowo montowany we wszystkich modelach MINI. Inteligentny system zarządzania energią pozwala na przekształcenie mocy pierwotnej silnika w siłę napędu, przy czym prąd dla instalacji elektrycznej pojazdu wytwarzany jest wyłącznie podczas toczenia się lub wyhamowania pojazdu. W tym celu w fazie napędzania pojazdu alternator jest automatycznie odłączany. Moc generowana w tradycyjnym pojeździe idzie tu zatem w parze z jeszcze lepszym przyspieszeniem. Oczywiście zasilanie elektryczne jest stale pod kontrolą: gdy tylko MINI wchodzi w fazę toczenia lub hamowania, następuje ponowne uruchomienie alternatora. Co więcej, inteligentny system zarządzania energią nieustannie monitoruje poziom naładowania akumulatora. Określone fazy regeneracji, sprecyzowane minimalne obciążenie oraz wykorzystanie nowoczesnej generacji akumulatora AGM (Absorbent Glass Mat) daje gwarancję maksymalnej trwałości użytkowej akumulatora. System odzyskiwania energii hamowania pozwala zredukować zużycie paliwa nowego MINI i poziomy emisji spalin niezależnie od stylu jazdy.
Funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika: nigdy więcej pracy na biegu jałowym.
We wszystkich modelach MINI wyposażonych w przekładnię manualną można będzie w przyszłości całkowicie wyeliminować pracę silnika na biegu jałowym. Nowa funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika automatycznie wyłącza silnik w momencie zatrzymania się pojazdu np. na skrzyżowaniu, gdy tylko dźwignia zmiany biegów zostanie ustawiona w pozycji neutralnej, a kierowca zwolni pedał sprzęgła. Aby ponownie uruchomić silnik, wystarczy tylko ponownie nacisnąć sprzęgło. Silnik zostanie wówczas bezzwłocznie uruchomiony.
Zawsze na odpowiednim biegu: wskaźnik zmiany biegów.
Dzięki wskaźnikowi zmiany biegów - kolejnej funkcji standardowej - kierowca MINI ze skrzynią manualną może zawsze cieszyć się ekonomicznym stylem jazdy. Układ sterowania silnikiem nieustannie analizuje prędkość obrotową silnika, warunki drogowe i pozycję pedału gazu i w oparciu o te czynniki dobiera optymalny bieg dla ekonomicznej jazdy. Gdy tylko wskazana jest zmiana biegu, na wyświetlaczu poniżej prędkościomierza wyświetlany jest odpowiedni symbol strzałki. Bieg może być również przedstawiony w postaci cyfry.
MINI Cooper: większa radość z jazdy, niższe zużycie paliwa.
4-cylindrowy, bezsprężarkowy silnik nowego MINI Cooper o pojemności 1,6 litra rozwija moc 88 kW/120 KM. Maksymalny moment obrotowy rzędu 160 Nm dostępny jest już przy 4 250 obr/min. Inspirowany wyjątkową technologią VALVETRONIC firmy BMW Group system regulacji zaworów ssących jest w pełni adaptacyjny. Skok zaworów i czasy otwarcia sterowane są płynnie i elektronicznie w zależności od aktualnego zapotrzebowania mocy. Ten innowacyjny system regulacji zaworów nie tylko zapewnia spontaniczną reakcję i niezwykle spokojną pracę silnika, ale gwarantuje również niski poziom zużycia paliwa i emisji spalin. MINI Cooper przyspiesza od 0 do 100 km w 9,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 203 km/h. Średnie spalanie utrzymane jest na poziomie zaledwie 5,4 litra na 100 kilometrów w cyklu pomiarowym UE (w poprzednim modelu: 5,8 litra/ 100 kilometrów), natomiast poziom emisji spalin został obniżony do 129 gramów na kilometr (w poprzednim modelu: 139 g/km), co powoduje, że MINI Cooper z roku modelowego 2008 wyznaczy jeszcze wyższe standardy wydajnej radości z jazdy.
MINI Cooper D: jeszcze bardziej ekonomiczne, czystsze i bardziej dynamiczne.
Nowe MINI Cooper D przedstawia ogromny potencjał nowoczesnych silników wysokoprężnych w jeszcze bardziej imponujący sposób. Właściwości 4-cylindrowego silnika o pojemności 1,6 litra to oparty na technologii Common Rail, nowatorski system bezpośredniego wtrysku i turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny, zapewniające idealny poziom mocy przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika. Moc nowego i niezwykle lekkiego - dzięki aluminiowej konstrukcji - silnika wysokoprężnego to 80 kW/110 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm można teraz uzyskać w zakresie od 1 750 do 2 000 obr/min. Funkcja Overboost pozwala na chwilowe zwiększenie momentu obrotowego do 260 Nm.
MINI Cooper D oferuje imponującą moc napędową i sportowe osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 9,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 195 km/h. Poziom zużycia paliwa i emisji spalin nowego MINI Coopera D robią wrażenie. Średnie spalanie w cyklu pomiarowym UE to 3,9 litra na 100 kilometrów (w poprzednim modelu: 4,4 l/100 km), a poziom emisji spalin wynosi 104 gramów na kilometr (w poprzednim modelu: 118 g/km) - wartości te wyznaczają nowe standardy wydajności. Jak dotąd MINI nie było jeszcze nigdy tak ekonomiczne i oszczędne - i jeszcze nigdy nie dostarczało tak dużej dawki radości z jazdy przy niskim zużyciu paliwa i emisji spalin. Z zasięgiem bez tankowania wynoszącym 1025 kilometrów MINI Cooper D wykazuje cechy prawdziwego długodystansowca.
Nowe elementy wyposażenia - jeszcze więcej komfortu i charyzmy.
Jedną z funkcji zwiększających komfort jazdy nowym MINI z roku modelowego 2008 jest unowocześniony tempomat, wyświetlający wybraną prędkość w sposób cyfrowy. Tempomat pozwala wybrać i utrzymać zadaną prędkość niezależnie od rodzaju trasy. W roku modelowym 2008 MINI Cooper D dołączy do takich modeli jak MINI Cooper S, MINI Cooper i MINI One wyposażonych w 6-biegową skrzynię automatyczną. Już od sierpnia 2007 r. uzupełnieniem pokładowych funkcji rozrywki w nowym MINI będzie połączenie USB z funkcją Bluetooth do podłączania zewnętrznych źródeł dźwięku. Połączenie to pozwala na zintegrowanie urządzeń do przechowywania mediów czy takich odtwarzaczy MP3 jak na przykład Apple iPod z systemem rozrywki MINI poprzez port USB. Wyboru muzyki dokonuje się za pomocą sterowników systemu audio, którego menu pozwala na selekcję pomiędzy wykonawcą, albumem itp. Za pomocą funkcji Bluetooth można również bezprzewodowo podłączyć telefony komórkowe. Dodatkowym akcentem wizualnym wśród bogatego zestawu akcesoriów wyposażenia jest unikalny lakier metaliczny w kolorze White Silver, dostępny dla MINI Cabrio Sidewalk.
Wszystkie warianty modelowe nowego MINI (oprócz Cabrio) będą standardowo wyposażone w nowoczesne komponenty peryferyjne silnika, które pozwolą na oszczędniejsze zużycie paliwa, zwiększając jednocześnie radość z jazdy. System Brake Energy Regeneration, automatyczna funkcja włączania i wyłączania silnika oraz wskaźnik zmiany biegów to funkcje, które zagwarantują MINI Cooper S i MINI Cooper oraz MINI One i MINI Cooper D niespotykaną jak dotąd w ich klasie równowagę pomiędzy radością z jazdy a niskim zużyciem paliwa. Absolutnym liderem pod względem wydajności jest MINI Cooper D: wyposażony w 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o mocy 80 kW/110 KM model spala w cyklu pomiarowym UE zaledwie 3,9 litra paliwa na 100 kilometrów i osiąga niezwykle niski w swej klasie poziom emisji CO2 rzędu 104 gramów na kilometr. Zwiększenie wydajności wszystkich wariacji modelowych MINI nie wpłynie jednak na podwyższenie aktualnej ceny zakupu. Idealnym przykładem sprytnego połączenia większej radości z jazdy i zredukowanego zużycia paliwa jest system odzyskiwania energii hamowania Brake Energy Regeneration, który będzie odtąd standardowo montowany we wszystkich modelach MINI. Inteligentny system zarządzania energią pozwala na przekształcenie mocy pierwotnej silnika w siłę napędu, przy czym prąd dla instalacji elektrycznej pojazdu wytwarzany jest wyłącznie podczas toczenia się lub wyhamowania pojazdu. W tym celu w fazie napędzania pojazdu alternator jest automatycznie odłączany. Moc generowana w tradycyjnym pojeździe idzie tu zatem w parze z jeszcze lepszym przyspieszeniem. Oczywiście zasilanie elektryczne jest stale pod kontrolą: gdy tylko MINI wchodzi w fazę toczenia lub hamowania, następuje ponowne uruchomienie alternatora. Co więcej, inteligentny system zarządzania energią nieustannie monitoruje poziom naładowania akumulatora. Określone fazy regeneracji, sprecyzowane minimalne obciążenie oraz wykorzystanie nowoczesnej generacji akumulatora AGM (Absorbent Glass Mat) daje gwarancję maksymalnej trwałości użytkowej akumulatora. System odzyskiwania energii hamowania pozwala zredukować zużycie paliwa nowego MINI i poziomy emisji spalin niezależnie od stylu jazdy.
We wszystkich modelach MINI wyposażonych w przekładnię manualną można będzie w przyszłości całkowicie wyeliminować pracę silnika na biegu jałowym. Nowa funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika automatycznie wyłącza silnik w momencie zatrzymania się pojazdu np. na skrzyżowaniu, gdy tylko dźwignia zmiany biegów zostanie ustawiona w pozycji neutralnej, a kierowca zwolni pedał sprzęgła. Aby ponownie uruchomić silnik, wystarczy tylko ponownie nacisnąć sprzęgło. Silnik zostanie wówczas bezzwłocznie uruchomiony.
Zawsze na odpowiednim biegu: wskaźnik zmiany biegów.
Dzięki wskaźnikowi zmiany biegów - kolejnej funkcji standardowej - kierowca MINI ze skrzynią manualną może zawsze cieszyć się ekonomicznym stylem jazdy. Układ sterowania silnikiem nieustannie analizuje prędkość obrotową silnika, warunki drogowe i pozycję pedału gazu i w oparciu o te czynniki dobiera optymalny bieg dla ekonomicznej jazdy. Gdy tylko wskazana jest zmiana biegu, na wyświetlaczu poniżej prędkościomierza wyświetlany jest odpowiedni symbol strzałki. Bieg może być również przedstawiony w postaci cyfry.
MINI Cooper: większa radość z jazdy, niższe zużycie paliwa.
4-cylindrowy, bezsprężarkowy silnik nowego MINI Cooper o pojemności 1,6 litra rozwija moc 88 kW/120 KM. Maksymalny moment obrotowy rzędu 160 Nm dostępny jest już przy 4 250 obr/min. Inspirowany wyjątkową technologią VALVETRONIC firmy BMW Group system regulacji zaworów ssących jest w pełni adaptacyjny. Skok zaworów i czasy otwarcia sterowane są płynnie i elektronicznie w zależności od aktualnego zapotrzebowania mocy. Ten innowacyjny system regulacji zaworów nie tylko zapewnia spontaniczną reakcję i niezwykle spokojną pracę silnika, ale gwarantuje również niski poziom zużycia paliwa i emisji spalin. MINI Cooper przyspiesza od 0 do 100 km w 9,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 203 km/h. Średnie spalanie utrzymane jest na poziomie zaledwie 5,4 litra na 100 kilometrów w cyklu pomiarowym UE (w poprzednim modelu: 5,8 litra/ 100 kilometrów), natomiast poziom emisji spalin został obniżony do 129 gramów na kilometr (w poprzednim modelu: 139 g/km), co powoduje, że MINI Cooper z roku modelowego 2008 wyznaczy jeszcze wyższe standardy wydajnej radości z jazdy.
MINI Cooper D: jeszcze bardziej ekonomiczne, czystsze i bardziej dynamiczne.
Nowe MINI Cooper D przedstawia ogromny potencjał nowoczesnych silników wysokoprężnych w jeszcze bardziej imponujący sposób. Właściwości 4-cylindrowego silnika o pojemności 1,6 litra to oparty na technologii Common Rail, nowatorski system bezpośredniego wtrysku i turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny, zapewniające idealny poziom mocy przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika. Moc nowego i niezwykle lekkiego - dzięki aluminiowej konstrukcji - silnika wysokoprężnego to 80 kW/110 KM, natomiast maksymalny moment obrotowy 240 Nm można teraz uzyskać w zakresie od 1 750 do 2 000 obr/min. Funkcja Overboost pozwala na chwilowe zwiększenie momentu obrotowego do 260 Nm.
MINI Cooper D oferuje imponującą moc napędową i sportowe osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 9,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 195 km/h. Poziom zużycia paliwa i emisji spalin nowego MINI Coopera D robią wrażenie. Średnie spalanie w cyklu pomiarowym UE to 3,9 litra na 100 kilometrów (w poprzednim modelu: 4,4 l/100 km), a poziom emisji spalin wynosi 104 gramów na kilometr (w poprzednim modelu: 118 g/km) - wartości te wyznaczają nowe standardy wydajności. Jak dotąd MINI nie było jeszcze nigdy tak ekonomiczne i oszczędne - i jeszcze nigdy nie dostarczało tak dużej dawki radości z jazdy przy niskim zużyciu paliwa i emisji spalin. Z zasięgiem bez tankowania wynoszącym 1025 kilometrów MINI Cooper D wykazuje cechy prawdziwego długodystansowca.
Nowe elementy wyposażenia - jeszcze więcej komfortu i charyzmy.
Jedną z funkcji zwiększających komfort jazdy nowym MINI z roku modelowego 2008 jest unowocześniony tempomat, wyświetlający wybraną prędkość w sposób cyfrowy. Tempomat pozwala wybrać i utrzymać zadaną prędkość niezależnie od rodzaju trasy. W roku modelowym 2008 MINI Cooper D dołączy do takich modeli jak MINI Cooper S, MINI Cooper i MINI One wyposażonych w 6-biegową skrzynię automatyczną. Już od sierpnia 2007 r. uzupełnieniem pokładowych funkcji rozrywki w nowym MINI będzie połączenie USB z funkcją Bluetooth do podłączania zewnętrznych źródeł dźwięku. Połączenie to pozwala na zintegrowanie urządzeń do przechowywania mediów czy takich odtwarzaczy MP3 jak na przykład Apple iPod z systemem rozrywki MINI poprzez port USB. Wyboru muzyki dokonuje się za pomocą sterowników systemu audio, którego menu pozwala na selekcję pomiędzy wykonawcą, albumem itp. Za pomocą funkcji Bluetooth można również bezprzewodowo podłączyć telefony komórkowe. Dodatkowym akcentem wizualnym wśród bogatego zestawu akcesoriów wyposażenia jest unikalny lakier metaliczny w kolorze White Silver, dostępny dla MINI Cabrio Sidewalk.
źródło: BMW
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowe MINI 2008 - będzie "czystsze" i mniej paliło
Newsletter
Galerie zdjęć