Portal V10 » Prezentacje / testy » Nowe Renault Fluence - oficjalna prezentacja kompaktowego sedana
Nowe Renault Fluence - oficjalna prezentacja kompaktowego sedana
2009-08-31 - K. Spychalski Tagi: Renault, Sedan, Renault Fluence
Jesienią tego roku koncern Renault wprowadza do sprzedaży nowego, eleganckiego i stylowego sedana − FLUENCE. Renault Fluence ma ambicje stać się najatrakcyjniejszą ofertą w swej kategorii.
Cechami wyróżniającymi ten samochód na tle konkurencji są wyraziste linie nadwozia nadające mu sportowy, mocny charakter, komfortowe wnętrze i wiele użytecznych rozwiązań technologicznych. Samochód przeznaczony dla amatorów sedanów jest następcą czterodrzwiowego Megane II montowanego na liniach produkcyjnych fabryki Oyak-Renault w Bursie (Turcja). Jego produkcja będzie prowadzona z wykorzystaniem istniejącego zaplecza przemysłowego.
1. ELEGANCKIE I PŁYNNE LINIE NADWOZIA
Nowoczesna sylwetka i harmonijne kształty nadwozia
Nowy sedan o całkowitej długości 4,62 m ze względu na swoje wymiary i wyposażenie plasuje się pomiędzy segmentem kompaktowych samochodów rodzinnych (segment C) a segmentem samochodów klasy średniej wyższej. Linia wychodząca od wydłużonych reflektorów przebiega płynnie przez całe nadwozie, łącząc się harmonijnie z przetłoczeniem bagażnika. Przednia listwa ozdobna i chromowana górna krata wlotu powietrza stanowią sportowy akcent z przodu samochodu. Wysoko wyprofilowane nadkola i długa maska podkreślają mocny charakter auta. Z tyłu uwagę zwracają poziomo umieszczone dwuczęściowe światła, co zapewnia szeroki dostęp do bagażnika i podkreśla zdecydowanie nowoczesny kształt nadwozia samochodu. W wyposażeniu znajdują się także elementy podkreślające wysoką klasę pojazdu: ozdobne wykończenie drzwi wokół szyb, listwa ozdobna bagażnika, obudowy świateł przeciwmgłowych, chromowane klamki drzwi, środkowy słupek pokryty czarnym, błyszczącym lakierem oraz boczne listwy ozdobne w kolorze nadwozia.
Solidna konstrukcja i wysoka jakość
Wyważone proporcje między przeszkleniem nadwozia a dużą powierzchnią drzwi wyposażonych w dolne listwy ochronne stwarzają poczucie solidnej konstrukcji i bezpieczeństwa. Z profilu, zaokrąglona linia błotników przednich jest przedłużona ku tyłowi i podkreśla silną konstrukcję nadwozia. Renault Fluence wyróżnia się wysoką jakością wykończenia widoczną w starannym spasowaniu elementów nadwozia i zmniejszeniu szczelin między nimi (na przykład przy słupkach, wokół klapki wlewu paliwa). W tylnym zderzaku dyskretnie umieszczono czujniki wspomagania parkowania. Wycieraczki są ukryte pod wyprofilowaną pokrywą silnika, co ma wpływ na estetykę nadwozia, ale też zapewnia lepsze parametry akustyczne i aerodynamiczne.Prostota i elegancja we wnętrzu
Listwa ozdobna podkreśla płynne kształty deski rozdzielczej. Elementy sterujące niezbędne do prowadzenia samochodu i obsługi urządzeń pokładowych znajdują się w zasięgu ręki. Są one rozmieszczone wokół kierownicy i na konsoli centralnej tak, aby uwolnić maksymalnie dużą przestrzeń dla pasażerów. Dużo uwagi poświęcono na zapewnienie wysokiej jakości materiałów i dokładne spasowanie elementów: górna część deski rozdzielczej jest pokryta miękkim materiałem, odpornym na warunki codziennej eksploatacji i działanie promieni słonecznych.Wyższy poziom wyposażenia pojazdu jest wyraźnie widoczny w kabinie dzięki zastosowaniu licznych części chromowanych, takich jak klamki drzwi, ramki liczników, gałka dźwigni zmiany biegów, czy też możliwość zamówienia tapicerki skórzanej w jasnym lub ciemnym kolorze. Szczególną uwagę zwrócono na elementy dekoracyjne, aby uzyskać możliwość zróżnicowania wystrojów wnętrza w zależności od poziomu wyposażenia samochodu. Klienci będą więc mogli wybrać jasną kolorystykę kabiny - elegancką i podkreślającą komfort lub ciemniejszy, bardziej sportowy wystrój.2. RENAULT FLUENCE DBA O WYGODĘ KIEROWCY I PASAŻERÓW
Ergonomiczne miejsce kierowcy
Renault Fluence jest samochodem, do którego łatwo się przyzwyczaić dzięki jego ergonomii i prostej obsłudze. Każdy kierowca znajdzie w nim wygodną dla siebie pozycję za kierownicą, korzystając z licznych możliwości regulacji za pomocą umieszczonych pod ręką dźwigni i pokręteł. W kilka sekund może:
- ustawić kąt pochylenia oparcia fotela i zagłówka;
- dopasować regulację podparcia lędźwiowego;
- ustawić wysokość i głębokość kierownicy;
- dopasować położenie fotela regulując jego wysokość w zakresie 70 mm (+/- 35 mm) lub przesunięcie w zakresie 240 mm.
Na desce rozdzielczej umieszczono w zasięgu ręki elementy sterujące nawigacji satelitarnej, klimatyzacji, radioodtwarzacza i telefonu (pod kierownicą) oraz regulatora-ogranicznika prędkości.
Przestrzeń i wygodne schowki dla wszystkich
Komfort w kabinie pogłębia staranne wyciszenie i bardzo obszerne wnętrze, the best in class pod względem szerokości nad podłokietnikami z przodu (1 480 mm) i z tyłu (1 475 mm). Renault Fluence oferuje ponad 23 litry schowków rozmieszczonych w całej kabinie, w tym oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej o pojemności 9 litrów, schowek w konsoli centralnej - 2,2 litra oraz kieszenie w drzwiach przednich o pojemności 2,6 litra każdy.
Pojemność bagażnika wynosi 530 dm3 i jest jedną z największych w tej kategorii samochodów. Łatwy dostęp do jego wnętrza zapewnia nisko umieszczony próg załadunku i szeroki otwór bagażnika (1 020 mm) dzięki umieszczeniu jednej części tylnych świateł na pokrywie bagażnika. Tylna kanapa składana w układzie 1/3 - 2/3 i brak stałej przegrody między bagażnikiem a kabiną pozwalają na dostosowanie przestrzeni bagażowej do potrzeb użytkownika, szczególnie przy przewozie długich i dużych przedmiotów.
Komfort termiczny na najwyższym poziomie
Wyjątkową uwagę zwrócono również na zapewnienie wysokiego komfortu termicznego w kabinie. W celu uzyskania optymalnej skuteczności działania ogrzewania i nawiewu, zwłaszcza w samochodach przeznaczonych na rynki krajów o bardzo ciepłym i wilgotnym klimacie, już podstawowa wersja Renault Fluence posiada klimatyzację w seryjnym wyposażeniu oraz nawiewy umieszczone:
- u dołu przedniej szyby, na środku i na końcach deski rozdzielczej dla kierowcy i pasażera z przodu;
- pod fotelami przednimi i z tyłu na konsoli środkowej dla pasażerów na tylnych miejscach.
W zależności od poziomu wyposażenia oferowana jest również dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Urządzenie to sprawdziło się w samochodach z rodziny Megane i jest niezwykle sprawne i ciche. Kierowca i pasażer z przodu mają możliwość niezależnej regulacji temperatury i siły nawiewu powietrza za pomocą przycisków Soft-Auto-Fast:
- tryb Auto: optymalny komfort termiczny, akustyczny i szybkie uzyskanie ustawionych parametrów pracy klimatyzacji;
- program Soft: zapewnia cichą pracę i łagodne dostosowanie warunków w kabinie do zadanych ustawień;
- tryb Fast: szybka wentylacja całej kabiny.
3. ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE UŁATWIAJĄCE PROWADZENIE SAMOCHODU
Nowy system wbudowanej nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®
Prosty w obsłudze system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom® oferuje za niecałe 500 euro - w Polsce za 1990 złotych:
- szczegółowe mapy wyświetlane na dużym ekranie 5.8’’;
- informacje o ruchu drogowym i trasy alternatywne;
- wyświetlanie ograniczeń prędkości;
- liczne informacje o przydatnych w podróży miejscach;
- ostrzeżenia o radarach (w zależności od kraju);
- liczne możliwości indywidualnych ustawień.
Fabryczne wbudowanie urządzenia w deskę rozdzielczą gwarantuje wysoką jakość wykonania i bezpieczeństwo. Posługując się kartą SD, użytkownik może łatwo zaktualizować dane do nawigacji. Dedykowana strona internetowa zapewnia łatwy dostęp do aktualizacji danych i umożliwia personalizację systemu (http://www.renault-multimedia.com).
Nowa gama urządzeń audio zapewniająca wysoką jakość dźwięku i możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych
Podstawową ofertą w Renault Fluence jest radioodtwarzacz RadioSat Classic o mocy 60 W z odtwarzaczem CD, możliwością odczytu plików MP3 i z gniazdem RCA. Dla klientów poszukujących sprzętu wyższej klasy, firma Renault opracowała we współpracy z firmą Arkamys® urządzenie o nazwie 3D Sound by Arkamys®, które obejmuje:
- system audio o mocy 140 W i osiem głośników (4 niskotonowe i 4 wysokotonowe),
- Bluetooth®,
- system cyfrowego przetwarzania dźwięku firmy Arkamys® generujący przestrzenny dźwięk i zapewniający wierne jego odtwarzanie oraz regulację w zależności od materiałów wykończeniowych i kształtu przestrzeni w kabinie,
- optymalny system odbioru sygnału z podwójnej anteny.
Opcja Plug & Music daje dodatkowo kierowcy możliwość obsługi przenośnych urządzeń zewnętrznych (pendrive, odtwarzacz lub iPod®) za pośrednictwem pilota pod kierownicą oraz odczytu menu i playlisty na wyświetlaczu tablicy rozdzielczej.
Dzięki Bluetooth® kierowca może także obsługiwać swój telefon komórkowy za pomocą pilota znajdującego się pod kierownicą.
Ofertę uzupełniają inne praktyczne urządzenia (dostępne jako opcja lub w wyposażenieniu seryjnym w zależności od wersji), takie jak karta do otwierania zamków i rozruchu pojazdu „Hands Free” (z funkcją zamykania drzwi po oddaleniu się kierowcy od samochodu), czy też ogranicznik-regulator prędkości.
4. PRZYJEMNOŚC PROWADZENIA SAMOCHODU
Zachowanie w czasie jazdy
Renault Fluence wyposażono w układ jezdny łączący skuteczność działania z komfortem i przyjemnością prowadzenia samochodu. Konstrukcja zawieszenia zapewnia precyzję kierowania i dobre tłumienie drgań i hałasów pracy. Z przodu Renault Fluence posiada zawieszenie typu McPherson z dolnym wahaczem trójkątnym, a z tyłu oś sprężystą o programowanym stopniu ugięcia. Renault Fluence jest wyposażone w duże tarcze hamulcowe, zapewniające maksymalną skuteczność hamowania, nawet przy wielokrotnym hamowaniu oraz trwałość.
Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy Renault Fluence jest identyczny jak w Nowym Megane i doskonale reaguje na ruchy kierownicą, pozwalając na pewne panowanie nad samochodem i dokładne wyczucie jego zachowania w czasie jazdy.
Ekonomiczne i mocne silniki
W zależności od kraju Renault Fluence będzie wyposażone w szeroką gamę oszczędnych i niezawodnych silników.
2 silniki benzynowe, każdy oferowany w 2 wersjach:
- 1.6 16V o mocy 110 KM współpracujący z automatyczną lub mechaniczną skrzynią biegów;
- 2.0 16V o mocy 140 KM oferowany z bezstopniową skrzynią biegów CVT lub skrzynią mechaniczną.
silnik wysokoprężny 1.5 dCi oferowany w 5 wersjach:
- dCi 85 KM;
- dCi 90 KM FAP3;
- dCi 105 KM;
- dCi 110 KM FAP3;
- dCi 110 KM FAP z nową skrzynią biegów o podwójnym sprzęgle DCT (Dual Clutch Transmission).
Dzięki emisji CO2 na poziomie 119 g/km, wszystkie silniki wysokoprężne otrzymały znak Renault ECO2.
5. SOLIDNE AUTO
Niezawodność i trwałość sprawdzona w najcięższych testach wytrzymałościowych - gwarancja wysokiej jakości
Wyznaczono 800 dodatkowych punktów kontrolnych uwzględniających trudne warunki drogowe panujące w większości krajów, gdzie oferowane będzie Renault Fluence. Pozwoliło to na przykład zagwarantować odpowiedni proces starzenia się elementów wykończenia wnętrza, który nie powoduje niepożądanych hałasów i trzasków.
Renault Fluence jest doskonałym przykładem dążenia marki do zmniejszenia codziennych kosztów użytkowania pojazdu - są one o 20 do 30% niższe. Przebiegi między przeglądami wydłużono do 30 000 km (lub co 2 lata) dla wszystkich silników wysokoprężnych (w przypadku dCi 85 KM - 20 000 km lub co rok), a klimatyzacja nie wymaga już wymiany płynu w układzie.
Bezpieczeństwo dostosowane do realiów drogowych i oczekiwań klienta
Podczas projektowania Renault Fluence, firma Renault korzystała badań prowadzonych przez ośrodek LAB oraz bogatych doświadczeń swoich konstruktorów, aby opracować najbardziej skuteczne rozwiązania w rzeczywistych warunkach jazdy spotykanych w różnych krajach, w których oferowany będzie model Fluence.
Już w podstawowej wersji Renault Fluence jest więc wyposażony w:
- system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania;
- system wspomagania nagłego hamowania z automatycznym włączaniem świateł awaryjnych;
- elektroniczny korektor toru jazdy ESC (Electronic Stability Control) z funkcją kontroli podsterowności6;
- 3-punktowe, dynamiczne pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem napięcia na miejscach z przodu;
- dynamiczne pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem napięcia na trzech miejscach z tyłu;
- poduszka powietrzna kierowcy, poduszka powietrzna pasażera6, 2 poduszki boczne chroniące klatkę piersiową6 i 2 kurtyny powietrzne6;
- kontrolka zapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy i pasażera6;
- 3-punktowy system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na dwóch bocznych tylnych miejscach;
- regulator-ogranicznik prędkości ;
- zagłówki nowej generacji.
6. TRZY GŁÓWNE RYNKI SPRZEDAŻY
Renault Fluence będzie sprzedawane od listopada 2009 roku w Turcji. W początkowym okresie zostanie wprowadzone na trzy rynki: Turcji, Rosji i Rumunii, gdzie start ułatwi mu duża popularność poprzedniej generacji tego modelu.
Turcja
Od chwili wprowadzenia na rynek w końcu 2003 roku, Megane I sedan odniósł w Turcji znaczący sukces. W ciągu 6 lat sprzedano tam ponad 140 000 sztuk tego samochodu i stał się on najlepiej sprzedającym się samochodem w tej kategorii. 20% udział w sprzedaży w tym segmencie zapewnia mu jednocześnie miejsce wśród 3 najlepiej sprzedających się samochodów wszystkich marek. Segment samochodów kompaktowych średniej klasy stale się rozwija i w 2008 roku stanowił ponad 40% rynku tureckiego (w porównaniu do 36% w roku 2005). Jest on zdominowany przez nadwozia typu sedan, które stanowią 70% sprzedaży. Dzięki ekonomicznym i trwałym silnikom 1.5 dCi, Megane II sedan był pierwszym samochodem w swoim segmencie, którego wersja z silnikiem wysokoprężnym stała się przystępna cenowo dla tureckich nabywców.
Rosja
Megane II sedan, wprowadzony na ten rynek w 2004 roku i sprzedany w ilości blisko 60 000 sztuk, jest po Loganie i modelu Symbol trzecim wiodącym modelem Renault w Rosji. Udział w rynku stale rozwijającego się segmentu samochodów kompaktowych średniej klasy, zdominowanego przez nadwozia typu sedan wzrósł w latach 2006 - 2008 z 19% do 25%. Koncern Renault zwiększył o 1 punkt swój udział w rynku rosyjskim do 4,7% w pierwszym półroczu 2009 roku, podczas gdy cały rynek odnotował spadek o 48,6%. Mimo silnego osłabienia rynku związanego z obecnym kryzysem, Rosja pozostaje dla koncernu strategicznym rynkiem reprezentującym realny potencjał wzrostu w przyszłości.
Rumunia
Od czasu wprowadzenia na rynek we wrześniu 2003 roku, sprzedaż Megane II sedan przekroczyła 35 000 sztuk. W 2007 roku wielkość ta przekroczyła 10 000 sztuk, co zapewniło temu modelowi czwarte miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów w Rumunii. W segmencie samochodów kompaktowych średniej klasy stanowiącym blisko 30% rynku, połowa sprzedaży to samochody o nadwoziu typu sedan. Do 2007 roku Megane II sedan zajmował pierwsze miejsce w tym segmencie. W 2009 roku, po 6 latach sprzedaży na rynku, samochód ten plasuje się nadal na czwartym miejscu i jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem z gamy Renault w Rumunii.
7. PRODUKCJA W TURCJI, W ZAKŁADZIE OYAK-RENAULT W BURSIE
Zbudowana w 1969 roku w tureckim mieście Bursa fabryka Oyak-Renault posiada certyfikat ISO 9001 oraz ISO 14001 i stosuje w swej działalności System Produkcji Renault (SPR). Renault Fluence jest piątym samochodem produkowanym w tym zakładzie obok Nowego Renault Symbol i Clio III (3-drzwiowego, 5-drzwiowego i kombi).
W celu uruchomienia produkcji Renault Fluence w zakład w Bursie zainwestowano 110 milionów euro
Bursa korzysta z doświadczeń zdobytych przy produkcji dwóch wcześniejszych generacji sedana Megane. Możliwe więc było optymalne rozłożenie inwestycji w fabryce:
- prawie połowa inwestycji objęła wykonanie urządzeń produkcyjnych u dostawców;
- druga połowa środków została zainwestowana w fabryce z następującym przeznaczeniem:
a) 35 milionów euro na wydział tłoczni: 40 stanowisk obróbczych wyposażonych w 171 narzędzi niezbędnych do produkcji płyty podłogowej i konstrukcji nadwozia Renault Fluence;
b) 21 milionów euro na wydział blacharni: stworzono nową linię produkcji blach zgodnie z procesem opracowanym przez Alians Renault-Nissan, AIMS (Alliance Industrial Manufacturing System). Pozwala on na produkcję kilku typów nadwozia na tej samej linii.
W ten sposób Bursa może dziś produkować na jednej płycie podłogowej dwa rodzaje nadwozia i dzięki temu dwukrotnie zwiększyć swoje moce produkcyjne. Na nowej linii wyodrębniono również miejsca przygotowania części, służące do przygotowywania narzędzi montażowych i szczypiec spawających używanych przez operatorów na taśmie.
Wśród pracowników fabryki przeprowadzono 45 000 godzin szkoleń przed wdrożeniem produkcji Renault Fluence
Zakład w Bursie, który w październiku 2008 roku wyprodukował 3-milionowy samochód, osiąga bardzo dobre wskaźniki jakości produkcji. Stało się to możliwe dzięki wysokim kwalifikacjom operatorów pracujących na taśmie. W 2008 roku pracownicy zakładu odbyli 420 000 godzin szkoleń, w tym 45 000 godzin poświęconych na wdrożenie produkcji Renault Fluence.
Do Technocentre (Guyancourt - Francja) oddelegowano 160 pracowników zakładu, wśród nich 60 operatorów i około 100 inżynierów jakości i audytorów jakości AVES (Alliance Vehicule Evaluation Standard), a także inżynierów innych specjalności. Śledzili oni proces konstrukcyjny od pierwszych prototypów realizowanych przez Ośrodek Produkcji Prototypów Samochodów (CRPV) oraz przygotowywali wdrożenie produkcji samochodów w fabryce.
Zakład w Bursie podejmuje liczne działania w ramach polityki ochrony środowiska realizowanej przez koncern Renault. Od 1999 roku posiada certyfikat ISO 14001. Regularnie przeprowadza inwestycje i szkolenia, które w latach 2001-2008 pozwoliły na zmniejszenie zużycia energii potrzebnej do wyprodukowania jednego samochodu o ponad 45%.
8. ZAKŁAD OYAK-RENAULT (BURSA, TURCJA)
Data powstania: 1969 rok
Dyrektor Generalny: Tarık Tunalıoğlu
Zatrudnienie: 6 276 pracowników na dzień 31 grudnia 2008 roku
Działalność: produkcja nadwozi, montaż, podzespoły mechaniczne
Powierzchnia: 51 hektarów, w tym 29,2 hektara pod dachem
Historia: od swojego powstania zakład wyprodukował 15 różnych modeli samochodów, stopniowo specjalizuje się w segmencie pojazdów kompaktowych średniej klasy.
1969: Utworzenie spółki Oyak-Renault.
1971: Rozpoczęcie produkcji Renault 12
1973: Rozpoczęcie produkcji silników C
1985: Rozpoczęcie produkcji Renault 9
1987: Rozpoczęcie produkcji Renault 11
1990: Rozpoczęcie produkcji Renault 21
1994: Rozpoczęcie produkcji Renault 19
1995: Wyprodukowanie milionowego samochodu
1996: Uzyskanie certifikatu ISO 9001
1997: Rozpoczęcie produkcji Megane sedan
1998: Rozpoczęcie produkcji Megane kombi (jedyny zakład produkujący ten model)
1999: Rozpoczęcie produkcji Clio sedan
Uruchomienie taśmy produkcyjnej silnika K
Uzyskanie certyfikatu ISO 14001
2003: Rozpoczęcie produkcji Megane II sedan (jedyny zakład produkujący ten model)
2004: Wyprodukowanie 2-milionowego samochodu
2006: Rozpoczęcie produkcji Clio 3 i 5-drzwiowego
Wyprodukowanie 2-milionowej skrzyni biegów
Produkcja na eksport 250 000 Megane sedan
2007: Rozpoczęcie produkcji Clio Grand Tour (jedyny zakład produkujący ten model)
Wyeksportowanie 100-tysięcznego silnika i milionowego samochodu
Rekord produkcji, eksportu i obrotów
2008: Rozpoczęcie produkcji Nowego Renault Symbol / Thalia
Wyprodukowanie 3-milionowego samochodu
Rozpoczęcie produkcji silnika K9K
2009: Wyprodukowanie milionowego silnika K9K
Wyprodukowanie 5-milionowego samochodu Megane sedan
Certyfiaty: ISO 9001 i 14001.
Produkty: Mégane II sedan, Clio II sedan i Clio III, Clio Grandtour
Silniki: K7J, K4M, K4J, K9K
Linie produkcyjne: 1 linia montażu nadwozi i 4 linie produkcji podzespołów mechanicznych
1 W zależności od poziomu wyposażenia oraz kraju
2 W samochodach wyposażonych w automatyczną klimatyzację
3 Wersja Euro 5 będzie dostępna w maju 2010 roku
4 Dostępny w końcu 2010 roku
5 LAB: Laboratorium Badań nad Wypadkami Drogowymi i Biomechaniką oraz Zachowaniami Człowieka - prowadzone przez PSA Peugeot-Citroën Renault
6 W zależności od poziomu wyposażenia oraz kraju
Nowoczesna sylwetka i harmonijne kształty nadwozia
Nowy sedan o całkowitej długości 4,62 m ze względu na swoje wymiary i wyposażenie plasuje się pomiędzy segmentem kompaktowych samochodów rodzinnych (segment C) a segmentem samochodów klasy średniej wyższej. Linia wychodząca od wydłużonych reflektorów przebiega płynnie przez całe nadwozie, łącząc się harmonijnie z przetłoczeniem bagażnika. Przednia listwa ozdobna i chromowana górna krata wlotu powietrza stanowią sportowy akcent z przodu samochodu. Wysoko wyprofilowane nadkola i długa maska podkreślają mocny charakter auta. Z tyłu uwagę zwracają poziomo umieszczone dwuczęściowe światła, co zapewnia szeroki dostęp do bagażnika i podkreśla zdecydowanie nowoczesny kształt nadwozia samochodu. W wyposażeniu znajdują się także elementy podkreślające wysoką klasę pojazdu: ozdobne wykończenie drzwi wokół szyb, listwa ozdobna bagażnika, obudowy świateł przeciwmgłowych, chromowane klamki drzwi, środkowy słupek pokryty czarnym, błyszczącym lakierem oraz boczne listwy ozdobne w kolorze nadwozia.
Wyważone proporcje między przeszkleniem nadwozia a dużą powierzchnią drzwi wyposażonych w dolne listwy ochronne stwarzają poczucie solidnej konstrukcji i bezpieczeństwa. Z profilu, zaokrąglona linia błotników przednich jest przedłużona ku tyłowi i podkreśla silną konstrukcję nadwozia. Renault Fluence wyróżnia się wysoką jakością wykończenia widoczną w starannym spasowaniu elementów nadwozia i zmniejszeniu szczelin między nimi (na przykład przy słupkach, wokół klapki wlewu paliwa). W tylnym zderzaku dyskretnie umieszczono czujniki wspomagania parkowania. Wycieraczki są ukryte pod wyprofilowaną pokrywą silnika, co ma wpływ na estetykę nadwozia, ale też zapewnia lepsze parametry akustyczne i aerodynamiczne.Prostota i elegancja we wnętrzu
Listwa ozdobna podkreśla płynne kształty deski rozdzielczej. Elementy sterujące niezbędne do prowadzenia samochodu i obsługi urządzeń pokładowych znajdują się w zasięgu ręki. Są one rozmieszczone wokół kierownicy i na konsoli centralnej tak, aby uwolnić maksymalnie dużą przestrzeń dla pasażerów. Dużo uwagi poświęcono na zapewnienie wysokiej jakości materiałów i dokładne spasowanie elementów: górna część deski rozdzielczej jest pokryta miękkim materiałem, odpornym na warunki codziennej eksploatacji i działanie promieni słonecznych.Wyższy poziom wyposażenia pojazdu jest wyraźnie widoczny w kabinie dzięki zastosowaniu licznych części chromowanych, takich jak klamki drzwi, ramki liczników, gałka dźwigni zmiany biegów, czy też możliwość zamówienia tapicerki skórzanej w jasnym lub ciemnym kolorze. Szczególną uwagę zwrócono na elementy dekoracyjne, aby uzyskać możliwość zróżnicowania wystrojów wnętrza w zależności od poziomu wyposażenia samochodu. Klienci będą więc mogli wybrać jasną kolorystykę kabiny - elegancką i podkreślającą komfort lub ciemniejszy, bardziej sportowy wystrój.2. RENAULT FLUENCE DBA O WYGODĘ KIEROWCY I PASAŻERÓW
Ergonomiczne miejsce kierowcy
Renault Fluence jest samochodem, do którego łatwo się przyzwyczaić dzięki jego ergonomii i prostej obsłudze. Każdy kierowca znajdzie w nim wygodną dla siebie pozycję za kierownicą, korzystając z licznych możliwości regulacji za pomocą umieszczonych pod ręką dźwigni i pokręteł. W kilka sekund może:
- ustawić kąt pochylenia oparcia fotela i zagłówka;
- dopasować regulację podparcia lędźwiowego;
- ustawić wysokość i głębokość kierownicy;
- dopasować położenie fotela regulując jego wysokość w zakresie 70 mm (+/- 35 mm) lub przesunięcie w zakresie 240 mm.
Na desce rozdzielczej umieszczono w zasięgu ręki elementy sterujące nawigacji satelitarnej, klimatyzacji, radioodtwarzacza i telefonu (pod kierownicą) oraz regulatora-ogranicznika prędkości.
Przestrzeń i wygodne schowki dla wszystkich
Komfort w kabinie pogłębia staranne wyciszenie i bardzo obszerne wnętrze, the best in class pod względem szerokości nad podłokietnikami z przodu (1 480 mm) i z tyłu (1 475 mm). Renault Fluence oferuje ponad 23 litry schowków rozmieszczonych w całej kabinie, w tym oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej o pojemności 9 litrów, schowek w konsoli centralnej - 2,2 litra oraz kieszenie w drzwiach przednich o pojemności 2,6 litra każdy.
Pojemność bagażnika wynosi 530 dm3 i jest jedną z największych w tej kategorii samochodów. Łatwy dostęp do jego wnętrza zapewnia nisko umieszczony próg załadunku i szeroki otwór bagażnika (1 020 mm) dzięki umieszczeniu jednej części tylnych świateł na pokrywie bagażnika. Tylna kanapa składana w układzie 1/3 - 2/3 i brak stałej przegrody między bagażnikiem a kabiną pozwalają na dostosowanie przestrzeni bagażowej do potrzeb użytkownika, szczególnie przy przewozie długich i dużych przedmiotów.
Komfort termiczny na najwyższym poziomie
Wyjątkową uwagę zwrócono również na zapewnienie wysokiego komfortu termicznego w kabinie. W celu uzyskania optymalnej skuteczności działania ogrzewania i nawiewu, zwłaszcza w samochodach przeznaczonych na rynki krajów o bardzo ciepłym i wilgotnym klimacie, już podstawowa wersja Renault Fluence posiada klimatyzację w seryjnym wyposażeniu oraz nawiewy umieszczone:
- u dołu przedniej szyby, na środku i na końcach deski rozdzielczej dla kierowcy i pasażera z przodu;
- pod fotelami przednimi i z tyłu na konsoli środkowej dla pasażerów na tylnych miejscach.
W zależności od poziomu wyposażenia oferowana jest również dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Urządzenie to sprawdziło się w samochodach z rodziny Megane i jest niezwykle sprawne i ciche. Kierowca i pasażer z przodu mają możliwość niezależnej regulacji temperatury i siły nawiewu powietrza za pomocą przycisków Soft-Auto-Fast:
- tryb Auto: optymalny komfort termiczny, akustyczny i szybkie uzyskanie ustawionych parametrów pracy klimatyzacji;
- program Soft: zapewnia cichą pracę i łagodne dostosowanie warunków w kabinie do zadanych ustawień;
- tryb Fast: szybka wentylacja całej kabiny.
3. ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE UŁATWIAJĄCE PROWADZENIE SAMOCHODU
Nowy system wbudowanej nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®
Prosty w obsłudze system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom® oferuje za niecałe 500 euro - w Polsce za 1990 złotych:
- szczegółowe mapy wyświetlane na dużym ekranie 5.8’’;
- informacje o ruchu drogowym i trasy alternatywne;
- wyświetlanie ograniczeń prędkości;
- liczne informacje o przydatnych w podróży miejscach;
- ostrzeżenia o radarach (w zależności od kraju);
- liczne możliwości indywidualnych ustawień.
Fabryczne wbudowanie urządzenia w deskę rozdzielczą gwarantuje wysoką jakość wykonania i bezpieczeństwo. Posługując się kartą SD, użytkownik może łatwo zaktualizować dane do nawigacji. Dedykowana strona internetowa zapewnia łatwy dostęp do aktualizacji danych i umożliwia personalizację systemu (http://www.renault-multimedia.com).
Nowa gama urządzeń audio zapewniająca wysoką jakość dźwięku i możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych
Podstawową ofertą w Renault Fluence jest radioodtwarzacz RadioSat Classic o mocy 60 W z odtwarzaczem CD, możliwością odczytu plików MP3 i z gniazdem RCA. Dla klientów poszukujących sprzętu wyższej klasy, firma Renault opracowała we współpracy z firmą Arkamys® urządzenie o nazwie 3D Sound by Arkamys®, które obejmuje:
- system audio o mocy 140 W i osiem głośników (4 niskotonowe i 4 wysokotonowe),
- Bluetooth®,
- system cyfrowego przetwarzania dźwięku firmy Arkamys® generujący przestrzenny dźwięk i zapewniający wierne jego odtwarzanie oraz regulację w zależności od materiałów wykończeniowych i kształtu przestrzeni w kabinie,
- optymalny system odbioru sygnału z podwójnej anteny.
Opcja Plug & Music daje dodatkowo kierowcy możliwość obsługi przenośnych urządzeń zewnętrznych (pendrive, odtwarzacz lub iPod®) za pośrednictwem pilota pod kierownicą oraz odczytu menu i playlisty na wyświetlaczu tablicy rozdzielczej.
Dzięki Bluetooth® kierowca może także obsługiwać swój telefon komórkowy za pomocą pilota znajdującego się pod kierownicą.
Ofertę uzupełniają inne praktyczne urządzenia (dostępne jako opcja lub w wyposażenieniu seryjnym w zależności od wersji), takie jak karta do otwierania zamków i rozruchu pojazdu „Hands Free” (z funkcją zamykania drzwi po oddaleniu się kierowcy od samochodu), czy też ogranicznik-regulator prędkości.
4. PRZYJEMNOŚC PROWADZENIA SAMOCHODU
Zachowanie w czasie jazdy
Renault Fluence wyposażono w układ jezdny łączący skuteczność działania z komfortem i przyjemnością prowadzenia samochodu. Konstrukcja zawieszenia zapewnia precyzję kierowania i dobre tłumienie drgań i hałasów pracy. Z przodu Renault Fluence posiada zawieszenie typu McPherson z dolnym wahaczem trójkątnym, a z tyłu oś sprężystą o programowanym stopniu ugięcia. Renault Fluence jest wyposażone w duże tarcze hamulcowe, zapewniające maksymalną skuteczność hamowania, nawet przy wielokrotnym hamowaniu oraz trwałość.
Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy Renault Fluence jest identyczny jak w Nowym Megane i doskonale reaguje na ruchy kierownicą, pozwalając na pewne panowanie nad samochodem i dokładne wyczucie jego zachowania w czasie jazdy.
Ekonomiczne i mocne silniki
W zależności od kraju Renault Fluence będzie wyposażone w szeroką gamę oszczędnych i niezawodnych silników.
2 silniki benzynowe, każdy oferowany w 2 wersjach:
- 1.6 16V o mocy 110 KM współpracujący z automatyczną lub mechaniczną skrzynią biegów;
- 2.0 16V o mocy 140 KM oferowany z bezstopniową skrzynią biegów CVT lub skrzynią mechaniczną.
silnik wysokoprężny 1.5 dCi oferowany w 5 wersjach:
- dCi 85 KM;
- dCi 90 KM FAP3;
- dCi 105 KM;
- dCi 110 KM FAP3;
- dCi 110 KM FAP z nową skrzynią biegów o podwójnym sprzęgle DCT (Dual Clutch Transmission).
Dzięki emisji CO2 na poziomie 119 g/km, wszystkie silniki wysokoprężne otrzymały znak Renault ECO2.
5. SOLIDNE AUTO
Niezawodność i trwałość sprawdzona w najcięższych testach wytrzymałościowych - gwarancja wysokiej jakości
Wyznaczono 800 dodatkowych punktów kontrolnych uwzględniających trudne warunki drogowe panujące w większości krajów, gdzie oferowane będzie Renault Fluence. Pozwoliło to na przykład zagwarantować odpowiedni proces starzenia się elementów wykończenia wnętrza, który nie powoduje niepożądanych hałasów i trzasków.
Renault Fluence jest doskonałym przykładem dążenia marki do zmniejszenia codziennych kosztów użytkowania pojazdu - są one o 20 do 30% niższe. Przebiegi między przeglądami wydłużono do 30 000 km (lub co 2 lata) dla wszystkich silników wysokoprężnych (w przypadku dCi 85 KM - 20 000 km lub co rok), a klimatyzacja nie wymaga już wymiany płynu w układzie.
Bezpieczeństwo dostosowane do realiów drogowych i oczekiwań klienta
Podczas projektowania Renault Fluence, firma Renault korzystała badań prowadzonych przez ośrodek LAB oraz bogatych doświadczeń swoich konstruktorów, aby opracować najbardziej skuteczne rozwiązania w rzeczywistych warunkach jazdy spotykanych w różnych krajach, w których oferowany będzie model Fluence.
Już w podstawowej wersji Renault Fluence jest więc wyposażony w:
- system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania;
- system wspomagania nagłego hamowania z automatycznym włączaniem świateł awaryjnych;
- elektroniczny korektor toru jazdy ESC (Electronic Stability Control) z funkcją kontroli podsterowności6;
- 3-punktowe, dynamiczne pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem napięcia na miejscach z przodu;
- dynamiczne pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem napięcia na trzech miejscach z tyłu;
- poduszka powietrzna kierowcy, poduszka powietrzna pasażera6, 2 poduszki boczne chroniące klatkę piersiową6 i 2 kurtyny powietrzne6;
- kontrolka zapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy i pasażera6;
- 3-punktowy system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na dwóch bocznych tylnych miejscach;
- regulator-ogranicznik prędkości ;
- zagłówki nowej generacji.
6. TRZY GŁÓWNE RYNKI SPRZEDAŻY
Renault Fluence będzie sprzedawane od listopada 2009 roku w Turcji. W początkowym okresie zostanie wprowadzone na trzy rynki: Turcji, Rosji i Rumunii, gdzie start ułatwi mu duża popularność poprzedniej generacji tego modelu.
Turcja
Od chwili wprowadzenia na rynek w końcu 2003 roku, Megane I sedan odniósł w Turcji znaczący sukces. W ciągu 6 lat sprzedano tam ponad 140 000 sztuk tego samochodu i stał się on najlepiej sprzedającym się samochodem w tej kategorii. 20% udział w sprzedaży w tym segmencie zapewnia mu jednocześnie miejsce wśród 3 najlepiej sprzedających się samochodów wszystkich marek. Segment samochodów kompaktowych średniej klasy stale się rozwija i w 2008 roku stanowił ponad 40% rynku tureckiego (w porównaniu do 36% w roku 2005). Jest on zdominowany przez nadwozia typu sedan, które stanowią 70% sprzedaży. Dzięki ekonomicznym i trwałym silnikom 1.5 dCi, Megane II sedan był pierwszym samochodem w swoim segmencie, którego wersja z silnikiem wysokoprężnym stała się przystępna cenowo dla tureckich nabywców.
Rosja
Megane II sedan, wprowadzony na ten rynek w 2004 roku i sprzedany w ilości blisko 60 000 sztuk, jest po Loganie i modelu Symbol trzecim wiodącym modelem Renault w Rosji. Udział w rynku stale rozwijającego się segmentu samochodów kompaktowych średniej klasy, zdominowanego przez nadwozia typu sedan wzrósł w latach 2006 - 2008 z 19% do 25%. Koncern Renault zwiększył o 1 punkt swój udział w rynku rosyjskim do 4,7% w pierwszym półroczu 2009 roku, podczas gdy cały rynek odnotował spadek o 48,6%. Mimo silnego osłabienia rynku związanego z obecnym kryzysem, Rosja pozostaje dla koncernu strategicznym rynkiem reprezentującym realny potencjał wzrostu w przyszłości.
Rumunia
Od czasu wprowadzenia na rynek we wrześniu 2003 roku, sprzedaż Megane II sedan przekroczyła 35 000 sztuk. W 2007 roku wielkość ta przekroczyła 10 000 sztuk, co zapewniło temu modelowi czwarte miejsce wśród najlepiej sprzedających się samochodów w Rumunii. W segmencie samochodów kompaktowych średniej klasy stanowiącym blisko 30% rynku, połowa sprzedaży to samochody o nadwoziu typu sedan. Do 2007 roku Megane II sedan zajmował pierwsze miejsce w tym segmencie. W 2009 roku, po 6 latach sprzedaży na rynku, samochód ten plasuje się nadal na czwartym miejscu i jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem z gamy Renault w Rumunii.
7. PRODUKCJA W TURCJI, W ZAKŁADZIE OYAK-RENAULT W BURSIE
Zbudowana w 1969 roku w tureckim mieście Bursa fabryka Oyak-Renault posiada certyfikat ISO 9001 oraz ISO 14001 i stosuje w swej działalności System Produkcji Renault (SPR). Renault Fluence jest piątym samochodem produkowanym w tym zakładzie obok Nowego Renault Symbol i Clio III (3-drzwiowego, 5-drzwiowego i kombi).
W celu uruchomienia produkcji Renault Fluence w zakład w Bursie zainwestowano 110 milionów euro
Bursa korzysta z doświadczeń zdobytych przy produkcji dwóch wcześniejszych generacji sedana Megane. Możliwe więc było optymalne rozłożenie inwestycji w fabryce:
- prawie połowa inwestycji objęła wykonanie urządzeń produkcyjnych u dostawców;
- druga połowa środków została zainwestowana w fabryce z następującym przeznaczeniem:
a) 35 milionów euro na wydział tłoczni: 40 stanowisk obróbczych wyposażonych w 171 narzędzi niezbędnych do produkcji płyty podłogowej i konstrukcji nadwozia Renault Fluence;
b) 21 milionów euro na wydział blacharni: stworzono nową linię produkcji blach zgodnie z procesem opracowanym przez Alians Renault-Nissan, AIMS (Alliance Industrial Manufacturing System). Pozwala on na produkcję kilku typów nadwozia na tej samej linii.
W ten sposób Bursa może dziś produkować na jednej płycie podłogowej dwa rodzaje nadwozia i dzięki temu dwukrotnie zwiększyć swoje moce produkcyjne. Na nowej linii wyodrębniono również miejsca przygotowania części, służące do przygotowywania narzędzi montażowych i szczypiec spawających używanych przez operatorów na taśmie.
Wśród pracowników fabryki przeprowadzono 45 000 godzin szkoleń przed wdrożeniem produkcji Renault Fluence
Zakład w Bursie, który w październiku 2008 roku wyprodukował 3-milionowy samochód, osiąga bardzo dobre wskaźniki jakości produkcji. Stało się to możliwe dzięki wysokim kwalifikacjom operatorów pracujących na taśmie. W 2008 roku pracownicy zakładu odbyli 420 000 godzin szkoleń, w tym 45 000 godzin poświęconych na wdrożenie produkcji Renault Fluence.
Do Technocentre (Guyancourt - Francja) oddelegowano 160 pracowników zakładu, wśród nich 60 operatorów i około 100 inżynierów jakości i audytorów jakości AVES (Alliance Vehicule Evaluation Standard), a także inżynierów innych specjalności. Śledzili oni proces konstrukcyjny od pierwszych prototypów realizowanych przez Ośrodek Produkcji Prototypów Samochodów (CRPV) oraz przygotowywali wdrożenie produkcji samochodów w fabryce.
Zakład w Bursie podejmuje liczne działania w ramach polityki ochrony środowiska realizowanej przez koncern Renault. Od 1999 roku posiada certyfikat ISO 14001. Regularnie przeprowadza inwestycje i szkolenia, które w latach 2001-2008 pozwoliły na zmniejszenie zużycia energii potrzebnej do wyprodukowania jednego samochodu o ponad 45%.
8. ZAKŁAD OYAK-RENAULT (BURSA, TURCJA)
Data powstania: 1969 rok
Dyrektor Generalny: Tarık Tunalıoğlu
Zatrudnienie: 6 276 pracowników na dzień 31 grudnia 2008 roku
Działalność: produkcja nadwozi, montaż, podzespoły mechaniczne
Powierzchnia: 51 hektarów, w tym 29,2 hektara pod dachem
Historia: od swojego powstania zakład wyprodukował 15 różnych modeli samochodów, stopniowo specjalizuje się w segmencie pojazdów kompaktowych średniej klasy.
1969: Utworzenie spółki Oyak-Renault.
1971: Rozpoczęcie produkcji Renault 12
1973: Rozpoczęcie produkcji silników C
1985: Rozpoczęcie produkcji Renault 9
1987: Rozpoczęcie produkcji Renault 11
1990: Rozpoczęcie produkcji Renault 21
1994: Rozpoczęcie produkcji Renault 19
1995: Wyprodukowanie milionowego samochodu
1996: Uzyskanie certifikatu ISO 9001
1997: Rozpoczęcie produkcji Megane sedan
1998: Rozpoczęcie produkcji Megane kombi (jedyny zakład produkujący ten model)
1999: Rozpoczęcie produkcji Clio sedan
Uruchomienie taśmy produkcyjnej silnika K
Uzyskanie certyfikatu ISO 14001
2003: Rozpoczęcie produkcji Megane II sedan (jedyny zakład produkujący ten model)
2004: Wyprodukowanie 2-milionowego samochodu
2006: Rozpoczęcie produkcji Clio 3 i 5-drzwiowego
Wyprodukowanie 2-milionowej skrzyni biegów
Produkcja na eksport 250 000 Megane sedan
2007: Rozpoczęcie produkcji Clio Grand Tour (jedyny zakład produkujący ten model)
Wyeksportowanie 100-tysięcznego silnika i milionowego samochodu
Rekord produkcji, eksportu i obrotów
2008: Rozpoczęcie produkcji Nowego Renault Symbol / Thalia
Wyprodukowanie 3-milionowego samochodu
Rozpoczęcie produkcji silnika K9K
2009: Wyprodukowanie milionowego silnika K9K
Wyprodukowanie 5-milionowego samochodu Megane sedan
Certyfiaty: ISO 9001 i 14001.
Produkty: Mégane II sedan, Clio II sedan i Clio III, Clio Grandtour
Silniki: K7J, K4M, K4J, K9K
Linie produkcyjne: 1 linia montażu nadwozi i 4 linie produkcji podzespołów mechanicznych
1 W zależności od poziomu wyposażenia oraz kraju
2 W samochodach wyposażonych w automatyczną klimatyzację
3 Wersja Euro 5 będzie dostępna w maju 2010 roku
4 Dostępny w końcu 2010 roku
5 LAB: Laboratorium Badań nad Wypadkami Drogowymi i Biomechaniką oraz Zachowaniami Człowieka - prowadzone przez PSA Peugeot-Citroën Renault
6 W zależności od poziomu wyposażenia oraz kraju
źródło: Renault; video: MotoTUBE
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Nowe Renault Fluence - oficjalna prezentacja kompaktowego sedana
Podobne: Nowe Renault Fluence - oficjalna prezentacja kompaktowego sedana
Renault Fluence Z.E. - elektryczny sedan w wersji produkcyjnej »
Renault Fluence - Megane w wersji sedan na targach Motor Show 2010 »
Renault Fluence prezentowany w Warszawie »
Renault Fluence - nowy sedan od 54.900 złotych »
Podobne galerie: Nowe Renault Fluence - oficjalna prezentacja kompaktowego sedana
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Renault