Portal V10 » Aktualności » Nowy Ford Focus 2008
Nowy Ford Focus 2008
2007-09-12 - . Tagi:
Podczas wystawy motoryzacyjnej we Frankfurcie Ford of Europe prezentuje z dumą nowego Focusa, który zacząć ma schodzić z linii montażowych od końca bieżącego roku w postaci trzydrzwiowego i pięciodrzwiowego hatchbacka, a także jako kombi. Oferta produktowa zostanie rozszerzona na początku roku 2008, kiedy to pojawi się jeszcze czterodrzwiowa limuzyna, odmiana Coupe-Cabriolet oraz sportowy Focus ST.
Nowy Ford Focus odważnie prezentuje się światu: kraty wlotu powietrza w kształcie trapezu, reflektory zachodzące na boki i zdecydowane, pełne powierzchnie to cechy charakterystyczne nowego stylu Forda. Dolna krata wlotu powietrza w kształcie odwróconego trapezu, w bogatszych wersjach Ghia i Titanium otoczona będzie elegancką chromowaną ramką. Dolną kratę uzupełnia mniejsza, górna krata zakończona chromowanym paskiem, stanowiącym wizualny łącznik z najnowszymi propozycjami Forda, takimi jak Mondeo i C-MAX. Projektanci położyli wielki nacisk na wygląd reflektorów. W efektownych, zachodzących na boki obudowach zawiera się najnowsza technologia, czyli reflektory biksenonowe i adaptacyjne (AFS). Różne wykończenia detali stylistycznych zastosowano w różnych modelach, na przykład czarne i chromowane w pojazdach Titanium i całkowicie chromowane w innych wersjach.
Dokonano generalnego udoskonalenia wnętrza, by stworzyć jeszcze bardziej przyjemne i przyjazne warunki dla osób podróżujących nowym Fordem Focus oraz by wnętrze pasowało do nowego, dynamicznego nadwozia. Zmiany zauważy zwłaszcza kierowca - nowe, czytelniejsze wskaźniki, oświetlone tak jak wszystkie lampki kontrolne na czerwono. Została także poprawiona ergonomia elementów sterowania nowym sprzętem audio i dwustrefowym układem klimatyzacji.
W wersjach z bogatym wyposażeniem oferowana jest także nowa konsola środkowa (w opcji dla wersji Trend oraz jako część zestawu sportowego), o płynnych liniach stylistyki kinetic design. Konsola obejmuje ruchomy podłokietnik i czterolitrowy schowek, a z tyłu ma dodatkowe schowki dla pasażerów na tylnych siedzeniach lub opcjonalne elementy, takie jak przetwornik 230 V lub złącza audio USB. Kolejny element konsoli będzie dostępny jako opcja od początku 2008 r.: przycisk Ford Power, znajdujący się koło dźwigni zmiany biegów.
Poprawiono nie tylko funkcjonalność wnętrza, zwrócono szczególną uwagę także na jakość. Ważny był zwłaszcza wybór i połączenie materiałów wykończeniowych i ich kolorystyka. Cały zestaw wskaźników oraz wykończenie przednich drzwi w górnej części wykonane są z nowego, ziarnistego, miękkiego w dotyku syntetycznego materiału. Dodano nowe kolory, pasujące do nowego stylu. Także tkaniny obiciowe siedzeń i płatów wykończenia wnętrza są nowe.
Skrzynia biegów Ford PowerShift będzie dostępna od początku 2008 roku. Jest to całkowicie nowa, sześciobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, łącząca efektywność i dynamikę jazdy mechanicznej skrzyni biegów z łatwością obsługi skrzyni automatycznej. W zestawieniu z silnikiem diesla Duratorq TDCi o pojemności 2,0 l, mocy 136 KM, udowadnia jednoznacznie, że bezstresowa jazda nie musi oznaczać wysokiego poziomu emisji dwutlenku węgla.
Skrzynia biegów Ford PowerShift, zaprojektowana przez Getrag Ford Transmissions GmbH (50:50 joint venture firm Ford i Getrag) zbudowana jest w zasadzie z połączonych równolegle dwóch skrzyń, z których każda ma swoje sprzęgło mokre. Dzięki rozplanowaniu wałków pośrednich - jeden z kołami zębatymi nieparzystych biegów 1, 3 i 5, drugi z parzystymi 2, 4 i 6 - następna zmiana biegów może zostać przygotowana przez wstępny wybór następnego biegu w ruchu i przy pełnej mocy. Zmiana odbywa się przez skoordynowane włączanie obydwu sprzęgieł bez przerwania przekazywania momentu obrotowego.
Podstawowa konstrukcja techniczna skrzyni biegów Ford PowerShift ma wiele zalet w porównaniu ze zwykłymi automatycznymi skrzyniami biegów. Nie wymaga żadnych skomplikowanych podzespołów, takich jak przekładnie hydrokinetyczne, szeregi planetarne, sprzęgła wielopłytkowe i taśmy - wszystkie te elementy znacznie zmniejszają efektywność skrzyni ze względu na zwiększoną bezwładność i redukcję momentu obrotowego. Wynik jest imponujący: skrzynia Ford PowerShift zapewnia łatwość i niezauważalność działania konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów oraz osiągi skrzyni mechanicznej. Zapewnia także szybką, sportową zmianę biegów, zachowując jednocześnie wyśmienitą płynność. Kolejną zaletą skrzyni Ford PowerShift jest możliwość przenoszenia dużego momentu obrotowego i swobodny dobór przełożeń, dzięki czemu jest idealnym partnerem nowoczesnych silników diesla o dużych osiągach.
Skrzynia biegów Ford PowerShift będzie dostępna od początku 2008 roku w Fordzie Focus oraz w Fordzie C-MAX z silnikiem 2,0 l Duratorq TDCi o mocy 136 KM. W tym zespole napędowym zalety nowej skrzyni PowerShift są najlepiej wykorzystane. W rezultacie ta kombinacja, w porównaniu ze zwykłą sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną, pozwoli na obniżenie średniego zużycia paliwa o około 10%; mniejsza będzie także emisja dwutlenku węgla. Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla, a także osiągi Forda Focus wyposażonego w tę nową skrzynię biegów ostatecznie zatwierdzone w homologacji zostaną opublikowane przed wprowadzeniem pojazdu na rynek.
Poprawiono nie tylko funkcjonalność wnętrza, zwrócono szczególną uwagę także na jakość. Ważny był zwłaszcza wybór i połączenie materiałów wykończeniowych i ich kolorystyka. Cały zestaw wskaźników oraz wykończenie przednich drzwi w górnej części wykonane są z nowego, ziarnistego, miękkiego w dotyku syntetycznego materiału. Dodano nowe kolory, pasujące do nowego stylu. Także tkaniny obiciowe siedzeń i płatów wykończenia wnętrza są nowe.
Skrzynia biegów Ford PowerShift będzie dostępna od początku 2008 roku. Jest to całkowicie nowa, sześciobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem, łącząca efektywność i dynamikę jazdy mechanicznej skrzyni biegów z łatwością obsługi skrzyni automatycznej. W zestawieniu z silnikiem diesla Duratorq TDCi o pojemności 2,0 l, mocy 136 KM, udowadnia jednoznacznie, że bezstresowa jazda nie musi oznaczać wysokiego poziomu emisji dwutlenku węgla.
Skrzynia biegów Ford PowerShift, zaprojektowana przez Getrag Ford Transmissions GmbH (50:50 joint venture firm Ford i Getrag) zbudowana jest w zasadzie z połączonych równolegle dwóch skrzyń, z których każda ma swoje sprzęgło mokre. Dzięki rozplanowaniu wałków pośrednich - jeden z kołami zębatymi nieparzystych biegów 1, 3 i 5, drugi z parzystymi 2, 4 i 6 - następna zmiana biegów może zostać przygotowana przez wstępny wybór następnego biegu w ruchu i przy pełnej mocy. Zmiana odbywa się przez skoordynowane włączanie obydwu sprzęgieł bez przerwania przekazywania momentu obrotowego.
Podstawowa konstrukcja techniczna skrzyni biegów Ford PowerShift ma wiele zalet w porównaniu ze zwykłymi automatycznymi skrzyniami biegów. Nie wymaga żadnych skomplikowanych podzespołów, takich jak przekładnie hydrokinetyczne, szeregi planetarne, sprzęgła wielopłytkowe i taśmy - wszystkie te elementy znacznie zmniejszają efektywność skrzyni ze względu na zwiększoną bezwładność i redukcję momentu obrotowego. Wynik jest imponujący: skrzynia Ford PowerShift zapewnia łatwość i niezauważalność działania konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów oraz osiągi skrzyni mechanicznej. Zapewnia także szybką, sportową zmianę biegów, zachowując jednocześnie wyśmienitą płynność. Kolejną zaletą skrzyni Ford PowerShift jest możliwość przenoszenia dużego momentu obrotowego i swobodny dobór przełożeń, dzięki czemu jest idealnym partnerem nowoczesnych silników diesla o dużych osiągach.
Skrzynia biegów Ford PowerShift będzie dostępna od początku 2008 roku w Fordzie Focus oraz w Fordzie C-MAX z silnikiem 2,0 l Duratorq TDCi o mocy 136 KM. W tym zespole napędowym zalety nowej skrzyni PowerShift są najlepiej wykorzystane. W rezultacie ta kombinacja, w porównaniu ze zwykłą sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną, pozwoli na obniżenie średniego zużycia paliwa o około 10%; mniejsza będzie także emisja dwutlenku węgla. Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla, a także osiągi Forda Focus wyposażonego w tę nową skrzynię biegów ostatecznie zatwierdzone w homologacji zostaną opublikowane przed wprowadzeniem pojazdu na rynek.
źródło: Ford Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Nowy Ford Focus 2008
Newsletter
Galerie zdjęć
Grand Prix Brazylii - Interlagos - Pitbabes [33]
Aprilia RSV4 R 2010 - superbike dla mniej zamożnych [67]