Portal V10 » Aktualności » Nowy Mitsubishi Colt ClearTec debiutuje w polskiej ofercie
Nowy Mitsubishi Colt ClearTec debiutuje w polskiej ofercie
2009-05-20 - K. Spychalski Tagi: Mitsubishi, Ekologia, Mitsubishi Colt, Mitsubishi Colt ClearTec, Hatchback
W ofercie polskich dilerów Mitsubishi Motors pojawił się już nowy przyjazny środowisku model o nazwie Colt ClearTec, wyposażony w pakiet rozwiązań technicznych służących obniżeniu spalania i emisji dwutlenku węgla.
Auto o najniższej emisji CO2 w europejskim segmencie B (115 g/km - silnik 1.1l, 119 g/km- silnik 1.3l) jest także bardziej oszczędne -średnie spalanie wersji 1.1 l to 4.9 l/100 km i 5,0 l/100 km w modelu z silnikiem 1.3 l. Colt ClearTec oferuje System Stop&Go (AS&G) układ automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika w czasie postojów w jeździe miejskiej oraz systemy hamulcowe z rekuperacją energii, co pozwoli obniżyć emisję CO2 o ponad 10%. Modyfikacje silnika, w którym zastosowano pierścienie tłokowe o zmniejszonym nacisku, olej o niskiej lepkości oraz system inteligentnego zarządzania wydajnością alternatora o wysokiej sprawności zaowocowały zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu i zwiększeniem stopnia sprężania co przyniosło redukcję CO2 i zmniejszenie spalania paliwa. Zmieniono także przełożenie główne w skrzyni biegów i zastosowano w aucie opony o zmniejszonych oporach toczenia, zwiększając jednocześnie ciśnienie powietrza w oponach. Colt ClearTec jest oferowany z benzynowymi silnikami 1.1 l. (75 KM) i 1.3 l. (95 KM) w 3 i 5-drzwiowej wersji Inform z manualną skrzynią biegów. Colt to pierwszy model Mitsubishi z opcją ClearTec.
Pełny pakiet
Wśród opcji ClearTec, pakiet "Niskiej emisji CO2 " będzie zdecydowanie najbardziej zauważalny, ze względu na liczne technologie, wprowadzone w celu uzyskania znacznej redukcji zużycia paliwa i, co za tym stoi, emisji CO2. Pakiet ten jest dostępny zarówno dla trzycylindrowych silników 1,1 i czterocylindrowych silników 1,3 (tylko z 5-biegową manualną skrzynią biegów):1 -System Auto Stop & Go:
- Auto Stop & Go automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik podczas postoju samochodu bez potrzeby użycia kluczyka zapłonowego (np. na światłach).
- W praktyce, kiedy pojazd się zatrzymuje, pedał sprzęgła jest zwolniony a dźwignia przekładni ustawiona jest w pozycji neutralnej, zapala się lampka kontrolna systemu na tablicy wskaźników i silnik wyłącza się automatycznie. Aby go ponownie uruchomić, wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła w celu włączenia biegu.
- Auto Stop & Go uaktywnia się automatycznie, kiedy kluczyk stacyjki znajduje się w pozycji "ON". System zaczyna działać w przybliżeniu po 3 minutach od pierwszego uruchomienia silnika.
- Jeśli zajdzie taka potrzeba, kierowca może dezaktywować system za pomocą przycisku po lewej stronie deski rozdzielczej.
- Podstawowa zasada systemu Auto Stop & Go to możliwość dostosowania się do potrzeb samochodu (np. zapotrzebowania energii) Oznacza to, że w pewnych okolicznościach silnik nie wyłączy się (kiedy temperatura na zewnątrz wynosi mniej niż 3° C, kiedy pojazd nie przekroczy prędkości 5km/h po automatycznym uruchomieniu, itp) a w innej sytuacji uruchomi się samodzielnie.
- System Auto Stop & Go jest uaktywniany domyślnie, co oznacza, że za każdym razem, kiedy po jeździe przy wyłączonym Auto Stop & Go kluczyk zapłonowy zostanie ustawiony w pozycji "LOCK", system włączy się automatycznie przy następnym ustawieniu kluczyka w pozycji "START".
- Całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 : od 25 % do 30 % (w zależności od modelu)
2 - Opony o niskich oporach toczenia:
- Opracowane we współpracy z firmą Continental, dzięki specjalnej budowie i materiałom znacznie obniżono opory toczenia: o 28% w przypadku 15” (185/55 R15).
- Jednocześnie nieznacznie podwyższono ciśnienie w oponach (+0,2 bara)
- Te i inne udoskonalenia podwozia powodują, że całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 wynosi między 18 % a 33 % (w zależności od modelu)
3 - Zmienione przełożenie przekładni głównej:
- Porównanie wersji zwykłej z wersją ClearTec:
* silnik 1,1 l : z 4,353 na 4,158
* silnik 1,3 l : z 4,158 na 3,853
- Całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 : od 16 % do 26 % (w zależności od modelu)
4 - Wysokowydajny alternator z systemem Electricity Generation Control:
- Przeznaczone dla Colt ClearTec urządzenie o mocy 100 A (wobec 85 A w wersjach innych niż ClearTec) umożliwia odzyskiwanie energii i ładowanie akumulatora podczas hamowania lub zwalniania.
- W rezultacie,
* Zwiększono pojemność alternatora, co pozwala na bardziej efektywne wytwarzanie prądu
* Umożliwiono odzyskiwanie energii i ładowanie akumulatora podczas hamowania lub zwalniania
* Gdy ładowanie baterii jest na pewnym końcowym etapie, zmniejsza się generowanie
prądu w celu redukcji obciążenie silnika i oszczędności paliwa.
- Całkowity udział w zmiejszeniu emisji CO2 : od 11 % do 15 % (w zależności od modelu)
5 - Olej silnikowy o niskiej lepkości:
- W porównaniu do podstawowych wersji modelu Colt, w ClearTec zastosowano olej klasy 0W-20 zamiast 10W-30 w celu zmniejszenia strat energii powodowanych tarciem.
- Całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 : od 2 % do 3 % (w zależności od modelu)
6 - Inne zmiany silnika:
- Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu, zwiększenie stopnia sprężania,
- W rezultacie dokonano odpowiednich modyfikacji wielu części silnika, np. wprowadzając solidniejsze tłoki, pierścienie tłokowe o mniejszym nacisku, irydowe świece zapłonowe,
- Całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 : od 10 % do 13 % (w zależności od modelu)
Podsumowując:
- System Auto Stop & Go => od 25 % do 30 %
- Opony o niskim oporze toczenia - od 18 % do 33 %
- Zmienione przełożenie całkowite - od 16 % do 26 %
- Wysokowydajny alternator z systemem Electricity Generation Control - od 11 % do 15 %
- Olej silnikowy o niskiej lepkości - od 2 % do 3 %
- Inne zmiany silnika - od 10 % do 13 %
Najczystszy
Dzięki zastosowaniu systemu AS&G oraz innych rozwiązań układu napędowego i podwozia (które spowodowały przyrost masy o jedyne 5 kg), Colt ClearTec może się pochwalić najlepszymi wynikami w segmencie B pod względem spalania paliwa (średnia w tej klasie wynosi 135 g/km), zbliżonymi do wartości typowych dla silników wysokoprężnych:
… dla porównania, konkurencja Colta (silniki 1,1 l):
* Toyota Yaris 1,0: 118 g/km
* Opel Corsa 1,0: 134 g/km
* Renault Clio 1,2: 133 g/km
* VW Polo 1,2: 138 g/km
Nowe silniki benzynowe Colta emitują mniej cząstek stałych, mniej tlenków azotu i węglowodorów niż silniki Diesla.
Najbardziej oszczędny
Analogicznie, podobne porównanie można przeprowadzić w przypadku zużycia paliwa (a im mniej zużytego paliwa, tym mniej emisji ) w segmencie o średniej 5,7 l / 100 km:
… dla porównania, konkurencja Colta* (z silnikiem 1,1 l):
* Toyota Yaris 1,0: 5,0 l / 100 km
* Opel Corsa 1,0: 5,6 l / 100 km
* Renault Clio 1,2: 5,6 l / 100 km
* VW Polo 1,2: 5,8 l / 100 km
Colt ClearTec jest produkowany w zakładach Mitsubishi Motors NedCar w holenderskim Born, obok innych europejskich wersji Colta. Jest już dostępny w polskich salonach Mitsubishi na indywidualne zamówienie klientów.
*Najmniejsze silniki oferowane przez konkurencję. Średnia w segmencie B, wszystkie silniki benzynowe - 142g/km.
Auto o najniższej emisji CO2 w europejskim segmencie B (115 g/km - silnik 1.1l, 119 g/km- silnik 1.3l) jest także bardziej oszczędne -średnie spalanie wersji 1.1 l to 4.9 l/100 km i 5,0 l/100 km w modelu z silnikiem 1.3 l. Colt ClearTec oferuje System Stop&Go (AS&G) układ automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika w czasie postojów w jeździe miejskiej oraz systemy hamulcowe z rekuperacją energii, co pozwoli obniżyć emisję CO2 o ponad 10%. Modyfikacje silnika, w którym zastosowano pierścienie tłokowe o zmniejszonym nacisku, olej o niskiej lepkości oraz system inteligentnego zarządzania wydajnością alternatora o wysokiej sprawności zaowocowały zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu i zwiększeniem stopnia sprężania co przyniosło redukcję CO2 i zmniejszenie spalania paliwa. Zmieniono także przełożenie główne w skrzyni biegów i zastosowano w aucie opony o zmniejszonych oporach toczenia, zwiększając jednocześnie ciśnienie powietrza w oponach. Colt ClearTec jest oferowany z benzynowymi silnikami 1.1 l. (75 KM) i 1.3 l. (95 KM) w 3 i 5-drzwiowej wersji Inform z manualną skrzynią biegów. Colt to pierwszy model Mitsubishi z opcją ClearTec.
Wśród opcji ClearTec, pakiet "Niskiej emisji CO2 " będzie zdecydowanie najbardziej zauważalny, ze względu na liczne technologie, wprowadzone w celu uzyskania znacznej redukcji zużycia paliwa i, co za tym stoi, emisji CO2. Pakiet ten jest dostępny zarówno dla trzycylindrowych silników 1,1 i czterocylindrowych silników 1,3 (tylko z 5-biegową manualną skrzynią biegów):1 -System Auto Stop & Go:
- Auto Stop & Go automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik podczas postoju samochodu bez potrzeby użycia kluczyka zapłonowego (np. na światłach).
- W praktyce, kiedy pojazd się zatrzymuje, pedał sprzęgła jest zwolniony a dźwignia przekładni ustawiona jest w pozycji neutralnej, zapala się lampka kontrolna systemu na tablicy wskaźników i silnik wyłącza się automatycznie. Aby go ponownie uruchomić, wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła w celu włączenia biegu.
- Auto Stop & Go uaktywnia się automatycznie, kiedy kluczyk stacyjki znajduje się w pozycji "ON". System zaczyna działać w przybliżeniu po 3 minutach od pierwszego uruchomienia silnika.
- Jeśli zajdzie taka potrzeba, kierowca może dezaktywować system za pomocą przycisku po lewej stronie deski rozdzielczej.
- Podstawowa zasada systemu Auto Stop & Go to możliwość dostosowania się do potrzeb samochodu (np. zapotrzebowania energii) Oznacza to, że w pewnych okolicznościach silnik nie wyłączy się (kiedy temperatura na zewnątrz wynosi mniej niż 3° C, kiedy pojazd nie przekroczy prędkości 5km/h po automatycznym uruchomieniu, itp) a w innej sytuacji uruchomi się samodzielnie.
- System Auto Stop & Go jest uaktywniany domyślnie, co oznacza, że za każdym razem, kiedy po jeździe przy wyłączonym Auto Stop & Go kluczyk zapłonowy zostanie ustawiony w pozycji "LOCK", system włączy się automatycznie przy następnym ustawieniu kluczyka w pozycji "START".
- Całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 : od 25 % do 30 % (w zależności od modelu)
2 - Opony o niskich oporach toczenia:
- Opracowane we współpracy z firmą Continental, dzięki specjalnej budowie i materiałom znacznie obniżono opory toczenia: o 28% w przypadku 15” (185/55 R15).
- Jednocześnie nieznacznie podwyższono ciśnienie w oponach (+0,2 bara)
- Te i inne udoskonalenia podwozia powodują, że całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 wynosi między 18 % a 33 % (w zależności od modelu)
3 - Zmienione przełożenie przekładni głównej:
- Porównanie wersji zwykłej z wersją ClearTec:
* silnik 1,1 l : z 4,353 na 4,158
* silnik 1,3 l : z 4,158 na 3,853
- Całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 : od 16 % do 26 % (w zależności od modelu)
4 - Wysokowydajny alternator z systemem Electricity Generation Control:
- Przeznaczone dla Colt ClearTec urządzenie o mocy 100 A (wobec 85 A w wersjach innych niż ClearTec) umożliwia odzyskiwanie energii i ładowanie akumulatora podczas hamowania lub zwalniania.
- W rezultacie,
* Zwiększono pojemność alternatora, co pozwala na bardziej efektywne wytwarzanie prądu
* Umożliwiono odzyskiwanie energii i ładowanie akumulatora podczas hamowania lub zwalniania
* Gdy ładowanie baterii jest na pewnym końcowym etapie, zmniejsza się generowanie
prądu w celu redukcji obciążenie silnika i oszczędności paliwa.
- Całkowity udział w zmiejszeniu emisji CO2 : od 11 % do 15 % (w zależności od modelu)
5 - Olej silnikowy o niskiej lepkości:
- W porównaniu do podstawowych wersji modelu Colt, w ClearTec zastosowano olej klasy 0W-20 zamiast 10W-30 w celu zmniejszenia strat energii powodowanych tarciem.
- Całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 : od 2 % do 3 % (w zależności od modelu)
6 - Inne zmiany silnika:
- Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu, zwiększenie stopnia sprężania,
- W rezultacie dokonano odpowiednich modyfikacji wielu części silnika, np. wprowadzając solidniejsze tłoki, pierścienie tłokowe o mniejszym nacisku, irydowe świece zapłonowe,
- Całkowity udział w zmniejszeniu emisji CO2 : od 10 % do 13 % (w zależności od modelu)
Podsumowując:
- System Auto Stop & Go => od 25 % do 30 %
- Opony o niskim oporze toczenia - od 18 % do 33 %
- Zmienione przełożenie całkowite - od 16 % do 26 %
- Wysokowydajny alternator z systemem Electricity Generation Control - od 11 % do 15 %
- Olej silnikowy o niskiej lepkości - od 2 % do 3 %
- Inne zmiany silnika - od 10 % do 13 %
Najczystszy
Dzięki zastosowaniu systemu AS&G oraz innych rozwiązań układu napędowego i podwozia (które spowodowały przyrost masy o jedyne 5 kg), Colt ClearTec może się pochwalić najlepszymi wynikami w segmencie B pod względem spalania paliwa (średnia w tej klasie wynosi 135 g/km), zbliżonymi do wartości typowych dla silników wysokoprężnych:
Emisja CO2 | ||
---|---|---|
Wersja silnikowa | Colt | Colt ClearTec |
1,1 | 130 g/km | 115 g/km |
1,3 | 138 g/km | 119 g/km |
* Toyota Yaris 1,0: 118 g/km
* Opel Corsa 1,0: 134 g/km
* Renault Clio 1,2: 133 g/km
* VW Polo 1,2: 138 g/km
Nowe silniki benzynowe Colta emitują mniej cząstek stałych, mniej tlenków azotu i węglowodorów niż silniki Diesla.
Najbardziej oszczędny
Analogicznie, podobne porównanie można przeprowadzić w przypadku zużycia paliwa (a im mniej zużytego paliwa, tym mniej emisji ) w segmencie o średniej 5,7 l / 100 km:
Spalanie | ||
---|---|---|
Wersja silnikowa | Colt | Colt ClearTec |
1,1 | 5,5 l/100 km | 4,9 l/100 km |
1,3 | 5,8 l/100 km | 5,0 l/100 km |
* Toyota Yaris 1,0: 5,0 l / 100 km
* Opel Corsa 1,0: 5,6 l / 100 km
* Renault Clio 1,2: 5,6 l / 100 km
* VW Polo 1,2: 5,8 l / 100 km
Colt ClearTec jest produkowany w zakładach Mitsubishi Motors NedCar w holenderskim Born, obok innych europejskich wersji Colta. Jest już dostępny w polskich salonach Mitsubishi na indywidualne zamówienie klientów.
*Najmniejsze silniki oferowane przez konkurencję. Średnia w segmencie B, wszystkie silniki benzynowe - 142g/km.
źródło: MMC
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Nowy Mitsubishi Colt ClearTec debiutuje w polskiej ofercie
Nowy Mitsubishi Colt ClearTec debiutuje w polskiej ofercie
Prix 2009-05-23 19:53
Nie wiem skąd ma dystrybutor (MMC) takie dane co do Polo.
Nowe 1.2 70KM ma 5,5l/100 i 128g/km CO2. Nowy 1.2 TSI 105KM będzie miał odpowiednio 5,5l i 129g/km.
Jak już chcą o oszczędzaniu i emisji podyskutować to niech popatrzą na wyniki aktualnej wersji BlueMotion - 1.6TDI 3,8l i 96g/km. W przyszłym roku wchodzi 1.2TDI - 3,3l/100km i 87 g/km CO2.
Podobne: Nowy Mitsubishi Colt ClearTec debiutuje w polskiej ofercie
Nowy Mitsubishi Colt już w Polsce »
Mitsubishi Colt zwycięża w rankingu niezawodności ADAC »
Video: Mitsubishi Colt i pijany kierowca lądują na dachu! »
Mitsubishi i MiEV - elektryczne auto testowane w USA »
Podobne galerie: Nowy Mitsubishi Colt ClearTec debiutuje w polskiej ofercie
Mitsubishi Colt/Mirage 2012 - oficjalne zdjęcia tuż przed premierą w Tokio »
BMW 320d EfficientDynamics »
Toyota Auris Hybrid »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Mitsubishi
Galerie zdjęć
Newsletter