Portal V10  »  Aktualności  »  Nowy Opel Astra OPC - 280 KM w kompaktowym hatchbacku
Opel Astra OPC 2012

Nowy Opel Astra OPC - 280 KM w kompaktowym hatchbacku

2012-03-08 - A. Ruciński     Tagi: Opel Astra, Opel Astra OPC, Geneva Motor Show, Hot-hatch
Opel stworzył silnego zawodnika w klasie hot hatch. Nowa Astra OPC, która została zaprezentowana w Genewie, rozwija moc 280 KM. To więcej niż Golf GTI czy Seat Leon Cupra R.

Dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy generuje 400 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Niestety nie znamy czasu przyspieszenia 0-100 km/h. W napędzie zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu, co powinno nieco zminimalizować dramatyczną podsterowność z której dawniej słynęły mocne, przednionapędowe Ople.

Zobacz także: Opel Astra OPC - galeria »
Jednakże przykład mniejszej Corsy OPC Nurburgring Edition pokazuje, że firma z Russelsheim potrafi tworzyć dobrze jeżdżące, szybkie hatchbacki. Dopracowane podwozie i mocny napęd zasługują na odpowiednie opakowanie. Karoseria zyskała kilka sportowych akcentów takich jak pełny body kit, dwie końcówki wydechu oraz 20-calowe felgi.

Wnętrze wygląda dość zwyczajnie jeśli nie liczyć sportowych foteli Recaro i małej, spłaszczpnej u dołu kierownicy. Nie ma jednak na co narzekać. U konkurencji sprawa wygląda podobnie.
Wydaje się, że tym razem Opel może godnie stanąć w szranki z najlepszymi w klasie. Nie możemy doczekać się porównania z innymi hot hatchami...



źródło: carscoop

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Nowy Opel Astra OPC - 280 KM w kompaktowym hatchbacku

Nowy Opel Astra OPC - 280 KM w kompaktowym hatchbacku
jakmic 2012-03-09 12:59
wszystko ładnie pieknie, ale kiedy powstanie jakiś seryjny rywal tylnonapędowego BMW serii 1
Nowy Opel Astra OPC - 280 KM w kompaktowym hatchbacku
umar77 2012-03-13 20:20
Tak więcej niż Golf GTI, no i może o 10KM więcej niż w Golfie R ale różnica polega na tym że Golf R dzięki 4 Motion i DSG wykręca nawet lepsze czasy (5,5s do setki) aniżeli 305 konny Focus