Portal V10 » Aktualności » Nowy Opel Astra i Ampera zadebiutują we Frankfurcie
Nowy Opel Astra i Ampera zadebiutują we Frankfurcie
2009-08-24 - K. Spychalski Tagi: Opel, Opel Astra, Opel Ampera EV, Hatchback, Samochody elektryczne
Opel przedstawia nową superekonomiczną Astrę i „zeroemisyjną” Amperę.
Zobacz także: Nowy Opel Astra - galeria »- Światowa premiera: Nowa Astra z ośmioma ekonomicznymi i ekologicznymi jednostkami napędowymi,
- Linia silników o zredukowanej emisji CO2 i zużyciu paliwa mniejszym o ponad 12 procent,
- Silnik wysokoprężny ecoFLEX emitujący 109 g/km CO2; 100-konna wersja benzynowa emitująca 129 g/km,
- Opel Ampera modelem wiodącym w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Wraz z premierą nowej Astry podczas salonu samochodowego we Frankfurcie (17 - 27 września), Opel przedstawi superekonomiczną paletę silników o wyjątkowo niskim zużyciu paliwa w klasie kompaktowej. Wraz z Amperą, również debiutującą podczas salonu, Opel potwierdzi swoje zaangażowanie w ekologię w motoryzacji. Nowa Astra wchodząca w skład dziesiątej generacji kompaktowych samochodów Opla, pojawi się pod koniec tego roku z ośmioma silnikami o mocy od 70 kW/95 KM do 132 kW/180 KM, doskonale ilustrując filozofię marki, zmierzającą do zapewnienia klientom przystępnych cenowo, ekonomicznych, a przy tym wspaniałych w użytkowaniu pojazdów. Nowa Astra została nieco powiększona, aby zapewnić przestronniejsze wnętrze, a jednocześnie przynieść korzyści płynące z ulepszonej konstrukcji, pozwalającej na redukcję zużycia paliwa i poprawę osiągów.
Linia jednostek napędowych Astry, wyposażonej w manualną skrzynię biegów, gwarantuje imponujące osiągi i ogólną redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 o ponad 12 procent w porównaniu z obecną generacją. Średnie zużycie paliwa czterech silników wysokoprężnych o mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM, mających stanowić prawie połowę jednostek napędowych nowej Astry sprzedawanej w Europie w chwili premiery, wynosi zaledwie 4,6 l/100 km.Średnie zużycie paliwa silników benzynowych wynosi zaledwie 6,1 l/100 km. W ramach kontynuacji strategii redukcji, Opel wprowadza nowy silnik benzynowy 1,4 Turbo o mocy 103 kW/140 KM, który zastąpi obecny silnik 1,8 litra, co pozwoli na zredukowanie zużycia paliwa o blisko 18 procent.„Naszym celem jest zaoferowanie nowej serii Astry z ekonomicznymi silnikami za przystępną cenę, nie zaś koncentrowanie się na jednym, spektakularnym, kosztownym jednak wariancie gwarantującym niską emisję CO2. W ramach tej strategii gwarantujemy rzeczywiście niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych”, mówi Carl-Peter Forster, Prezes Rady Nadzorczej Opla.Nowy Opel Astra: Optymalizacja mocy i wydajności
Linia jednostek napędowych obejmuje silniki o wysokiej mocy, niskim zużyciu paliwa i zredukowanej emisji CO2. Wszystkie silniki spełniają wymogi normy Euro 5. Standardowo wyposażone są one w sześciobiegowe, manualne skrzynie biegów i pięciobiegowe skrzynie biegów przy wolnossących silnikach benzynowych 1,4 i 1,6 litra oraz wysokoprężnych 1,3 turbo. Opcjonalnie dostępna jest automatyczna, sześciobiegowa skrzynia biegów z silnikami benzynowymi 1,6, 1,4 Turbo i 1,6 Turbo oraz silnikiem wysokoprężnym 2,0 Turbo.„Stałe ulepszanie obecnej linii silników i ich zmniejszanie to kluczowe elementy naszych wysiłków, zmierzających do zmniejszenia wpływu na środowisko. Jesteśmy dumni z osiągnięć naszego personelu konstruktorskiego dokonanych w trakcie prac nad nowym Oplem Astrą, czyniących go wyjątkowym modelem w tym bardzo konkurencyjnym segmencie aut kompaktowych”, mówi Hans Demant, dyrektor zarządzający Opla.Linia silników CDTI turbo diesel obejmuje jednostki o pojemności 1,3, 1,7 i 2,0 litra, common-rail, z wielopunktowym wtryskiem paliwa i mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM. Wszystkie silniki wyposażone są standardowo w filtr cząstek stałych. Nawet silnik 2,0 CDTI o mocy 118 kW/160 KM spala średnio zaledwie 4,9 l/100 km i emituje nie więcej, niż 129 g/km CO2.Pierwsza generacja silników ecoFLEX o poziomie emisji CO2 rzędu 109 g/km i średnim zużyciu paliwa zaledwie 4,2 l/100 km zostanie włączona do oferty wiosną 2010 roku.
Gama silników benzynowych obejmuje wolnossące i turbodoładowane silniki o pojemności 1,4 i 1,6 litra, zapewniające moc od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM. Podstawowa benzynowa jednostka napędowa o mocy 74kW/100hp zużywa zaledwie 5,5 l/100 km i nie emituje więcej, niż 129 g/km CO2. Czyni to z niej najbardziej ekonomiczną jednostkę w klasie kompaktowej dostępną na rynku.Dla podkreślenia stosowanej przez Opla strategii redukcji emisji CO2 dzięki zmniejszaniu pojemności silnika do oferty włączony zostanie zupełnie nowy silnik turbo o pojemności 1,4 litra, pozwalający na uzyskanie103 kW/140 KM i około 200 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1 850 do 4 900 obr./min. Silnik ten zastąpi wolnossącą jednostkę napędową o pojemności 1,8 litra (140 KM/175 Nm), znajdującą się w obecnej ofercie, zapewniając jednak zbliżoną moc i o 15 procent wyższy moment obrotowy przy imponująco niskim zużyciu paliwa rzędu 5,9 l/100km, co stanowi blisko 18-procentową redukcję.Opel Ampera: Potencjalnie zerowy poziom emisji CO2, dzięki wykorzystaniu technologii Voltec
Demonstrując wiodącą rolę marki Opel w elektryfikacji pojazdów, rewolucyjny Opel Ampera, prawdziwie czteromiejscowy samochód rodzinny, przyniesie możliwość bezemisyjnej jazdy bez ograniczania zasięgu samochodu. W przeciwieństwie do konwencjonalnych samochodów elektrycznych, jest to pojazd do jazdy na każdym dystansie i w każdym czasie.Pięciodrzwiowy, czteromiejscowy Opel Ampera wykorzystywać będzie przełomową technologię napędu elektrycznego o nazwie Voltec, działającą na zasadzie odmiennej od innych zaawansowanych układów napędowych. Ten pojazd z napędem elektrycznym o zwiększony zasięgu (Extended-Range Electric Vehicle, E-REV) wykorzystuje prąd elektryczny jako główne źródło zasilania oraz silnik benzynowy jako zapasowe źródło zasilania, wytwarzające energię elektryczną.Koła Ampery napędzane są elektrycznie przez cały czas i przy każdej prędkości. Przy odległościach do 60 km (MVEG) pojazd napędzany jest wyłącznie prądem z litowo-jonowego akumulatora 16-kWh i nie emituje CO2. Po rozładowaniu akumulatora prąd z generatora benzynowego pozwala na zwiększenie zasięgu pojazdu do ponad 500 km. Amperę można również podłączyć do domowej sieci elektrycznej 230V.Produkcja pojazdu z napędem elektrycznym o zwiększonym zasięgu zaplanowana została na koniec 2011 roku.
Zobacz także: Nowy Opel Astra - galeria »
- Linia silników o zredukowanej emisji CO2 i zużyciu paliwa mniejszym o ponad 12 procent,
- Silnik wysokoprężny ecoFLEX emitujący 109 g/km CO2; 100-konna wersja benzynowa emitująca 129 g/km,
- Opel Ampera modelem wiodącym w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Wraz z premierą nowej Astry podczas salonu samochodowego we Frankfurcie (17 - 27 września), Opel przedstawi superekonomiczną paletę silników o wyjątkowo niskim zużyciu paliwa w klasie kompaktowej. Wraz z Amperą, również debiutującą podczas salonu, Opel potwierdzi swoje zaangażowanie w ekologię w motoryzacji. Nowa Astra wchodząca w skład dziesiątej generacji kompaktowych samochodów Opla, pojawi się pod koniec tego roku z ośmioma silnikami o mocy od 70 kW/95 KM do 132 kW/180 KM, doskonale ilustrując filozofię marki, zmierzającą do zapewnienia klientom przystępnych cenowo, ekonomicznych, a przy tym wspaniałych w użytkowaniu pojazdów. Nowa Astra została nieco powiększona, aby zapewnić przestronniejsze wnętrze, a jednocześnie przynieść korzyści płynące z ulepszonej konstrukcji, pozwalającej na redukcję zużycia paliwa i poprawę osiągów.
Linia jednostek napędowych obejmuje silniki o wysokiej mocy, niskim zużyciu paliwa i zredukowanej emisji CO2. Wszystkie silniki spełniają wymogi normy Euro 5. Standardowo wyposażone są one w sześciobiegowe, manualne skrzynie biegów i pięciobiegowe skrzynie biegów przy wolnossących silnikach benzynowych 1,4 i 1,6 litra oraz wysokoprężnych 1,3 turbo. Opcjonalnie dostępna jest automatyczna, sześciobiegowa skrzynia biegów z silnikami benzynowymi 1,6, 1,4 Turbo i 1,6 Turbo oraz silnikiem wysokoprężnym 2,0 Turbo.„Stałe ulepszanie obecnej linii silników i ich zmniejszanie to kluczowe elementy naszych wysiłków, zmierzających do zmniejszenia wpływu na środowisko. Jesteśmy dumni z osiągnięć naszego personelu konstruktorskiego dokonanych w trakcie prac nad nowym Oplem Astrą, czyniących go wyjątkowym modelem w tym bardzo konkurencyjnym segmencie aut kompaktowych”, mówi Hans Demant, dyrektor zarządzający Opla.Linia silników CDTI turbo diesel obejmuje jednostki o pojemności 1,3, 1,7 i 2,0 litra, common-rail, z wielopunktowym wtryskiem paliwa i mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM. Wszystkie silniki wyposażone są standardowo w filtr cząstek stałych. Nawet silnik 2,0 CDTI o mocy 118 kW/160 KM spala średnio zaledwie 4,9 l/100 km i emituje nie więcej, niż 129 g/km CO2.Pierwsza generacja silników ecoFLEX o poziomie emisji CO2 rzędu 109 g/km i średnim zużyciu paliwa zaledwie 4,2 l/100 km zostanie włączona do oferty wiosną 2010 roku.
Gama silników benzynowych obejmuje wolnossące i turbodoładowane silniki o pojemności 1,4 i 1,6 litra, zapewniające moc od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM. Podstawowa benzynowa jednostka napędowa o mocy 74kW/100hp zużywa zaledwie 5,5 l/100 km i nie emituje więcej, niż 129 g/km CO2. Czyni to z niej najbardziej ekonomiczną jednostkę w klasie kompaktowej dostępną na rynku.Dla podkreślenia stosowanej przez Opla strategii redukcji emisji CO2 dzięki zmniejszaniu pojemności silnika do oferty włączony zostanie zupełnie nowy silnik turbo o pojemności 1,4 litra, pozwalający na uzyskanie103 kW/140 KM i około 200 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1 850 do 4 900 obr./min. Silnik ten zastąpi wolnossącą jednostkę napędową o pojemności 1,8 litra (140 KM/175 Nm), znajdującą się w obecnej ofercie, zapewniając jednak zbliżoną moc i o 15 procent wyższy moment obrotowy przy imponująco niskim zużyciu paliwa rzędu 5,9 l/100km, co stanowi blisko 18-procentową redukcję.Opel Ampera: Potencjalnie zerowy poziom emisji CO2, dzięki wykorzystaniu technologii Voltec
Demonstrując wiodącą rolę marki Opel w elektryfikacji pojazdów, rewolucyjny Opel Ampera, prawdziwie czteromiejscowy samochód rodzinny, przyniesie możliwość bezemisyjnej jazdy bez ograniczania zasięgu samochodu. W przeciwieństwie do konwencjonalnych samochodów elektrycznych, jest to pojazd do jazdy na każdym dystansie i w każdym czasie.Pięciodrzwiowy, czteromiejscowy Opel Ampera wykorzystywać będzie przełomową technologię napędu elektrycznego o nazwie Voltec, działającą na zasadzie odmiennej od innych zaawansowanych układów napędowych. Ten pojazd z napędem elektrycznym o zwiększony zasięgu (Extended-Range Electric Vehicle, E-REV) wykorzystuje prąd elektryczny jako główne źródło zasilania oraz silnik benzynowy jako zapasowe źródło zasilania, wytwarzające energię elektryczną.Koła Ampery napędzane są elektrycznie przez cały czas i przy każdej prędkości. Przy odległościach do 60 km (MVEG) pojazd napędzany jest wyłącznie prądem z litowo-jonowego akumulatora 16-kWh i nie emituje CO2. Po rozładowaniu akumulatora prąd z generatora benzynowego pozwala na zwiększenie zasięgu pojazdu do ponad 500 km. Amperę można również podłączyć do domowej sieci elektrycznej 230V.Produkcja pojazdu z napędem elektrycznym o zwiększonym zasięgu zaplanowana została na koniec 2011 roku.
źródło: Opel
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy Opel Astra i Ampera zadebiutują we Frankfurcie
Podobne: Nowy Opel Astra i Ampera zadebiutują we Frankfurcie
Nowy Opel Astra oficjalnie ujawniony! »
Opel Meriva, Flextreme GTE, Ampera i Corsa w Genewie »
Nowy Opel Astra GTC - wstępna prezentacja w animacji komputerowej »
Opel Astra GTC - studium zapowiadające nową wersję zobaczymy w Paryżu »
Podobne galerie: Nowy Opel Astra i Ampera zadebiutują we Frankfurcie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Opel