Portal V10 » Aktualności » Nowy Peugeot 407 w wersji 1.6 HDi FAP Titre Chapeau
Nowy Peugeot 407 w wersji 1.6 HDi FAP Titre Chapeau
2009-03-19 - K. Spychalski Tagi: Peugeot, Ekologia, Peugeot 407, Kombi, Sedan
Korzystając z wielu ewolucji technicznych nowy Peugeot 407 w wersji 1,6 l HDi FAP 80 kW (110 KM) sedan i SW wskazują obecnie zużycie paliwa jedynie na poziomie 4,9 l /100 km w cyklu mieszanym i emisje 129 g CO2.
W lipcu ubiegłego roku modele Peugeot 407 i 407 SW zostały zmodernizowane. Styl, jak zwykle dynamiczny, został jedynie subtelnie podretuszowany, by zyskać na elegancji, sile i jakości. Ich zalety zostały wzbogacone w zakresie komfortu wewnętrznego, wyposażenia (wspomaganie parkowania z przodu, nowa telematyka WIP i WIP Com) oraz w zakresie napędu, dzięki jeszcze bardziej oszczędnemu silnikowi 2.0 l HDi FAP (5,6l /100km i 150 g/km CO2), o mocy 103 kW (140 KM). Silnik ten odpowiada normom Euro 5. Pakiet techniczny sprzyjający zmniejszeniu zużycia i zwiększeniu przyjemności z jazdy.
Dostosowanie układu kierowniczego elektro-hydraulicznego w Peugeot 407 1,6 HDi FAP przyczynia się głównie do efektywności ochrony środowiska. Jego wspomaganie jest sterowane przez zespół elektropompy (GEP) hydraulicznej, która zmienia siłę wspomagania w zależności od szybkości samochodu, szybkości obrotu kierownicy i temperatury oleju w układzie kierowniczym. W ten sposób układ kierowniczy, zastosowany w całej gamie 407 (oprócz silnika sześciocylindrowego), optymizuje zużycie paliwa w porównaniu z klasycznym hydraulicznym układem kierowniczym napędzanym przez silnik. Ponadto, dzięki ciągłej adaptacji wysiłku kierującego, oferuje mu maksymalną precyzję prowadzenia i wyczucie pomagające przy manewrach na parkingu przy niewielkich prędkościach.
Inny kluczowy czynnik to przeprowadzona modernizacja silnika 1,6 l HDi w celu znacznej redukcji emisji CO2. Peugeot 407 otrzymał również nowe opony gamy Michelin Energy Saver 205/60 R16 H o obniżonym współczynniku tarcia. Należy zwrócić uwagę, że adaptacja do 129 g/km CO2 została osiągnięta bez ewolucji przełożenia głównego. Poziomy osiągów i przyspieszenia pozostały te same.
Nowa oferta Peugeot 407 podkreśla jego atrakcyjność. Poza tym estetycznie „podrasowany” wyróżnia się w swoim segmencie, zachowuje dobrą cenę odsprzedaży, jest wiarygodny, a jego koszty eksploatacyjne są konkurencyjne. Jest ciągle doceniany za doskonałe zachowanie na drodze, jak nigdy dotąd łączy bezpieczeństwo czynne z przyjemnością prowadzenia i komfortem na wysokim poziomie. Liczne atuty sprawiły, że od 2004 roku model 407, we wszystkich sylwetkach nadwoziowych łącznie, został wyprodukowany w ponad 800 000 egzemplarzy.
W lipcu ubiegłego roku modele Peugeot 407 i 407 SW zostały zmodernizowane. Styl, jak zwykle dynamiczny, został jedynie subtelnie podretuszowany, by zyskać na elegancji, sile i jakości. Ich zalety zostały wzbogacone w zakresie komfortu wewnętrznego, wyposażenia (wspomaganie parkowania z przodu, nowa telematyka WIP i WIP Com) oraz w zakresie napędu, dzięki jeszcze bardziej oszczędnemu silnikowi 2.0 l HDi FAP (5,6l /100km i 150 g/km CO2), o mocy 103 kW (140 KM). Silnik ten odpowiada normom Euro 5. Pakiet techniczny sprzyjający zmniejszeniu zużycia i zwiększeniu przyjemności z jazdy.
Dostosowanie układu kierowniczego elektro-hydraulicznego w Peugeot 407 1,6 HDi FAP przyczynia się głównie do efektywności ochrony środowiska. Jego wspomaganie jest sterowane przez zespół elektropompy (GEP) hydraulicznej, która zmienia siłę wspomagania w zależności od szybkości samochodu, szybkości obrotu kierownicy i temperatury oleju w układzie kierowniczym. W ten sposób układ kierowniczy, zastosowany w całej gamie 407 (oprócz silnika sześciocylindrowego), optymizuje zużycie paliwa w porównaniu z klasycznym hydraulicznym układem kierowniczym napędzanym przez silnik. Ponadto, dzięki ciągłej adaptacji wysiłku kierującego, oferuje mu maksymalną precyzję prowadzenia i wyczucie pomagające przy manewrach na parkingu przy niewielkich prędkościach.
Inny kluczowy czynnik to przeprowadzona modernizacja silnika 1,6 l HDi w celu znacznej redukcji emisji CO2. Peugeot 407 otrzymał również nowe opony gamy Michelin Energy Saver 205/60 R16 H o obniżonym współczynniku tarcia. Należy zwrócić uwagę, że adaptacja do 129 g/km CO2 została osiągnięta bez ewolucji przełożenia głównego. Poziomy osiągów i przyspieszenia pozostały te same.
źródło: Peugeot
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy Peugeot 407 w wersji 1.6 HDi FAP Titre Chapeau
Podobne: Nowy Peugeot 407 w wersji 1.6 HDi FAP Titre Chapeau
Volkswagen Passat 2011 debiutuje w Paryżu - nowe informacje, zdjęcia i filmiki »
Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia »
Peugeot 407 HDi 110 - wariant ekologiczno-ekonomiczny »
Peugeot 508 - następca 407-ki odsłonięty na targach w Paryżu »
Podobne galerie: Nowy Peugeot 407 w wersji 1.6 HDi FAP Titre Chapeau
BMW 320d EfficientDynamics »
Peugeot 308 sedan - francuski prezent dla Chin »
Opel Insignia OPC Unlimited Edition - sportowy samochód w naturalnym środowisku »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Peugeot
Galerie zdjęć
Newsletter