Portal V10 » Aktualności » Nowy Seat Leon FR - w pogoni za konkurencją
Seat musi się mocno brać do roboty, ponieważ sprzedaż hiszpańskiej marki należącej do Niemców sukcesywnie spada. W koncernie VAG Seat jest odpowiedzią na włoską Alfę Romeo, bowiem jego modele skierowane są do młodszej i bardziej dynamicznej klienteli niż np. VW czy Skoda.
Druga generacja Leona zadebiutowała w 2005 roku. Po 4 latach nastąpił pierwszy, delikatny face-lifting a teraz przyszedł czas na kolejne i chyba ostatnie zmiany w tym modelu. Od kilku lat bowiem mówi się zupełne nowym aucie - następcy kompaktowego seata, który ma występować także w wersji trzydrzwiowej. Swoją drogą zmiany kosmetyczne przeprowadzone w 2009 roku i teraz są tak niewielkie, że laikowi trudno będzie odróżnić Leona z 2005 roku od tego z 2011. Najwyraźniej styliści uznali, że nie potrzeba poważniejszych cięć. I słusznie, bo mimo swojej sześcioletniej kadencji Leon wciąż jest jednym z najatrakcyjniejszych kompaktów jeśli chodzi o design.
Jak widać trudno tu mówić o "nowym" Seacie, ponieważ zmiany są naprawdę kosmetyczne. Podejrzewamy, że producent szykuje się już do wprowadzenia zupełnie nowej, trzeciej generacji Leona. Czekamy z niecierpliwością na jakiekolwiek informacje.
Druga generacja Leona zadebiutowała w 2005 roku. Po 4 latach nastąpił pierwszy, delikatny face-lifting a teraz przyszedł czas na kolejne i chyba ostatnie zmiany w tym modelu. Od kilku lat bowiem mówi się zupełne nowym aucie - następcy kompaktowego seata, który ma występować także w wersji trzydrzwiowej. Swoją drogą zmiany kosmetyczne przeprowadzone w 2009 roku i teraz są tak niewielkie, że laikowi trudno będzie odróżnić Leona z 2005 roku od tego z 2011. Najwyraźniej styliści uznali, że nie potrzeba poważniejszych cięć. I słusznie, bo mimo swojej sześcioletniej kadencji Leon wciąż jest jednym z najatrakcyjniejszych kompaktów jeśli chodzi o design.
Seat Leon Cupra R - Test
Co więc zmieniło się w nowej edycji po drugim face liftingu. Niewiele: Nowe kolory lakieru: Niebieski Speed i żółty Tribu oraz diodowe lampy tylne zamykają listę. Trochę brakować nam będzie charakterystycznych, okrągłych żarówek w oświetleniu kompaktowego Seata, które w nocy przypominały podwójne końcówki wydechu.
Jeśli chodzi o silniki, wszystko pozostaje bez zmian. Jedyna różnica to możliwośc zamówienia usportowionej wersji FR z benzynowym silnikiem 1.4 TSI 125 KM. Dotychczas w FR występował jedynie dwulitrowy 170 - konny diesel oraz 211 konna benzyna. Na najsłabszy silnik z pewnością skuszą się lanserzy którym nie zależy na osiągach lecz naostrzejszym designie wersji FR. Leon FR z najmniejszym silnikiem dostępny jest od 71 tys. zł.
źródło: motogadu
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Nowy Seat Leon FR - w pogoni za konkurencją
Nowy Seat Leon FR - w pogoni za konkurencją
Rubinio 2011-07-15 07:15
2 sprawy. Redaktor niech podszkoli się na słowniku znaczeń, bo jak coś spada 9w sensie sprzedazy) to nie może być sukcesywne. Chyba, ze standarty sukcesu w v10.pl są odwrotne do ogólnie przyjętych. A co do auta...jedyne co powinni w nim zmienić to całą deske rozdzielczą. jeżdże tym na co dzień i ciesze się, że to służbówka, bo inaczej popadł bym w jakąś bulimię czy coś...wsiadam i na widok tego "kokpitu" to tylko pawia można strzelić. Materiały i ukształtowanie niektórych elementów (boczki drzwi) tez nie sa geinalne. W sumie najbardziej genialny jest kształt nadwozia...ale to nie może wystarczyć. nie dziś w XXI w. Co do młodszej klienteli Seata...taaa...w polsce to widać...średnia wieku użytkownika nowego Seata to coś między 35 a 55 lat :-) U nas nic nie działa, nawet zalożenia ogromnych koncernów :-)
Nowy Seat Leon FR - w pogoni za konkurencją
gruby22 2011-07-15 10:16
Widzę, że kolega Rubinio stara się być najmądrzejszy w każdej dziedzinie i poleca innym słownik. Najwyraźniej drogi Rubinio sam nigdy do niego nie zajrzał. Po pierwsze słowo sukcesywnie oznacza wg wszystkich słowników języka polskiego: stopniowo, etapowo więc redaktor nie popełnił tu żadnego błędu. A co do powyższej wypowiedzi: pisze się standard a nie standart. Co najwyżej można wymawiać standart. Swoją drogą zazdroszczę ludziom, którym czas pozwala na zajmowanie się takimi pierdołami jak szukanie dziury w całym.
Nowy Seat Leon FR - w pogoni za konkurencją
Rubinio 2011-07-15 19:40
Z jedną małą bardzo drobniutką rużnicą...ja tu nie pisze artykułów a komentarz nie musi być pisany piekną i poprawna polszczyzną. Szczególnie o 7 nad ranem. I co powiesz na to teraz wszechwiedzący internetowy molu? Bez słowników nie poradziłbyś sobie z tematem co?
Podobne: Nowy Seat Leon FR - w pogoni za konkurencją
Seat Leon Cupra R - wrażenia z jazdy najszybszym Seatem wszechczasów »
Cupra Leon oficjalnie! Ostry model w wersji hatchback i kombi »
Cupra Leon zadebiutuje w tym miesiącu »
Seat Leon czwartej generacji wyjechał z cienia! »
Podobne galerie: Nowy Seat Leon FR - w pogoni za konkurencją
Seat Leon Cupra R - najmocniejsza wersja hot-hatcha »
Seat Leon Cupra 290 na nowych zdjęciach »
Seat Leon Cupra ST »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Seat
Galerie zdjęć
Newsletter