Portal V10 » Prezentacje / testy » Nowy Suzuki Swift debiutuje na polskim rynku - prezentacja modelu 2010
Nowy Suzuki Swift debiutuje na polskim rynku - prezentacja modelu 2010
2010-08-30 - K. Spychalski Tagi: Suzuki, Suzuki Swift, Hatchback
Rusza sprzedaż nowego Suzuki Swifta. Następca najbardziej popularnego modelu Suzuki zadebiutuje w salonach sprzedaży już 3 września 2010 roku.
Suzuki Swift. Model, który był pierwszym etapem w odnowie światowej gamy produktowej marki Suzuki. Wytwarzany w siedmiu zakładach produkcyjnych na świecie, jest sprzedawany w ponad stu krajach na wszystkich kontynentach. Dzięki sportowej stylizacji i doskonałym osiągom, zdobył liczne nagrody branży motoryzacyjnej.
Nowy Suzuki Swift ma teraz jeszcze bardziej atrakcyjną stylizację i lepsze osiągi. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa i walorom ekologicznym idealnie trafia w potrzeby współczesnego klienta.
Zobacz także: Nowy Suzuki Swift - galeria »To samochód kompaktowy o sportowym charakterze. Dłuższe nadwozie (+90mm) wraz ze zwiększonym rozstawem osi (+50mm) w porównaniu do poprzedniej generacji modelu, oferuje bardziej komfortową kabinę pasażerską oraz imponujące elementy trakcyjne.
Większa dynamika, nowoczesna stylizacja oraz dbałość o środowisko sprawiają, że nowy Swift jak nigdy dotąd jest uosobieniem filozofii Suzuki wyrażonej hasłem “Way of Life!“.
Koncepcja modelu
Nowy model jest ewolucją swojego poprzednika, ale został wyraźnie ulepszony w kluczowych obszarach pojazdu. Posiada jeszcze bardziej atrakcyjny wygląd dzięki charakterystycznej linii nadwozia. Dostarcza dużo emocji podczas jazdy dzięki sportowemu prowadzeniu. Zużywa mniej paliwa i emituje mniej CO2.
Design
Wnętrze
Podczas pracy nad wnętrzem kabiny, inżynierowie Suzuki wykorzystali swoje ogromne doświadczenie w projektowaniu przestrzeni małych samochodów. Dzięki temu użytkownicy znajdą w nim dostatecznie dużo przestrzeni i komfortu. Wydłużone nadwozie (+90mm) pozwoliło uzyskać więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie oraz w bagażniku.Nowe, ergonomiczne fotele dbają o świetne samopoczucie podczas każdej podróży, a zdecydowana linia stylizacji i solidne wykończenie zapewniają przyjemne doznania oraz podkreślają sportowy charakter.
Podstawowe wymiary zewnętrzne
Prowadzenie pojazdu
W układzie kierowniczym zastosowano również nową przekładnię o zmiennej wartości przełożenia VGR (Variable Gear Ratio): przełożenie jest stosunkowo „krótkie”, gdy zębatka jest w położeniu zbliżonym do środkowego, dzięki czemu samochód szybko reaguje w początkowej fazie skrętu, albo „dłuższe”, gdy koło kierownicy jest bliżej skrajnego położenia, co sprawia, że można wykonać większy skręt przy mniejszym wysiłku kierowcy. W rezultacie nowy Swift jeszcze lepiej reaguje na każdy ruch kierownicą.Rozstaw kół i osi
Tajemnicą bardziej precyzyjnego prowadzenia Swifta jest duży rozstaw kół i osi oraz większa sztywność nadwozia oraz elementów zawieszenia. Dzięki udoskonalonej konstrukcji tylnego zawieszenia samochód zachowuje się pewnie i stabilnie zarówno przy jeździe na wprost, jak i w ciasnych zakrętach.Zmodyfikowana belka skrętna o podwyższonej sztywności umożliwia skuteczne prowadzenie kół dzięki zachowaniu kąta pochylenia koła i zbieżności kół nawet po dłuższych przebiegach.
ZawieszenieNiezależne zawieszenie przednie (kolumny MacPherson) ze zmodyfikowanym układem stabilizatora oraz sprężyn śrubowych zostało tak zaprojektowane, aby zredukować przechyły boczne pojazdu bez wzrostu masy własnej całego układu.
W tylnym zawieszeniu zależnym zmodyfikowany przekrój belki skrętnej zapewnia większą o 50% sztywność układu, czego efektem jest lepsza kontrola geometrii kół tylnych. Zmodyfikowana konstrukcja belki skrętnej pozwoliła uzyskać większą odporność na przechyły boczne oraz zredukować jej masę.Układ hamulcowy
Nowy Swift jest wyposażony w wentylowane tarcze hamulcowe z przodu, które dzięki zwiększonej grubości tarczy z 20 do 22 mm zapewniają wyższą skuteczność hamowania. Tylne hamulce tarczowe (lite tarcze) są oferowane jako wyposażenie standardowe dla wersji Elegance, a pozostałe wersje wyposażenia posiadają tylne hamulce bębnowe. Zaciski hamulców tarczowych są wykonane ze stopów aluminium.Układ przeniesienia napędu
Pięciobiegowa skrzynia manualna jest wyposażona w nowy mechanizm zmiany biegów (shift-assist). Zmiana biegów jest teraz lżejsza a wybór biegu bardziej precyzyjny. Zmodyfikowane sprzęgło oraz nowa blokada przypadkowego załączenia biegu wstecznego (przy redukcji z 5-go biegu) uzupełniają listę modyfikacji układu przeniesienia napędu.Nowy Swift dostępny jest także z czterobiegową przekładnią automatyczną, w której zastosowano nową - prostą ścieżkę przesuwu dźwigni zmiany biegów. Standardowym wyposażeniem automatycznej skrzyni biegów jest funkcja Hill Hold Control (hamulec podjazdu), która zapobiega niekontrolowanemu stoczeniu się samochodu podczas ruszania pod górę.Nadwozie
Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości przy jednoczesnym obniżeniu jej grubości pozwoliło uzyskać lżejsze i bardziej sztywne nadwozie. Nowy Swift posiada bardzo niski punkt ciężkości całego nadwozia co znacznie poprawia stabilność trakcyjną pojazdu.
Oszczędności wynikające z redukcji masy nadwozia oraz poszczególnych elementów pojazdu (silnik, zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy) wynoszą 20 kg mniej w porównaniu do poprzedniej generacji modelu (dla wersji 5-drzwiowej).
Ochrona środowiska
Nowa jednostka napędowa to silnik benzynowy K12B o pojemności 1,2l z układem zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych VVT (Variable Valve Timing). Cel, który przyświecał inżynierom Suzuki podczas projektowania nowego silnika to połączenie walorów ekologicznych z maksymalną przyjemnością z jazdy.
Silnik charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa, niższą emisją CO2 a zarazem wyższą mocą i momentem obrotowym. Obniżono pojemność skokową z 1328 do 1242 ccm i masę własną silnika oraz zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak układ zmiennych faz rozrządu VVT oraz system Engine Auto Stop Start (EASS).
Porównanie osiągów
Emisja CO2 wynosi zaledwie 116 g/km przy średnim zużyciu paliwa 5,0 l/100km.
* Zużycie paliwa oraz emisja CO2 w cyklu mieszanym według pomiaru zgodnie z normą Euro 5 dla samochodu z napędem na przednią oś oraz 5-stopniową manualną skrzynią biegów.
System Engine Auto Stop Start
W nowym Swifcie zastosowano system Engine Auto Stop Start**, aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko. System ten wyłącza i włącza silnik podczas postoju bez potrzeby użycia kluczyka zapłonowego.
Kiedy kierowca zatrzymuje samochód i przełącza dźwignię zmiany biegów w pozycję neutralną oraz zwolni pedał sprzęgła - system automatycznie wyłączy silnik. Po ponownym naciśnięciu pedału sprzęgła, silnik zostaje automatycznie uruchomiony, umożliwiając dalszą jazdę. Dzięki takiemu rozwiązaniu następuje obniżenie zużycia paliwa oraz niższa emisja CO2.
** System Engine Auto Stop Start jest dostępny w wersji 1.2 Elegance z 5-stopniową manualną skrzynią biegów.
Bezpieczeństwo
Nowy Swift jest wyposażony w szereg najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa. Jako wyposażenie standardowe przewidziano takie elementy bezpieczeństwa czynnego, jak: układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z funkcją elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD oraz systemem wspomagania hamowania awaryjnego BAS.
Bezpieczeństwu biernemu służy lekkie, wzmocnione nadwozie, w którym kontrolowane strefy zgniotu w sposób progresywny pochłaniają energię ewentualnej kolizji i rozprowadzają ją z dala od pasażerów zgodnie z koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology) opracowaną przez Suzuki Motor Corporation dla samochodów osobowych.
Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażone są w napinacze pirotechniczne oraz ograniczniki siły ich napięcia. Wyposażeniem standardowym jest również system przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa dla pasażerów na przednich fotelach.
Kształt foteli przednich oraz zagłówków został opracowany z myślą o ograniczeniu skutków urazów odcinka szyjnego kręgosłupa w chwili uderzenia w tył pojazdu. Z myślą o pieszych zmodyfikowano konstrukcję przedniego zderzaka i pokrywy komory silnikowej, które lepiej amortyzują siłę uderzenia.
ESP®
Suzuki podjęło wszechstronne działania na rzecz zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa czynnego. Dlatego każda wersja nowego Swifta wyposażona jest w system stabilizacji toru jazdy ESP®* (Electronic Stability Program) wraz z systemem kontroli trakcji TCS (Traction Control System) dla pewności prowadzenia w każdych warunkach drogowych.
* ESP® jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Daimler AG.
Ochrona pasażerów
Nowy Swift jest we wszystkich wersjach standardowo wyposażony w siedem poduszek powietrznych:
EuroNCAP
Nowy Suzuki Swift otrzymał 5 gwiazdek - najwyższą, możliwą ocenę do zdobycia w testach zderzeniowych EuroNCAP, co plasuje go w czołówce najbezpieczniejszych modeli segmentu B.
Szczegółowe wyniki:
Nowy Suzuki Swift - polski cennik | |||||
---|---|---|---|---|---|
Nadwozie | Wersja | Cena (PLN) | |||
3-drzwiowe | 1.2 Club | 39.900 | |||
3-drzwiowe | 1.2 Comfort | 44.900 | |||
3-drzwiowe | 1.2 Premium | 47.900 | |||
5-drzwiowe | 1.2 Comfort | 47.900 | |||
5-drzwiowe | 1.2 Premium | 50.900 | |||
5-drzwiowe | 1.2 Elegance (EASS) | 54.900 | |||
5-drzwiowe | 1.2 A/T Comfort | 52.900 |
Zobacz także: Nowy Suzuki Swift - galeria »
Koncepcja modelu
- Sportowy i nowoczesny design
- Znakomite osiągi i pewne prowadzenie pojazdu
- Ochrona środowiska - obniżone zużycie paliwa oraz niższa emisja dwutlenku węgla (CO2)
- Wzorowy poziom bezpieczeństwa
Nowy Suzuki Swift - crash-test EuroNCAP
Model Swift to dowód na to, że samochód o niewielkich gabarytach nie musi oznaczać wyrzeczeń czy kompromisów w kwestii wygody. Nowy Swift, z długością nadwozia poniżej 4 metrów charakteryzuje się doskonałymi osiągami i pewnym prowadzeniem na drodze. Ma wszystko, co konieczne, aby samochód dawał radość z jazdy i satysfakcję z użytkowania, przy ograniczonym negatywnym wpływie na środowisko.
Design
- Nowoczesna stylizacja zewnętrzna
- Funkcjonalne i przyjazne dla użytkownika wnętrze
- Wymiary nadwozia
Wnętrze
Podczas pracy nad wnętrzem kabiny, inżynierowie Suzuki wykorzystali swoje ogromne doświadczenie w projektowaniu przestrzeni małych samochodów. Dzięki temu użytkownicy znajdą w nim dostatecznie dużo przestrzeni i komfortu. Wydłużone nadwozie (+90mm) pozwoliło uzyskać więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie oraz w bagażniku.Nowe, ergonomiczne fotele dbają o świetne samopoczucie podczas każdej podróży, a zdecydowana linia stylizacji i solidne wykończenie zapewniają przyjemne doznania oraz podkreślają sportowy charakter.
Podstawowe wymiary zewnętrzne
Nowy Suzuki Swift - wymiary | |||||
---|---|---|---|---|---|
Nowy Swift | Poprzedni Swift | ||||
Długość całkowita | 3 850 mm | 3 760 mm | |||
Szerokość całkowita | 1 695 mm | 1 690 mm | |||
Wysokość całkowita | 1 510 mm | 1 500 mm |
- Nowy układ kierowniczy - pewniejsza reakcja na ruch kołem kierownicy
- Większy rozstaw kół i osi
- Komfortowe przednie i tylne zawieszenie o większej sztywności
- Skuteczne hamowanie
- Nowa 5-stopniowa manualna skrzynia biegów o komfortowym zestrojeniu i 4-stopniowa przekładnia automatyczna
- Nowe nadwozie o sztywniejszej a jednocześnie lżejszej konstrukcji
W układzie kierowniczym zastosowano również nową przekładnię o zmiennej wartości przełożenia VGR (Variable Gear Ratio): przełożenie jest stosunkowo „krótkie”, gdy zębatka jest w położeniu zbliżonym do środkowego, dzięki czemu samochód szybko reaguje w początkowej fazie skrętu, albo „dłuższe”, gdy koło kierownicy jest bliżej skrajnego położenia, co sprawia, że można wykonać większy skręt przy mniejszym wysiłku kierowcy. W rezultacie nowy Swift jeszcze lepiej reaguje na każdy ruch kierownicą.Rozstaw kół i osi
Tajemnicą bardziej precyzyjnego prowadzenia Swifta jest duży rozstaw kół i osi oraz większa sztywność nadwozia oraz elementów zawieszenia. Dzięki udoskonalonej konstrukcji tylnego zawieszenia samochód zachowuje się pewnie i stabilnie zarówno przy jeździe na wprost, jak i w ciasnych zakrętach.Zmodyfikowana belka skrętna o podwyższonej sztywności umożliwia skuteczne prowadzenie kół dzięki zachowaniu kąta pochylenia koła i zbieżności kół nawet po dłuższych przebiegach.
Nowy Suzuki Swift - rozstaw osi i kół | |||||
---|---|---|---|---|---|
Nowy Swift | Poprzedni Swift | ||||
Rozstaw osi | 2 430 mm | 2 380 mm | |||
Rozstaw kół - przód | 1 490 mm (koła 15”) 1 480 mm (koła 16”) | 1 470 mm | |||
Rozstaw kół - tył | 1 495 mm (koła 15”) 1 485 mm (koła 16”) | 1 480 mm |
W tylnym zawieszeniu zależnym zmodyfikowany przekrój belki skrętnej zapewnia większą o 50% sztywność układu, czego efektem jest lepsza kontrola geometrii kół tylnych. Zmodyfikowana konstrukcja belki skrętnej pozwoliła uzyskać większą odporność na przechyły boczne oraz zredukować jej masę.Układ hamulcowy
Nowy Swift jest wyposażony w wentylowane tarcze hamulcowe z przodu, które dzięki zwiększonej grubości tarczy z 20 do 22 mm zapewniają wyższą skuteczność hamowania. Tylne hamulce tarczowe (lite tarcze) są oferowane jako wyposażenie standardowe dla wersji Elegance, a pozostałe wersje wyposażenia posiadają tylne hamulce bębnowe. Zaciski hamulców tarczowych są wykonane ze stopów aluminium.Układ przeniesienia napędu
Pięciobiegowa skrzynia manualna jest wyposażona w nowy mechanizm zmiany biegów (shift-assist). Zmiana biegów jest teraz lżejsza a wybór biegu bardziej precyzyjny. Zmodyfikowane sprzęgło oraz nowa blokada przypadkowego załączenia biegu wstecznego (przy redukcji z 5-go biegu) uzupełniają listę modyfikacji układu przeniesienia napędu.Nowy Swift dostępny jest także z czterobiegową przekładnią automatyczną, w której zastosowano nową - prostą ścieżkę przesuwu dźwigni zmiany biegów. Standardowym wyposażeniem automatycznej skrzyni biegów jest funkcja Hill Hold Control (hamulec podjazdu), która zapobiega niekontrolowanemu stoczeniu się samochodu podczas ruszania pod górę.Nadwozie
Wykorzystanie stali o podwyższonej wytrzymałości przy jednoczesnym obniżeniu jej grubości pozwoliło uzyskać lżejsze i bardziej sztywne nadwozie. Nowy Swift posiada bardzo niski punkt ciężkości całego nadwozia co znacznie poprawia stabilność trakcyjną pojazdu.
Oszczędności wynikające z redukcji masy nadwozia oraz poszczególnych elementów pojazdu (silnik, zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy) wynoszą 20 kg mniej w porównaniu do poprzedniej generacji modelu (dla wersji 5-drzwiowej).
Ochrona środowiska
- Nowoczesny i lekki silnik 1.2 VVT
- Osiągi dostosowane do wymogów ochrony środowiska
- System Engine Auto Stop Start
Nowa jednostka napędowa to silnik benzynowy K12B o pojemności 1,2l z układem zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych VVT (Variable Valve Timing). Cel, który przyświecał inżynierom Suzuki podczas projektowania nowego silnika to połączenie walorów ekologicznych z maksymalną przyjemnością z jazdy.
Silnik charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa, niższą emisją CO2 a zarazem wyższą mocą i momentem obrotowym. Obniżono pojemność skokową z 1328 do 1242 ccm i masę własną silnika oraz zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak układ zmiennych faz rozrządu VVT oraz system Engine Auto Stop Start (EASS).
Porównanie osiągów
Nowy Suzuki Swift kontra poprzedni Swift | |||||
---|---|---|---|---|---|
Nowy Swift | Poprzedni Swift | ||||
Oznaczenie | K12B | M13A | |||
Moc maksymalna | 69 kW/6000 obr./min | 68kW/5800 obr./min | |||
Maksymalny moment obrotowy | 118 Nm/4800 obr./min | 116 Nm/4200 obr./min | |||
Emisja dwutlenku węgla (CO2)* [z systemem EASS] | 116 g/km 113 g/km | 140 g/km - | |||
Zużycie paliwa* [z systemem EASS] | 5,0 l/100km 4,9 l/100km | 5,8 l/km - |
* Zużycie paliwa oraz emisja CO2 w cyklu mieszanym według pomiaru zgodnie z normą Euro 5 dla samochodu z napędem na przednią oś oraz 5-stopniową manualną skrzynią biegów.
System Engine Auto Stop Start
W nowym Swifcie zastosowano system Engine Auto Stop Start**, aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko. System ten wyłącza i włącza silnik podczas postoju bez potrzeby użycia kluczyka zapłonowego.
Kiedy kierowca zatrzymuje samochód i przełącza dźwignię zmiany biegów w pozycję neutralną oraz zwolni pedał sprzęgła - system automatycznie wyłączy silnik. Po ponownym naciśnięciu pedału sprzęgła, silnik zostaje automatycznie uruchomiony, umożliwiając dalszą jazdę. Dzięki takiemu rozwiązaniu następuje obniżenie zużycia paliwa oraz niższa emisja CO2.
** System Engine Auto Stop Start jest dostępny w wersji 1.2 Elegance z 5-stopniową manualną skrzynią biegów.
Bezpieczeństwo
- Kompleksowy zakres technologii służących bezpieczeństwu
- System ESP® / TCS
- Ochrona pasażerów - siedem poduszek powietrznych
- 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP
Nowy Swift jest wyposażony w szereg najnowocześniejszych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa. Jako wyposażenie standardowe przewidziano takie elementy bezpieczeństwa czynnego, jak: układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania ABS z funkcją elektronicznego rozdziału siły hamowania EBD oraz systemem wspomagania hamowania awaryjnego BAS.
Bezpieczeństwu biernemu służy lekkie, wzmocnione nadwozie, w którym kontrolowane strefy zgniotu w sposób progresywny pochłaniają energię ewentualnej kolizji i rozprowadzają ją z dala od pasażerów zgodnie z koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology) opracowaną przez Suzuki Motor Corporation dla samochodów osobowych.
Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażone są w napinacze pirotechniczne oraz ograniczniki siły ich napięcia. Wyposażeniem standardowym jest również system przypominania o niezapiętych pasach bezpieczeństwa dla pasażerów na przednich fotelach.
Kształt foteli przednich oraz zagłówków został opracowany z myślą o ograniczeniu skutków urazów odcinka szyjnego kręgosłupa w chwili uderzenia w tył pojazdu. Z myślą o pieszych zmodyfikowano konstrukcję przedniego zderzaka i pokrywy komory silnikowej, które lepiej amortyzują siłę uderzenia.
ESP®
Suzuki podjęło wszechstronne działania na rzecz zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa czynnego. Dlatego każda wersja nowego Swifta wyposażona jest w system stabilizacji toru jazdy ESP®* (Electronic Stability Program) wraz z systemem kontroli trakcji TCS (Traction Control System) dla pewności prowadzenia w każdych warunkach drogowych.
* ESP® jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Daimler AG.
Ochrona pasażerów
Nowy Swift jest we wszystkich wersjach standardowo wyposażony w siedem poduszek powietrznych:
- przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
- boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
- 2-strefowe kurtynowe poduszki powietrzne obejmujące zarówno pierwszy jak i drugi rząd siedzeń
- poduszka kolanowa kierowcy
EuroNCAP
Nowy Suzuki Swift otrzymał 5 gwiazdek - najwyższą, możliwą ocenę do zdobycia w testach zderzeniowych EuroNCAP, co plasuje go w czołówce najbezpieczniejszych modeli segmentu B.
Szczegółowe wyniki:
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 %
- ochrona pieszego: 62%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
źródło: Suzuki Motor Poland; video: MotoTUBE
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Nowy Suzuki Swift debiutuje na polskim rynku - prezentacja modelu 2010
Nowy Suzuki Swift debiutuje na polskim rynku - prezentacja modelu 2010
Toolbox 2010-09-02 06:59
Taaa ogromne doświadczenie inzynierów Suzuki w projektowaniu wnętrz widac w każdym aucie tej marki ... tandeta po prostu, najgorsze plastiki i tanie tapicerki. Mam nadzieję że w tym modelu zamieszał już Volkswagen - właściciel 20% akcji Suzuki
Nowy Suzuki Swift debiutuje na polskim rynku - prezentacja modelu 2010
J.M. 2016-04-18 10:56
Jaka jest prawdziwa pojemność bagażnika. Wszędzie są podawane jakies pokrętne informacje, albo wogóle nic nie podajecie.
Podobne: Nowy Suzuki Swift debiutuje na polskim rynku - prezentacja modelu 2010
Suzuki Swift S-Concept - powrót do korzeni? »
Suzuki Swift R Concept - wściekły maluch z Japonii »
Suzuki Swift i Kizashi Sport - europejskie premiery podczas Paris Motor Show »
Suzuki Swift 2010 - fotografie wnętrza i oficjalna specyfikacja techniczna »
Podobne galerie: Nowy Suzuki Swift debiutuje na polskim rynku - prezentacja modelu 2010
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Suzuki
Galerie zdjęć
Newsletter