Portal V10 » Aktualności » Nowy Volkswagen Golf GTD - GTI dla oszczędnych
Nowy Volkswagen Golf GTD - GTI dla oszczędnych
2009-03-26 - K. Spychalski Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf, Volkswagen Golf GTD, Hatchback
Do najnowszego, szóstego wcielenia Golfa GTI dołączy, prawdopodobnie w najbliższym miesiącu, wersja GTD zasilana olejem napędowym.
Już w zeszłym roku krążyły plotki o tym, że najnowszy topowy Golf będzie miał trzy różne wcielenia. Pierwszym z nich jest wchodzący właśnie do sprzedaży klasyczny Golf GTI zasilany silnikiem benzynowym o pojemności 2-litrów, który wspierany przez turbodoładowanie osiąga moc 210 KM i moment obrotowy o wartości 280 Nm dostępny już przy 1700 obr./min. To pozwala osiągnąć pierwsze 100 km/h w czasie 6,9 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 240 km/h, podczas gdy średnie zużycie benzyny wynosi 7,3 l/100 km. Według najświeższych informacji, na rozpoczynającym się w ten weekend Salonie Samochodowym w Lipsku, zadebiutuje drugie wcielenie topowego Golfa oznaczone skrótem GTD. Pod maską nowej wersji będzie pracować 2-litrowy turbodiesel, którego największą zaletą będzie wysoki moment obrotowy oraz nieosiągalne dla wersji benzynowej elastyczność i niskie zużycie paliwa. Moc jaką będzie dysponować Golf GTD to 170 KM uzyskiwanych już przy 1900 obr./min, z kolei moment obrotowy osiągnie wartość 350 Nm. W przeniesieniu napędu będzie pośredniczyć ręczna, 6-stopniowa skrzynia biegów, a opcjonalnie 7-biegowa skrzynia DSG. Parametry silnika pozwolą na sprint do "setki" w czasie 8,2 sekundy (ze skrzynią DSG) i osiągnięcie prędkości maksymalnej 220 km/h. Jako, że samochód będzie zasilany oszczędnym silnikiem diesla, średnie zużycie oleju napędowego wyniesie zaledwie 5.9 l/100 km. Ponadto jednostka napędowa będzie w stanie spełnić wszelkie wymogi związane z normą emisji spalin Euro 5. Z zewnątrz Golf GTD będzie się wyróżniał wyjątkowym, tylnym dyfuzorem, podwójną końcówką układu wydechowego, a także chromowanym wlotem powietrza do silnika. Początek sprzedaży auta powinien nastąpić tuż po rozpoczęciu jego produkcji, którą zaplanowano na najbliższy miesiąc.
Trzecim wcieleniem Golfa GTI będzie najprawdopodobniej wersja GTI-R, która zastąpi Golfa R32. Samochód zasilany 4-cylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem będzie w stanie wykrzesać z siebie moc 270 KM przenoszonych na wszystkie cztery koła - o 20 KM więcej niż obecna wersja R32, zasilana wolnossącym silnikiem V6 3.2-litra. Kiedy nastąpi debiut tej wersji na razie nie wiadomo, ale można przypuszczać, że wrześniowy Salon Samochodowy we Frankfurcie będzie do tego celu najlepszą okazją.
Już w zeszłym roku krążyły plotki o tym, że najnowszy topowy Golf będzie miał trzy różne wcielenia. Pierwszym z nich jest wchodzący właśnie do sprzedaży klasyczny Golf GTI zasilany silnikiem benzynowym o pojemności 2-litrów, który wspierany przez turbodoładowanie osiąga moc 210 KM i moment obrotowy o wartości 280 Nm dostępny już przy 1700 obr./min. To pozwala osiągnąć pierwsze 100 km/h w czasie 6,9 sekundy i rozpędzić się maksymalnie do 240 km/h, podczas gdy średnie zużycie benzyny wynosi 7,3 l/100 km. Według najświeższych informacji, na rozpoczynającym się w ten weekend Salonie Samochodowym w Lipsku, zadebiutuje drugie wcielenie topowego Golfa oznaczone skrótem GTD. Pod maską nowej wersji będzie pracować 2-litrowy turbodiesel, którego największą zaletą będzie wysoki moment obrotowy oraz nieosiągalne dla wersji benzynowej elastyczność i niskie zużycie paliwa. Moc jaką będzie dysponować Golf GTD to 170 KM uzyskiwanych już przy 1900 obr./min, z kolei moment obrotowy osiągnie wartość 350 Nm. W przeniesieniu napędu będzie pośredniczyć ręczna, 6-stopniowa skrzynia biegów, a opcjonalnie 7-biegowa skrzynia DSG. Parametry silnika pozwolą na sprint do "setki" w czasie 8,2 sekundy (ze skrzynią DSG) i osiągnięcie prędkości maksymalnej 220 km/h. Jako, że samochód będzie zasilany oszczędnym silnikiem diesla, średnie zużycie oleju napędowego wyniesie zaledwie 5.9 l/100 km. Ponadto jednostka napędowa będzie w stanie spełnić wszelkie wymogi związane z normą emisji spalin Euro 5. Z zewnątrz Golf GTD będzie się wyróżniał wyjątkowym, tylnym dyfuzorem, podwójną końcówką układu wydechowego, a także chromowanym wlotem powietrza do silnika. Początek sprzedaży auta powinien nastąpić tuż po rozpoczęciu jego produkcji, którą zaplanowano na najbliższy miesiąc.
Trzecim wcieleniem Golfa GTI będzie najprawdopodobniej wersja GTI-R, która zastąpi Golfa R32. Samochód zasilany 4-cylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem będzie w stanie wykrzesać z siebie moc 270 KM przenoszonych na wszystkie cztery koła - o 20 KM więcej niż obecna wersja R32, zasilana wolnossącym silnikiem V6 3.2-litra. Kiedy nastąpi debiut tej wersji na razie nie wiadomo, ale można przypuszczać, że wrześniowy Salon Samochodowy we Frankfurcie będzie do tego celu najlepszą okazją.
źródło: Motor Authority; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy Volkswagen Golf GTD - GTI dla oszczędnych
Podobne: Nowy Volkswagen Golf GTD - GTI dla oszczędnych
Jak pierwszy Golf z silnikiem diesla wypada na tle obecnej generacji niemieckiego samochodu? »
Volkswagen Golf R, GTI i GTD z diodowymi lampami tylnymi »
Nowy Volkswagen Golf VI GTD na video »
Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku »
Podobne galerie: Nowy Volkswagen Golf GTD - GTI dla oszczędnych
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Volkswagen
Galerie zdjęć
Opel Corsa OPC Nurburgring Edition - 210-konna czerwona strzała [51]
Corvette ZR1 - legenda powraca [40]
Newsletter