Portal V10 » Aktualności » Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku
Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku
2009-03-27 - K. Spychalski Tagi: Volkswagen, Volkswagen Golf, Volkswagen Golf GTD, Hatchback
Na rozpoczętych dzisiaj targach AMI (Auto Mobil International) w Lipsku Volkswagen po raz pierwszy przedstawił sportowego, a jednocześnie niezwykle oszczędnego nowego Golfa GTD.
Skrót GTD ma długą tradycję: już w 1982 roku pojawił się pierwszy Golf GTD - wysokoprężny odpowiednik GTI. Nowy Golf GTD skierowany jest do wszystkich miłośników silników diesla, którzy cenią sobie dużą dynamikę. Najważniejszym elementem seryjnego wyposażenia GTD jest zastosowany po raz pierwszy w Golfie nowy silnik 2.0 TDI o mocy 125 kW/170 KM. Silnik ten zużywa zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji dwutlenku węgla na poziomie 139 g/km. Prędkość maksymalna wynosi 222 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tylko 8,1 sekundy. Golf GTD, wyposażony seryjnie w sportowe zawieszenie i obręcze kół ze stopu metali lekkich, zdradza swoje pokrewieństwo z GTI, z jednej strony przez wyjątkową dynamikę, z drugiej - przez podobieństwo w wyglądzie i wyposażeniu. Obok Golfa GTD, po raz pierwszy w Niemczech, prezentowane jest nowe Polo. Perfekcyjna pod względem komfortu, jakości i bezpieczeństwa piąta generacja tego małego samochodu zachwyciła specjalistów już na Genewskim Salonie Samochodowym, który odbył się na początku marca.
W pierwszym roku produkcji, dzięki wprowadzeniu nowych silników TDI i TSI, nowe Polo będzie dostępne z siedmioma jednostkami napędowymi - czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi.
Skrót GTD ma długą tradycję: już w 1982 roku pojawił się pierwszy Golf GTD - wysokoprężny odpowiednik GTI. Nowy Golf GTD skierowany jest do wszystkich miłośników silników diesla, którzy cenią sobie dużą dynamikę. Najważniejszym elementem seryjnego wyposażenia GTD jest zastosowany po raz pierwszy w Golfie nowy silnik 2.0 TDI o mocy 125 kW/170 KM. Silnik ten zużywa zaledwie 5,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Odpowiada to emisji dwutlenku węgla na poziomie 139 g/km. Prędkość maksymalna wynosi 222 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje tylko 8,1 sekundy. Golf GTD, wyposażony seryjnie w sportowe zawieszenie i obręcze kół ze stopu metali lekkich, zdradza swoje pokrewieństwo z GTI, z jednej strony przez wyjątkową dynamikę, z drugiej - przez podobieństwo w wyglądzie i wyposażeniu. Obok Golfa GTD, po raz pierwszy w Niemczech, prezentowane jest nowe Polo. Perfekcyjna pod względem komfortu, jakości i bezpieczeństwa piąta generacja tego małego samochodu zachwyciła specjalistów już na Genewskim Salonie Samochodowym, który odbył się na początku marca.
W pierwszym roku produkcji, dzięki wprowadzeniu nowych silników TDI i TSI, nowe Polo będzie dostępne z siedmioma jednostkami napędowymi - czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi.
źródło: Volkswagen
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku
Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku
Esond 2009-03-28 23:06
przegapiłem quale ale w Lipsku dziś byłem :-) mimo wszystko i tak widziałem bolidy - McL i Toyoty z zeszłego sezonu (w tym 2 jest symulator dla odwiedzających ^^)
Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku
ja21 2009-03-29 14:39
Fajny ten model GTD, pamiętam go z Golfa II. Ten stanowi bardzo ciekawą alternatywę dla modelu GTI, co prawda ma słabszy silnik bo 170KM ale jest za to oszczędniejszy i ekologiczny. Spalanie na granicy 4,5L to i tak bardzo dobre osiągnięcie jak na auto z klasy kompakt z takim silnikiem. Ogólnie bardzo fajnie że VW zdecydował się na powtórne wprowadzenie tego modelu i mam nadzieję że z niego nie zrezygnują jak po II generacji.
Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku
Toolbox 2009-04-03 08:00
Nie wierzę w spalanie na poziomie 4,5 litra ale jedno jest pewne 170 konny diesel w kompakcie to jest mocny silnik i auto powinno być bardzo dynamiczne a spalanie będzie napewno conajmniej o połowę niższe niż w benzynowym GTI. W końcu nie każdy musi mieć tak mocne auto jak GTI a jednak chce mieć wszystkie smaczki typu felgi, zderzaki czy foitele i kierownice z GTI - właśnie dlatego jest GTD. Jedynie cena tego modelu mnie trochę niepokoi bo zanosi się, że będzie wyższa nią GTI
Podobne: Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku
Jak pierwszy Golf z silnikiem diesla wypada na tle obecnej generacji niemieckiego samochodu? »
Volkswagen Golf R, GTI i GTD z diodowymi lampami tylnymi »
Nowy Volkswagen Golf VI GTD na video »
Nowy Volkswagen Golf GTD - GTI dla oszczędnych »
Podobne galerie: Nowy Volkswagen Golf VI GTD debiutuje w Lipsku
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć