Portal V10 » Aktualności » Nowy Volkswagen Polo już w polskich salonach
Nowy Volkswagen Polo już w polskich salonach
2009-08-10 - K. Spychalski Tagi: Volkswagen, Volkswagen Polo, Hatchback
Na Genewskim Salonie Samochodowym, na początku marca zadebiutował całkowicie nowy pod względem optycznym i technicznym Volkswagen Polo. Po uroczystej światowej premierze najmłodszy Volkswagen dostępny jest już w salonach sprzedaży.
Zobacz także: Nowy Volkswagen Polo - galeria »„Nowe Polo spełnia wysokie wymagania motoryzacyjne naszych czasów. Ekstremalnie efektywne technologie napędowe, najlepsze z możliwych bezpieczeństwo aktywne i bierne, jakość dotychczas niespotykana w tej klasie oraz wyjątkowa stylistyka piątej generacji tego popularnego modelu wytyczają nowe standardy.” - mówi prof. dr Martin Winterkorn, Prezes Zarządu Volkswagen AG. „Polo bez wątpienia jest właściwą odpowiedzią na obecne potrzeby rynku. Dowodzą tego aktualne dane dotyczące przedsprzedaży. Stworzyliśmy Volkswagena, który przenosi doskonałą koncepcję Golfa do swojej klasy - klasy Polo“.
„Nie ulega przy tym wątpliwości, że Polo w swojej klasie od nowa definiuje wiele pojęć, szczególnie w kwestii ochrony zasobów naturalnych.“ - uzupełnia dr Ulrich Hackenberg, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego Marki Volkswagen. „Nowe Polo BlueMotion z silnikiem o mocy 90 KM zużywa zaledwie 3,6 litra paliwa na 100 km. Nowy silnik TSI o mocy 105 KM spala tylko 5,5 litra. Przy wszystkich silnikach benzynowych udało nam się osiągnąć redukcję zużycia odpowiednio od 8 do 20 procent, przy silnikach wysokoprężnych jest to od 5 do 15 procent. To na prawdę dobry wynik“.
Żaden inny samochód tej klasy nie sprawia wrażenia równie przemyślanego i wartościowego, jak nowe Polo. Komfort, jakość i bezpieczeństwo nabrały nowego wymiaru. Duży wpływ na jego właściwości ma również lepsza wytrzymałość struktury nadwozia. W obrębie przestrzeni na nogi udało się obniżyć stopień deformacji przy zderzeniu czołowym aż o 50 procent! W przypadku zderzenia bocznego wartość ta została zmniejszona o 20 procent. Nowy VW Polo jest tak zaprojektowany, aby między innymi uzyskać pięć gwiazdek w nowych testach EuroNCAP.
Seryjnie bezpieczny
Oferowane w Polsce Polo będzie wyposażone seryjnie w ABS, zestaw poduszek powietrznych o bardzo wysokiej skuteczności, obejmujący także poduszki typu Thorax chroniące głowę i klatkę piersiową (wbudowane w oparcia przednich siedzeń), napinacze i ograniczniki siły naprężenia pasów, a także zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa, trzy zagłówki na tylnej kanapie oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.Do seryjnego wyposażenia Polo Trendline należą również elementy poprawiające komfort, takie jak elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane przednie okna, centralny zamek, oświetlenie i zaczepy w bagażniku, regulacja wysokości fotela kierowcy, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych oraz szyby termoizolacyjne w odcieniu zielonym. We wnętrzu wysoką jakość podkreśla kolor wykończenia czarny Titan i tkanina Metric.Indywidualnie łączone rozwiązania Hightech
Opcjonalnie klienci mogą zamówić Polo z takimi rozwiązaniami jak: statyczne światła doświetlające pobocze, światła do jazdy dziennej, kurtyny powietrzne (system poduszek chroniących głowy dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu) czy nawigacja. Później oferta zostanie uzupełniona o szklany podnoszony dach panoramiczny i reflektory bi-ksenonowe.
Niższa masa i spalanieMimo znaczących udoskonaleń we wszystkich dziedzinach udało się obniżyć masę nadwozia Polo o 7,5 procent. Dzięki zastosowaniu nowych silników TDI i TSI oraz 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni DSG uzyskano znaczną redukcję spalania i emisji CO2. Nowy silnik 1.2 TSI - czterocylindrowa jednostka napędowa doładowywana turbosprężarką z bezpośrednim wtryskiem benzyny uzyskuje moc 77 kW / 105 KM zużywając tylko 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów (129 g/km CO2), czyli o 20 procent mniej, niż silnik o tej mocy stosowany w poprzednim modelu.Pięć nowych silników dla Polo
W pierwszym roku obecności na rynku nowe Polo będzie dostępne z siedmioma silnikami - czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi, o spektrum mocy od 44 kW / 60 KM do 77 kW / 105 KM. Pięć z nich jest całkiem nowych lub po raz pierwszy oferowanych w Polo. Do nowych silników należą trzy jednostki wysokoprężne. Dzięki wtryskowi Common Rail, zastosowanemu po raz pierwszy w Polo, pracują one wyjątkowo efektywnie i komfortowo. O tym, jaki potencjał tkwi w nowych silnikach TDI pokazuje Polo 1.6 TDI o mocy 66 KW / 90 KM - w połączeniu z pakietem „BlueMotion Technologies” spala średnio 3,6 litra na 100 kilometrów i emituje 96 g/km CO2. Wynik ten czyni nowe Polo najoszczędniejszym i najczystszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie.Polo na iPoda i iPhona
Wraz ze światową premierą Polo na Genewskim Salonie Samochodowym w Apple Store pojawiła się gra - wyścigi Polo na iPhon i iPod touch. Już po dwóch tygodniach w 39 krajach Volkswagen tą nowoczesną formą marketingu znalazł się na pierwszym miejscu w Download-Charts, wszedł nawet do Top Ten amerykańskiej listy pobranych plików. W przypadku nowego Polo Volkswagen postawił nie tylko na tradycyjną formę reklamy, lecz również na interaktywne media skierowane do użytkowników iPhonów i iPodów touch. Ponad 1,4 miliona pobrań w Apple Store w ciągu czterech tygodni świadczy o ogromnym zainteresowaniu, jakie na całym świecie wzbudziła nowa gra „Volkswagen Polo Challenge“.
Fakty w zestawieniuWersje wyposażenia
Trendline
Comfortline
Highline
Silniki na początku sprzedaży w 2009
1.2 MPI o mocy 44 kW / 60 KM
1.2 MPI o mocy 51 kW / 70 KM
1.4 MPI o mocy 63 kW / 85 KM
1.6 TDI o mocy 55 kW / 75 KM
1.6 TDI o mocy 66 kW / 90 KM
1.6 TDI o mocy 77 kW / 105 KM
Połączenia: silnik / przekładnia / wersja wyposażenia dla silników benzynowych1.2 MPI o mocy 44 kW / 60 KM, SG-5* / Trendline
1.2 MPI o mocy 51 kW / 70 KM, SG-5 / Trendline, Comfortline, Highline
1.4 MPI o mocy 63 kW / 85 KM, SG-5, DSG-7* / Trendline, Comfortline, Highline
1.2 TSI o mocy 77 kW / 105 KM, SG-6, DSG-7 / Comfortline, Highline
Połączenia: silnik / przekładnia / wersja wyposażenia dla silników wysokoprężnych1.6 TDI o mocy 55 kW / 75 KM, SG-5* / Trendline, Comfortline, Highline
1.6 TDI o mocy 66 kW / 90 KM, SG-5, DSG-7* / Trendline, Comfortline, Highline
1.6 TDI o mocy 66 kW / 90 KM, SG-5 / z pakietem „BlueMotion Technologies”
dla Comfortline, Highline
1.6 TDI o mocy 77 kW / 105 KM, SG-5 / Comfortline, Highline * SG = przekładnia manualna, DSG = przekładnia dwusprzęgłowa
Ważne zmiany w porównaniu z poprzednim modelem
- Nowe silniki TDI Common Rail i TSI
- Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro5
- Zużycie paliwa mniejsze nawet o 20 procent
- Wariant BlueMotion ze spalaniem 3,6 litra wytycza nowe standardy
- Po raz pierwszy innowacyjna 7-biegowa DSG w Polo
- Pierwszy samochód klasy A0, który ma spełniać nowe, zaostrzone wymagania
- 5 gwiazdek EuroNCAP
- 7,5 procent mniejsza masa nadwozia, o 2,5 procent mniejsza masa całkowita
- Seryjne ABS - na całym świecie
- Statyczne światła oświetlające pobocze wbudowane w reflektory przeciwmgielne
- Systemy audio i nawigacja z samochodów wyższej klasy (Golf, Passat)
- Zupełnie nowy poziom jakości w klasie A0
Wymiary
długość: 3.970 mm (+54 w porównaniu z poprzednikiem)
szerokość: 1.682 mm (+32 w por. z poprzednikiem)
wysokość: 1.485 mm (-18 w por. z poprzednikiem)
rozstaw osi: 2.470 mm (+4 w por. z poprzednikiem)
rozstaw kół: 1.463 mm przód (+29 w por. z poprzednikiem) 1.456 mm tył (+30 w por. z poprzednikiem)
Zobacz także: Nowy Volkswagen Polo - galeria »
Seryjnie bezpieczny
Opcjonalnie klienci mogą zamówić Polo z takimi rozwiązaniami jak: statyczne światła doświetlające pobocze, światła do jazdy dziennej, kurtyny powietrzne (system poduszek chroniących głowy dla pasażerów siedzących z przodu i z tyłu) czy nawigacja. Później oferta zostanie uzupełniona o szklany podnoszony dach panoramiczny i reflektory bi-ksenonowe.
Niższa masa i spalanieMimo znaczących udoskonaleń we wszystkich dziedzinach udało się obniżyć masę nadwozia Polo o 7,5 procent. Dzięki zastosowaniu nowych silników TDI i TSI oraz 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni DSG uzyskano znaczną redukcję spalania i emisji CO2. Nowy silnik 1.2 TSI - czterocylindrowa jednostka napędowa doładowywana turbosprężarką z bezpośrednim wtryskiem benzyny uzyskuje moc 77 kW / 105 KM zużywając tylko 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów (129 g/km CO2), czyli o 20 procent mniej, niż silnik o tej mocy stosowany w poprzednim modelu.Pięć nowych silników dla Polo
W pierwszym roku obecności na rynku nowe Polo będzie dostępne z siedmioma silnikami - czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi, o spektrum mocy od 44 kW / 60 KM do 77 kW / 105 KM. Pięć z nich jest całkiem nowych lub po raz pierwszy oferowanych w Polo. Do nowych silników należą trzy jednostki wysokoprężne. Dzięki wtryskowi Common Rail, zastosowanemu po raz pierwszy w Polo, pracują one wyjątkowo efektywnie i komfortowo. O tym, jaki potencjał tkwi w nowych silnikach TDI pokazuje Polo 1.6 TDI o mocy 66 KW / 90 KM - w połączeniu z pakietem „BlueMotion Technologies” spala średnio 3,6 litra na 100 kilometrów i emituje 96 g/km CO2. Wynik ten czyni nowe Polo najoszczędniejszym i najczystszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie.Polo na iPoda i iPhona
Wraz ze światową premierą Polo na Genewskim Salonie Samochodowym w Apple Store pojawiła się gra - wyścigi Polo na iPhon i iPod touch. Już po dwóch tygodniach w 39 krajach Volkswagen tą nowoczesną formą marketingu znalazł się na pierwszym miejscu w Download-Charts, wszedł nawet do Top Ten amerykańskiej listy pobranych plików. W przypadku nowego Polo Volkswagen postawił nie tylko na tradycyjną formę reklamy, lecz również na interaktywne media skierowane do użytkowników iPhonów i iPodów touch. Ponad 1,4 miliona pobrań w Apple Store w ciągu czterech tygodni świadczy o ogromnym zainteresowaniu, jakie na całym świecie wzbudziła nowa gra „Volkswagen Polo Challenge“.
Fakty w zestawieniuWersje wyposażenia
Trendline
Comfortline
Highline
Silniki na początku sprzedaży w 2009
1.2 MPI o mocy 44 kW / 60 KM
1.2 MPI o mocy 51 kW / 70 KM
1.4 MPI o mocy 63 kW / 85 KM
1.6 TDI o mocy 55 kW / 75 KM
1.6 TDI o mocy 66 kW / 90 KM
1.6 TDI o mocy 77 kW / 105 KM
Połączenia: silnik / przekładnia / wersja wyposażenia dla silników benzynowych1.2 MPI o mocy 44 kW / 60 KM, SG-5* / Trendline
1.2 MPI o mocy 51 kW / 70 KM, SG-5 / Trendline, Comfortline, Highline
1.4 MPI o mocy 63 kW / 85 KM, SG-5, DSG-7* / Trendline, Comfortline, Highline
1.2 TSI o mocy 77 kW / 105 KM, SG-6, DSG-7 / Comfortline, Highline
Połączenia: silnik / przekładnia / wersja wyposażenia dla silników wysokoprężnych1.6 TDI o mocy 55 kW / 75 KM, SG-5* / Trendline, Comfortline, Highline
1.6 TDI o mocy 66 kW / 90 KM, SG-5, DSG-7* / Trendline, Comfortline, Highline
1.6 TDI o mocy 66 kW / 90 KM, SG-5 / z pakietem „BlueMotion Technologies”
dla Comfortline, Highline
1.6 TDI o mocy 77 kW / 105 KM, SG-5 / Comfortline, Highline * SG = przekładnia manualna, DSG = przekładnia dwusprzęgłowa
Ważne zmiany w porównaniu z poprzednim modelem
- Nowe silniki TDI Common Rail i TSI
- Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro5
- Zużycie paliwa mniejsze nawet o 20 procent
- Wariant BlueMotion ze spalaniem 3,6 litra wytycza nowe standardy
- Po raz pierwszy innowacyjna 7-biegowa DSG w Polo
- Pierwszy samochód klasy A0, który ma spełniać nowe, zaostrzone wymagania
- 5 gwiazdek EuroNCAP
- 7,5 procent mniejsza masa nadwozia, o 2,5 procent mniejsza masa całkowita
- Seryjne ABS - na całym świecie
- Statyczne światła oświetlające pobocze wbudowane w reflektory przeciwmgielne
- Systemy audio i nawigacja z samochodów wyższej klasy (Golf, Passat)
- Zupełnie nowy poziom jakości w klasie A0
Wymiary
długość: 3.970 mm (+54 w porównaniu z poprzednikiem)
szerokość: 1.682 mm (+32 w por. z poprzednikiem)
wysokość: 1.485 mm (-18 w por. z poprzednikiem)
rozstaw osi: 2.470 mm (+4 w por. z poprzednikiem)
rozstaw kół: 1.463 mm przód (+29 w por. z poprzednikiem) 1.456 mm tył (+30 w por. z poprzednikiem)
źródło: Volkswagen; video: MotoTUBE
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
5
Komentarze do:
Nowy Volkswagen Polo już w polskich salonach
Nowy Volkswagen Polo już w polskich salonach
Toolbox 2009-08-12 06:42
No wreszcie! Długo oczekiwana premiera w Polsce. W EU już widać że bije rekordy sprzedaży, myślę że i w PL będzie często kupowany. Tylko dlaczego od początku nie ma rewelacyjnego silnika 1,2 TSI w naszej ofercie???
Nowy Volkswagen Polo już w polskich salonach
ja21 2009-08-13 23:22
Bo pewnie czekają jak przyjmie się na innych bardziej wymagających rynkach, szczególnie w Niemczech. Same wyniki sprzedaży naprawdę zapowiadają się imponująco... Czyżby Polo osiągnęło wynik Golfa...?
Nowy Volkswagen Polo już w polskich salonach
Toolbox 2009-08-18 06:48
Golfa nie dogoni ale Yarisy, Corsy, Punciaki czy nawet nowa Fiesta mają juz pozamiatane ;-)
Nowy Volkswagen Polo już w polskich salonach
ja21 2009-08-21 21:07
Stylistycznie Polo bije wspomniane przez Ciebie auta na głowę, nawet Fiestę, która wypada blado... przy VW
Podobne: Nowy Volkswagen Polo już w polskich salonach
Nowy Volkswagen Polo po faceliftingu przyłapany »
Volkswagen Polo R i Audi S1 z napędem AWD - nowe szczegóły »
Volkswagen Polo 1.4 Highline - mniejszy brat Golfa - nasz test »
Volkswagen CrossPolo debiutuje na polskim rynku »
Podobne galerie: Nowy Volkswagen Polo już w polskich salonach
Volkswagen CrossPolo »
Nowy Volkswagen Polo V »
Volkswagen Polo GTI - niemiecki hot-hatch w plenerze »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć