Portal V10 » Aktualności » Nowy lider na rynku aut wśród klientów indywidualnych. To nie Skoda
Nowy lider na rynku aut wśród klientów indywidualnych. To nie Skoda
Skoda od kilku lat dumnie nosi miano najlepiej sprzedającej się marki w Polsce, ale w 2016 roku uległo to zmianie wśród klientów indywidualnych. Na pierwsze miejsce wskoczyła Toyota, a tuż za nią uplasował się Opel.
Skoda oczywiście jest najchętniej wybieraną marką w Polsce, ale to głównie przez zakupy flotowe, które dostarczają danych statystycznych. Warto też wspomnieć, że rok 2016 był najlepszym od wielu lat jeśli chodzi o zakupy nowych samochodów, a Polacy przez 12 miesięcy zdążyli kupić ponad 400 tys. nowych samochodów. Oczywiście import używanych przekroczył tą liczbę dwukrotnie, ale o tym pisaliśmy w oddzielnym artykule. Tylko w samym grudniu 2016 z salonów wyjechało 49 552 samochodów, wszystko dzięki atrakcyjnym rabatom i wyprzedażom rocznika. Pełne zestawienie przedstawiamy poniżej:
1) Toyota - 15 642 rejestracji (11,64 proc. udziału w rynku)
2) Opel - 15 414 (11,47 proc.)
3) Skoda - 13 861 (10,31 proc.)
4) Volkswagen - 10 926 (8,13 proc.)
5) Kia - 9 236 (6,87 proc.)
6) Renault - 8 365 (6,22 proc.)
7) Hyundai - 7 414 (5,51 proc.)
8) Dacia - 6 860 (5,10 proc.)
9) Ford - 5 852 (4,35 proc.)
10) Nissan - 5 053 (3,76 proc.)
Skoda oczywiście jest najchętniej wybieraną marką w Polsce, ale to głównie przez zakupy flotowe, które dostarczają danych statystycznych. Warto też wspomnieć, że rok 2016 był najlepszym od wielu lat jeśli chodzi o zakupy nowych samochodów, a Polacy przez 12 miesięcy zdążyli kupić ponad 400 tys. nowych samochodów. Oczywiście import używanych przekroczył tą liczbę dwukrotnie, ale o tym pisaliśmy w oddzielnym artykule. Tylko w samym grudniu 2016 z salonów wyjechało 49 552 samochodów, wszystko dzięki atrakcyjnym rabatom i wyprzedażom rocznika. Pełne zestawienie przedstawiamy poniżej:
1) Toyota - 15 642 rejestracji (11,64 proc. udziału w rynku)
2) Opel - 15 414 (11,47 proc.)
3) Skoda - 13 861 (10,31 proc.)
4) Volkswagen - 10 926 (8,13 proc.)
5) Kia - 9 236 (6,87 proc.)
6) Renault - 8 365 (6,22 proc.)
7) Hyundai - 7 414 (5,51 proc.)
8) Dacia - 6 860 (5,10 proc.)
9) Ford - 5 852 (4,35 proc.)
10) Nissan - 5 053 (3,76 proc.)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy lider na rynku aut wśród klientów indywidualnych. To nie Skoda
Podobne: Nowy lider na rynku aut wśród klientów indywidualnych. To nie Skoda
Top 10: Najpopularniejsze auta w Polsce w 2013 roku »
Panda, Fabia, Octavia, Impreza, Yaris, Passat i Astra w VI Superteście Ekonomii »
2017 rok rekordowy pod względem sprzedaży nowych samochodów »
Skoda Fabia królową polskich salonów »
Podobne galerie: Nowy lider na rynku aut wśród klientów indywidualnych. To nie Skoda
Toyota Auris Hybrid »
Toyota FT-CH Concept »
Toyota GR Supra - europejska wersja sportowej maszyny »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Opel
Newsletter
Galerie zdjęć
McLaren MP4-12C GT3 - wyścigowy model gotowy do rywalizacji [25]
Valentino Rossi testuje Ferrari [36]