Portal V10 » Prezentacje / testy » Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo - Nie tylko w służbie policji - nasz test
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo - Nie tylko w służbie policji - nasz test
2014-07-03 - P. Mokwiński Tagi: Opel, Opel Insignia, Test
Opel znajdujący się w poprzedniej dekadzie w kryzysie, musiał szybko i rozważnie wdrożyć plan ratunkowy. Największą popularnością cieszą się auta z segmentów B, C i D, dlatego przeprowadzono istną rewolucję modelową. Dotyczyła ona głównie stylizacji i rozszerzenia oferty. Poza udanymi Astrami w trzech rodzajach nadwozia, wszechstronną Zafirą i popularną wśród przedstawicieli handlowych Corsą, na rynku pojawił się prawdziwy hit - w 2009 zdobył tytuł Car of The Year.
Insignia zastąpiła Vectrę C i tym samym zerwano ze starym nazewnictwem aut z klasy średniej. Z palety modelowej zniknął również Signum, gdyż nie był w stanie skutecznie konkurować z rywalami. Insignia bardzo szybko podbiła serca wszystkich Europejczyków. Obłe i dynamiczne zarazem kształty zapoczątkowały nowy nurt designerski w dziejach niemieckiej firmy. Auto zyskało na atrakcyjności dzięki zgrabnym proporcjom karoserii i trzem odmianom nadwoziowym. Wybierać można było spośród hatchbacka, sedana i kombi.
Rozsądna cena i zadowalająca funkcjonalność sprawiły, że samochód poważnie zagroził dominacji Volkswagenowi i Fordowi we flotach. W Polsce Opel należy do najchętniej kupowanych przedstawicieli segmentu D. W oko wpadł również policji, przez co warto wypatrywać na drodze właśnie tego modelu. Spotkanie z nieoznakowanym radiowozem może okazać się kosztowne i często przykre w skutkach.
Nadwozie mierzy 484 centymetry długości i 186 szerokości, dzięki czemu możemy spodziewać się przestronnego wnętrza. Na pewno jest go więcej niż w Vectrze, ale nie na tyle dużo, aby zagrozić bezpośrednio Skodzie Superb. Zwłaszcza z tyłu będą narzekać wysocy pasażerowie ocierający czuprynami o podsufitkę.Znacznie lepiej przedstawia się sytuacja z przodu. Wszechstronnie wyprofilowane fotele z powodzeniem uchodzą za najlepsze w swoim segmencie. Szeroki zakres regulacji w kilku płaszczyznach, a do tego mocne podparcie boczne sprawiają, że nie męczą szybkie zakręty jak i długie trasy. Opel tym samym zachęca, abyśmy spędzali w nim jak najwięcej czasu.Nieźle też zaprojektowano deskę rozdzielczą. Po niedawno przeprowadzonej redukcji zmarszczek, konsola środkowa zyskała nowy ekran ciekłokrystaliczny, dotykowe sterowanie temperaturą klimatyzacji i podgrzewanymi siedziskami, a także touch pada. To absolutna nowość w klasie średniej, ale w widocznym na zdjęciach przypadku, nie do końca dopracowana. Zdecydowanie łatwiej obsłużyć podobne rozwiązanie w Audi i BMW. Mimo ogromnej liczby rozmaitej wielkości przycisków, znalezienie i włączenie pożądanej funkcji nie będzie szczególnie trudne. Godzina dokładnej analizy wystarczy, aby zaprzyjaźnić się z udogodnieniami pokładowymi.Do kolejnych zmian trzeba zaliczyć inny układ zegarów. Zamiast w pełni analogowego zestawu, klasyczny pozostał tylko obrotomierz, a pośrodku zainstalowano ekran wskazujący aktualną prędkość, przebieg, kierunek jazdy według nawigacji i dość rozbudowane menu. Ponadto, cieszy wysoka jakość materiałów wykończeniowych dobre wyciszenie kabiny przy prędkościach autostradowych.Mocne diesle są na topie. Z dwóch litrów pojemności nietrudno wydobyć 170, czy nawet 180 koni mechanicznych. W najnowszym Passacie ma zadebiutować całkowicie nowy TDI o mocy znacznie przekraczającej 200 KM, a tymczasem w Oplu na szczycie palety znajduje się podwójnie doładowany CDTi. Ma 195 koni i 400 Nm. Współpracuje z sześciostopniową manualną lub automatyczną skrzynią. W cenniku występuje również AWD, ale FWD wyjątkowo dobrze radzi sobie nawet na mokrej nawierzchni.1600-kilogramowe auto rozpędza się w niecałe 9 sekund do pierwszej setki i maksymalnie do 230 km/h. W praktyce nie będzie to takie łatwe. Zespół napędowy wymaga przyzwyczajenia od kierowcy, a dość krótko zestopniowana skrzynia wymusi częste sięganie do lewarka. Z najmocniejszym motorem wysokoprężnym lepiej zatem wybrać automatyczny wariant. Eksploatacja zwłaszcza miejsca okaże się znacznie przyjemniejsza i pozbawiona nerwowych szarpnięć.Insignia pewnie zachowuje się na równych nawierzchniach, natomiast ubytki w asfalcie wprowadzą delikatny dyskomfort. Zawieszenie zestrojono dość sztywno, a 18-calowe koła z niskoprofilowymi oponami nie ułatwiają pokonywania kolein. Na nasze drogi polecamy o cal mniejsze obręcze. Ostatnia rzecz to zużycie paliwa. Insignia, mimo sporej mocy potrafi być oszczędna. W mieście średnie zużycie paliwa wynosi od 7 do 8 litrów, natomiast w trasie komputer pokładowy wskaże wartości nieznacznie przekraczające 5,5 litra.Najtańszego hatchbacka wyceniono na 85 250 złotych. To oferta konkurencyjna z Passatem i Avensisem, ale też o tyle korzystna, że ów wariant napędza wolnossący motor benzynowy o pojemności 1,8 litra. Chętnie współpracuje z LPG, czym pomoże mocno obniżyć koszty eksploatacji. Najmocniejszy diesel wspomagany dwiema turbosprężarkami to już wydatek przynajmniej 122 tysięcy. Doposażenie go do poziomu widocznego na zdjęciach wywinduje cenę o kolejne 30 tysięcy.Podstawowe dane techniczne:
Opel Insignia 2,0 CDTi BiTurbo Ecotec
Silnik: 1956 cm3
Moc: 195 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 400 Nm w przedziale 1750 - 2500 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4842/1858/1484 mm
Rozstaw osi: 2737 mm
Masa własna: 1620 kg
Średnia emisja CO2: 125 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 8,7 sekundy
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,2 (7,9 w teście)
Trasa: 4,5 (5,7 w teście)
Cykl mieszany: 5,8 (6,7 w teście)
Opel Insignia 2,0 CDTi BiTurbo Ecotec
Silnik: 1956 cm3
Moc: 195 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 400 Nm w przedziale 1750 - 2500 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4842/1858/1484 mm
Rozstaw osi: 2737 mm
Masa własna: 1620 kg
Średnia emisja CO2: 125 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 8,7 sekundy
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 7,2 (7,9 w teście)
Trasa: 4,5 (5,7 w teście)
Cykl mieszany: 5,8 (6,7 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo - Nie tylko w służbie policji - nasz test
Podobne: Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo - Nie tylko w służbie policji - nasz test
Opel Insignia ST - Staruszek na czasie - nasz test »
Opel Insignia BiTurbo 4x4 - Siła wyposażenia - nasz test »
Opel Insignia GSI po liftingu i nowe silniki w ofercie »
Opel Insignia zmieni się w crossovera »
Podobne galerie: Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo - Nie tylko w służbie policji - nasz test
Vauxhall Insignia Grand Sport na szkockich drogach »
Opel Insignia OPC Unlimited Edition - sportowy samochód w naturalnym środowisku »
Vauxhall Corsa GSi - brytyjska wersja sportowego hatchbacka »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Opel
Galerie zdjęć
Dakar 2010 - najlepsze zdjęcia z tegorocznego rajdu [37]
Volkswagen Race Touareg 3 - prezentacja [27]
Newsletter