Portal V10 » Aktualności » Opel Meriva - najbardziej niezawodny samochód w Raporcie TÜV 2007
Opel Meriva - najbardziej niezawodny samochód w Raporcie TÜV 2007
2007-04-20 - K. Lewandowski Tagi:
Opel Meriva został uznany za najbardziej niezawodny samochód w Raporcie TÜV 2007.
Jakość tego wprowadzonego na rynek w 2003 r. minivana była testowana przez TÜV po raz pierwszy (pierwszy przegląd generalny odbywa się trzy lata po pierwszej rejestracji) i od razu udało mu się osiągnąć najlepszy rezultat. Raport uwzgldniał 133 różne modele samochodów używanych nie dłużej niż trzy lata. Usterki znaleziono tylko w 1,8 procenta sprawdzonych egzemplarzy, cieszących się wielkę popularnością modeli Opel Meriva, podczas gdy średnia dla branży wynosi 5,9 procenta. „Nasza wszechstronna dbałość o jakość przynosi coraz lepsze efekty” - powiedział Hans H. Demant, Dyrektor Generalny Opla. - „Ciężko o bardziej przekonujący dowód niż sukces osiągnięty przez jeden z naszych najmłodszych modeli. Dodatkowo całościowe wyniki samochodów marki Opel pokazują, że wszystko działa tak, jak powinno”.
W porównaniu z ubiegłym rokiem prawie wszystkie modele marki Opel znacząco poprawiły swoje pozycje w tegorocznym Raporcie TÜV, zarówno pod względem miejsca w rankingu, jak i wskaźnika awaryjności. W tej ostatniej kategorii wynik lepszy od średniej uzyskały, poza Merivą, modele Corsa (4,4 procenta), Vectra (4,5 procenta), Agila (4,8 procenta) i Astra (5,1 procenta). Dzięki temu wszystkie te modele znalazły się w kategorii najbardziej niezawodnych samochodów.
Sukces Merivy robi tym większe wrażenie, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że bardzo rzadko dochodzi do sytuacji, by jakiś model osiągnął wskaźnik awaryjności niższy od dwóch procent i że samochód, który zajął drugie miejsce, uzyskał wynik znacznie przekraczający tą wartość. Raport TÜV 2007 odzwierciedla wyniki wszystkich przeglądów generalnych przeprowadzonych między lipcem 2005 r. a czerwcem 2006 r. przez ośrodki testowe TÜV, zgodnie z Art. 29 niemieckiej Ustawy o dopuszczeniu osób i pojazdów do ruchu drogowego (StVZO). Oparty jest więc na ponad siedmiu milionach przeglądów samochodów, które przeprowadzono we wspomnianym okresie.
Znaczna poprawa wyników widoczna w Raporcie TÜV 2007 jest efektem globalnej dbaśości o jakość koncernu General Motors. Najważniejszymi elementami filozofii zintegrowanej jakości GM są standaryzowany rozwój (GVDP - Global Vehicle Development Process - Globalny Proces Rozwoju Pojazdów) oraz system produkcyjny (GMS - Global Manufacturing System - Globalny System Produkcji). W każdym naszym zakładzie produkcyjnym wprowadzono w życie pięć zasad: Zaangażowanie pracowników, Standaryzacja, Jakość integralna (tj. wbudowana w proces produkcyjny), Krótki czas realizacji zamówienia oraz Nieustanne doskonalenie. Na przykład każda osoba pracująca przy linii produkcyjnej musi zatrzymać proces produkcyjny, jeśli pojawi się problem, którego w żaden sposób nie można rozwiązać w standardowo przeznaczonym na to czasie.
Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie dostawców w wytwarzaniu samochodów, coraz ważniejsza staje się wysoka jakość usług tychże dostawców. W General Motors Europe pracuje zespół ponad 100 wyspecjalizowanych inżynierów, których jedynym zadaniem jest pomaganie naszym partnerom w zapobieganiu problemom związanym z jakością i rozwiązywaniu takich problemów od razu, gdy się one pojawią. Odnieśliśmy na tym polu znaczący sukces, ponieważ w ostatnich latach liczba pochodzących od naszych dostawców części niespełniających norm jakościowych zmniejszyła się o 80 procent.
„Nasza dbałość o jakość jest coraz większa i obejmuje coraz więcej obszarów. Skupienie się wyłącznie na jakości produkcji to zdecydowanie za mało” - powiedział Peter G. Dersley, Wiceprezes GME ds. Jakości. - „Naturalnie jesteśmy świadomi, że poczynienie dużych postępów w różnych obszarach jakości będzie możliwe tylko, jeśli w pełni zaspokoimy potrzeby naszych klientów pod względem tzw. jakości postrzeganej i ogólnego wyglądu samochodu".
Jakość tego wprowadzonego na rynek w 2003 r. minivana była testowana przez TÜV po raz pierwszy (pierwszy przegląd generalny odbywa się trzy lata po pierwszej rejestracji) i od razu udało mu się osiągnąć najlepszy rezultat. Raport uwzgldniał 133 różne modele samochodów używanych nie dłużej niż trzy lata. Usterki znaleziono tylko w 1,8 procenta sprawdzonych egzemplarzy, cieszących się wielkę popularnością modeli Opel Meriva, podczas gdy średnia dla branży wynosi 5,9 procenta. „Nasza wszechstronna dbałość o jakość przynosi coraz lepsze efekty” - powiedział Hans H. Demant, Dyrektor Generalny Opla. - „Ciężko o bardziej przekonujący dowód niż sukces osiągnięty przez jeden z naszych najmłodszych modeli. Dodatkowo całościowe wyniki samochodów marki Opel pokazują, że wszystko działa tak, jak powinno”.
W porównaniu z ubiegłym rokiem prawie wszystkie modele marki Opel znacząco poprawiły swoje pozycje w tegorocznym Raporcie TÜV, zarówno pod względem miejsca w rankingu, jak i wskaźnika awaryjności. W tej ostatniej kategorii wynik lepszy od średniej uzyskały, poza Merivą, modele Corsa (4,4 procenta), Vectra (4,5 procenta), Agila (4,8 procenta) i Astra (5,1 procenta). Dzięki temu wszystkie te modele znalazły się w kategorii najbardziej niezawodnych samochodów.
Sukces Merivy robi tym większe wrażenie, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że bardzo rzadko dochodzi do sytuacji, by jakiś model osiągnął wskaźnik awaryjności niższy od dwóch procent i że samochód, który zajął drugie miejsce, uzyskał wynik znacznie przekraczający tą wartość. Raport TÜV 2007 odzwierciedla wyniki wszystkich przeglądów generalnych przeprowadzonych między lipcem 2005 r. a czerwcem 2006 r. przez ośrodki testowe TÜV, zgodnie z Art. 29 niemieckiej Ustawy o dopuszczeniu osób i pojazdów do ruchu drogowego (StVZO). Oparty jest więc na ponad siedmiu milionach przeglądów samochodów, które przeprowadzono we wspomnianym okresie.
Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie dostawców w wytwarzaniu samochodów, coraz ważniejsza staje się wysoka jakość usług tychże dostawców. W General Motors Europe pracuje zespół ponad 100 wyspecjalizowanych inżynierów, których jedynym zadaniem jest pomaganie naszym partnerom w zapobieganiu problemom związanym z jakością i rozwiązywaniu takich problemów od razu, gdy się one pojawią. Odnieśliśmy na tym polu znaczący sukces, ponieważ w ostatnich latach liczba pochodzących od naszych dostawców części niespełniających norm jakościowych zmniejszyła się o 80 procent.
„Nasza dbałość o jakość jest coraz większa i obejmuje coraz więcej obszarów. Skupienie się wyłącznie na jakości produkcji to zdecydowanie za mało” - powiedział Peter G. Dersley, Wiceprezes GME ds. Jakości. - „Naturalnie jesteśmy świadomi, że poczynienie dużych postępów w różnych obszarach jakości będzie możliwe tylko, jeśli w pełni zaspokoimy potrzeby naszych klientów pod względem tzw. jakości postrzeganej i ogólnego wyglądu samochodu".
źródło: General Motors Poland
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Opel Meriva - najbardziej niezawodny samochód w Raporcie TÜV 2007
Galerie zdjęć
Newsletter