Portal V10 » Aktualności » Opony zimowe - zmiany na polskim rynku
Opony zimowe - zmiany na polskim rynku
2007-09-26 - K. Lewandowski Tagi:
Opony zimowe w Polsce są coraz popularniejsze - obecnie udział ich sprzedaży opon wynosi 47%. Polscy kierowcy mają coraz wyższe wymagania co do właściwości opon i przedkładają je często przed cenę produktu.
Sprzedaż opon w Polsce
Na przestrzeni ostatnich lat (2003-2006) ogólna liczba sprzedanych opon do samochodów osobowych, 4x4 i dostawczych rosła średnio o 9,2% każdego roku. W związku z coraz większymi wymaganiami klientów i coraz wyższą mocą samochodów jeżdżących w Polsce zmienia się także struktura sprzedaży na rynku opon. Coraz popularniejsze staje się ogumienie segmentów Premium i Medium, które zwiększają swój udział w rynku o 2-3 punkty procentowe rocznie. Pomimo, że opony z segmentu Budget stanowią wciąż aż 57% sprzedaży, to potencjał zawarty w wyższych segmentach i stosowane tam technologie powodują, że jest to najbardziej interesująca część rynku. Michelin, który jest liderem segmentu Premium, stale wzmacnia w nim swoją pozycję. W latach 2000-2006 sprzedaż opon marki Michelin w Polsce wzrosła blisko trzykrotnie. Jest to wartość znacznie wyższa niż reszty segmentu Premium.
Opony zimowe - Michelin liderem segmentu Premium
Rosnąca świadomość kierowców odnośnie bezpieczeństwa na drodze powoduje, że opony zimowe są coraz bardziej popularne. Ich sprzedaż w latach 2005-2006 wzrosła aż o 18%. Udział tzw. zimówek stanowi obecnie 47% całego rynku.
„Kierowcy, którzy spróbują jazdy na oponach zimowych, doceniają ich zalety i zwykle korzystają z nich już także w następnych latach. To sprawia, że sprzedaż opon zimowych wzrasta, a ich udział w rynku będzie z pewnością jeszcze większy.”- mówi Wojciech Woliński, analityk rynku z Michelin Polska S.A.
Bardzo ważne są także zmiany w strukturze popytu na opony zimowe. Tak jak w przypadku opon letnich, kierowcy i ich samochody mają coraz większe wymagania co do parametrów ogumienia. W latach 2001-2006 udział w rynku opon o indeksie prędkości H (do 210 km/h) - czyli do samochodów o ponadprzeciętnych osiągach - wzrósł z 7% do 11%.
Zauważalny jest test wzrost zainteresowania oponami zimowymi z indeksem prędkości V (do 240 km/h) - czyli przeznaczonymi do samochodów sportowych. Pomimo że jeszcze kilka lat temu sprzedaż tych opon była niemal niezauważalna, to obecnie stanowi już 1% całego rynku zimowego i wciąż się zwiększa.
„W przypadku opon zimowych możemy mówić o narodzeniu się nowych segmentów. Jeszcze kilka lat temu nie produkowano opon zimowych o średnicy 18 i 19 cali. Teraz ich obecność w ofercie marek Premium jest rzeczą naturalną.” - mówi Wojciech Woliński. Grupa Michelin ma bardzo duży udział w rozwoju segmentów Premium i Medium wśród producentów zimówek. Co czwarta taka opona sprzedawana w Polsce pochodzi z francuskiego koncernu.
W tym roku Michelin zaprezentował opony zimowe, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom wyznaczają nowe standardy w zimowej klasie Premium. Są to Michelin Pilot Alpin PA3 - do aut sportowych oraz Primacy Alpin PA3 - do samochodów komfortowych, o podwyższonych osiągach.
Sprzedaż opon w Polsce
Na przestrzeni ostatnich lat (2003-2006) ogólna liczba sprzedanych opon do samochodów osobowych, 4x4 i dostawczych rosła średnio o 9,2% każdego roku. W związku z coraz większymi wymaganiami klientów i coraz wyższą mocą samochodów jeżdżących w Polsce zmienia się także struktura sprzedaży na rynku opon. Coraz popularniejsze staje się ogumienie segmentów Premium i Medium, które zwiększają swój udział w rynku o 2-3 punkty procentowe rocznie. Pomimo, że opony z segmentu Budget stanowią wciąż aż 57% sprzedaży, to potencjał zawarty w wyższych segmentach i stosowane tam technologie powodują, że jest to najbardziej interesująca część rynku. Michelin, który jest liderem segmentu Premium, stale wzmacnia w nim swoją pozycję. W latach 2000-2006 sprzedaż opon marki Michelin w Polsce wzrosła blisko trzykrotnie. Jest to wartość znacznie wyższa niż reszty segmentu Premium.
Opony zimowe - Michelin liderem segmentu Premium
„Kierowcy, którzy spróbują jazdy na oponach zimowych, doceniają ich zalety i zwykle korzystają z nich już także w następnych latach. To sprawia, że sprzedaż opon zimowych wzrasta, a ich udział w rynku będzie z pewnością jeszcze większy.”- mówi Wojciech Woliński, analityk rynku z Michelin Polska S.A.
Bardzo ważne są także zmiany w strukturze popytu na opony zimowe. Tak jak w przypadku opon letnich, kierowcy i ich samochody mają coraz większe wymagania co do parametrów ogumienia. W latach 2001-2006 udział w rynku opon o indeksie prędkości H (do 210 km/h) - czyli do samochodów o ponadprzeciętnych osiągach - wzrósł z 7% do 11%.
Zauważalny jest test wzrost zainteresowania oponami zimowymi z indeksem prędkości V (do 240 km/h) - czyli przeznaczonymi do samochodów sportowych. Pomimo że jeszcze kilka lat temu sprzedaż tych opon była niemal niezauważalna, to obecnie stanowi już 1% całego rynku zimowego i wciąż się zwiększa.
„W przypadku opon zimowych możemy mówić o narodzeniu się nowych segmentów. Jeszcze kilka lat temu nie produkowano opon zimowych o średnicy 18 i 19 cali. Teraz ich obecność w ofercie marek Premium jest rzeczą naturalną.” - mówi Wojciech Woliński. Grupa Michelin ma bardzo duży udział w rozwoju segmentów Premium i Medium wśród producentów zimówek. Co czwarta taka opona sprzedawana w Polsce pochodzi z francuskiego koncernu.
W tym roku Michelin zaprezentował opony zimowe, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom wyznaczają nowe standardy w zimowej klasie Premium. Są to Michelin Pilot Alpin PA3 - do aut sportowych oraz Primacy Alpin PA3 - do samochodów komfortowych, o podwyższonych osiągach.
źródło: Michelin
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Opony zimowe - zmiany na polskim rynku
Newsletter
Galerie zdjęć
Dakar 2010 - najlepsze zdjęcia z tegorocznego rajdu [37]
Grand Prix Bahrajnu - Sakhir - wyścig [136]