Portal V10  »  Aktualności  »  Opony zimowe - zmiany na polskim rynku
Opony zimowe

Opony zimowe - zmiany na polskim rynku

2007-09-26 - K. Lewandowski     Tagi:
Opony zimowe w Polsce są coraz popularniejsze - obecnie udział ich sprzedaży opon wynosi 47%. Polscy kierowcy mają coraz wyższe wymagania co do właściwości opon i przedkładają je często przed cenę produktu.

Sprzedaż opon w Polsce

Na przestrzeni ostatnich lat (2003-2006) ogólna liczba sprzedanych opon do samochodów osobowych, 4x4 i dostawczych rosła średnio o 9,2% każdego roku. W związku z coraz większymi wymaganiami klientów i coraz wyższą mocą samochodów jeżdżących w Polsce zmienia się także struktura sprzedaży na rynku opon. Coraz popularniejsze staje się ogumienie segmentów Premium i Medium, które zwiększają swój udział w rynku o 2-3 punkty procentowe rocznie. Pomimo, że opony z segmentu Budget stanowią wciąż aż 57% sprzedaży, to potencjał zawarty w wyższych segmentach i stosowane tam technologie powodują, że jest to najbardziej interesująca część rynku. Michelin, który jest liderem segmentu Premium, stale wzmacnia w nim swoją pozycję. W latach 2000-2006 sprzedaż opon marki Michelin w Polsce wzrosła blisko trzykrotnie. Jest to wartość znacznie wyższa niż reszty segmentu Premium.

Opony zimowe - Michelin liderem segmentu Premium
Rosnąca świadomość kierowców odnośnie bezpieczeństwa na drodze powoduje, że opony zimowe są coraz bardziej popularne. Ich sprzedaż w latach 2005-2006 wzrosła aż o 18%. Udział tzw. zimówek stanowi obecnie 47% całego rynku.

„Kierowcy, którzy spróbują jazdy na oponach zimowych, doceniają ich zalety i zwykle korzystają z nich już także w następnych latach. To sprawia, że sprzedaż opon zimowych wzrasta, a ich udział w rynku będzie z pewnością jeszcze większy.”- mówi Wojciech Woliński, analityk rynku z Michelin Polska S.A.

Bardzo ważne są także zmiany w strukturze popytu na opony zimowe. Tak jak w przypadku opon letnich, kierowcy i ich samochody mają coraz większe wymagania co do parametrów ogumienia. W latach 2001-2006 udział w rynku opon o indeksie prędkości H (do 210 km/h) - czyli do samochodów o ponadprzeciętnych osiągach - wzrósł z 7% do 11%.

Zauważalny jest test wzrost zainteresowania oponami zimowymi z indeksem prędkości V (do 240 km/h) - czyli przeznaczonymi do samochodów sportowych. Pomimo że jeszcze kilka lat temu sprzedaż tych opon była niemal niezauważalna, to obecnie stanowi już 1% całego rynku zimowego i wciąż się zwiększa.

„W przypadku opon zimowych możemy mówić o narodzeniu się nowych segmentów. Jeszcze kilka lat temu nie produkowano opon zimowych o średnicy 18 i 19 cali. Teraz ich obecność w ofercie marek Premium jest rzeczą naturalną.” - mówi Wojciech Woliński. Grupa Michelin ma bardzo duży udział w rozwoju segmentów Premium i Medium wśród producentów zimówek. Co czwarta taka opona sprzedawana w Polsce pochodzi z francuskiego koncernu.

W tym roku Michelin zaprezentował opony zimowe, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom wyznaczają nowe standardy w zimowej klasie Premium. Są to Michelin Pilot Alpin PA3 - do aut sportowych oraz Primacy Alpin PA3 - do samochodów komfortowych, o podwyższonych osiągach.



źródło: Michelin

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Opony zimowe - zmiany na polskim rynku