Portal V10 » Aktualności » Oto nowe Audi R8
Po długich miesiącach oczekiwania Audi nareszcie pochwaliło się nową odsłoną swojego superauta.
Tak jak przewidywano, nadwozie nie zmieniło się rewolucyjnie. Stylistyka nawiązuje zarówno do poprzednika jak i nowych modeli Audi. Jedynym elementem, który mocno przykuwa uwagę są przednie, laserowe światła. Znacznie więcej zmieniło się pod względem technicznym. Konstrukcja została odchudzona i usztywniona. Zastosowanie aluminium oraz kompozytów pozwoliło zrzucić około 50 kg. Pod maską znajdziemy 5,2-litrowe V10 zdolne wykrzesać 540 KM w odmianie podstawowej i aż 610 KM w wersji Plus. Sprint do setki w przypadku słabszego wariantu zajmuje 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Na pokładzie zagości system dezaktywacji cylindrów oraz nowy układ wtryskowy, co ma objawiać się niższym zużyciem paliwa. Średnie zapotrzebowanie będzie wynosić 11,8 litra na 100 km.
Niestety mamy smutną wiadomość dla fanów przekładni manualnych. Nowe R8 będzie dostępne tylko i wyłącznie z 7-biegową skrzynią S-Tronic. Kierowca będzie miał do wyboru cztery tryby jazdy: Comfort, Auto, Dynamic i Individual wpływające na pracę silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego i zawieszenia. Nowością jest też wirtualny kokpit znany m.in. z nowego TT.
Już niebawem nowe R8 oficjalnie zadebiutuje w Genewie. Kilka miesięcy później powinno trafić do sprzedaży.
Tak jak przewidywano, nadwozie nie zmieniło się rewolucyjnie. Stylistyka nawiązuje zarówno do poprzednika jak i nowych modeli Audi. Jedynym elementem, który mocno przykuwa uwagę są przednie, laserowe światła. Znacznie więcej zmieniło się pod względem technicznym. Konstrukcja została odchudzona i usztywniona. Zastosowanie aluminium oraz kompozytów pozwoliło zrzucić około 50 kg. Pod maską znajdziemy 5,2-litrowe V10 zdolne wykrzesać 540 KM w odmianie podstawowej i aż 610 KM w wersji Plus. Sprint do setki w przypadku słabszego wariantu zajmuje 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Na pokładzie zagości system dezaktywacji cylindrów oraz nowy układ wtryskowy, co ma objawiać się niższym zużyciem paliwa. Średnie zapotrzebowanie będzie wynosić 11,8 litra na 100 km.
Niestety mamy smutną wiadomość dla fanów przekładni manualnych. Nowe R8 będzie dostępne tylko i wyłącznie z 7-biegową skrzynią S-Tronic. Kierowca będzie miał do wyboru cztery tryby jazdy: Comfort, Auto, Dynamic i Individual wpływające na pracę silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego i zawieszenia. Nowością jest też wirtualny kokpit znany m.in. z nowego TT.
źródło: carscoops
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
6
Komentarze do:
Oto nowe Audi R8
Oto nowe Audi R8
scrapi 2015-02-26 14:26
Moim zdaniem to jakby tylko lifting był zrobiony. Dla mnie brzydki.
Oto nowe Audi R8
kfiato82 2015-02-26 20:23
Tak samo "śliczne"... jak to nowe Q7.....jak jakas chinska plastykowa zabawka...może na żywo chociaz będzie może lepiej wyglądał...
Oto nowe Audi R8
Fiki 2015-02-26 21:12
Zgadzam się Panowie... jak resorak ze sklepu z zabawkami za 5zł. Wnętrze wg mnie dopracowali, teraz wygląda ciekawiej
Oto nowe Audi R8
dennis80 2015-02-28 09:29
Kompletnie bez wyglądu
Podobne: Oto nowe Audi R8
Audi R8 GT - prezentacja supersportowego modelu »
Audi zastrzegło nazwę R8 Green Hell. Czyżby szykowało ostrą wersję R8? »
Audi R8 RWD - zapowiedź tylnonapędowej wersji »
Audi Sport planuje zbudować ostrą wersję R8 »
Podobne galerie: Oto nowe Audi R8
Audi R8 2019 w obszernej galerii »
Audi R8 2019 prezentuje swoje wdzięki »
Audi R8 2019 na oficjalnych fotografiach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Audi
Galerie zdjęć
Newsletter