Portal V10 » Aktualności » PSA z problemami w Chinach. Koncern rozpoczyna restrukturyzację
PSA z problemami w Chinach. Koncern rozpoczyna restrukturyzację
Rynek chiński wydawał się jeszcze niedawno prawdziwym rajem dla marek motoryzacyjnych. Jednak ostatnio sytuacja znacząco się pogarsza, co odczuwają niektóre koncerny, jak francuskie PSA.
PSA w ostatnim czasie poniosło spore straty na rynku chińskim i zostało zmuszone do wprowadzenia drastycznego planu restrukturyzacji. Spółka PSA-Dongfeng planuje zamknięcie dwóch chińskich fabryk, a liczba pracowników zostanie ograniczona do 4 tysięcy osób. Reuters donosi, że PSA-Dongfeng rusza z restrukturyzacją swoich struktur w Chinach. Rozważa się nawet zerwanie 27-letniego partnerstwa między firmami, co mogłoby oznaczać wycofanie się PSA z rynku chińskiego. Koncern sprzedawał jeszcze pięć lat temu przeszło 700 000 samochodów rocznie. Obecnie ilość ta spadła do 251 000 pojazdów w 2018 roku. Ten rok ma być jeszcze gorszy. W efekcie niedługo zostanie zamknięta fabryka Wuhan 1, a zakład Wuhan 2 ma zostać wystawiony na sprzedaż. Tej jesieni liczba zatrudnionych pracowników spadnie z przeszło 8000 do 5500. Ostatecznie zatrudnienie ma wynosić nie więcej niż 4000 osób.
Sytuacja w Chinach może się odbić poważnie na kondycji koncernu PSA. Mimo to plany powrotu koncernu na rynek amerykański mają być nie zagrożone. Prawdopodobnie to właśnie debiutem w USA koncern będzie chciał nadrobić straty z Azji.
PSA w ostatnim czasie poniosło spore straty na rynku chińskim i zostało zmuszone do wprowadzenia drastycznego planu restrukturyzacji. Spółka PSA-Dongfeng planuje zamknięcie dwóch chińskich fabryk, a liczba pracowników zostanie ograniczona do 4 tysięcy osób. Reuters donosi, że PSA-Dongfeng rusza z restrukturyzacją swoich struktur w Chinach. Rozważa się nawet zerwanie 27-letniego partnerstwa między firmami, co mogłoby oznaczać wycofanie się PSA z rynku chińskiego. Koncern sprzedawał jeszcze pięć lat temu przeszło 700 000 samochodów rocznie. Obecnie ilość ta spadła do 251 000 pojazdów w 2018 roku. Ten rok ma być jeszcze gorszy. W efekcie niedługo zostanie zamknięta fabryka Wuhan 1, a zakład Wuhan 2 ma zostać wystawiony na sprzedaż. Tej jesieni liczba zatrudnionych pracowników spadnie z przeszło 8000 do 5500. Ostatecznie zatrudnienie ma wynosić nie więcej niż 4000 osób.
Sytuacja w Chinach może się odbić poważnie na kondycji koncernu PSA. Mimo to plany powrotu koncernu na rynek amerykański mają być nie zagrożone. Prawdopodobnie to właśnie debiutem w USA koncern będzie chciał nadrobić straty z Azji.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
PSA z problemami w Chinach. Koncern rozpoczyna restrukturyzację
Podobne: PSA z problemami w Chinach. Koncern rozpoczyna restrukturyzację
PSA publikuje rzeczywiste wyniki spalania »
Autonomiczny samochód PSA samodzielnie pokonał trasę z Paryża do Bordeaux »
Peugeot i Opel opuszczą tegoroczny salon samochodowy w Genewie »
Ruszyła produkcja Peugeota 208 w Maroku »
Podobne galerie: PSA z problemami w Chinach. Koncern rozpoczyna restrukturyzację
Citroen Metropolis Concept »
Peugeot 208 - francuski hatchback w nowoczesnym wydaniu »
Peugeot 508 Sport Engineered Concept - prezentacja sportowego sedana »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Ostatnie chwile darmowej jazdy. Od 1 stycznia popularny odcinek polskiej autostrady znów płatny »
Kara za brak OC w 2025 r. Nowe stawki są astronomiczne, ale konsekwencje nieubezpieczenia pojazdu jeszcze gorsze »
Prawicowe rządy luzują limity prędkości. W tych europejskich krajach pojedziemy szybciej w 2025 r. »
Tapety na pulpit Peugeot