Portal V10  »  Aktualności  »  Pagani Huayra bez homologacji w USA
Pagani Huayra bez homologacji w USA

Pagani Huayra bez homologacji w USA

2011-08-09 - A. Ruciński, P. Kozłowski     Tagi: Supersamochody, Pagani, Pagani Huayra
Trudno sobie wyobrazić współczesny samochód niewyposażony w systemy bezpieczeństwa takie jak ABS czy poduszki poiwetrzne. Nawet na pokładzie większości supersamochodów ten sprzęt jest obowiązkowy, lecz jak wiadomo najwyższa, motoryzacyjna klasa rządzi się swoimi prawami.

Większość ludzi zdaje sobie sprawę z odmienności takich kostrukcji w porównaniu ze zwykłymi autami, dlatego też sportowe pojazdy są objęte nieco innymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa. Innymi, nie oznacza, że mniej restrykcyjnymi o czym przekonała się włoska manufaktura Pagani.
Pagani Huayra bez homologacji w USAPagani Huayra
Kilka dni temu na amerykański rynek trafił pierwszy egzemplarz najnowszego modelu marki - Huayra. 700-konny supersamochód jest czystą adrenaliną na kołach i dziełem sztuki jednocześnie. Z pewnością wśród bogatych ludzi znalazłoby się wielu chętnych do kupna tego pojazdu. Niestety nie wiadomo czy w ogóle będzie to możliwe.
 
Pagani Huayra na torze
Wszystko z powodu poduszek powietrznych... Te zamontowane w nowym Pagani według amerykańskich urzędników są niezgodne z prawem, bowiem od 11 lat wszystkie nowe auta w USA powinny być wyposażone w tzw. inteligentne poduszki powietrzne. To takie, które dostosowują siłę i prędkość napełnienia do masy pasażera, jego pozycji i wielu innych czynników. Niestety, airbagi Pagani to zwyczajne worki napełniające się gazem. Bez dodatkowych "fajerwerków".
Pagani HuayraPagani Huayra
Co ciekawe, niektóre marki także nie montują w swoich autach "inteligentych" poduszek, lecz mimo to są obecne na amerykańskim rynku. Przykład? Lamborghini i Tesla. Jednakże firmy te zapewniły sobie solidne, finansowe zaplecze i po prostu przeforsowały przepisy.
Czy Pagani także uda się ta sztuka? Zobaczymy. Jeśli nie, Włosi będą zmuszeni zmienić konstrukcję swoich airbagów a kto wie czy nie pociągnie to za sobą modyfikacji innych elementów pojazdu. Mamy nadzieję, że sprawa szybko się wyjaśni, bowiem szkoda by było, żeby te piękne samochody nie trafiły w ręce bogatych Amerykanów.
Huayra Tata to według wierzeń ludu Ajmara bóg wiatru, który opuszcza szczyty And tylko wtedy, gdy chce zaimponować swojej małżonce, powodując śnieżyce i ulewne deszcze. Horacio Pagani zaklął tego boga w czterokołowej maszynie, którą stworzył w myśl zasady Leonarda da Vinci, że nauka musi iść w parze ze sztuką. Najnowsze dziecko tego włoskiego rzemieślnika powstało na planie skrzydła. O odpowiednią aerodynamikę dbają działające niezależnie od siebie, ruchome klapy (po dwie z przodu i z tyłu auta), aktywne zawieszenie, specjalnie zaprojektowane podwozie i dyfuzor. Serce to produkt made in Germany, a sygnuje je AMG, które wykonało silnik na specjalnie zamówienie Paganiego.
Pagani HuayraPagani Huayra
Wnętrze Huayry jest wyjątkowe, jak cała reszta składającego się z ponad 4 tys. części (bez silnika i skrzyni biegów) samochodu. Prawie każdy jego centymetr wyściełany jest najwyższej jakości skórą. Zegary, lewarek skrzyni biegów, kluczyk, pedały - wszystkie te elementy były projektowane z pieczołowitością oraz pasją i są składowymi wyjątkowości tego pięknego samochodu.
Pagani HuayraPagani HuayraPagani HuayraPagani HuayraPagani HuayraPagani HuayraPagani HuayraPagani HuayraPagani HuayraPagani Huayra



źródło: carscoop

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Pagani Huayra bez homologacji w USA