Portal V10 » Aktualności » Peugeot 407 Coupe z nowymi silnikami wysokoprężnymi HDi
Peugeot 407 Coupe z nowymi silnikami wysokoprężnymi HDi
2009-07-08 - K. Spychalski Tagi: Peugeot, Peugeot 407, Coupe, Peugeot 407 Coupe
Peugeot wzbogaca paletę silnikową modelu 407 Coupe o dwie nowe jednostki wysokoprężne opracowane we współpracy z Fordem. Zarówno 3-litrowy silnik V6, jak i 2-litrowy motor R4 otrzymały symbol „HDi”.
Mocniejsza jednostka generująca 240 KM (przy 3800 obr./min.) i 450 Nm (przy 1600-3600 obr./min.) stosowana jest już w Citroenach C5 i C6, a w gamie „407” zastąpi 2,7-litrowego diesla, który również cechuje się znaczkiem „V6 HDi”. Co ciekawe, nowy silnik jest najpotężniejszym motorem wykorzystywanym w produkcyjnym modelu Peugeota. Wyposażony w filtr cząstek stałych (PEF) i połączony z 6-stopniowym sekwencyjnym „automatem” 6-cylindrowy diesel spełnia normę emisji spalin Euro 5.
Pomimo lepszego sprintu do 100 km/h (wynoszącego 7,7 sekundy), jednostka 3.0 przewyższa tą 2,7-litrową ekonomią (spadek zużycia paliwa o 15 % do 7,2 l/100 km) i jest bardziej przyjazna środowisku (zmniejszenie emisji CO2 z 225 na 189 g/km). Słabsza z jednostek rozwijająca 163 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego zastąpi starszą konstrukcję 2.0 generującą 136 KM i 320 Nm. Nowy diesel zaopatrzony w 6-biegową przekładnię manualną przyspiesza do pierwszej „setki” w 9,1 sekundy i rozpędza się do 220 km/h. Średnie spalanie motoru ustalono na 5,2 l/100 km.
Odświeżony samochód z rocznika modelowego 2010 wyróżnia się, obok nowych dieslów, zmodernizowanymi lusterkami zewnętrznymi, chromowaną listwą umieszczoną w górnej części pasa szyb oraz nowym systemem nawigacji satelitarnej.
Mocniejsza jednostka generująca 240 KM (przy 3800 obr./min.) i 450 Nm (przy 1600-3600 obr./min.) stosowana jest już w Citroenach C5 i C6, a w gamie „407” zastąpi 2,7-litrowego diesla, który również cechuje się znaczkiem „V6 HDi”. Co ciekawe, nowy silnik jest najpotężniejszym motorem wykorzystywanym w produkcyjnym modelu Peugeota. Wyposażony w filtr cząstek stałych (PEF) i połączony z 6-stopniowym sekwencyjnym „automatem” 6-cylindrowy diesel spełnia normę emisji spalin Euro 5.
Pomimo lepszego sprintu do 100 km/h (wynoszącego 7,7 sekundy), jednostka 3.0 przewyższa tą 2,7-litrową ekonomią (spadek zużycia paliwa o 15 % do 7,2 l/100 km) i jest bardziej przyjazna środowisku (zmniejszenie emisji CO2 z 225 na 189 g/km). Słabsza z jednostek rozwijająca 163 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego zastąpi starszą konstrukcję 2.0 generującą 136 KM i 320 Nm. Nowy diesel zaopatrzony w 6-biegową przekładnię manualną przyspiesza do pierwszej „setki” w 9,1 sekundy i rozpędza się do 220 km/h. Średnie spalanie motoru ustalono na 5,2 l/100 km.
źródło: Carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Peugeot 407 Coupe z nowymi silnikami wysokoprężnymi HDi
Podobne: Peugeot 407 Coupe z nowymi silnikami wysokoprężnymi HDi
Peugeot RCZ zyskał nową twarz. Co zmieniło się po liftingu? »
Peugeot 308 - odświeżony model zaprezentowano przed targami w Genewie »
Audi R8 GT - prezentacja supersportowego modelu »
Audi TT po liftingu - prezentacja modelu 2010 »
Podobne galerie: Peugeot 407 Coupe z nowymi silnikami wysokoprężnymi HDi
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Peugeot
Newsletter
Galerie zdjęć