Portal V10 » Aktualności » Pierwszy Koenigsegg w historii
Koenigsegg postanowił zdradzić nieco tajemnic ze swojej przeszłości. Kilka dni temu pokazał więc światu prototyp, który zapoczątkował szwedzką legendę.
Auto powstawało przez dwa lata: od 1994 roku do 1996 roku. Wyposażone było w silnik V8 Audi o mocy 300 KM, który w porównaniu ze współczesnymi jednostkami Koenigsegga wydaje się żartem. Już wtedy jednak Szwedzi przykładali dużą wagę do aerodynamiki i niskiej masy konstrukcji. Nie zabrakło także stylistycznych fajerwerków w postaci unoszonych do góry drzwi.
Kilka lat później Koenigsegg zaczął swoją działalność na dobre. Patrząc jakie auta produkuje dziś, aż trudno uwierzyć, że zaczynał od prostego prototypu i to zaledwie 19 lat temu...
Auto powstawało przez dwa lata: od 1994 roku do 1996 roku. Wyposażone było w silnik V8 Audi o mocy 300 KM, który w porównaniu ze współczesnymi jednostkami Koenigsegga wydaje się żartem. Już wtedy jednak Szwedzi przykładali dużą wagę do aerodynamiki i niskiej masy konstrukcji. Nie zabrakło także stylistycznych fajerwerków w postaci unoszonych do góry drzwi.
Kilka lat później Koenigsegg zaczął swoją działalność na dobre. Patrząc jakie auta produkuje dziś, aż trudno uwierzyć, że zaczynał od prostego prototypu i to zaledwie 19 lat temu...
źródło: carscoops
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
5
Komentarze do:
Pierwszy Koenigsegg w historii
Pierwszy Koenigsegg w historii
Diesel Power 2015-10-03 21:20
A co jest śmiesznego w seryjnym silniku V8 z lat 90? Wtedy był to niezły silnik stosowany np. w Audi A8 D2, który ładnie napędzał sporą budę, a przy znacznie niższej masie pewnie dawał ładnego kopa. Od czegoś musieli zaczynać. W latach 90 wielu takich zapaleńców korzystało z silników seryjnych właśnie z Audi, czy np. BMW (np. Weismann). A Pagani co wstawiło do swoich aut? Mercedesa M120 V12 w wersji podstawowej, a później w wersji AMG i udało im się nieźle wybić. McLaren również stosował silnik z BMW w swoim F1. Co prawda zdecydowanie ulepszony, ale wywodzący się z modelu M70 i później zmodyfikowanej wersji M73, czyli sięgający drugiej połowy lat 80. Każdy od czegoś musi zacząć.
Pierwszy Koenigsegg w historii
VW fan 2015-10-04 13:11
@Diesel Power Śmieszne jest choćby to, że to silnik Audi/VAG
Pierwszy Koenigsegg w historii
Piter46 2015-10-04 20:18
A raczej chodzi tu o to ze miał 300 Km i to jest śmieszne skoro ich najsłabszy model w historii jest conajmniej dwa razy mocniejszy!
Pierwszy Koenigsegg w historii
wojdab 2015-11-02 08:13
Wspaniałe maszyny.
Podobne: Pierwszy Koenigsegg w historii
Koenigsegg Jesko Absolut - Szwedzi szykują się do bicia rekordu prędkości »
Koenigsegg Gemera - super GT z napędem hybrydowym »
Koenigsegg Mission 500 Concept ma gnać z prędkością 500 km/h »
Koenigsegg Regera z nowym rekordem w próbie 0-400-0 km/h »
Podobne galerie: Pierwszy Koenigsegg w historii
Koenigsegg Jesko - galeria z debiutu w Genewie »
Koenigsegg Agera S Hundra - edycja specjalna podbija Genewę »
Koenigsegg Agera R na żywo prosto z Genewy »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Koenigsegg
Newsletter
Galerie zdjęć