Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive

Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive

2008-06-19 - R. Branson     Tagi: Supersamochody, Coupe
Spółka Veno Automotive S.A. wprowadza wkrótce do sprzedaży pierwszy w Polsce supersamochód, który może śmiało konkurować z czołowymi markami europejskimi pod względem osiągów, jakości wykończenia i designu.

Na motoryzacyjnym rynku samochodów sportowych dzieje się w ostatnim czasie dość sporo. Nowe Lamborghini, Aston Martin, Ferrari czy też Maserati znane są każdemu miłośnikowi tego typu samochodów. Trochę gorzej jest ze znajomością propozycji tak unikatowych jak Koenigsegg, Ascari czy też Pagani. Wkrótce do supersportowych samochodów dołączy auto zaprojektowane i wykonane w Polsce przez firmę Veno Automotive S.A.
Jest to samochód szczególny. Nadwozie o dynamicznych, ostrych, wręcz agresywnych liniach wyraźnie wskazujące na ogromne możliwości sportowe przywodzi na myśl także niewidzialne dla radarów samoloty stealth. Przód poprowadzony jest przy samej ziemi a jego kształt poprawia własności aerodynamiczne. Dwa ogromne wloty powietrza sprawiają, że pęd powietrza utrzymuje samochód przy asfalcie chłodząc jednocześnie rozgrzane do białości hamulce.
Patrząc na niego z boku nie można oprzeć się wrażeniu, że pojazd ten jest bardzo asymetryczny. Kabina pasażerska przesunięta do przodu, wznosząca się linia drzwi to nie są elementy, do których jesteśmy przyzwyczajeni w codziennym ruchu miejskim. Wszystko to spowodowane jest wielkością i umiejscowieniem potężnego silnika. Jest on zamontowany centralnie i wyraźnie dominuje nad całą konstrukcją. Możemy go zobaczyć z zewnątrz ponieważ w klapie silnikowej znajduje się okno wykonane z poliwęglanu otoczonego nakładką z karbonu. Z tyłu samochodu znajdziemy również bardzo nietypową obudowę tłumików, która przypomina trochę dysze samolotu odrzutowego.
Samochód, który wygląda jakby został skradziony z parkingu kolejnej części Batmana, to najnowszy pojazd firmy Veno Automotive SA. Samo jego agresywne spojrzenie powoduje ciarki, ale ze względu na osiągi samochodu będzie można się zachwycać głównie unikalnym designem tylnej części wraz z pięknie świecącymi światłami w całości wykonanymi w technologii LED, które są przykryte pod obudową z karbonu (włókno węglowe) oraz poliwęglanu. Przednie światła natomiast to mieszanka reflektorów biksenonowych i diodowych świateł do jazdy dziennej oraz kierunkowskazów.
Cała rama została zaprojektowana w profesjonalnych systemach CAD wraz z obliczeniami wytrzymałościowymi uwzględniającymi silniki o mocach ponad 1000 KM. Powstała ona z rur o zróżnicowanym przekroju. Elementy nadwozia w podstawowym wyposażeniu wykonywane są z włókna szklanego, a w droższej wersji z karbonu. Jednym z głównych założeń twórców pojazdu było uzyskanie dokładności rzędu setnych milimetra, dlatego też zdecydowali się zaprojektować większość elementów w programach Solid Works i Catia oraz wyfrezować je za pomocą obrabiarek numerycznych. Wszystkie podzespoły powstają przy współpracy z firmami mającymi kilkunastoletnie doświadczenie w swojej dziedzinie (m.in. firma robiąca wirniki do silników turboodrzutowych). Samochód charakteryzuje unikalny design, dlatego też możemy nie być do końca pewni, szczególnie wieczorem, czy to przejechał samochód czy też przeleciało nisko UFO.
Auto jest dostępne w 2 wersjach, jako roadster z odkrytym dachem oraz jako coupé. Liczy on sobie tylko 113 cm wysokości i aż 206 cm szerokości, dlatego też seryjnie otrzymujemy kamerę cofania, z której obraz jest wyświetlany na centralnym monitorze. Moce rzędu 350-700 KM i prędkość maksymalna wynosząca 300-330 km/h w zależności od wersji gwarantują pełne spektrum emocji. Auto, jak każdy rasowy bolid, posiada jedynie system ABS.
Wnętrze tego samochodu w niczym nie przypomina ascetycznych wnętrz innych samochodów tego typu. Wszystkie elementy wykonane są ze skóry najwyższej jakości, delikatnie połyskującego aluminium i karbonu. Na dokładkę znajdziemy tu m.in. zestaw audio najwyższego poziomu, pełną elektrykę oraz klimatyzację. To gwarantuje, że wsiadasz i nie chcesz wyjść. Na zamówienie jest możliwie pokrycie wnętrza dokładnie takimi samymi skórami jak w Maybachu wraz z elektrycznie sterowanymi fotelami. Ze względów bezpieczeństwa w przypadku dachowania za fotelami znajdują się wzmocnione pałąki a oba fotele są wyposażone w czteropunktowe pasy.
Obecnie firma Veno Automotive S.A. jest w stanie produkować rocznie 10-12 egz. takich samochodów. Są one przygotowywane na miarę, według indywidualnej specyfikacji sporządzonej przez klienta. Przed zakupem klient może obejrzeć na ekranie komputera dowolnie wybrana przez siebie kombinacje kolorów i materiałów. Wszelkiego typu kombinacji jest aż kilka tysięcy. Dzięki temu nasze auto może być jedyne w swoim rodzaju. Do szczęścia wystarczy na koncie bankowym jedyne kilkaset tysięcy zł. Za wersje z nadwoziem z włókien węglowych trzeba będzie dopłacić ponad sto tysięcy tys. zł. To wszystko gwarantuje, że czy się znajdziemy w Monako czy też w Monte Carlo będziemy mogli czuć się wyjątkowo.
Na liście wyposażenia dodatkowego figuruje m.in. kamera termowizyjna, karbonowe wnętrze, regulowana wysokość zawieszenia z wnętrza kabiny, drzwi podnoszone na pilota, komputer pokładowy z dostępem do Internetu, nawigacja, ceramiczne hamulce, zmiana biegów w kierownicy. Co najważniejsze auto ze względu na swoje osiągi i tylny napęd jest sprzedawane tylko i wyłącznie ze sportowym pakietem, który obejmuje m.in. 2 dniowy pobyt w profesjonalnej szkole nauki jazdy gdzie zawodowi instruktorzy uczą jak zapanować nad bolidem o mocy kilkuset KM.
Wszystko wskazuje na to, iż już wkrótce taki samochód będzie można zobaczyć na drogach ponieważ pierwsza sztuka jest na ukończeniu, natomiast znalazło się już kilku poważnych klientów, którzy chcą zakupić pojazd, w tym jeden z nich będzie z całym nadwoziem z karbonu, które ma być wykonane przez jednych z najlepszych specjalistów od włókien węglowych czyli firmę Carbon Design S.A. ( jej produktów używają mistrzowie świata w wielu krajach ).
Zostanie wyprodukowana seria limitowana zaledwie 50 sztuk tego samochodu, każdy posiada tabliczkę z kolejnym numerem w kabinie.

Silnik i zawieszenie

Auto w obecnej konfiguracji jest wyposażone w silnik Audi od modelu S6 lub RS6. Ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 4.2 l. dostarcza w odstawowej wersji moc 350 KM przy 7000 obr/min oraz moment obrotowy wynoszący 430 Nm przy 3,400 obr/min. Druga opcja to silnik V8 również o pojemności 4,2 litra. Przy prędkości obrotowej od 5700 do 6400 obr/min osiąga on moc maksymalną 450KM. Jego maksymalny moment obrotowy 560 Nm jest do dyspozycji w szerokim paśmie obrotów od 1950 do 5600 obr/min. Posiada on po 5 zaworów na cylinder, hydrauliczne przestawianie wałków rozrządu zaworów ssących, a także dwustopniowy przełączalny kolektor ssący.
Dużą część wyjątkowego przyrostu mocy powyższego silnika należy przypisać dwóm turbosprężarkom, których sprawność jeszcze bardziej poprawiły dwa intercoolery, zoptymalizowane pod kątem zmniejszenia strat ciśnienia. Każdy rząd cylindrów posiada własną turbosprężarkę. Stosownie do wzrostu mocy przebudowane zostały kanały ssące i wydechowe w głowicy cylindrów, a także zwiększono przekroje przewodów powietrznych zarówno po stronie zasysania jak i po stronie sprężania. Efektywność zespołu napędowego wspomaga również odpowiednio dopasowany komputer zarządzający pracą silnika. ME 7.1.1 pracuje z systemami regulacji ciśnienia doładowania, spalania stukowego i temperatury spalin. Firma Quattro GmbH skonstruowała dwustrumieniowy układ wydechowy z przeciwciśnieniem, zoptymalizowanymi tłumikami środkowym i końcowym, powiększonymi przekrojami rur, jak również z katalizatorami wstępnym i głównym, wykonanymi w technologii monolitycznego wkładu metalowego.
W najmocniejszej wersji, w silniku zostały zmienione m.in. głowica, walki rozrządu, turbiny, oprogramowanie, zawory, wtryskiwacze, intercooler, układ wydechowy, katalizator, system zapłonowy dlatego też moc silnika wynosi równo 700KM i moment wynoszący gigantyczne 810 nm. Daje to pewność, że samochód jeździ tak dobrze jak wygląda. Współpracuje z nim sekwencyjna przekładnia.
19-calowe koła tworzą przestrzeń dla wydatnie powiększonego układu hamulcowego. Na obręczach będących odlewem z metali lekkich założono opony o rozmiarze 255/35 R19 z przodu i 295/35 R20 z tyłu.

Hamulce ceramiczne

Hamulce ceramiczne coraz śmielej wkraczają do samochodów. W pojazdach z najwyższej półki ich stosowanie to niemal standard. Poprzez pojęcie hamulce ceramiczne rozumiemy tarczowe hamulce cierne (a w szczególności specjalne tarcze i klocki). Od klasycznych hamulców ze stalowymi tarczami odróżnia je przede wszystkim materiał z jakiego zostały wykonane. Najczęściej są one wykonywane z węglików krzemu i dodatkowo wzmacniane i wypełniane włóknami węglowymi. Węgliki krzemu są wyjątkowo twardym i odpornym na ścieranie materiałem o strukturze podobnej do diamentu.

Włókna węglowe natomiast wspomagają absorpcję przeróżnych naprężeń związanych z pracą hamulców (termicznych, mechanicznych). Dodatkowo węgliki krzemu chronią włókna węglowe przed kontaktem z powietrzem, a tym samym przed spaleniem (w wysokich temperaturach włókna węglowe uległyby spaleniu, jeżeli miałyby kontakt z tlenem). Taki kompozyt ma ponadto świetne przewodnictwo cieplne i dużą pojemność cieplną (absorbuje dużo ciepła, ale szybko je odbiera i oddaje).

Dzięki świetnej odporności na wysoką temperaturę i wspomnianych właściwościach cieplnych hamulce ceramiczne mają najlepszą odporność na fading. Tarcze hamulców ceramicznych są o ok. 50% lżejsze od tradycyjnych stalowych. Poza samym zmniejszeniem ogólnej masy ma to jednak dużo większe znaczenie jeśli chodzi o moment bezwładności. Koła dużo łatwiej zmieniają szybkość obrotową, co jest szczególnie wyczuwalne w zakrętach, gdzie szybkości obrotowe poszczególnych kół różnią się (na zewnątrz koła kręcą się szybciej niż wewnątrz - a każda zmiana promienia skrętu zmienia tę różnicę).

Wysoka odporność na ścieranie sprawia, że hamulce ceramiczne wytrzymują nawet 300 tysięcy kilometrów normalnej eksploatacji i można przyjąć, że w zasadzie będą w porządku przez cały okres życia samochodu. W tym czasie stracić mogą jedynie ok 0,5 mm grubości. Zużycie tarcz ceramicznych polega głównie na mikropęknięciach struktury tarcz w trakcie gwałtownych zmian temperatury i tym samym powstających naprężeń termicznych. Powoduje to wspomniany wcześniej kontakt powietrza z węglem i tym samym jego spalanie.

Kierowcy doceniają także świetne i powtarzalne wyczucie hamulca oraz niemal zupełny brak wibracji nawet przy długim i ostrym hamowaniu.

Kamera termowizyjna

Nie od dziś wiadomo, że najsłabszym ogniwem samochodu, jest jego kierowca. Dlatego też w przypadku tego samochodu, elektronika wspomaga spostrzegawczość kierowcy, uczulając go na obecność ludzi i zwierząt na drodze. Pojazd ma mianowicie zainstalowaną najnowszej generacji kamerę termowizyjną (znana m.in. z BMW 7 i Mercedesa S), która monitoruje przestrzeń kilkuset metrów przed samochodem. Ilekroć kamera zarejestruje obiekt o podwyższonej wobec otoczenia temperaturze, czyli przypuszczalnie człowieka lub zwierzę, kierowca będzie mógł dostrzec jasny i wyraźny obraz tego obiektu na wyświetlaczu umiejscowionym w środkowej konsoli na wysokości oczu kierowcy dzięki czemu może się on skupić tylko na jeździe.

O atrakcyjności zobrazowań metodą termowizyjną decyduje wszechobecność promieniowania temperaturowego, zbyteczność stosowania jakichkolwiek zewnętrznych źródeł oświetlenia, znacznie mniejszy wpływ mgieł, dymów oraz klasycznych dla promieniowania widzialnego oddziaływań maskujących. Zdolność aparatury do tworzenia, w czasie rzeczywistym, zobrazowań mikrozmian w rozkładach temperatury stwarza unikalne możliwości obserwacji oraz wykrywania obiektów. Bezpieczeństwo i znaczne poprawienie komfortu jazdy nocą oraz w trakcie deszczu i mgły to główne zalety tego urządzenia.

Samochodowa kamera termowizyjna to poprawa bezpieczeństwa, które zostało zauważone i wdrożone przez największych motoryzacyjnych światowych producentów, takich jak np. BMW i Mercedes. Zestaw kamery termowizyjnej FLIR pozwala zobaczyć więcej i dalej kierowcy podczas jazdy niż przy zastosowaniu tylko zwykłych świateł. Ponadto stosując to urządzenie raz na zawsze pozbywamy się bardzo nieprzyjemnego i niebezpiecznego efektu oślepiania przez światła najeżdżających pojazdów. Zwiększenie pola widzenia to również zwiększenie czasu na reakcję na potencjalne drogowe zagrożenia.

Przyszłość na bazie Corvette?

Trwają obecnie badania nad adaptacją zawieszenia oraz gamy silników od najnowszej Corvette C6. W związku z tym została zakupiona cała Corvette z przeznaczeniem do rozbiórki oraz zostały wykonane m.in. pełne obliczenia trakcyjne a w przyszłym roku mają się odbyć pierwsze testy zawieszenia, silników i skrzyni biegów.

Przewiduje się zastosowanie następującej gamy silników od Corvette C6:

LS3 - 430 KM/575 Nm
LS7 - 505 KM / 637 Nm
LS9 - 638 KM / 819 Nm
LS7 - 800 KM (twin turbo - firmy Lingenfelter)
LS7 - 1000 KM (twin turbo - firmy Lingenfelter)
LS7 - 1100 KM (twin turbo - firmy Lingenfelter)

Jako ciekawostkę podajemy wyniki testu przeprowadzonego przez renomowane amerykańskie czasopismo Road&Track odnośnie przyspieszeń od 0 do 200 mil na godzinę (321,8 km/h) najbardziej znanych sportowych supersamochodów w porównaniu z Corvettą C6 z silnikiem o mocy 1100 KM:

Lamborghini Murcielago - 0-190 mph - 50 sek.
Mercedes SLR - 0-199,5 mph - 47 sek.
Bugatti Veyron - 0-200 mph - 24,2 sek.
Corvette Z06 Lingenfelter - 0-200 mph - 18,34 sek.

A ten wynik oznacza, że w porównaniu z Corvettą Lingenfelter Bugatti Veyron podchodzi pod kategorię samochodów dla grzecznych chłopców, nie wspominając o Murcielago czy też Mercedesie SLR.

W wersji podstawowej skrzynia przekładniowa będzie pochodzić z Porsche ( robiona na zamówienie przez amerykańską firmę California Motorsports Inc. ) a wersjach mocniejszych skrzynia taka jak w Pagani Zonda i Koeniggseggu - CIMA 900 T906SR.

W przyszyłym roku firma Veno Automotive S.A. zamierza także rozpocząć badania nad elektryczną wersją pojazdu wyposażając go w najnowszej generacji akumulatory, które można ponownie naładować w przeciągu 1-2 godzin.



źródło: Veno Automotive

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
30

Komentarze do:

Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive

Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
Tomek_civic 2008-06-19 14:51
no niezly szok moze byc :-)
Rysiek
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
Rysiek 2008-06-19 14:52
to co pierwsze auto polskie w Top Gear? ;-)
Nogal
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
Nogal 2008-06-19 15:14
Jak to peirwsze - przeciez kiedys testowali Poloneza :-D Poza tym wyglada jak podróbka Reventrona...
gustav
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
gustav 2008-06-19 15:54
na szczęście wygląda jak dobra podróbka, a nie tak jak te popularne chińskie
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
Mr.N3mo 2008-06-20 07:08
Dla mnie fajnie, niech polacy się w końcu w motoryzacji ruszą. Ale jesli chodzi(czególnie o przeód) to naprawdę Lambo więcej niz przypomina, ale ok, więcej takich akcji, to moze w końcu w naszym pieknym kraju nad wisłą zacznie się coś dziać:-)
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
Mr.N3mo 2008-06-20 07:08
Dla mnie fajnie, niech polacy się w końcu w motoryzacji ruszą. Ale jesli chodzi(czególnie o przeód) to naprawdę Lambo więcej niz przypomina, ale ok, więcej takich akcji, to moze w końcu w naszym pieknym kraju nad wisłą zacznie się coś dziać:-)
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
vette 2008-06-20 08:36
Za silnik maja u mnie + :-) Trzymam kciuki. Mam nadzieje, ze nie skonczy sie na tzw. obiektywnych trudnosciach.
Raven
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
Raven 2008-06-20 08:45
Polacy myśleli, myśleli i wymyślili... Lambo. Szkoda, że aż tak to widać. Btw - FLIR = Forward Looking Infra Red :-)
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
picapau 2008-06-20 11:50
Przeciez to jest plagiat :/ Reventon dla "ubogich" ?
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
guko1 2008-06-26 12:26
"A ten wynik oznacza, że w porównaniu z Corvettą Lingenfelter Bugatti Veyron podchodzi pod kategorię samochodów dla grzecznych chłopców" I co z tego? Bugatti Veyron=407km/h Moment obniżony po to by można było nim jeździć a nie palić gumy. Corvette niech się schowa.Veyron rządzi!!! Nie jest sztuką wpakować silnik nawet 2000 konny z momentem 1000Nm Tylko problem powstaje w momencie ruszania.Czarny dym z opon,znowu czarny dym z opon i bierze nas maluch lub syrenka bo my dalej w takim samochodzie stoimy próbując ruszyć.No chyba,że mamy oponki z dragstera ale to już inna bajka. Widziałem Corvette C3 stuningowaną do 1100KM.Właściciel miał problemy z normalnym ruszeniem z miejsca.Więc takie teksty,że Veyron jest dla cieniasów możecie sobie między bajki wsadzić.Poza tym Veyron nie jest stuningowany.
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
guko1 2008-06-26 12:34
Sorki,że drugi post. Poza tym zgadzam się z picapau. Jeśli ma tak wyglądać jak na fotach to ja dziękuję. 100% Lambo Reventon.Poza małymi drobiazgami zerżnięty na max. Koenigsegg, Ascari i Pagani mają swój niepowtarzalny wygląd. Polakom widać zabrakło polotu. To tak jak z wynalezieniem roweru. "Pytanie: kto wynalazł rower? Odpowiedź: Wańka na strychu u Niemca" I nie pomoże tu ani silnik ,ani ceramiczne hamulce.Wzorować się -rozumiem Kopiować -nie rozumiem
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
vette 2008-06-26 12:49
Tylko ze w tym calym biadoleniu, ze to kopia lambo zapomina sie o najwazniejszym - auto powstaje w POLSCE. I trzeba trzymac kciuki zeby udalo sie to zrealizowac, bo sami wiecie jak rodzima motoryzacja wyglada. A co do nadwozia owszem zgoda - nie jest zbyt odkrywcze ale nie takie tuzy rynkowe mozna posadzic o korzystanie z rozwiazan, ktore juz gdzies widzielismy. Wazne zeby to auto POWSTALO :-)
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
zbychisf 2008-06-26 13:55
do rysiek: Pierwszym POLSKIM samochodem w Top Gear był Polonez.
Rysiek
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
Rysiek 2008-06-26 14:38
tak wiem ale nie bylo sie czym chwalic, chodzilo mi o pierwszy pozytywnie oceniony :-) nie w kategorii jaj :-)
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
mackam1 2008-06-27 09:40
VETTE i co z tego ze auto powstaje w PL?? to znaczy ze jak ja zrobie auto na bazie c6 z buda lambo to tez to bedzie nowa marka?? buahahahahaha :-) Jak panowie z firmy Veno nie znaja zadnych car designerów to ja chetnie podpowiem kilka nazwisk i firm w ktorych pracuja :-)) a to nie jest tak skomplikowana sprawa zamowic projekt!!!!! no ale niestety lepiej walnac kolejne lambo bo tak najprosciej!!!! a do tego jak by nikt nie wiedzial to mamy kilka firm ktore buduja i podróbki a i kilka co robia dobre samochody jak np firma LEOPARD
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
vette 2008-06-27 11:25
Pewnie dla Ciebie liczy sie wszystko albo nic ? Najlepiej zeby wykarczowac las, wmurowac kamien wegielny i postawic fabryke na 500,000 aut rocznie. Do tego dziewicza i partiotyczna nazwa, rodzime i unikalne rozwiazania techniczne w stylu turbinki Kowalskiego i wtedy dopiero mozemy miec powod do zadowolenia? Na wszystko inne mozna splunac? Sorry ja tam sie ciesze, ze powstaje cos naprawde egzotycznego i mocnego w Polsce - i po prostu trzymam kciuki. A co do organow z Corvette to co? Rozumiem, ze bylbys ustatysfakcjonowany, gdyby na przyklad V8 skonstuowac samodzielnie na potrzeby tego auta? A jak nie to lament? Bo co? Bo nie wypada? Sorry ale w przypadku niszowych aut bardzo czesto uzywa sie podzespołow z innych aut. Poza tym to jest 1szy projekt. Kto wie czy w nastepnym nie bedzie wiecej wkladu wlasnego? Dajmy im jednak okrzepnac.
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
mackam1 2008-06-30 12:38
czytaj ze zrozumieniem i zobacz sobie na firme leopard to zrozumiesz jak powstaja dobre samochody!!!! pozdrawiam
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
vette 2008-06-30 13:00
Kolego znam ta firme jeszcze z czasow, gdy robili Geparda. Co nie znaczy, ze mam z grymasem politowania patrzec na auto, ktoremu poswiecony jest ten temat.
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
<>Damian<> 2009-01-27 06:11
O czym co niektórzy tu piszą to głowa mała. Zamiast cieszyć się, że Polacy wkońcu się do roboty wzięli to jeszcze wybrzydzają... Do naszej polskiej motoryzacji trzeba z optymizmem podchodzić... Jeśli chodzi o mnie to wierzę, że auto będzie udane, a następne projekty tylko i wyłącznie lepsze... A co do tego engina od C6 to większość Polaków woli właśnie auta o "dużej" mocy i napędzie na tylną oś. Pozdro.
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
yatza 2009-01-27 10:34
Ja się bardzo cieszę, że wreszcie w Polsce powstają prawdziwe samochody. Nareszcie. Co prawda wszystkie trzeba sprzedać za granicę, bo nasze autostrady zajął już jedyny w kraju veyron ;-), ale to dobrze. Co do design'u, to żałuję, że aż tak bardzo przypomina lambo. Sam znam paru młodych wzorników, którzy mają więcej wyobraźni, ale cóż. Poczekajmy co przyniesie przyszłość...
ARON
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
ARON 2009-01-27 14:01
Chyba pierwsze w pełni polskie Lamborghini (Reventon)! To jakiś żart? Może jest się z czego cieszyć, ale sylwetkę trzeba zmienić, bo inaczej nam Włosi proces o plagiat wytoczą...
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
<>Damian<> 2009-02-02 14:05
Co do tego plagiatu to wszystko możliwe. Nasi chłopcy z Veno powinni się nad tym zastanowić...
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
yatza 2009-02-08 11:43
To już nawet nie chodzi o proces, tylko zwykły brak pomysłów... Bez sensu - skoro decydują się budować odjechany samochód w tak anty-samochodowym kraju, to już mogli pójść na całość i zatrudnić stylistów z fantazją...
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
<>Damian<> 2009-02-09 20:25
No fakt. Mogli wykonać takie posunięcie... Ale chyba każdy wie, że Polak mądry po szkodzie... Chociaż ja nie uważam tego samochodu za szkodę. Według mnie to dobry pomysł, który wyszedł nie do końca "wyjątkowo" i "oryginalnie". Ale to pierwszy taki samochód polskiej produkcji więc chyba można lekko przymknąć na to oko...
ARON
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
ARON 2009-02-09 21:51
Na co tutaj przymykać oko, skoro wysoko postawili sobie poprzeczkę, to niech staną na wysokości zadania, bo w przeciwnym razie jak im Lamborghini proces wytoczy, to nawet jednego egzemplarza nie wypuszczą i tyle będzie z tych dobrych zamiarów i ambitnych planów!
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
<>Damian<> 2009-02-09 22:23
Jak im Lambo proces wytoczy to się długo nie pozbierają po tym... W sumie racja. Skoro tak wysoko zawiesili poprzeczkę to niech staną na wysokości zadania...
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
gs350 2009-11-02 16:51
k...a dlaczego jak juz robia polskie super auto to musi byc tak tandetne ... nie chodzi mi o wyglad tylko o podobienstwo tego wygladu do lambo. Pisze w artykule o monaco przeciez jakby ktos tym autem podjechal by tam to by go wysmiali ze to podrobka . Dla mnie totalna zenada ... A co do ludzi ktorzy chca to produkowac to nie maja za kszty kreatywnosci jestescie zalosni ... sam pomysl jest OK ale , auto te bedzie uwazane za jakias chinska podrobka z polski ... jest ktos w tej firmie co interesuje sie wgl autami ... te auto to nie bedzie prestiz tylko droga tandeta
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
Alehandro 2011-10-29 00:03
Do Rysiek - Chyba mało oglądasz Top Gear. Już polski samochód był w tym programie prezentowany. A mianowicie FSO POLONEZ. Tak tak nasz rodzimy poldek.
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
Alehandro 2011-10-29 00:14
Do Rysiek - to co wyżej pisałem http://www.youtube.com/watch?v=x5gETRjT470&NR=1 Popatrz uważnie i bądź na bieżąco w temacie.
Pierwszy polski supersamochód od Veno Automotive
opowiadacz164 2011-10-31 12:53
zalozylem bloga prosze o komentarze czy warto tym sie zajmowac http://carautosamochody.blogspot.com/