Portal V10 » Aktualności » Porsche 918 oficjalnie - poznaj szczegóły
Porsche 918 oficjalnie - poznaj szczegóły
2012-10-22 - A. Ruciński Tagi: Porsche, Supersamochody, Porsche 918 Spyder, Porsche 918 RSR
Nowe Porsche 918 jest bez wątpienia jedną z najważniejszych premier nadchodzącego roku. Oficjalny debiut nastąpi najprawdopodobniej na marcowym salonie samochodowym w Genewie, lecz już dziś znamy wszystkie szczegóły dotyczące supersamochodu ze Stuttgartu.
Auto zapowiadane jako główny konkurent nadchodzącego McLarena P1 i Ferrari F70 zostanie wyposażone w hybrydowy napęd o łącznej mocy ponad 800 KM składający się z benzynowego, 4,6-litrowego silnika V8 oraz dwóch jednostek elektrycznych. Za odpowiednią trakcję odpowiedzialny będzie napęd na cztery koła współpracujący z siedmiobiegową skrzynią PDK. Spora moc wymaga odpowiednich hamulców i podwozia. Z tego powodu Porsche zdecydowało się na węglowo-ceramiczne tarcze o średnicy 410 mm (przód) i 390 mm (tył) ukryte za sporymi felgami w rozmiarze odpowiednio 20 i 21 cali.Niestety, z racji hybrydowego napędu nie udało się osiągnąć oszałamiająco niskiej masy. Porsche 918 waży aż 1700 kg. Pomimo czysto sportowego charakteru, Niemcy zdecydowali się na szereg elektronicznych pomocników ułatwiających jazdę, w tym system start/stop, który w tego typu pojazdach jest delikatnie mówiąc... idiotyzmem. To jedna z niewielu wad Porsche 918. Drugą jest cena, mogąca przyprawić o ból głowy nawet bogatych klientów. Za podstawową odmianę trzeba będzie zapłacić 768 026 euro. Chętni na odmianę z pakietem Weissach, wyróżniającą się spartańskim, typowo wyścigowym wnętrzem z kubełkowymi fotelami, 6-punktowymi pasami i kokpitem z carbonu zapłacą jeszcze więcej, bo 839 468 euro - jednym słowem: mniej za więcej.
Oszałamiająco kształtują się także ceny wyposażenia opcjonalnego. Przykład? 47 600 euro za charakterystyczny, szary lakier znany z konceptu. 11 900 euro za oklejenie nadwozia folią, czy 59 500 euro za magnezowe felgi. Dopłaty wymaga nawet odbiór osobisty auta w miejscu innym niż Stuttgart - 6500 euro.Mimo to wydaje się, że chętnych nie zabraknie. Od czasów Carrery GT nie było drugiego tak bezkompromisowego Porsche. Czekamy z niecierpliwością na oficjalny debiut.
Auto zapowiadane jako główny konkurent nadchodzącego McLarena P1 i Ferrari F70 zostanie wyposażone w hybrydowy napęd o łącznej mocy ponad 800 KM składający się z benzynowego, 4,6-litrowego silnika V8 oraz dwóch jednostek elektrycznych. Za odpowiednią trakcję odpowiedzialny będzie napęd na cztery koła współpracujący z siedmiobiegową skrzynią PDK. Spora moc wymaga odpowiednich hamulców i podwozia. Z tego powodu Porsche zdecydowało się na węglowo-ceramiczne tarcze o średnicy 410 mm (przód) i 390 mm (tył) ukryte za sporymi felgami w rozmiarze odpowiednio 20 i 21 cali.Niestety, z racji hybrydowego napędu nie udało się osiągnąć oszałamiająco niskiej masy. Porsche 918 waży aż 1700 kg. Pomimo czysto sportowego charakteru, Niemcy zdecydowali się na szereg elektronicznych pomocników ułatwiających jazdę, w tym system start/stop, który w tego typu pojazdach jest delikatnie mówiąc... idiotyzmem. To jedna z niewielu wad Porsche 918. Drugą jest cena, mogąca przyprawić o ból głowy nawet bogatych klientów. Za podstawową odmianę trzeba będzie zapłacić 768 026 euro. Chętni na odmianę z pakietem Weissach, wyróżniającą się spartańskim, typowo wyścigowym wnętrzem z kubełkowymi fotelami, 6-punktowymi pasami i kokpitem z carbonu zapłacą jeszcze więcej, bo 839 468 euro - jednym słowem: mniej za więcej.
źródło: worldcarfans
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Porsche 918 oficjalnie - poznaj szczegóły
Podobne: Porsche 918 oficjalnie - poznaj szczegóły
Następcę Porsche 918 Spyder poznamy najwcześniej w 2025 roku »
Następca Porsche 918 Spyder ma ustanowić rekord na Nurburgringu »
Porsche 918 Spyder jako różowa świnka. Hołd dla wyścigowego prototypu »
Akcja serwisowa Porsche 918 Spyder. Problemy z zawieszeniem »
Podobne galerie: Porsche 918 oficjalnie - poznaj szczegóły
Porsche 918 Spyder na kilka miesięcy przed debiutem »
Porsche 911 Carrera S Cabriolet - sportowy kabriolet w pięknej scenerii »
Porsche Carrera GT - kolejny egzemplarz w doskonałym stanie »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Porsche
Galerie zdjęć
Newsletter