Portal V10  »  Aktualności  »  Porsche Cayenne Diesel i 911 GT3 na salonie samochodowym w Genewie
Porsche

Porsche Cayenne Diesel i 911 GT3 na salonie samochodowym w Genewie

2009-02-19 - K. Spychalski     Tagi: Porsche, SUV, Porsche 911, Porsche Cayenne, Porsche 911 GT3
Podczas marcowego Samochodu Samochodowego w Genewie Porsche zaprezentuje dwa nowe modele - GT3 oraz Cayenne Diesel.

Cayenne Diesel

Stylistycznie, model Cayenne Diesel będzie nawiązywał do wersji z silnikiem benzynowym V6. To co najważniejsze umieszczono jednak pod maską. Trzylitrowy V6 produkuje 240 KM mocy i 550 Nm momentu obrotowego, co pozwala na sprint do „setki” w 8,3 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 214 km/h. Napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem standardowej, sześciobiegowej przekładni Tiptronic S. To jednak nie osiągi dynamiczne samochodu robią największe wrażenie. W SUV-ie z jednostką wysokoprężną liczy się przede wszystkim spalanie. Producent podaje, iż Cayenne Diesel zadowala się średnio 9,3 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów, co przy 100-litrowym zbiorniku paliwa pozwala przejechać ponad 1000 kilometrów. W wyposażeniu modelu znajdzie się system PTM Porshe Traction Management, który sprawdza się zarówno podczas jazdy w terenie, jak i po utwardzonych drogach. GT3

Pod maską znalazł się unowocześniony, sześciocylindrowy boxer o mocy 435 KM (o 20 KM więcej od poprzednika) i pojemności zwiększonej do 3,8-litra. Co więcej, jednostka rozwija teraz wyższy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowych, co w dużej mierze przyczynia się do poprawy osiągów podczas codziennego użytkowania. Również „jazda na granicy” dostarczy niezapomnianych emocji: ze startu zatrzymanego do 100 km/h nowe Porsche GT3 przyspiesza bowiem w 4,1 sekundy, a sprint do 160 km/h zajmuje zaledwie 8,2 sekundy! Prędkość maksymalna to 312 km/h. Nowe GT3 zostało wyposażone w sportowo zestrojony układ stabilizacji toru jazdy PSM z możliwością odłączenia zarówno systemu kontroli stabilności SC, jaki i kontroli trakcji TC. Co ważne, elektronika nie ingeruje wówczas w zachowanie auta nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach drogowych.
Z zewnątrz samochód wyróżnia się nowym pakietem aerodynamicznym, który według producenta zapewnia dwa razy większy docisk, niż w przypadku modelu poprzedniej generacji. Ponadto, z przodu znalazły się nowe bixenonowe reflektory, a z tyłu światła wykonane w technologii LED.

O odpowiednie właściwości jezdne dba zmodyfikowany, sztywniejszy układ zawieszenia. Dużą rolę w poprawnym prowadzeniu auta w zakrętach odgrywają także lekkie obręcze aluminiowe ze sportowymi oponami o wysokim współczynniku prędkości. Większe, lżejsze i lepiej wentylowane tarcze hamulcowe potrafią skutecznie wyhamować pędzące Porsche z każdej prędkości. W opcji dostępne są także ceramiczne hamulce opracowane specjalnie dla tego modelu.



źródło: Porsche; informacja: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Porsche Cayenne Diesel i 911 GT3 na salonie samochodowym w Genewie