Portal V10 » Aktualności » Porsche Cayenne Diesel i 911 GT3 na salonie samochodowym w Genewie
Porsche Cayenne Diesel i 911 GT3 na salonie samochodowym w Genewie
2009-02-19 - K. Spychalski Tagi: Porsche, SUV, Porsche 911, Porsche Cayenne, Porsche 911 GT3
Podczas marcowego Samochodu Samochodowego w Genewie Porsche zaprezentuje dwa nowe modele - GT3 oraz Cayenne Diesel.
Cayenne Diesel
Stylistycznie, model Cayenne Diesel będzie nawiązywał do wersji z silnikiem benzynowym V6. To co najważniejsze umieszczono jednak pod maską. Trzylitrowy V6 produkuje 240 KM mocy i 550 Nm momentu obrotowego, co pozwala na sprint do „setki” w 8,3 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 214 km/h. Napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem standardowej, sześciobiegowej przekładni Tiptronic S. To jednak nie osiągi dynamiczne samochodu robią największe wrażenie. W SUV-ie z jednostką wysokoprężną liczy się przede wszystkim spalanie. Producent podaje, iż Cayenne Diesel zadowala się średnio 9,3 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów, co przy 100-litrowym zbiorniku paliwa pozwala przejechać ponad 1000 kilometrów. W wyposażeniu modelu znajdzie się system PTM Porshe Traction Management, który sprawdza się zarówno podczas jazdy w terenie, jak i po utwardzonych drogach. GT3
Pod maską znalazł się unowocześniony, sześciocylindrowy boxer o mocy 435 KM (o 20 KM więcej od poprzednika) i pojemności zwiększonej do 3,8-litra. Co więcej, jednostka rozwija teraz wyższy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowych, co w dużej mierze przyczynia się do poprawy osiągów podczas codziennego użytkowania. Również „jazda na granicy” dostarczy niezapomnianych emocji: ze startu zatrzymanego do 100 km/h nowe Porsche GT3 przyspiesza bowiem w 4,1 sekundy, a sprint do 160 km/h zajmuje zaledwie 8,2 sekundy! Prędkość maksymalna to 312 km/h. Nowe GT3 zostało wyposażone w sportowo zestrojony układ stabilizacji toru jazdy PSM z możliwością odłączenia zarówno systemu kontroli stabilności SC, jaki i kontroli trakcji TC. Co ważne, elektronika nie ingeruje wówczas w zachowanie auta nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach drogowych.
Z zewnątrz samochód wyróżnia się nowym pakietem aerodynamicznym, który według producenta zapewnia dwa razy większy docisk, niż w przypadku modelu poprzedniej generacji. Ponadto, z przodu znalazły się nowe bixenonowe reflektory, a z tyłu światła wykonane w technologii LED.
O odpowiednie właściwości jezdne dba zmodyfikowany, sztywniejszy układ zawieszenia. Dużą rolę w poprawnym prowadzeniu auta w zakrętach odgrywają także lekkie obręcze aluminiowe ze sportowymi oponami o wysokim współczynniku prędkości. Większe, lżejsze i lepiej wentylowane tarcze hamulcowe potrafią skutecznie wyhamować pędzące Porsche z każdej prędkości. W opcji dostępne są także ceramiczne hamulce opracowane specjalnie dla tego modelu.
Cayenne Diesel
Stylistycznie, model Cayenne Diesel będzie nawiązywał do wersji z silnikiem benzynowym V6. To co najważniejsze umieszczono jednak pod maską. Trzylitrowy V6 produkuje 240 KM mocy i 550 Nm momentu obrotowego, co pozwala na sprint do „setki” w 8,3 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 214 km/h. Napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem standardowej, sześciobiegowej przekładni Tiptronic S. To jednak nie osiągi dynamiczne samochodu robią największe wrażenie. W SUV-ie z jednostką wysokoprężną liczy się przede wszystkim spalanie. Producent podaje, iż Cayenne Diesel zadowala się średnio 9,3 litrami oleju napędowego na 100 kilometrów, co przy 100-litrowym zbiorniku paliwa pozwala przejechać ponad 1000 kilometrów. W wyposażeniu modelu znajdzie się system PTM Porshe Traction Management, który sprawdza się zarówno podczas jazdy w terenie, jak i po utwardzonych drogach. GT3
Pod maską znalazł się unowocześniony, sześciocylindrowy boxer o mocy 435 KM (o 20 KM więcej od poprzednika) i pojemności zwiększonej do 3,8-litra. Co więcej, jednostka rozwija teraz wyższy moment obrotowy w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowych, co w dużej mierze przyczynia się do poprawy osiągów podczas codziennego użytkowania. Również „jazda na granicy” dostarczy niezapomnianych emocji: ze startu zatrzymanego do 100 km/h nowe Porsche GT3 przyspiesza bowiem w 4,1 sekundy, a sprint do 160 km/h zajmuje zaledwie 8,2 sekundy! Prędkość maksymalna to 312 km/h. Nowe GT3 zostało wyposażone w sportowo zestrojony układ stabilizacji toru jazdy PSM z możliwością odłączenia zarówno systemu kontroli stabilności SC, jaki i kontroli trakcji TC. Co ważne, elektronika nie ingeruje wówczas w zachowanie auta nawet w najbardziej ekstremalnych sytuacjach drogowych.
O odpowiednie właściwości jezdne dba zmodyfikowany, sztywniejszy układ zawieszenia. Dużą rolę w poprawnym prowadzeniu auta w zakrętach odgrywają także lekkie obręcze aluminiowe ze sportowymi oponami o wysokim współczynniku prędkości. Większe, lżejsze i lepiej wentylowane tarcze hamulcowe potrafią skutecznie wyhamować pędzące Porsche z każdej prędkości. W opcji dostępne są także ceramiczne hamulce opracowane specjalnie dla tego modelu.
źródło: Porsche; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Porsche Cayenne Diesel i 911 GT3 na salonie samochodowym w Genewie
Podobne: Porsche Cayenne Diesel i 911 GT3 na salonie samochodowym w Genewie
Video: Porsche 911 kontra... Porsche Cayenne! »
Porsche przedstawia swoje plany na najbliższe lata »
Muzeum Porsche - oficjalne otwarcie »
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid z rekordem na nieukończonym torze Gotland Ring »
Podobne galerie: Porsche Cayenne Diesel i 911 GT3 na salonie samochodowym w Genewie
Porsche Cayenne Coupe - premiera sportowego SUVa »
Porsche na salonie samochodowym w Paryżu »
Porsche 911 GT3 - nowa generacja rasowego superauta »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Porsche
Newsletter
Galerie zdjęć