Portal V10 » Aktualności » Porsche Cayenne GTS - złoty środek
Mineło juz 10 lat odkąd Porsche zaszokowało fanów motoryzacji modelem Cayenne. SUV z dieslem ozdobiony logo Porsche? Wówczas wydawało się to niedorzeczne. Jednakże po latach sprawa wygląda zupełnie inaczej.Cayenne okazało się wielkim sukcesem marki. Model ten osiąga świetne wyniki sprzedaży na całym świecie, a puryści w dobie szalonej, współczesnej motoryzacji zdążyli przyzwyczaić się do nieco dziwnych pomysłów firmy.
Niebawem oferta Porsche poszerzy się o nową wersję Cayenne - GTS. To złoty środek pomiędzy S, a Turbo, czyli coś dla niezdecydowanych. Podoba nam się głównie z jednego względu - zagra na nosie ekologom.
Dlaczego? Dlatego, że pod maską GTS-a nie znajdziemy cherlawego silniczka, sztucznie wspomaganego doładowaniem, a porządne, wolnossące V8 o pojemności 4,8-litra. Jednostka generuje 420 pełnokrwistych koni mechanicznych przenoszonych na asfalt przy pomocy 8-stopniowego automatu. Jest tylko jeden szkopuł... System start/stop. Według nas pseudoekologiczne rozwiązania w sportowym aucie są zupełnie pozbawione sensu. No chyba, że ktoś myśli "Kupię wielkiego SUV-a z potężnym silnikiem, aby oszczędzać paliwo" - w takim przypadku prosimy zgłosić się do nas - znamy dobrego lekarza.
Najważniejsze - kwestia osiągów. Cayenne GTS przyspiesza 0-100 km/h w czasie 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 261 km/h - niestety, opory powietrza robią swoje.
Zobacz także: Nowe Porsche Cayenne GTS - galeria »Ponadto decydując się na GTS-a otrzymamy zawieszenie niższe niż w Cayenne S o 24 mm, bardziej agresywny body kit, detale nadwozia wykończone fortepianową czernią, nowe lakiery karoserii oraz 20-calowe felgi RS.Kabina natomiast ugości nas nowymi fotelami pokrytymi skórą i alkantarą, czy systemem audio Burmeister. Opcjonalnie możemy zamówić pakiet Sport Chrono umożliwiający mierzenie czasu. Przyda się na torze, pod warunkiem, że start/stop nie wyłączy silnika przy zbyt głębokim dohamowaniu...Jeśli obejrzałeś naszą galerię i już nie możesz doczekać się Cayenne`a GTS polecamy przygotować 90 774 euro - dokładnie tyle ma kosztować GTS w Niemczech.
Dlaczego? Dlatego, że pod maską GTS-a nie znajdziemy cherlawego silniczka, sztucznie wspomaganego doładowaniem, a porządne, wolnossące V8 o pojemności 4,8-litra. Jednostka generuje 420 pełnokrwistych koni mechanicznych przenoszonych na asfalt przy pomocy 8-stopniowego automatu. Jest tylko jeden szkopuł... System start/stop. Według nas pseudoekologiczne rozwiązania w sportowym aucie są zupełnie pozbawione sensu. No chyba, że ktoś myśli "Kupię wielkiego SUV-a z potężnym silnikiem, aby oszczędzać paliwo" - w takim przypadku prosimy zgłosić się do nas - znamy dobrego lekarza.
Zobacz także: Nowe Porsche Cayenne GTS - galeria »
źródło: carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Porsche Cayenne GTS - złoty środek
Podobne: Porsche Cayenne GTS - złoty środek
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid z rekordem na nieukończonym torze Gotland Ring »
Porsche zaprezentowało Cayenne Turbo S E-Hybrid i Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe »
Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid ma być najmocniejszym SUVem w Grupie VW »
Porsche Cayenne Coupe - szybko, ładnie i drogo »
Podobne galerie: Porsche Cayenne GTS - złoty środek
Porsche Cayenne Coupe - premiera sportowego SUVa »
Porsche Cayenne GTS - pomiędzy S a Turbo »
Porsche na salonie samochodowym w Paryżu »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Porsche
Galerie zdjęć
Newsletter