Portal V10  »  Aktualności  »  Porsche Cayman Turbo będzie napędzane czterocylindrowym silnikiem?
Porsche Cayman

Porsche Cayman Turbo będzie napędzane czterocylindrowym silnikiem?

2012-12-04 - A. Ruciński     Tagi: Porsche, Porsche Cayman
Minęło zaledwie kilka dni od oficjalnej premiery nowego Caymana na salonie samochodowym w Los Angeles, a już pojawiają się spekulacje dotyczące kolejnych wersji tego modelu.

Według wstępnych ustaleń, odmiana Turbo będzie oparta nie na sześćio, lecz na czterocylindrowym silniku. Może to nieco dziwić, tym bardziej, że dotychczas było zdecydowanie inaczej. Jakiś czas temu Porsche rozważało stworzenie niewielkiego silnika typu bokser o pojemności 2.0 - 2,5-litra. Oczywiście z doładowaniem. Niewykluczone, że to właśnie ten silnik trafi pod maskę nowego Caymana Turbo.

Inżynierowie będą musieli się nieźle napocić, aby wycisnąć z tej jednostki odpowiednią moc. Nie zapominajmy, że wersja Turbo musi generować więcej KM, niż odmiana S. A ta wyposażona jest w 3,4-litrową, 335-konną sześciocylindrówkę. Jak będzie? Czas pokaże. Downsizing zatacza coraz szersze kręgi, więc 2.0 w Porsche nie powinno już nikogo dziwić. Niestety...



źródło: worldcarfans

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Porsche Cayman Turbo będzie napędzane czterocylindrowym silnikiem?

Porsche Cayman Turbo będzie napędzane czterocylindrowym silnikiem?
Magnumman 2012-12-05 00:03
Z całym szacunkiem, ale: czy na pewno "Downsizing zatacza coraz szersze kręgi"? W wypadku Porsche najwyraźniej robi to od początku istnienia firmy. Pierwsze modele 356 w latach 50-tych miały silniki grubo poniżej 1,5 l pojemności, przy wadze ok. 1000 kg. Jeśli chodzi o wersje Turbo - przykładowo, 1985 rok, do produkcji wchodzi 944 Turbo - ok. 1300 kg masy (prawie dokładnie jak Cayman), silniki 2,5 l. Porsche historycznie zawsze oferowało jakiś model z mniejszym silnikiem - 356, 912 (alternatywa dla 911), 914, 924 (projekt "odrzucony" przez Audi), 944. Jednocześnie powstawały też inne, mocniejsze auta. Tutaj downsizing to raczej tendencja historyczna - niewątpliwie powiązana z powiększaniem grupy klientów.