Portal V10 » Prezentacje / testy » Renault Kadjar 1.2 TCe - Duży SUV z małym silnikiem - nasz test
Renault Kadjar 1.2 TCe - Duży SUV z małym silnikiem - nasz test
2016-04-28 - P. Mokwiński Tagi: Renault, Crossover, Test, Renault Kadjar
Kadjar to pierwszy model francuskiego producenta, który ma szansę zaistnieć w segmencie kompaktowych crossoverów. Wcześniejsza próba z Koleosem spełzła na niczym. Tym razem auto spokrewnione konstrukcyjnie z Nissanem Qashqaiem może odnieść sukces. Ma atrakcyjne nadwozie, przestronne wnętrze i rozsądnie skalkulowaną cenę. Do tego twarzą polskiej kampanii reklamowej jest Bogusław Linda. Sprawdzamy, jak 1,5-tonowe auto sprawdzi się w połączeniu z podstawowym, 1.2-litrowym silnikiem benzynowym.
Bazowanie na sprawdzonych technologiach i wymiana doświadczeń między koncernami przynosi wymierne korzyści, nie tylko finansowe. O ile w przypadku Koleosa mogliśmy mówić w charakterze nieudanego eksperymentu, o tyle Kadjar bazujący na Nissanie Qashqaiu drugiej generacji stanowi ciekawą propozycję. Pękata i kształtna karoseria ma 445 cm długości i 184 szerokości. Dzięki licznym przetłoczeniom i krzywiznom, auto wydaje się większe, niż jest w rzeczywistości.
Francuską karoserię można dodatkowo wyposażyć w LED-owe reflektory (3500 zł), 19-calowe obręcze aluminiowe (2500 zł), przyciemnione szyby tylne i srebrne relingi. Sporo opcji występuje w korzystnie wycenionych pakietach, a polski importer przewidział też kilka ciekawych gadżetów podnoszących funkcjonalność. W katalogu znajdziemy składany hak holowniczy, stopnie boczne nawiązujące do rasowych off-roaderów, poprzeczki dachowe, czy też materiałowy wkład do bagażnika pomagający chronić wnętrze przed zabrudzeniami.
Wewnątrz zderzymy się z rzeczywistością wspólną dla większości modeli Renault z ostatnich trzech lat. Zestaw przełączników na desce rozdzielczej został logicznie ułożony, przez co nikt nie powinien narzekać na braki w ergonomii. Dostęp do wszelkich przełączników następuje w sposób intuicyjny, choć system multimedialny pozostawia wiele do życzenia. Ma przeciętną grafikę i rozbudowane menu, co niekorzystnie wpływa na szybkie wyszukiwanie pożądanych funkcji. Dokładność seryjnych map w nawigacji wyświetlanej na 7-calowym ekranie dotykowym nie chwyci za serce.Znacznie lepsze wrażenie robi natomiast jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych i różnorodność kolorów. Spora część tworzyw jest miękka i przyjemna w dotyku, a całość solidnie spasowana. W tej kwestii Francuzi wykonali duży postęp. Bardzo dobrze też przedstawia się przestronność przedziału pasażerskiego. Kadjar jest dłuższy od Kii Sportage i wspomnianego wcześniej Nissana o 7 centymetrów.Przy podobnym rozstawie osi, udało się konstruktorom wygospodarować wyraźnie więcej miejsca. Zwłaszcza z tyłu odczujemy różnicę. Przestrzeni nie brakuje nad głowami, przed kolanami i na wysokości barków. Bagażnik o pojemności 472 litrów wypada nieźle na tle konkurencji, ale ma dość wysoko umieszczony próg załadunku. Po złożeniu asymetrycznej kanapy, objętość kufra wzrośnie do 1478 litrów.Downsizing zbiera obfite żniwo w palecie jednostek napędowych Renault. Próżno w niej szukać silników o pojemności większej, niż 1.6 litra. 1.2 TCe to propozycja dla najmniej wymagających. Wspomagany turbosprężarką motor generuje 130 KM i 205 Nm przy 2000 obr./min. Moment obrotowy przekazuje na przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowej, manualnej przekładni. Przy masie własnej na poziomie 1350 kilogramów, auto przyspiesza do setki w 10,1 sekundy, rozpędzając się maksymalnie do 192 km/h.Kadjar z podstawowym silnikiem najlepiej czuje się w mieście, gdzie nawet z czterema osobami na pokładzie całkiem żwawo uczestnicy w ruchu. Sytuacja nieco gorzej przedstawia się na autostradzie i drogach ekspresowych. Powyżej 100 km/h, należy z wyprzedzeniem planować manewr wyprzedzania. Do dynamicznej eksploatacji nie zachęca też układ kierowniczy, którego precyzja pozostawia trochę do życzenia. Zawieszenie zestrojono przede wszystkim z myślą o komforcie.Na 19-calowych obręczach z oponami w rozmiarze 225/45, Renault wyjątkowo dobrze radzi sobie z niewielkimi ubytkami w asfalcie oraz koleinami. Jedynie na poprzecznych przeszkodach do uszu podróżujących zaczną dobiegać głuche dźwięki. Na pochwałę zasługuje natomiast wyciszenie kabiny. Do 150-160 km/h w kabinie panuje cisza, a nadwozie nie wykazuje zauważalnej podatności na boczne podmuchy wiatru. Niestety, utrzymywanie wskazówki szybkościomierza powyżej liczby 140 skutkuje sporym zużyciem paliwa. 11 litrów to przeciętny wynik. W mieście francuski crossover zużywa około 10 litrów. W spokojnie pokonywanej trasie komputer pokładowy wskaże około 7,5 litra.Bazowa specyfikacja Zen z 1.2 TCe kosztuje 74 450 zł. Lepiej jednak zdecydować się na wersję Intens (83 tysiące) i cieszyć się znacznie bogatszym wyposażeniem. Na tle bezpośredniej konkurencji, cennik Kadjara przedstawia się korzystnie. Do tego, francuski crossover oferuje bardzo przestronną kabinę, wysoki komfort codziennej eksploatacji i przyciągający spojrzenia design. Zwolennicy lepszej dynamiki, powinni kierować swą uwagę na 1.6 dCi o mocy 130 KM. To obecnie najmocniejszy w gamie motor i jedyny sprzężony z dołączanym napędem 4WD.Podstawowe dane techniczne:
Renault Kadjar 1.2 TCe
Silnik: 1197 cm3
Moc: 130 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 205 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, w rzędzie
Wymiary (dł./szer./wys.): 4449/1836/1607 mm
Rozstaw osi: 2646 mm
Masa własna: 1355 kg
Średnia emisja CO2: 126 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 10,1 sekundy
Prędkość maksymalna: 192 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6,8 (10,2 w teście)
Trasa: 4,9 (7,8 w teście)
Cykl mieszany: 5,6 (8,7 w teście)
Renault Kadjar 1.2 TCe
Silnik: 1197 cm3
Moc: 130 KM przy 5500 obr./min
Moment obrotowy: 205 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, w rzędzie
Wymiary (dł./szer./wys.): 4449/1836/1607 mm
Rozstaw osi: 2646 mm
Masa własna: 1355 kg
Średnia emisja CO2: 126 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 10,1 sekundy
Prędkość maksymalna: 192 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6,8 (10,2 w teście)
Trasa: 4,9 (7,8 w teście)
Cykl mieszany: 5,6 (8,7 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Renault Kadjar 1.2 TCe - Duży SUV z małym silnikiem - nasz test
Podobne: Renault Kadjar 1.2 TCe - Duży SUV z małym silnikiem - nasz test
Renault Kadjar dCi 110 - Hit w przebraniu - nasz test »
Renault Kadjar przeszedł lifting. Dyskretne zmiany i nowy silnik 1,3 »
Renault Kadjar - oficjalna zapowiedź nowego Crossovera »
Renault City K-ZE EV doczeka się europejskiej wersji »
Podobne galerie: Renault Kadjar 1.2 TCe - Duży SUV z małym silnikiem - nasz test
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Renault
Galerie zdjęć
Newsletter