Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Renault Megane Coupe-Cabrio - genewski debiut w szczegółach
Nowe Renault Megane Coupe-Cabrio - Geneva Motor Show 2010

Renault Megane Coupe-Cabrio - genewski debiut w szczegółach

2010-03-05 - K. Spychalski     Tagi: Renault, Renault Megane, Kabriolet
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet stanowi ukoronowanie procesu odnowy gamy Megane obejmującej dotychczas pięć wersji nadwoziowych. Jego niezwykle atrakcyjna stylistyka łączy w sobie elegancję coupe z wrażeniami, jakie oferuje kabriolet.


Wykorzystując atuty, które złożyły się na sukces jego poprzednika - duży, składany, szklany dach i bogatą ofertę wyposażenia - Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet oferuje klientom znacznie więcej:
•    jeszcze silniejsze wrażenie otwartości i przestrzeni dzięki bardziej wysuniętej
ku przodowi przedniej szybie oraz umieszczonej za tylnymi zagłówkami szybie przeciwwiatrowej,
•    wyjątkowo pewne zachowanie na drodze dzięki sztywniejszemu zawieszeniu
i nowemu, elektrycznie wspomaganemu układowi kierowniczemu,
•    szeroki wybór jednostek napędowych, w tym nowy silnik z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC (Efficient Dual Clutch),
•    dwie wybitnie sportowe wersje: GT Line i GT,
•    wysoką jakość wykończenia widoczną np. w zewnętrznych elementach nadwozia
w kolorze błyszczącej czerni i matowego chromu. Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest produkowane w zakładzie Renault w Douai (Francja), równolegle z modelami Scenic i Grand Scenic. Pozwoliło to na wykorzystanie całej wiedzy technicznej zgromadzonej od momentu uruchomienia programu Megane oraz doświadczenia w zakresie montażu poprzedniej generacji Megane Coupe-Cabriolet.
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet zachęca do całkiem odmiennego podejścia do samochodu z elegancją ilustrując nowe hasło marki Renault: Drive the Change. Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet zostanie wprowadzone do sprzedaży wiosną 2010 roku.



DYSTYNGOWANE POD KAŻDYM WZGLĘDEMNowe Renault Megane Coupe-Cabriolet stanowi ukoronowanie odnowionej gamy Megane. Model ten wyróżnia się dyskretną elegancją i wielkim przeszklonym dachem, który sprawia, że nawet po rozłożeniu samochód przypomina kabriolet.

Błyszczący, czarny szklany dach w połączeniu z ozdobną listwą w kolorze matowego chromu, poprowadzoną dookoła przedniej szyby i wokół boków nadwozia, to znamiona luksusu, przywołujące na myśl świat legendarnych kabrioletów. Dzięki zastosowaniu charakterystycznych światłowodów i świateł stop z diodami LED − tylne światła w kolorze ciemnej czerwieni stanowią znak rozpoznawczy Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet.Design wnętrza jest elegancki i wyrafinowany dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, a także dzięki odpowiednio dobranej kolorystyce skórzanej tapicerki siedzeń (ciemnografitowej, jasnobeżowej lub dwukolorowej grafitowo-czerwonej). Deska rozdzielcza wyróżniająca się lekką linią jest taka sama jak w hatchbacku, natomiast fotele ze wzmocnionym podparciem bocznym oraz panele drzwi z charakterystycznymi wstawkami zostały opracowane specjalnie dla tego modelu, aby podkreślić jego elegancką stylistykę.ELEGANCKI I PRAKTYCZNY

Pasażerowie siedzący w Nowym Megane Coupe-Cabriolet mogą w pełni cieszyć się otwartymi przestrzeniami w poczuciu pełnego komfortu psychicznego niezależnie od okoliczności. Sztywny, szklany, składany dach jest montowany seryjnie. Powierzchnia przeszklona wynosi 0,47 m² (najlepszy wynik w segmencie). Zapewnia on znakomite doświetlenie kabiny, pozwalając pasażerom cieszyć się przestrzenią i wolnością. Rozwiązanie to zapewnia równocześnie doskonały komfort akustyczny i termiczny, a także stanowi znakomite zabezpieczenie.Dwuczęściowy dach jest składany przez całkowicie automatyczny elektrohydrauliczny mechanizm. Kierowca może złożyć dach naciśnięciem jednego przycisku - dach składa się w 21 sekund. W konfiguracji kabrioletu kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się niezwykłym wrażeniem otwartej przestrzeni. Przesunięty w stosunku do modelu Megane II Coupe-Cabriolet o 6 cm słupek przedniej szyby ułatwia dostęp do kabiny.Aby wszyscy pasażerowie mogli w pełni cieszyć się jazdą kabrioletem, nie odczuwając żadnych niedogodności, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest seryjnie wyposażone w stałą osłonę - szybę przeciwwiatrową zamontowaną za zagłówkami na tylnej kanapie (co stanowi unikalne rozwiązanie w tym segmencie). Pozwala to na wygodne podróżowanie czterem osobom z prędkością do 90 km/h. Specjalna siatka montowana za przednimi fotelami chroni przed turbulencjami kierowcę i pasażera, niezależnie od prędkości.Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet o długości 4 485 mm zapewnia kierowcy i trzem pasażerom komfort podróżowania godny samochodu o klasycznej wersji nadwozia.

Miejsce kierowcy charakteryzuje się starannie dopracowaną ergonomią rozwiązań znanych z modeli Megane i Megane Coupe:
-    elementy sterowania są zebrane wokoło kierownicy i na centralnej konsoli,
-    fotel kierowcy regulowany w dwóch płaszczyznach (wysokość - w zakresie 70 mm i wzdłużnie - w zakresie 240 mm),
-    pamięć ustawień przednich foteli po złożeniu,
-    regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach (głębokość - w zakresie 45 mm i wysokość - w zakresie 5°).Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet to nie tylko stylowe auto, ale i praktyczny samochód o następujących rozwiązaniach w zakresie przestrzeni bagażowej:
-    automatyczny zamek zapewniający łatwe i bezpieczne blokowanie dostępu do bagażnika,
-    dobre proporcje pojemności przestrzeni bagażowej: 417 dm³ w konfiguracji coupe i 211 dm³ w konfiguracji kabrioletu,
-    ułatwiony dostęp - najlepszy wynik w segmencie: wysokość progu załadunku (590 mm
od podłoża) i otworu bagażnika (258 mm) w konfiguracji kabrioletu, co pozwala na załadowanie 3 sztuk walizek kabinowych.NIEZWYKŁE BOGACTWO UŻYTECZNYCH I PROSTYCH W UŻYCIU NOWOCZESNYCH ROZWIĄZAŃ TECHNOLOGICZNYCH

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet, podobnie jak cała gama Megane, dysponuje niezwykle bogatą ofertą nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w większości przejętych z modeli należących do wyższego segmentu:
•    karta Renault hands free z funkcją blokady drzwi przy oddalaniu się od auta,
•    automatyczny hamulec postojowy,
•    automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z 3 trybami pracy Soft - Auto - Fast,
•    dwufunkcyjne, kierunkowe reflektory ksenonowe,
•    analogowo-cyfrowy zespół zegarów,
•    nowy, wielobarwny wskaźnik regulatora-ogranicznika prędkości,
•    system audio 3D Sound by Arkamys® z modułem złączy multimedialnych Plug&Music (USB, mini-Jack),
•    wbudowany system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®  , najtańszy na rynku,
•    menu ustawień osobistych, umożliwiające aktywację/dezaktywację oraz regulację niektórych funkcji pojazdu (światła dzienne, głośność sygnału układu wspomagania parkowania).AUTO, KTÓRE PRZYJEMNIE SIĘ PROWADZI

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet prowadzi się równie precyzyjnie co Megane hatchback i Megane Coupe. Model ten charakteryzuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi:
-    przednie zawieszenie typu McPherson jest połączone z widlastą ramą podsilnikową, ograniczającą boczne przemieszczenia ramy silnika względem podwozia. Sztywność układu w kierunku poprzecznym jest trzykrotnie większa w porównaniu do modelu poprzedniej generacji.
-    Zastosowana w tylnym zawieszeniu oś sprężysta o przekroju zamkniętym jest bardziej odporna na działanie sił skrętnych, a równocześnie zmniejsza masę pojazdu.
-    Nowe, zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia większą dynamikę i reaktywność pojazdu przy równoczesnym podniesieniu poziomu komfortu prowadzenia dzięki lepszemu wyczuciu drogi.W porównaniu do Megane II Coupe-Cabriolet, wytrzymałość nadwozia na działanie sił skrętnych została zwiększona o 80%, aby ją dostosować do sztywności przedniego i tylnego zawieszenia oraz zwiększyć precyzję zachowania się auta na drodze, zarówno w konfiguracji kabrioletu, jak i coupe.Oferta Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet obejmuje siedem jednostek napędowych benzynowych i wysokoprężnych. Oferta silników benzynowych obejmuje:
-    Silnik 1.6 16V 110 współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
-    Silnik 1.4 16V TCe 130 - Turbo Control Efficiency, również montowany z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
-    Silnik 2.0 16V 140 KM oferowany z nową, bezstopniową skrzynią biegów CVT, zwiększającą poziom komfortu prowadzenia dzięki wyeliminowaniu szarpnięć występujących przy zmianie biegów podczas przyspieszania.Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki napędowe Euro 5:
-    Silnik 1.5 dCi 110 FAP oferowany z nową, automatyczną, 6-biegową skrzynią z podwójnym sprzęgłem EDC - Efficient Dual Clutch (patrz: informacja w ramce) lub z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
-    Silnik 1.9 dCi 130 FAP współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
-    Silnik 2.0 dCi 160 FAP również dostępny z 6-biegową skrzynią mechaniczną.Automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem EDC - Efficient Dual Clutch

Automatyczna, 6-biegowa skrzynia EDC (Efficient Dual Clutch) z podwójnym sprzęgłem stanowi najlepszy dowód dążenia Renault do połączenia komfortu, przyjemności prowadzenia i poszanowania środowiska. Skrzynia ta, oparta na technologii podwójnego sprzęgła Dual Clutch Transmission, stanowi prawdziwy przełom w stosunku do klasycznych automatycznych skrzyń biegów dzięki:
-    emisji CO2 i zużyciu paliwa na poziomie porównywalnym z samochodami wyposażonymi
w mechaniczne skrzynie biegów,
-    szybkiej i płynnej, automatycznej zmianie przełożeń,
-    natychmiastowym reakcjom pojazdu na polecenia kierowcy.PRZYJEMNOŚĆ W PEŁNI BEZPIECZNEJ JAZDY COUPE-CABRIO

W Nowym Renault Megane Coupe-Cabriolet wykorzystane zostało bogate doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Podobnie jak cała gama Megane, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet stanowi wzór pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego.Oferta obejmuje liczne elementy wyposażenia pomagające kierowcy w reagowaniu z wyprzedzeniem na zagrożenia pojawiające się na drodze:
•    kontrolki świetlne zapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich siedzeniach,
•    system kontroli ciśnienia w oponach,
•    dwufunkcyjne reflektory ksenonowe z doświetlaniem zakrętów za pomocą świateł mijania,
•    automatyczne włączanie świateł mijania,
•    automatyczne włączanie wycieraczek,
•    regulator-ogranicznik prędkości.

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest wyposażone we wszystkie systemy wspomagania prowadzenia:
•    ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBV,
•    układ wspomagania nagłego hamowania,
•    elektroniczny korektor toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności.

W zakresie bezpieczeństwa biernego Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet dysponuje:
•    nadwoziem ze strefami kontrolowanego zgniotu, które dzięki swojej konstrukcji i wzmocnieniom usytuowanym w słupkach przedniej szyby, bokach nadwozia, progach oraz podłodze, chroni wnętrze kabiny w przypadku wywrotki,
•    pirotechnicznymi pałąkami przeciwkapotażowymi, wysuwającymi się automatycznie z chwilą wykrycia przez specjalne czujniki ryzyka wywrócenia się pojazdu,
•    pasami bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia,
•    czołowymi poduszkami powietrznymi dostosowującymi się do siły zderzenia,
•    bocznymi, dwukomorowymi poduszkami powietrznymi chroniącymi głowę, klatkę piersiową i miednicę,
•    zamontowanymi w siedziskach przednich foteli poduszkami zapobiegającymi zjawisku nurkowania,
•    czujnikami zderzenia bocznego,
•    zagłówkami chroniącymi okolice szyi przed skutkami zderzenia tylnego,
•    systemem mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych siedzeniach.

OFERTA GT LINE I GT

Oferta Nowego Megane Coupe-Cabriolet wzbogaci się o dwie wersie wyróżniające się sportowymi atrybutami:
- Pakiet GT Line zwracający uwagę ekskluzywnym wyglądem - dostępny z silnikami: 1.6 16V 110, TCe 130, 2.0 16V 140 CVT, dCi 110 FAP, dCi 110 FAP EDC, dCi 130 FAP.
- Wersja GT o stylistyce i doznaniach z jazdy godnych sportowego samochodu: wyposażona wyłącznie w silniki TCe180 i dCi 160.



źródło: Renault, zdjęcia: Autoblog

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Renault Megane Coupe-Cabrio - genewski debiut w szczegółach

Renault Megane Coupe-Cabrio - genewski debiut w szczegółach
Toolbox 2010-03-06 07:18
Auto jest ładne ale Eosa wyglądem nie pobiło,dla mnie Eos nadal numerem jeden wśród aut typu CC