Renault Megane R26.R - wyczynowa edycja specjalna
Renault przedstawiło swój nowy sportowy model. Tym razem jest to naprawdę szybki i zdolny do wyczynowej jazdy samochód. Prowadzenie go daje ogromną przyjemność z jazdy, gdyż właśnie temu podporządkowano wszelkie zmiany. Bazą do nich stał się model Megane F1 Team R26 z tym samym silnikiem, skrzynią biegów i dyferencjałem. Mimo zastosowania w większości tych samych podzespołów, francuskim inżynierom udało się odchudzić sportowe Megane o całe 123 kilogramów w porównaniu do wersji F1 R26. Już na pierwszy rzut oka widać dbałość o niską masę, wystarczy spojrzeć na wykonaną z włókna węglowego maskę samochodu. Ważna modyfikacją jest zmiana parametrów zawieszenia, które nastawiono teraz na naprawdę ostrą jazdę.
23 czerwca 2008 roku, Megane R26.R ustanowił nowy rekord w swojej kategorii na legendarnym torze Nurburgring w Niemczech. Z czasem 8 minut i 17 sekund auto potwierdziło swoje naprawdę ogromne możliwości. Za taki wynik odpowiada wiele mniejszych i poważniejszych modyfikacji, których w większości nie można dojrzeć z zewnątrz. Widać za to zmiany jakie objęły wnętrze auta. A są one znaczące. Wzrok przykuwa przede wszystkim klatka bezpieczeństwa, kubełkowe fotele oraz wyczynowe pasy bezpieczeństwa firmy Sabelt. Megane R26.R jest wersją limitowaną, produkowaną w fabryce Alpine Renault w Dieppe we Francji. Powstanie tylko 450 sztuk tego modelu. Premiera samochodu przewidziana jest na salonie w Londynie, natomiast pierwsze auta klienci otrzymają w październiku 2008 roku.Na stworzenie jeszcze szybszej wersji Renault Megane duży wpływ miał sukces modelu F1 R26. Od swojej premiery w listopadzie 2006 roku zainteresowanie tą wersją nie spada, a wręcz rośnie. Zdecydowano więc, że zaprezentowanie jeszcze szybszej lecz limitowanej wersji, przyciągnie nowych klientów nie tylko do modelu F1 R26, ale także wpłynie na większe zainteresowanie samą marką.
- trafić do klientów, którzy regularnie uczęszczają na tor wyścigowy i poszukują szybkiego ale względnie taniego auta.
- wzbogacić kolekcję sportowych wersji Megane
- wpłynąć pozytywnie na odbiór firmy przez klientów.
Charakterystyczny wyglądRenault Sport Technologies nadało wersji Megane R26.R unikalny wygląd. Dzięki temu odróżnia się ona znacznie od innych wersji sportowych modelu Megane. Karbonowa maska oraz charakterystyczne czerwone felgi dodają modelowi oryginalności. Dodatkowo zamontowano nowy spojler, a całe auto pokryto bardzo oryginalną grafiką. Boczne lusterka natomiast wykonane są z specjalnej mieszanki karbonu. Megane R26.R dostępny jest w siedmiu kolorach w tym trzech nowych nazwanych odpowiednio: Lune Grey, Nacre White i Dynami Blue.W środku zauważyć można wiele nawiązań do zewnętrznej stylistyki oraz do sportowej charakterystyki auta. W wielu miejscach jak np. koło kierownicy czy drążek zmiany biegów użyto skóry oraz zamszu. Megane jest wyposażony także w kubełkowe fotele i jedyne w tej klasie sześciopunktowe homologowane pasy bezpieczeństwa. Podkreśleniem wyczynowego przeznaczenia auta jest brak tylnych siedzeń i obecność klatki bezpieczeństwa.Każdemu z 450 modeli nadany zostanie specjalny numer, a sprzedaż zaplanowana została następująco:
- 230 sprzedanych zostanie w Wielkiej Brytanii
- 126 we Francji
- 26 w Niemczech
- 26 w Hiszpanii
- 26 w Szwajcarii.
Mimo, że auto ma tak wyczynowy charakter i przeznaczony jest przede wszystkim na tor, daje ogromną radość z jazdy także na drogach publicznych.
Redukcja masy
Dowodem poważnego zaangażowania się francuskich inżynierów w uczynienie z francuskiego kompaktu auta wyczynowego jest dbałość o obniżenie jego wagi. Maszynę udało sie odchudzić o całe 123 kilogramy w porównaniu z wersją F1 R26.
Aby osiągnąć taki wynik, zrezygnowano z wielu rzeczy podnoszących komfort jazdy takich jak:
- tylnych siedzeń i pasów bezpieczeńśtwa,
- poduszek powietrznych (z wyjątkiem poduszki kierowcy),
- automatycznej klimatyzacji która jest opcją dodatkową (klimatyzacja manualna jest w standardzie),
- tylnej wycieraczki,
- świateł przeciwmgielnych,
- spryskiwaczy przednich lamp
- materiałów wygłuszających kabinę.
- karbonowa maska przednia (oszczędność 7,5kg),
- karbonowe lusterka boczne (oszczędność 5,7kg),
- karbonowa konstrukcja foteli (kolejne 25kg mniej),
- sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa,
- tytanowy układ wydechowy.Bezkompromisowe zawieszenie
Samochód wyczynowy powinien mieć gotowe na wszystko zawieszenie. Tak jest i w tym przypadku. Żywiołem auta jest tor wyścigowy. I właśnie temu podporządkowano elementy podwozia. Auto posiada znany już niezależny system wspomagania układu kierowniczego, a specyfika zawieszenia wygląda następująco:
- podniesiono parametry sprężyn z 13,4mm do 14mm/100kg,
- amortyzatory są regulowane,
- tarcze hamulcowe nawiercane, wentylowane,
- opcjonalnie opony TOYO PROXES R888 (225/40 R18) lub standardowo Michelin Pilot Sport 2 (235/40 R18).Dla polepszenia trakcji, Megane R26.R wyposażony jest w dyferencjał, który charakteryzuje się zwiększoną siłą tarcia (33%) i jest on identyczny jak w modelu F1 R26.
Samochód w każdej sytuacji zachowuje się pewnie. Dzieje się tak dzięki bardzo dobrze zestrojonemu zawieszeniu, które powoduje, że jazda tym autem sprawia naprawdę dużo przyjemności.Układ hamulcowy
Sportowy samochód, oprócz tego, że jest szybki, powinien umieć szybko tą prędkość wytracać. W Renault Megane R26.R zastosowano hamulce firmy Brembo. Przednie wentylowane tarcze hamulcowe mają średnicę aż 312mm. Układ ten nie poddaje się zjawisku fadingu, co jest ważne, gdy postanowimy wykorzystać w pełni jego możliwości.Turbodoładowany silnik
Megane R26.R napędza dwulitrowy, turbodoładowany silnik, taki sam jak w Megane F1 Team. Połączono go z sześciostopniową manualną skrzynią biegów (ND0*020), której biegi skrócono.cSilnik ten generuje moc 230 koni mechanicznych oraz 310Nm. Oprócz tego jest jednostką bardzo elastyczną, której linia momentu obrotowego przebiega naprawdę płasko (90% momentu zawiera się w przedziale 2000 - 6000obr/min).Renault Megane R26.R przyspiesza do setki w 6 sekund, a jego zapotrzebowanie na paliwo to 8,5 litra na każde 100 kilometrów (emituje przy tym 199 gram dwutlenku węgla na kilometr).
Nowa sportowa wersja Megane produkowana jest we francuskiej fabryce Alpine Renault w Dieppe. Specjalizuje się ona w produkcji sportowych odmian Renault. Ma w tym zakresie ogromne tradycje i doświadczenie. W związku z tym można oczekiwać, że odniesie on naprawdę duży sukces nie tylko ze względu na osiągi i wygląd, ale także na prestiż posiadania samochodu jedynego w swoim rodzaju. Zainteresowani powinni być czujni, gdyż wyprodukowane zostanie tylko 450 sztuk modelu R26.R. Premiera już na brytyjskim salonie motoryzacyjnym.
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.