Portal V10  »  Aktualno¶ci  »  Renault Megane RS Trophy - gdy zwyk³y RS to za ma³o
Renault Megane RS Trophy - limitowana edycja

Renault Megane RS Trophy - gdy zwyk³y RS to za ma³o

2011-06-10 - R. Bednarz     Tagi: Renault, Renault Megane, Renault Megane RS
Zwyk³e Megane RS to za ma³o? Nic straconego! Renault przygotowa³o limitowan± edycje Trophy. Seksowne coupe rodem z Francji zostanie wyprodukowane w serii licz±cej zaledwie 500 egzemplarzy.

Renault w edycji Trophy postanowi³o podnie¶æ ci¶nienie turbosprê¿arki z 2.3 do 2.5 bara. Czy przy tej okazji podnios³o rownie¿ ci¶nienie konkurecji? Sprawd¼my... W po³±czeniu z modyfikacjami w uk³adzie dolotowym powietrza uda³o siê wycisn±æ z silnika 265 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Nie jest to wynik pora¿aj±cy w stosunku do modelu seryjnego (15 KM wiêcej) ale pamiêtajmy, ¿e Renault szykuje jeszcze bardziej ekstremalny model, który ma byæ sukcesorem wersji R26R. Do setki Megane RS Trophy rozpêdza siê w czasie 5.9 sekundy. To wynik, który budzi szacunek. Prêdko¶æ maksymalna wynosi 245 km/h - to informacja dla mi³o¶ników niemieckich autostrad.

Trzy lata temu, Renault mog³o liczyæ na wsparcie samego Fernando Alonso
Renault postanowi³o nie modyfikowaæ zawieszenia auta. Zmieni³o za to obuwie. Trophy wyposa¿ony zosta³ w opony Brigdestone Potenza RE050A. Podobno przy ich tworzeniu czerpano inspiracjê w Formule 1. Taktownie nie bêdziemy siê spieraæ, ale wiêcej w tym be³kotu marketingowego, ni¿ prawdy.
Renault Megane RS Trophy - limitowana edycjaRenault Megane RS Trophy - limitowana edycja
Megane RS Trophy ró¿ni siê równie¿ wizualnie od standardowego modelu. Cany dach, nowy spoiler z ty³u auta i przepiêkne 19 calowe felgi. Do tego wciskane ju¿ niemal do ka¿dego auta ¶wiat³a dzienne LED. Wewn±trz auta znajdziemy fotele Recaro oraz system monitoruj±cy parametry jazdy. Nie zabrak³o równie¿ kilku nowych barw w gamie lakierów. Co bardziej uwa¿ny obserwator dostrze¿e równie¿ we wnêtrzu auta tabliczkê z wybitym numerem auta z limitowanej serii.
Auto trafi do sprzeda¿y we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, W³oszech, Szwajcarii, Austrii i S³owenii. Cena? Oko³o 35 tysiêcy euro.



Dodaj komentarz

Nick
Tre¶æ
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentowaæ pod zarezerowanym, sta³ym nickiem, bez potrzeby
logowania siê za ka¿dym wej¶ciem, musisz siê zarejestrowaæ lub zalogowaæ.

Zaloguj siê

Login Has³o
3

Komentarze do:

Renault Megane RS Trophy - gdy zwyk³y RS to za ma³o

Renault Megane RS Trophy - gdy zwyk³y RS to za ma³o
Bl4ck 2011-06-10 19:11
Spojrza³em na nag³ówek i siê ucieszy³em, ¿e Renault wypu¶ci tylnionapêdow± wersje Megane (bo tak by³o w koncepcie Megane Trophy) a tu lekko podrasowana zwykle Meganka. Dobrze, ¿e choæ ³adna jest;-) Btw 5ty akapit 1sza linijka literówka "cany dach"
Renault Megane RS Trophy - gdy zwyk³y RS to za ma³o
Toolbox 2011-06-13 07:15
Na stronie Renault pisz± ¿e ma 6 s do setki a tu ¿e 5,9 ;-) Tak czy siak dziwna sprawa - ma teraz dok³adnie tak± moc jak VW Scirocco R (265KM) i takie samo przyspieszenie (6s)
Renault Megane RS Trophy - gdy zwyk³y RS to za ma³o
umar77 2011-06-14 19:42
Do Scirocco to ma to sam± moc i przy¶pieszenie ale od Golfa R to jednak odstaje Golf jednak ma lepsze osi±gi moc 270KM przy¶pieszenie 5,5s a co najwa¿niejsze to napêd 4Motion i przek³adniê DSG która w du¿ej mierze jest odpowiedzialna za takie wyniki przy¶pieszenia