Portal V10  »  Aktualności  »  Replika Forda GT40 została rozbita w Niemczech. Pasażer zginął na miejscu
Ford GT40 - wypadek

Replika Forda GT40 została rozbita w Niemczech. Pasażer zginął na miejscu

2013-06-01 - A. Ruciński     Tagi: Ford, Wypadki samochodowe, Wypadki, Repliki, Ford GT40
Często opisujemy wypadki z udzialem superaut, które zaskakują nas swoją wytrzymałością i wysokim poziomem bezpieczeństwa. Nie raz widzieliście tu zdjęcia doszczętnie rozbitych pojazdów, których pasażerowie wyszli z wypadku bez szwanku. Dziś niestety będzie inaczej.

Po części dlatego, że widocznie los tak chciał, a po części, bo opisywany przypadek dotyczy repliki. Jak zapewne wiecie, repliki budowane są głównie z dbałością o odwzorowanie wyglądu danego auta, a nie jego bezpieczeństwa. Zazwyczaj nadwozie replik wykonane jest z włókna szklanego lub innego, słabego materiału, czego efekty widać na zdjęciach.
Ford GT40 - wypadekFord GT40 - wypadek
Do wypadku doszło w Niemczech na jednej z bocznych dróg. Mokra nawierzchnia, spora moc i ostry zakręt okazały się połączeniem zbyt trudnym dla 49-letniego kierowcy, który z ciężkimi obrażeniami trafił do szpitala. 42-letni pasażer miał niestety mniej szczęścia - zginął na miejscu.
Ford GT40 - wypadekFord GT40 - wypadek
Ford GT40 - wypadekFord GT40 - wypadekFord GT40 - wypadekFord GT40 - wypadek



źródło: carscoops

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
7

Komentarze do:

Replika Forda GT40 została rozbita w Niemczech. Pasażer zginął na miejscu

Replika Forda GT40 została rozbita w Niemczech. Pasażer zginął na miejscu
zz 2013-06-01 17:11
No bez jaj! Chyba nie jesteście aż takimi laikami?! Wina karoserii z włókna szklanego?! Od kiedy to w takich konstrukcjach zewnętrzne poszycie ma jakiekolwiek znaczenie dla bezpieczeństwa konstrukcji?! Przecież na tej samej zasadzie zbudowane są choćby auta WRC! Gdzie włókno węglowe jest używane głównie dla obniżenia masy, nie dla wzmocnienia!!!
Replika Forda GT40 została rozbita w Niemczech. Pasażer zginął na miejscu
LeonCupra 2013-06-02 11:29
ZZ nie martw się. Aż takimi laikami nie jesteśmy. Przeczytaj dokładnie tekst. Nikt nie napisał, że to wina karoserii z włókna szklanego. A jedynie, że "repliki budowane są głównie z dbałością o odwzorowanie wyglądu danego auta, a nie jego bezpieczeństwa", "Zazwyczaj nadwozie replik wykonane jest z włókna szklanego lub innego, słabego materiału, czego efekty widać na zdjęciach" - w sensie, że niewiele z tego poszycia zostało. Prawda jest taka, że większość replik to nie bolidy F1, czy rajdówki zaprojektowane przez specjalistów, lecz garażowe konstrukcje, bez stref zgniotu itp. Kilka rurek i poszycie, a wszystko to przy zderzeniu składa się jak zapałka
Replika Forda GT40 została rozbita w Niemczech. Pasażer zginął na miejscu
HFLukas 2013-10-22 13:53
Właśnie dlatego że replika jest zbieraniną rurek nie posiada strefy zgniotu i przez co jest niezwykle wytrzymała. Raczej niebezpieczna dla innych niż dla kierowców. A taki Ford GT40 nie jest dziełem domorosłego mechanika na pewno. To sportowy samochód osiągami i przyczepnością bijący seryjne produkcje :-)
Replika Forda GT40 została rozbita w Niemczech. Pasażer zginął na miejscu
RRazor250 2015-12-15 20:22
Mowiąc szczerze to po za tym ze włókno Szklane popękało to sama rama wytrzemała i spełniła swoje zadanie, może nie tak dobrze jak by to orginał to zrobił ale i tak zle nie jest
Replika Forda GT40 została rozbita w Niemczech. Pasażer zginął na miejscu
Cardemon 2016-01-02 10:32
Operacja się udała, tylko pacjent zmarł.
Replika Forda GT40 została rozbita w Niemczech. Pasażer zginął na miejscu
sr 2017-01-27 13:37
To auto nie było marną kopią, repliki tej firmy są z grubego aluminium (ok 5mm) + wzmocnienia. Prędkość i drzewa zrobiły swoje a laminat nadaje głównie kształt. To się nie stało przy 90km/h
Replika Forda GT40 została rozbita w Niemczech. Pasażer zginął na miejscu
Krazer 2017-02-28 03:46
Niektóre repliki kultowych wozów kosztują więcej niż nowe auta "dla ludu" w salonie