Portal V10 » Aktualności » Rotinger: Żeliwo zabezpieczone przed korozją
Żeliwa są obecnie najpopularniejszym materiałem stosowanym do produkcji tarcz hamulcowych. Decyduje o tym stosunkowo prosta technologia odlewania, dobre właściwości termiczne i łatwa obróbka. Niestety, jak większość stopów żelaza, żeliwa szybko ulegają korozji.
Na nowo wyprodukowanych tarczach korozja może się pojawić już na etapie magazynowania i transportu. Aby tego uniknąć, producenci tarcz stosują różnego rodzaju zabiegi mające ograniczyć to zjawisko. Może to być powlekanie powierzchni tarcz warstwą smaru lub malowanie. Dodatkowo w pudełkach z tarczami umieszcza się też saszetki z substancją pochłaniającą wilgoć lub zawija się tarcze w papier nasycony substancją higroskopijną. Producent tarcz hamulcowych Rotinger uczynił w tym zakresie duży krok naprzód. Tarcze z nowej linii Rotinger Graphite Line pokrywane są powłoką antykorozyjną w procesie galwanizowania. Polega on na fosforanowaniu i utrwalaniu powłoki w specjalnej kąpieli olejowej.
Podstawową zaletą tego procesu, w porównaniu ze stosowanym powszechnie malowaniem, jest pokrycie powłoką ochronną całej powierzchni tarczy. Podczas malowania natryskowego niemożliwe jest zabezpieczenie wewnętrznych użebrowań tarcz wentylowanych. Naturalna chropowatość nieobrobionych powierzchni żeliwnych także nie ułatwia dobrego przylegania natryskiwanej farby. Tymczasem korozja osłabia strukturę tarczy oraz może doprowadzić do powstania dodatkowych mas wirujących, co może skutkować wystąpieniem bicia tarcz. Poprzez zanurzeniowe nakładanie powłok tarcz Rotinger Graphite Line zjawisko to zostało wyeliminowane - warstwa ochronna pokrywa nawet najgłębsze zakamarki tarcz. W porównaniu z malowanymi tarczami z segmentu premium, tarcze Rotinger Graphite Line mają o 30-40 proc. większą odporność na korozję. Potwierdziły to teksty w komorze solnej, w czasie których pierwsze ślady korozji pojawiły się dopiero po 168 godzinach (test wg ASTM B-117). To wynik na najwyższym poziomie.
Tarcze Rotinger Graphite Line są gotowe do montażu po wyjęciu z pudełka i nie wymagają stosowania żadnych zmywaczy. Naniesionej powłoki nie należy usuwać nawet z powierzchni ciernych. Poza korzyściami wynikającymi z wysokiej odporności na korozję istotny jest też efekt wizualny. Ciemnografitowa powłoka tych tarcz doskonale się prezentuje i co ważne, jest bardzo trwała.
Na nowo wyprodukowanych tarczach korozja może się pojawić już na etapie magazynowania i transportu. Aby tego uniknąć, producenci tarcz stosują różnego rodzaju zabiegi mające ograniczyć to zjawisko. Może to być powlekanie powierzchni tarcz warstwą smaru lub malowanie. Dodatkowo w pudełkach z tarczami umieszcza się też saszetki z substancją pochłaniającą wilgoć lub zawija się tarcze w papier nasycony substancją higroskopijną. Producent tarcz hamulcowych Rotinger uczynił w tym zakresie duży krok naprzód. Tarcze z nowej linii Rotinger Graphite Line pokrywane są powłoką antykorozyjną w procesie galwanizowania. Polega on na fosforanowaniu i utrwalaniu powłoki w specjalnej kąpieli olejowej.
Podstawową zaletą tego procesu, w porównaniu ze stosowanym powszechnie malowaniem, jest pokrycie powłoką ochronną całej powierzchni tarczy. Podczas malowania natryskowego niemożliwe jest zabezpieczenie wewnętrznych użebrowań tarcz wentylowanych. Naturalna chropowatość nieobrobionych powierzchni żeliwnych także nie ułatwia dobrego przylegania natryskiwanej farby. Tymczasem korozja osłabia strukturę tarczy oraz może doprowadzić do powstania dodatkowych mas wirujących, co może skutkować wystąpieniem bicia tarcz. Poprzez zanurzeniowe nakładanie powłok tarcz Rotinger Graphite Line zjawisko to zostało wyeliminowane - warstwa ochronna pokrywa nawet najgłębsze zakamarki tarcz. W porównaniu z malowanymi tarczami z segmentu premium, tarcze Rotinger Graphite Line mają o 30-40 proc. większą odporność na korozję. Potwierdziły to teksty w komorze solnej, w czasie których pierwsze ślady korozji pojawiły się dopiero po 168 godzinach (test wg ASTM B-117). To wynik na najwyższym poziomie.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Rotinger: Żeliwo zabezpieczone przed korozją
Rotinger: Żeliwo zabezpieczone przed korozją
Oszukany przez rotinger.p 2018-01-25 11:59
https://m.facebook.com/Oszukany-przez-Rotingerpl-producenta-tarcz-hamulcowych-551846188518736/?ref=bookmarks Zostalem oszukany przez rotinger Producenta tarcz hamulcowych
Rotinger: Żeliwo zabezpieczone przed korozją
Odradzam zakup tych tarcz 2018-01-25 18:02
Odradzam zakup tych tarcz kazdemu kto tylko rozwaza ich zakup...to szajs jakich malo Pordzewialy po dwoch dniach !!!! A byly pokryte ta specjalna powloka antykorozyjna !! https://m.facebook.com/Oszukany-przez-Rotingerpl-producenta-tarcz-hamulcowych-551846188518736/?ref=bookmarks Tu sa dowody
Podobne: Rotinger: Żeliwo zabezpieczone przed korozją
Tarcze hamulcowe Rotinger z serii Tuning - dla fanów modyfikacji »
Układ hamulcowy w zimie - jak o niego zadbać? »
Tarcze hamulcowe - co daje większa domieszka węgla? »
Podobne galerie: Rotinger: Żeliwo zabezpieczone przed korozją
Audi A3 Sportback - niemiecki hatchback ostry jak nigdy »
Toyota GR Supra - europejska wersja sportowej maszyny »
Toyota Proace City - fotografie dostawczaka »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit