Portal V10 » Prezentacje / testy » Seat Leon - auto z charakterem - nasz test
Seat Leon - auto z charakterem - nasz test
Leon pierwszej generacji zdobył uznanie szerokiej klienteli swoim dynamicznym designem i właściwościami jezdnymi, których nie powstydziłby się niejeden rasowy sportowiec. Zaokrąglona, łagodnie opadająca linia nadwozia nie zestarzała się specjalnie z biegiem lat i także dziś Seat może być atrakcyjną propozycją dla żądnych mocnych wrażeń kierowców. Wnętrze w znacznym stopniu przypominało to zastosowane w Audi A3, zwłaszcza konsola środkowa wraz z zestawem wskaźników. Dobre wykonanie i trwałość stanowiły podstawę sukcesu sprzedaży w Europie Zachodniej. W kraju euforia była nieco mniejsza, jednak kompaktowy „Hiszpan” nie jest rzadkim zjawiskiem na polskich drogach.
Druga generacja wyszła spod ręki samego Waltera de'Silvy, który zadbał o to, aby hasło przewodnie speców od reklamy- „auto emoción” znalazło swoje odzwierciedlenie w stylistyce karoserii. I w rzeczywistości odważne linie nadają autu indywidualny, wyczynowy charakter, zdecydowanie podkreślający południowy temperament. Wyraźne, podłużne przetłoczenia na masce z charakterystycznymi reflektorami w kształcie łez, zwiastują podwyższony poziom adrenaliny podczas kontaktu z tym Europejczykiem. Ciekawym, acz niekoniecznie praktycznym rozwiązaniem są klamki drugiej pary drzwi umieszczone w słupkach. Dzięki temu zabiegowi, stylistyka upodobniła się do 3- drzwiowej odmiany i zyskała nieco bardziej dynamiczny kształt. Tył wozu z wąskimi, poprzecznymi lampami, będzie najczęstszym widokiem dla innych użytkowników ruchu drogowego, z uwagi na bogatą paletę mocnych silników oraz właściwości jezdne. Dodatkowym ciekawym gadżetem, zaczerpniętym z poprzedniej generacji jest otwieranie bagażnika poprzez logo marki umieszczone na tylnej klapie. Rozwiązanie o tyle dobre, że po ciemku nie trzeba szukać małego guzika, natomiast przy szybko brudzącej się zwłaszcza po deszczu pokrywy bagażnika, można się w łatwy sposób umorusać.Podstawowe dane techniczne:
Seat Leon 2.0 TDI Stylance
Silnik: 2.0 TDI, R4, 16- zaworowy, turbodiesel
Moc maksymalna: 140 KM przy 4000 obr/min
Maks. Moment obrotowy: 320 Nm w zakresie 1750-2500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, 6- biegowa
Zawieszenie przednie: kolumny McPhersona
Zawieszenie tylne: wielowahaczowe
Hamulce: tarczowe
Opony: 205/55 R16
Masa własna: 1315 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1885 kg
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4315/1768/1458 (mm)
Rozstaw osi: 2578 mm
Pojemność bagażnika: 341-1166 litrów
Pojemność zbiornika paliwa: 55 litrów
Osiągi:
0-100 km/h: 9.3 sekundy
Prędkość maksymalna 205 km/h
Zużycie paliwa katalogowe:
Cykl miejski 7.4
Cykl pozamiejski 4.6
Cykl mieszany 5.6
Spalanie w teście:
Miasto 8.0
Trasa 6.9
Tekst: Piotr Mokwiński
Zdjęcia: Mikołaj Urbański
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Seat Leon - auto z charakterem - nasz test
Podobne: Seat Leon - auto z charakterem - nasz test
Seat Leon Cupra R - wrażenia z jazdy najszybszym Seatem wszechczasów »
Seat Leon model na 2012 rok - nowa, drapieżna generacja »
Nowy Seat Leon na pierwszych zdjęciach szpiegowskich »
Seat Leon Cupra R310 WCE - zaledwie 200 egzemplarzy, tylko w Szwajcarii »
Podobne galerie: Seat Leon - auto z charakterem - nasz test
Nowy Seat Leon Cupra R »
Seat Leon Cupra R - najmocniejsza wersja hot-hatcha »
Seat Leon Cupra 290 na nowych zdjęciach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Seat