Portal V10 » Aktualności » Siedziba Ferrari - pasja, historia i pieniądze

Siedziba Ferrari - pasja, historia i pieniądze
2011-08-11 - W. Krzemiński Tagi: Ferrari, Supersamochody
Polska nie należy do grona najbogatszych państw w Europie. Nie dziwi więc fakt, iż takie auta jak Ferrari są rzadkim widokiem na naszych drogach. Inaczej jest we Włoszech, a dokładniej w Maranello, gdzie znajduje się siedziba tej legendarnej marki.
Siedziba Ferrari jest miejscem, w którym chciałby się znaleźć każdy fan motoryzacji. Właśnie tam można zetknąć się z samochodami ultrasportowymi, których na naszych ulicach nie było i nie będzie. A szkoda. Co kryje to niesamowite miejsce? Zacznijmy od prawdziwych rodzynek. Mowa o kilkudziesięciu prywatnych Ferrari FXX, które są torowymi wersjami modelu Enzo. Te specjalnie zmodyfikowane supersamochody są testowane przez swoich właścicieli na torze udostępnionym przez włoską markę.
W królestwie włoskiej ikony motoryzacji nie mogło zabraknąć Formuły 1. Ferrari w ciągu jednego sezonu tworzy od trzech do sześciu bolidów F1. Jeden z nich zawsze trafia do tamtejszego muzeum. Pozostałe egezmplarze są sprzedawane indywidualnym klientom. Podobnie jak w wypadku modelu FXX, właściciele bolidów mogą korzystać z prywatnego toru oraz ze specjalnie przygotowanych garaży. Warto wspomnieć o corocznym konkursie „World Design Contest” , w którym młodzi designerzy próbują swych sił w projektowaniu prototypów Ferrari. Zwycięskie projekty można obejrzeć na tamtejszych wystawach.
Ferrari nie zapomniało również o klasykach. Włoska marka oferuje właścicielom zabytkowych samochodów pochodzących ze stajni w Maranello renowację obejmującą nawet najmniejsze elementy. Wszystko po to, by zachować oryginalność.
I kto powiedział, że pieniądze szczęścia nie dają? Chyba ktoś, kto z nimi nie miał styczności. Gdyby nie one, nie byłoby szans na widywanie takich dzieł, jak Ferrari na drogach całego świata.
A co jest piękne w tych samochodach? To, że nigdy nie są tanie, a po latach ich wartość rośnie. Może więc warto kupić Enzo zamiast dużego domu z hektarem pola? Nie, lepiej nie - rozwód gwarantowany.
Ferrari FXX by Michael Schumacher
Pod maską Ferrari FXX
Ferrari FXX
Ferrari FXX
Garaż Ferrari F1
Serwis Ferrari F1
Serwis Ferrari F1
Garaż Ferrari F1
Serwis Classiche
Ferrari 750 Monza Spyder (1955)
Ferrari 750 Monza Spyder (1955)
Serwis Classiche
Ferrari Monoposto Corsa Indianapolis (1954)
Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso (1962)
Ferrari Meera S (1983)
Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso (1962)
Ferrari 275 GTB4 (1966)
Ferrari 166 Inter Vignale (1948)
Ferrari 166 Inter Vignale (1948)
Ferrari 166 Inter Vignale (1948)
Linia produkcyjna Ferrari
Siedziba Ferrari w Maranello
Siedziba Ferrari w Maranello
Siedziba Ferrari w Maranello
Linia produkcyjna Ferrari
Siedziba Ferrari w Maranello
Siedziba Ferrari w Maranello
Siedziba Ferrari w Maranello
Linia produkcyjna Ferrari
Linia produkcyjna Ferrari
Linia produkcyjna Ferrari
Linia produkcyjna Ferrari
Hala fabryczna Ferrari
Mapa kompleksu Ferrari
Siedziba Ferrari jest miejscem, w którym chciałby się znaleźć każdy fan motoryzacji. Właśnie tam można zetknąć się z samochodami ultrasportowymi, których na naszych ulicach nie było i nie będzie. A szkoda. Co kryje to niesamowite miejsce? Zacznijmy od prawdziwych rodzynek. Mowa o kilkudziesięciu prywatnych Ferrari FXX, które są torowymi wersjami modelu Enzo. Te specjalnie zmodyfikowane supersamochody są testowane przez swoich właścicieli na torze udostępnionym przez włoską markę.
W królestwie włoskiej ikony motoryzacji nie mogło zabraknąć Formuły 1. Ferrari w ciągu jednego sezonu tworzy od trzech do sześciu bolidów F1. Jeden z nich zawsze trafia do tamtejszego muzeum. Pozostałe egezmplarze są sprzedawane indywidualnym klientom. Podobnie jak w wypadku modelu FXX, właściciele bolidów mogą korzystać z prywatnego toru oraz ze specjalnie przygotowanych garaży. Warto wspomnieć o corocznym konkursie „World Design Contest” , w którym młodzi designerzy próbują swych sił w projektowaniu prototypów Ferrari. Zwycięskie projekty można obejrzeć na tamtejszych wystawach.
Ferrari nie zapomniało również o klasykach. Włoska marka oferuje właścicielom zabytkowych samochodów pochodzących ze stajni w Maranello renowację obejmującą nawet najmniejsze elementy. Wszystko po to, by zachować oryginalność.
A co jest piękne w tych samochodach? To, że nigdy nie są tanie, a po latach ich wartość rośnie. Może więc warto kupić Enzo zamiast dużego domu z hektarem pola? Nie, lepiej nie - rozwód gwarantowany.


































źródło: coolhunting.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Siedziba Ferrari - pasja, historia i pieniądze
Podobne: Siedziba Ferrari - pasja, historia i pieniądze




Podobne galerie: Siedziba Ferrari - pasja, historia i pieniądze



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Ferrari