Portal V10 » Aktualności » Siedziba Ferrari - pasja, historia i pieniądze
Siedziba Ferrari - pasja, historia i pieniądze
2011-08-11 - W. Krzemiński Tagi: Ferrari, Supersamochody
Polska nie należy do grona najbogatszych państw w Europie. Nie dziwi więc fakt, iż takie auta jak Ferrari są rzadkim widokiem na naszych drogach. Inaczej jest we Włoszech, a dokładniej w Maranello, gdzie znajduje się siedziba tej legendarnej marki.
Siedziba Ferrari jest miejscem, w którym chciałby się znaleźć każdy fan motoryzacji. Właśnie tam można zetknąć się z samochodami ultrasportowymi, których na naszych ulicach nie było i nie będzie. A szkoda. Co kryje to niesamowite miejsce? Zacznijmy od prawdziwych rodzynek. Mowa o kilkudziesięciu prywatnych Ferrari FXX, które są torowymi wersjami modelu Enzo. Te specjalnie zmodyfikowane supersamochody są testowane przez swoich właścicieli na torze udostępnionym przez włoską markę.
W królestwie włoskiej ikony motoryzacji nie mogło zabraknąć Formuły 1. Ferrari w ciągu jednego sezonu tworzy od trzech do sześciu bolidów F1. Jeden z nich zawsze trafia do tamtejszego muzeum. Pozostałe egezmplarze są sprzedawane indywidualnym klientom. Podobnie jak w wypadku modelu FXX, właściciele bolidów mogą korzystać z prywatnego toru oraz ze specjalnie przygotowanych garaży. Warto wspomnieć o corocznym konkursie „World Design Contest” , w którym młodzi designerzy próbują swych sił w projektowaniu prototypów Ferrari. Zwycięskie projekty można obejrzeć na tamtejszych wystawach.
Ferrari nie zapomniało również o klasykach. Włoska marka oferuje właścicielom zabytkowych samochodów pochodzących ze stajni w Maranello renowację obejmującą nawet najmniejsze elementy. Wszystko po to, by zachować oryginalność.
I kto powiedział, że pieniądze szczęścia nie dają? Chyba ktoś, kto z nimi nie miał styczności. Gdyby nie one, nie byłoby szans na widywanie takich dzieł, jak Ferrari na drogach całego świata.
A co jest piękne w tych samochodach? To, że nigdy nie są tanie, a po latach ich wartość rośnie. Może więc warto kupić Enzo zamiast dużego domu z hektarem pola? Nie, lepiej nie - rozwód gwarantowany.
Siedziba Ferrari jest miejscem, w którym chciałby się znaleźć każdy fan motoryzacji. Właśnie tam można zetknąć się z samochodami ultrasportowymi, których na naszych ulicach nie było i nie będzie. A szkoda. Co kryje to niesamowite miejsce? Zacznijmy od prawdziwych rodzynek. Mowa o kilkudziesięciu prywatnych Ferrari FXX, które są torowymi wersjami modelu Enzo. Te specjalnie zmodyfikowane supersamochody są testowane przez swoich właścicieli na torze udostępnionym przez włoską markę.
W królestwie włoskiej ikony motoryzacji nie mogło zabraknąć Formuły 1. Ferrari w ciągu jednego sezonu tworzy od trzech do sześciu bolidów F1. Jeden z nich zawsze trafia do tamtejszego muzeum. Pozostałe egezmplarze są sprzedawane indywidualnym klientom. Podobnie jak w wypadku modelu FXX, właściciele bolidów mogą korzystać z prywatnego toru oraz ze specjalnie przygotowanych garaży. Warto wspomnieć o corocznym konkursie „World Design Contest” , w którym młodzi designerzy próbują swych sił w projektowaniu prototypów Ferrari. Zwycięskie projekty można obejrzeć na tamtejszych wystawach.
Ferrari nie zapomniało również o klasykach. Włoska marka oferuje właścicielom zabytkowych samochodów pochodzących ze stajni w Maranello renowację obejmującą nawet najmniejsze elementy. Wszystko po to, by zachować oryginalność.
A co jest piękne w tych samochodach? To, że nigdy nie są tanie, a po latach ich wartość rośnie. Może więc warto kupić Enzo zamiast dużego domu z hektarem pola? Nie, lepiej nie - rozwód gwarantowany.
Ferrari FXX by Michael SchumacherPod maską Ferrari FXXFerrari FXXFerrari FXXGaraż Ferrari F1Serwis Ferrari F1Serwis Ferrari F1Garaż Ferrari F1Serwis ClassicheFerrari 750 Monza Spyder (1955)Ferrari 750 Monza Spyder (1955)Serwis ClassicheFerrari Monoposto Corsa Indianapolis (1954)Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso (1962)Ferrari Meera S (1983)Ferrari 250 GT Berlinetta Lusso (1962)Ferrari 275 GTB4 (1966)Ferrari 166 Inter Vignale (1948)Ferrari 166 Inter Vignale (1948)Ferrari 166 Inter Vignale (1948)Linia produkcyjna FerrariSiedziba Ferrari w MaranelloSiedziba Ferrari w MaranelloSiedziba Ferrari w MaranelloLinia produkcyjna FerrariSiedziba Ferrari w MaranelloSiedziba Ferrari w MaranelloSiedziba Ferrari w MaranelloLinia produkcyjna FerrariLinia produkcyjna FerrariLinia produkcyjna FerrariLinia produkcyjna FerrariHala fabryczna FerrariMapa kompleksu Ferrari
źródło: coolhunting.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Siedziba Ferrari - pasja, historia i pieniądze
Podobne: Siedziba Ferrari - pasja, historia i pieniądze
Ferrari odnotowało rekordową sprzedaż w 2019 roku »
Ferrari Roma - nowe szczegóły pięknego włoskiego GT »
Ferrari Roma - Włosi pokazali swoje piękne GT »
Ferrari SF90 Stradale przyłapane na torze Fiorano »
Podobne galerie: Siedziba Ferrari - pasja, historia i pieniądze
Ferrari P80/C - unikatowe superauto w pełnej krasie »
Ferrari F430 Spider w bardzo eleganckiej odsłonie »
Ferrari SP30 - wyjątkowy egzemplarz w detalach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Ferrari
Galerie zdjęć
Newsletter