Portal V10 » Aktualności » Skoda Fabia Combi i Roomster - wersje GreenLine II generacji
Skoda Fabia Combi i Roomster - wersje GreenLine II generacji
2010-05-08 - K. Spychalski Tagi: Skoda, Skoda Fabia, Skoda Roomster, MPV, Skoda Fabia Greenline, Kombi
Tuż po uruchomieniu produkcji Fabii i Roomstera po faceliftingu, Škoda Auto prezentuje Fabię Combi GreenLine i Roomstera GreenLine II generacji.
Zobacz także: Skoda Fabia RS po liftingu - galeria »Nowe modele z rodziny GreenLine również zostały poddane faceliftingowi, ale przede wszystkim zostały wyposażone w nowe rozwiązania technologiczne, dzięki którym jeszcze bardziej udało się obniżyć poziom zużycia paliwa i emisję CO2.
Do najważniejszych zmian, które to umożliwiły, należy nowy silnik (1,2 TDI CR DPF/75KM), technologia Common Rail, system Start-Stop oraz funkcja sugerująca kierowcy moment zmiany biegu (jest prezentowana na wyświetlaczu Maxi DOT).
System Start-Stop dobrze sprawdza się w ruchu miejskim i uaktywnia się zaraz po uruchomieniu silnika. Jeśli po jakimś czasie kierowca zatrzyma pojazd i zwolni pedał sprzęgła, silnik wyłączy się automatycznie. Zaraz po ponownym wciśnięciu pedału sprzęgła, silnik zostanie uruchomiony. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić 0,2 - 0,4 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym lub 0,3 - 0,9 l na 100 km w ruchu miejskim.
Jedną z największych zmian technologicznych w wersji GreenLine drugiej generacji, jest nowy trzycylindrowy silnik 1,2 TDI CR DPF/75KM, zużywający zaledwie 3,4 l/100 km i emitujący 89 g/km CO2 (dane dla Fabii Combi GreenLine II), lub - w przypadku Roomstera GreenLine II - zużywający 4,2 l paliwa na 100 km i emitujący 109 g/km CO2.Poza obniżonym poziomem emisji CO2, udało się zredukować także poziom emisji pozostałych zanieczyszczeń. Nowa jednostka spełnia normy emisji spalin EU 5, które w przypadku jednostek diesla są dodatkowo zaostrzone, głównie jeśli chodzi o emisję tlenków azotu i cząstek stałych.
Zobacz także: Skoda Fabia RS po liftingu - galeria »
System Start-Stop dobrze sprawdza się w ruchu miejskim i uaktywnia się zaraz po uruchomieniu silnika. Jeśli po jakimś czasie kierowca zatrzyma pojazd i zwolni pedał sprzęgła, silnik wyłączy się automatycznie. Zaraz po ponownym wciśnięciu pedału sprzęgła, silnik zostanie uruchomiony. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić 0,2 - 0,4 l paliwa na 100 km w cyklu mieszanym lub 0,3 - 0,9 l na 100 km w ruchu miejskim.
źródło: Skoda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Skoda Fabia Combi i Roomster - wersje GreenLine II generacji
Podobne: Skoda Fabia Combi i Roomster - wersje GreenLine II generacji
Skoda Fabia i Roomster - modele po liftingu na pierwszych zdjęciach »
Skoda odsłoni serię GreenLine drugiej generacji na salonie w Paryżu »
Skoda Fabia Scout i Roomster Scout - wersje po liftingu już w sprzedaży »
Skoda Fabia i Roomster po liftingu - nowe oblicza, nowe ceny »
Podobne galerie: Skoda Fabia Combi i Roomster - wersje GreenLine II generacji
Skoda Fabia RS po liftingu »
Skoda Fabia - czeski model po faceliftingu »
Skoda na targach w Genewie 2017 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Skoda
Galerie zdjęć
Newsletter