Portal V10  »  Aktualności  »  Skoda Octavia RS - oficjalne zdjęcia
Skoda Octavia RS

Skoda Octavia RS - oficjalne zdjęcia

2013-06-05 - A. Ruciński     Tagi: Skoda, Skoda Octavia, Skoda Octavia RS
Po kilku miesiącach oczekiwania Skoda oficjalnie odsłoniła sportową wersję nowej Octavii. Czym zaskoczy nas nowa RS-ka?

Właściwie niczym, bowiem wszystko to znamy już z pozostałych aut koncernu Volkswagena. Pod maskę Octavii trafi dwulitrowy benzyniak z doładowaniem generujący 220 KM. Co ciekawe będzie też wersja ze 184-konnym dieslem. Benzynowa, szybsza odmiana ma osiągać setkę w czasie 6,8 sekundy i rozpędzać się do 248 km/h. Turbodiesel będzie nieco wolniejszy. W jego przypadku sprint do setki potrwa 8,1 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 232 km/h.

Poza mocniejszym napędem Octavia RS będzie wyróżniać się także obniżonym i utwardzonym zawieszeniem oraz mechanizmem różnicowym o ograniczonym uślizgu. Wiele zmieniło się też w kwestii wyglądu. Klienci będą mogli wybierać spośród atrakcyjnych felg w rozmiarach 17-19 cali oraz cieszyć oko delikatnym body kitem z namiastką dyfuzora skrywającego dwie końcówki wydechu. Nadal wielką niewiadomą pozostaje cena tego modelu. Więcej szczegółów powinniśmy poznać przy okazji oficjalnej premiery, która odbędzie się 10 lipca na festiwalu prędkości w Goodwood.



źródło: wcf

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Skoda Octavia RS - oficjalne zdjęcia

Skoda Octavia RS - oficjalne zdjęcia
umar77 2013-06-10 11:44
Ale nadal wygląda jak Octavia, może moc ma większa ale wyglądem tego nie odzwierciedla, w przeciwieństwie np do Golfa R który wygląda całkowicie inaczej od zwykłego Golfa
Skoda Octavia RS - oficjalne zdjęcia
micher90 2013-06-17 15:06
I tak nadal auto ma przestarzałe zawieszenie. w dzisiejszych czasach zawieszenie zależne z tyłu to jakiś żart. szczególnie, że w poprzedniej był wielowachacz. jeździłem zarówno 2 jak i 3, więc czuć jest różnice. duży krok w tył z prowadzeniem. konstruktorzy pewnie myśleli, że uda im się dopracować zawieszenie jak z przypadkiem civika.