Portal V10 » Aktualności » Suzuki - 100-lecie japońskiej marki
2009 to rok o szczególnym znaczeniu dla Suzuki. W tym roku przypada setna rocznica chwili, gdy Michio Suzuki uczynił swe pierwsze kroki w biznesie, jako producent krosien tkackich.
Jubileusz Suzuki jest okazją by złożyć hołd założycielowi firmy i jego idei wsłuchiwania się w opinie klienta, a w rezultacie tworzenia produktów zaspokajających jego potrzeby. Ale będzie to także rok wyzwań dla Suzuki: z powodu kryzysu ekonomicznego sprzedaż spadła w roku 2008 o 1% do 2 361 000 sztuk, podczas gdy sprzedaż w Europie odnotowała spadek o 8 % do 315 000 pojazdów. U progu swego drugiego stulecia, w tej trudnej sytuacji Suzuki jeszcze uważniej wsłuchuje się w głosy swoich klientów, pragnąc oferować im produkty trafiające idealnie w ich potrzeby. Wielka część wysiłków Suzuki skierowana jest na kwestię ekologii. W obecnych warunkach ekonomicznych Suzuki wierzy, że oferowanie samochodów przyjaznych dla środowiska w korzystnych cenach jest najważniejsze dla redukcji emisji CO2 i zmniejszenia zużycia paliwa. Dlatego Suzuki z jednej strony pracuje nad rozwojem ogniw paliwowych i innych technologii przyszłości, z drugiej skupia się na optymalizacji walorów ekologicznych sprawdzonych technologii stosowanych obecnie. W swych wysiłkach na rzecz ochrony środowiska Suzuki wykorzystuje całą swą wiedzę i doświadczenie zdobyte w ciągu ponad 50 lat produkcji, stosując swoje sprawdzone podejście, które w złożonym procesie projektowania, testów i produkcji pozwala łączyć talent i umiejętności człowieka z możliwościami współczesnych technologii. Suzuki dąży do tego, by oferować coraz bardziej ekscytujące produkty, trafiające idealnie w potrzeby klientów. Wartość tę oraz kreatywność ducha marki wyraża dobitnie slogan Suzuki "Way of Life!" podkreślając, że misją marki jest dążenie do satysfakcji klientów.
Ukoronowaniem wysiłków Suzuki na rzecz ochrony środowiska jest model Alto - radosny, pełen uroku i wdzięku miejski samochód, który zadebiutuje na rynkach tej wiosny. Od samego początku prac projektowych nad modelem Alto celem inżynierów Suzuki było stworzenie samochodu przyjaznego dla środowiska. Aby pogodzić wymogi ekologii z atrakcyjną stylizacją, postanowiono zoptymalizować walory aerodynamiczne podczas testów w tunelu aerodynamicznym, poczynając już od pierwszej fazy prac nad modelem wykonanym z gliny. Dzięki wysiłkom inżynierów zarówno na etapie prac laboratoryjnych i projektowych, jak i w testach drogowych osiągnięto poziom emisji CO2 103 g/km i zużycie paliwa 4.4 l/100km (NEDC) przy doskonałych sportowych walorach jezdnych, które od lat są wizytówką samochodów Suzuki.Godne podkreślenia jest, że Alto charakteryzuje się doskonałymi walorami ekologicznymi przy wyjątkowo atrakcyjnej cenie zakupu. Suzuki podjęło głęboko przemyślaną decyzję, aby nie angażować kosztownych technologii, takich jak napęd hybrydowy. Dzięki temu Alto oferowany będzie za wyjątkowo przystępną, konkurencyjną cenę, co było możliwe dzięki wielkiemu doświadczeniu Suzuki w budowie samochodów klasy kompakt, jak również wyczerpującym testom i pracom projektowym. Nigdy wcześniej Suzuki nie oferowało samochodu o tak doskonałych walorach ekologicznych, niskim zużyciu paliwa i atrakcyjnej stylizacji w tak przystępnej cenie.Zapowiedzią tego trendu był model Splash zaprezentowany wiosną zeszłego roku. Dzięki podobnym założeniom przyjętym przez projektantów, Splash wyróżnia się niskim poziomem emisji CO2 (119 g/km z silnikiem 1.0 litra; 120 g/km z silnikiem 1.3 DDiS diesel) i zużyciem paliwa zaledwie 4.5 l/100km. Ten uniwersalny rodzinny minisamochód jest wyjątkowo przyjazny dla środowiska, a przy tym doskonale sprawdza się w każdych warunkach eksploatacji, także w długich trasach. Dążąc do osiągnięcia jeszcze lepszych walorów ekologicznych Suzuki pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami w zakresie ochrony środowiska, między innymi nad systemem auto stop/start oraz systemem zmiennych faz rozrządu w małych samochodach. Celem tych działań jest redukcja emisji CO2 do poziomu 109 g/km dla silnika 1.0 litra w modelu Splash i 95 g/km w Alto. Dotychczasowe prace i wyniki dowodzą, że Suzuki dąży do osiągnięcia najwyższego możliwego poziomu przyjazności dla środowiska przy jak najmniejszych kosztach.Jednocześnie Suzuki prowadzi daleko zaawansowane prace nad modelami na paliwa alternatywne, które trafią w potrzeby klientów oraz nad infrastrukturą w regionach, gdzie mieszkają tacy klienci. W Europie firma już oferuje pojazdy na bioetanol (E10) oraz biodiesel (B7). W Indiach Suzuki pracuje nad modelem na sprężony gaz naturalny, a w Brazylii na flexi-fuel.
Jubileusz Suzuki jest okazją by złożyć hołd założycielowi firmy i jego idei wsłuchiwania się w opinie klienta, a w rezultacie tworzenia produktów zaspokajających jego potrzeby. Ale będzie to także rok wyzwań dla Suzuki: z powodu kryzysu ekonomicznego sprzedaż spadła w roku 2008 o 1% do 2 361 000 sztuk, podczas gdy sprzedaż w Europie odnotowała spadek o 8 % do 315 000 pojazdów. U progu swego drugiego stulecia, w tej trudnej sytuacji Suzuki jeszcze uważniej wsłuchuje się w głosy swoich klientów, pragnąc oferować im produkty trafiające idealnie w ich potrzeby. Wielka część wysiłków Suzuki skierowana jest na kwestię ekologii. W obecnych warunkach ekonomicznych Suzuki wierzy, że oferowanie samochodów przyjaznych dla środowiska w korzystnych cenach jest najważniejsze dla redukcji emisji CO2 i zmniejszenia zużycia paliwa. Dlatego Suzuki z jednej strony pracuje nad rozwojem ogniw paliwowych i innych technologii przyszłości, z drugiej skupia się na optymalizacji walorów ekologicznych sprawdzonych technologii stosowanych obecnie. W swych wysiłkach na rzecz ochrony środowiska Suzuki wykorzystuje całą swą wiedzę i doświadczenie zdobyte w ciągu ponad 50 lat produkcji, stosując swoje sprawdzone podejście, które w złożonym procesie projektowania, testów i produkcji pozwala łączyć talent i umiejętności człowieka z możliwościami współczesnych technologii. Suzuki dąży do tego, by oferować coraz bardziej ekscytujące produkty, trafiające idealnie w potrzeby klientów. Wartość tę oraz kreatywność ducha marki wyraża dobitnie slogan Suzuki "Way of Life!" podkreślając, że misją marki jest dążenie do satysfakcji klientów.
źródło: Suzuki
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Suzuki - 100-lecie japońskiej marki
Podobne: Suzuki - 100-lecie japońskiej marki
Nowy Suzuki Swift debiutuje na polskim rynku - prezentacja modelu 2010 »
Suzuki SX4-FCV na salonie w Paryżu »
Suzuki Swift Sport - pod maskę trafiła miękka hybryda »
Suzuki Ignis - producent pokazał odświeżoną wersję na 2020 rok »
Podobne galerie: Suzuki - 100-lecie japońskiej marki
BMW 320d EfficientDynamics »
Suzuki Vitara - crossover na oficjalnych fotografiach »
Suzuki Wagon R 25th Anniversary - rocznicowa wersja jeżdżącego pudełka »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Suzuki
Newsletter
Galerie zdjęć