Portal V10  »  Aktualności  »  Suzuki Swift R Concept - wściekły "maluch" z Japonii
Suzuki Swift R Concept

Suzuki Swift R Concept - wściekły "maluch" z Japonii

2010-10-14 - K. Spychalski     Tagi: Suzuki, Concept car, Suzuki Swift, Hatchback
Kto porównywał dotychczas sprzedawaną generację Swifta z całkowicie nowym modelem ten wie, że pod względem stylistycznym auta różnią się naprawdę niewiele. I choć zastosowany design trudno nazwać nieudanym, niektórym brakować może nieco sportowego „sznytu”… Na szczęście, Suzuki nie pozostało obojętne kierowcom, którzy lubują się w agresywnie wystylizowanych autach, a dodatkowo mają żyłkę „drogowego sportowca”. Właśnie dla nich przygotowano model Swift R Concept, który zadebiutuje na zbliżających się targach w Pekinie.Spoglądając na nadwozie sportowego Swifta, w oczy rzucają się „napompowane” nadkola kryjące ogromne felgi, zderzaki o wyjątkowo agresywnej fakturze, a także potężny spoiler dachowy. Warto wspomnieć, że body-kit odróżniający R Concept od „zwykłego” Swifta inspirowany był designem motocykla GSX-R. Aby sportowy wizerunek nowego modelu nie kończył się na jego wyglądzie, Suzuki zastosowało też modernizacje mechaniczne. Na koła nałożono niskoprofilowe opony, pod felgami ukryto zmodyfikowane hamulce, a całe auto obniżono względem nawierzchni.

Zobacz także: Suzuki Swift 2010 - galeria »
Nie mamy oficjalnych danych na temat zastosowanego silnika, nieoficjalnie wiemy jednak, że pod maską pracuje 1,4-litrowy „benzynowiec” z turbodoładowaniem, który generuje 180 KM mocy. Wg niepotwierdzonych informacji, napęd przekazywany jest na oś przednią za pośrednictwem 7-stopniowej skrzyni dwu-sprzęgłowej.



źródło: Motor Authority

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Suzuki Swift R Concept - wściekły "maluch" z Japonii

Suzuki Swift R Concept - wściekły "maluch" z Japonii
Toolbox 2010-10-15 06:48
Czyżby widać było rękę nowego udziałowca Suzuki - Volkswagena?? Silnik 1,4 trubo o mocy 180 KM to może być jednostka 1,4 TSI mają go Polo GTI, Ibiza i Fabia) dwusprzęgłowa skrzynia to też raczej 7 biegowe DSG. Nie słyszałem żeby Suzuki samodzielnie opracowało taka skrzynię. Czyli mamy kolejne Polo GTI w innej karoserii ;-)