Portal V10 » Aktualności » BMW 135i M-Sport Coupe
BMW 135i M-Sport Coupe
2008-01-04 - K. Chojnowska Tagi:
Blisko trzydzieści lat temu koncern BMW wprowadził na rynek jeden z najbardziej bezkompromisowych samochodów wszechczasów, model 2002 Turbo. Pierwszy doładowany silnik umieszczony został w niezwykle lekkim nadwoziu, a 2002 podbiło serca amatorów szybkiej jazdy. Po raz kolejny koncern chce nas przekonać, że znalazło idealny przepis na funkcjonalne autko ze sportowym zacięciem wypuszczając 135i M-Sport Coupe.
Na papierze wszystko wygląda całkiem nieźle: 302 konie i 400 Nm momentu obrotowego w nadwoziu o długości 4,3 metra pozwala otrzymać małą i niezwykle szybką zabaweczkę. Nadszedł czas aby przeanalizować składniki tej wybuchowej receptury.
Model 135i M-Sport Coupe jest o 22 centymetry krótszy niż 335i Coupe, ale do setki rozpędza się tylko o 0,2 sekundy szybciej. Prawdziwą perełką jest sześciocylindrowy silnik z dwiema sprężarkami o pojemności 3 litrów. Samochód posiada sześciobiegową manualną skrzynię biegów i miękkie zawieszenie. Wnętrze to czyste BMW zawierające generalnie te same elementy jakie odnaleźć można w modelach w serii 1 i 3. Pierwszy rząd foteli przypomina te z serii 3, chociaż drugi już nie powala komfortem. Z drugiej jednak strony plusem jest możliwość złożenia tylniej kanapy, tak aby umożliwić przewożenie dłuższych przedmiotów.
Samochód posiada także sześć poduszek powietrznych, dwie z przodu, dwie z tyłu oraz kurtyny chroniące oba rzędy siedzeń. Model wyposażony jest również w standardowe w ostatnich modelach BMW lampy ksenonowe oraz charakterystyczne opony run-flat pozwalające na w miarę komfortową jazdę nawet bez powietrza. Ciekawym gadgetem są światła hamowania, które palą się z różnym natężeniem w zależności od tego jak silnie naciskamy na pedał hamulca. 335i wyposażone jest w cały szereg systemów zwiększających bezpieczeństwo i komfort jazdy, a więc system kontroli trakcji i toru jazdy, czy system zapobiegający zsuwaniu się pojazdu w trakcie wjeżdżania pod górę. Rozczarowująca jest duża masa modelu, tylko o 40 kilogramów mniejsza niż w przypadku 335i Coupe.Chociaż 135i M-Sport Coupe nie jest w gruncie rzeczy samochodem serii M, BMW udało się stworzyć niewielkie sportowe Coupe z doskonałymi osiągami i "idiotoodpornym" układem prowadzenia. Auto, biorąc pod uwagę czas jaki zajmuje mu przyspieszenie do setki jest jedynie o pół sekundy wolniejsze od M3, co daje w najwyższym stopniu zadowalający stosunek ceny do rzeczywistej wartości produktu.
Model 135i M-Sport Coupe jest o 22 centymetry krótszy niż 335i Coupe, ale do setki rozpędza się tylko o 0,2 sekundy szybciej. Prawdziwą perełką jest sześciocylindrowy silnik z dwiema sprężarkami o pojemności 3 litrów. Samochód posiada sześciobiegową manualną skrzynię biegów i miękkie zawieszenie. Wnętrze to czyste BMW zawierające generalnie te same elementy jakie odnaleźć można w modelach w serii 1 i 3. Pierwszy rząd foteli przypomina te z serii 3, chociaż drugi już nie powala komfortem. Z drugiej jednak strony plusem jest możliwość złożenia tylniej kanapy, tak aby umożliwić przewożenie dłuższych przedmiotów.
źródło: Motor Authority
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
5
Komentarze do:
BMW 135i M-Sport Coupe
BMW 135i M-Sport Coupe
barni114 2008-01-08 09:08
ladne ,zgrabne, szybkie :-) choc M3 ladniejsze.Szczegolnie E46
BMW 135i M-Sport Coupe
Nogal 2008-01-08 09:10
Gustav - przejechałbyś się, to byś zmienił zdanie :-)
BMW 135i M-Sport Coupe
Heiduk 2008-01-23 19:43
1dyneczki mnie się podobają i to bardzo.
Newsletter
Galerie zdjęć