Portal V10 » Prezentacje / testy » Test samochodów kombi 2008
Test samochodów kombi 2008
2008-04-23 - R. Branson Tagi: Citroen C4 Picasso, Testy aut, Kombi, Seat Altea, Mercedes C, Hyundai i30, Chrysler Grand Voyager, Opel Vectra, Skoda Octavia, Kia Ceed, Saab 9-3, Fiat Croma, Peugeot 207, Renault Clio, Renault Laguna, Ford C-MAX, Minivan
Na otwierający sezon test Wojtka Sierpowskiego, odbywający sie tradycyjnie w podwarszawskim Czosnowie, przyjechało kilkudziesięciu zaproszonych dziennikarzy i 21 aut typu kombi i minivan.
W tym roku nie zabrakło nowości. Na parkingu hotelu "U Witaszka" pojawiły się zarówno dobrze znani przedstawiciele obu segmentów (Citroen C4 Picasso i Grand Picasso, Peugeot 807, Seat Altea XL czy Toyota Corolla Verso), jak i nowości rynkowe (Mercedes klasy C kombi, Hyundai i30 CW czy Chrysler Grand Voyager). Najszybszym był zdecydowanie Opel Vectra Caravan w drapieżnym, nieco efekciarskim ubranku od OPC. O ile wygląd tego przestronnego kombi z agresywnym pakietem stylistycznym i ogromnymi 18-calowymi kołami nie każdemu przypadnie do gustu, to sama jazda na pewno tak. Doładowany silnik V6 o mocy 280 KM zapewnia dużemu niemieckiemu kombi osiągi godne sportowych aut. Prędkość maksymalna 260 km/h i przyśpieszenia wciskające w głęboko wyprofilowane, sportowe fotele na każdym biegu czynią z Vectry OPC idealnego towarzysza dalekich podróży, najlepiej po równych jak pokrywa fortepianu autostradach. Niestety połączenie tak dużej mocy i napędu jedynie na przednią oś, niekorzystnie wpływa na trakcję. Przy wyłączonym układzie trakcji, należy mocno trzymać grubą, spłaszczoną u dołu kierownicę, aby utrzymać Opla w ryzach. Słowa uznania należą się zawieszeniu Vectry - twardemu, ale wystarczająco komfortowemu. To kombi jest zdecydowanie bardziej przyjazne podczas spokojnej jazdy, niż Zafira, czy Astra z logo OPC. Zupełnie inny styl prezentuje świeżutki Mercedes klasy C. Model udostępniony do testów zachwycał czerwono-krwistym lakierem, sportowym pakietem od AMG i ogromnym przeszklonym dachem, dodajmy również uchylanym. Pod maską znajdował się podstawowy w ofercie silnik benzynowy z kompresorem o mocy 156 KM. Dla spokojnie jeżdżących kierowców, osiągi Mercedesa są wystarczające, ale przy ostrzejszej jeździe nie sposób nie zauważyć, że zawieszenie i układ jezdny dostrojono pod kątem znacznie mocniejszych jednostek napędowych, znajdujących sie w ofercie marki. Silnik 180K jest o dwa kroki za bezpośrednim układem kierowniczym i sprężystym zawieszeniem testowanej C klasy. Co ciekawe zmienione nastawy zawieszenia i duże koła będące jedną z części pakietu AMG nie wpływają niekorzystnie na komfort jazdy, a temu w nowej klasie C trudno cokolwiek zarzucić.
Jednak to nie Mercedes, ani wściekle szybki Opel zrobił na nas najlepsze wrażenie wśród 21 aut biorących udział w kombi-teście. Była nią niepozornie wyglądająca Skoda Octavia [nasz test] kombi z silnikiem 1,8 TSI. Jak widać modny ostatnio "downsizing" potrafi zdziałać cuda. Suche dane techniczne nie oddają w pełni subiektywnego odczucia towarzyszącemu jeździe Skodą. Niemal płaski przebieg maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 250 Nm dostępnego pomiędzy 1500-4200 obr./min. gwarantuje uśmiech na twarzy każdego kierowcy - szczególnie lubiącego dynamiczną jazdę, do której ta Skoda została wręcz stworzona. Wskazówka obrotomierza wędruje po całej skali tarczy z nienaturalną wręcz lekkością godną wyżyłowanych silników aut typu "hot hatch". Kilka kilometrów jazd testowych pokonanych Skodą nasuwa pytanie - po co komu wersja RS?
W tym roku nie zabrakło nowości. Na parkingu hotelu "U Witaszka" pojawiły się zarówno dobrze znani przedstawiciele obu segmentów (Citroen C4 Picasso i Grand Picasso, Peugeot 807, Seat Altea XL czy Toyota Corolla Verso), jak i nowości rynkowe (Mercedes klasy C kombi, Hyundai i30 CW czy Chrysler Grand Voyager). Najszybszym był zdecydowanie Opel Vectra Caravan w drapieżnym, nieco efekciarskim ubranku od OPC. O ile wygląd tego przestronnego kombi z agresywnym pakietem stylistycznym i ogromnymi 18-calowymi kołami nie każdemu przypadnie do gustu, to sama jazda na pewno tak. Doładowany silnik V6 o mocy 280 KM zapewnia dużemu niemieckiemu kombi osiągi godne sportowych aut. Prędkość maksymalna 260 km/h i przyśpieszenia wciskające w głęboko wyprofilowane, sportowe fotele na każdym biegu czynią z Vectry OPC idealnego towarzysza dalekich podróży, najlepiej po równych jak pokrywa fortepianu autostradach. Niestety połączenie tak dużej mocy i napędu jedynie na przednią oś, niekorzystnie wpływa na trakcję. Przy wyłączonym układzie trakcji, należy mocno trzymać grubą, spłaszczoną u dołu kierownicę, aby utrzymać Opla w ryzach. Słowa uznania należą się zawieszeniu Vectry - twardemu, ale wystarczająco komfortowemu. To kombi jest zdecydowanie bardziej przyjazne podczas spokojnej jazdy, niż Zafira, czy Astra z logo OPC. Zupełnie inny styl prezentuje świeżutki Mercedes klasy C. Model udostępniony do testów zachwycał czerwono-krwistym lakierem, sportowym pakietem od AMG i ogromnym przeszklonym dachem, dodajmy również uchylanym. Pod maską znajdował się podstawowy w ofercie silnik benzynowy z kompresorem o mocy 156 KM. Dla spokojnie jeżdżących kierowców, osiągi Mercedesa są wystarczające, ale przy ostrzejszej jeździe nie sposób nie zauważyć, że zawieszenie i układ jezdny dostrojono pod kątem znacznie mocniejszych jednostek napędowych, znajdujących sie w ofercie marki. Silnik 180K jest o dwa kroki za bezpośrednim układem kierowniczym i sprężystym zawieszeniem testowanej C klasy. Co ciekawe zmienione nastawy zawieszenia i duże koła będące jedną z części pakietu AMG nie wpływają niekorzystnie na komfort jazdy, a temu w nowej klasie C trudno cokolwiek zarzucić.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Test samochodów kombi 2008
Podobne: Test samochodów kombi 2008
Kombi Test 2009 - porównanie 19 aut kombi, minivan i van »
Ford zakończy produkcję modeli C-Max i Grand C-Max w czerwcu »
Ford potwierdza anulowanie modeli C-Max i Grand C-Max »
Hyundai i30 w kombi. Co na to Volkswagen Golf? »
Podobne galerie: Test samochodów kombi 2008
Renault Clio Estate - najładniejsze kombi w klasie? »
Ford C-Max na targach w Detroit 2011 »
Citroen C4 Picasso po liftingu »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Renault
Galerie zdjęć
50. Rajd Madery 2009 - fot. M. Zagórny [36]
Mercedes SLS AMG Roadster - urywa głowę z... wrażenia [79]
Newsletter