Portal V10 » Prezentacje / testy » Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
2010-09-08 - P. Mokwiński Tagi: Toyota, Toyota Auris, Hatchback
Toyota będąc jednym z największych producentów samochodów na świecie, postawiła na konserwatywny i jednocześnie bezpieczny design, który ani nie zachwyca, ani nie odpycha. Dzięki temu, miliony zadowolonych klientów na wszystkich kontynentach, mogą bez większych emocji każdego ranka wsiadać do swych samochodów. Podobnie rzecz się ma z Aurisem, którego stylistykę nieznacznie poprawił niedawny lifting.
Ten model będąc jednym z najchętniej wybieranych przez duże floty, nie wyróżnia się niczym szczególnym. Klasyczna bryła hatchback’a, zawierająca w sobie charakterystyczne elementy zarezerwowane dla japońskiego producenta, ginie w tłumie innych użytkowników dróg publicznych. Niemniej, przestylizowane zderzaki, kierunkowskazy przeniesione w obudowy lusterek, wraz z przeprojektowanymi przednimi jak i tylnymi kloszami, odmłodziły nieco sylwetkę tego ulubieńca przedstawicieli handlowych.
Nieco mniej zmian odnajdziemy wewnątrz pojazdu. Tutaj konserwatywny styl Toyoty udziela się jeszcze bardziej. Harmonijny projekt deski rozdzielczej nie zachwyca smaczkami stylistycznymi, ale legitymuje się za to wzorową ergonomią. Obsługa wszelkich urządzeń pokładowych następuje w sposób wyjątkowo intuicyjny. Dostęp do pokręteł sterujących radioodbiornikiem z możliwością odczytu formatu MP3, czy dwustrefowej klimatyzacji, nie nastręcza najmniejszych problemów.
Warto także zwrócić uwagę na poliftingową kierownicą, której wieniec spłaszczono u dołu. Pewnie leży ona w rękach, natomiast dzięki zlokalizowanym na sobie przyciskach, pozwala bez odrywania wzorku od drogi, zmieniać tryby komputera pokładowego, oraz ulubione stacje radiowe. Jakość zastosowanych materiałów, choć miejscami zbyt twarda, pozostawia dobre wrażenie na podróżujących.
Zobacz także: Toyota Auris po liftingu - galeria »Równie korzystnie wypada kwestia przestronności wnętrza. Auris zachowując rozstaw osi na poziomie 260 centymetrów, wygodnie pomieści cztery dorosłe osoby. Przednie fotele o przyzwoitym wyprofilowaniu, zapewnią odpowiedni komfort nawet w dłuższych podróżach, zaś pasażerowie kanapy też nie powinni przesadnie narzekać. Za ich plecami wygospodarowano 354 litry przestrzeni bagażowej, które po rozłożeniu oparcia, wzrosną do 777 litrów, umożliwiając tym samym przewiezienie większych gabarytowo przedmiotów.A jak Toyota sprawdza się w codziennej eksploatacji? No coż, pod maską testowanego egzemplarza umieszczono skromny silnik wysokoprężny o pojemności 1,4 litra, wspomagany dodatkowo niewielką turbosprężarką. Generuje on 90 KM i 205 Nm momentu obrotowego dostępnych w przedziale 1800-3000 obr./min.
Zobacz także: Toyota Auris Hybrid - galeria »W praktyce ów zestaw zapewnia co najwyżej przeciętną dynamikę. Aby Japończyk posłusznie wykonywał polecenia kierowcy, należy wskazówkę obrotomierza utrzymywać powyżej wartości 2 tysięcy. Wówczas wyprzedzanie, czy sprawne włączanie się do ruchu, nie powinno wywoływać stresujących sytuacji. Należy jednak uważać przy wyższych prędkościach autostradowych. Niewielka jednostka napędowa wymaga nieco cierpliwości, co podczas planowania manewru wymijania wolniejszych pojazdów, daje się mocno we znaki.Nadrabia za to stabilnością prowadzenia i poczuciem bezpieczeństwa. Poprzez zastosowanie klasycznego układu opartego o kolumny MacPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu, nie straszne jej drogi o różnej jakości nawierzchni i głębokie koleiny. Auto sprawia wrażenie przewidywalnego i takie jest w rzeczywistości. Wszelkie ryzykowne i nagłe zmiany kierunku jazdy, nie wytrącają przesadnie samochodu z równowagi, natomiast w sytuacjach ekstremalnych do akcji wkroczy skuteczny system stabilizacji toru jazdy, gwarantując bezpieczny powrót na obrany wcześniej pas.Wiele dobrego można też powiedzieć o elektrycznie wspomaganym układzie kierowniczym. Dzięki właściwemu przełożeniu, przekazuje kierowcy sporo informacji o aktualnym położeniu kół, pozwalając szybciej pokonywać ciasne zakręty. Wespół z odpowiednio zestrojonym zawieszeniem, Auris nie boi się użytkowników o ciężkich nogach. Szkoda tylko, że charakter jednostki napędowej, nie zachęca do dynamicznej jazdy.Z drugiej jednak strony, kompakt z Kraju Kwitnącej Wiśni zadowoli nawet największych malkontentów średnimi wynikami spalania. W mieście, wyświetlacz komputera pokładowego nie powinien przekroczyć 6,5 litra, natomiast w trasie może zejść nawet poniżej 5. I to bez większych wyrzeczeń.Nie powinniśmy rozczarować się także w salonie japońskiego producenta. Model z prezentowanym silnikiem Diesla w wersji Terra z klimatyzacją manualną, elektrycznie regulowanymi szybami, centralnym zamkiem i skórzanym poszyciem kierownicy i mieszka zmiany biegów, uszczupli nasz portfel o 63 700 złotych. Ponadto w standardzie otrzymamy przyzwoity komfort podróżowania po polskich drogach, bardzo ekonomiczną, choć niezbyt dynamiczną jednostkę napędową, a także przestronne i funkcjonalne zarazem wnętrze.Podstawowe dane techniczne:
Toyota Auris 1,4 D-4D
Silnik: 1364 cm3
Moc: 90 KM przy 3800 obr./min
Moment obrotowy: 205 Nm w przedziale 1800-3000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4245/1760/1515 mm
Rozstaw osi: 2600 mm
Masa własna: 1260 kg
Średnia emisja CO2: 124 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 11,9 sekundy
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 5,6 (6,3 w teście)
Trasa: 4,2 (5,3 w teście)
Cykl mieszany: 4,7 (5,8 w teście)
Tekst i zdjęcia: Piotr Mokwiński
Zobacz także: Toyota Auris po liftingu - galeria »
Zobacz także: Toyota Auris Hybrid - galeria »
Toyota Auris 1,4 D-4D
Silnik: 1364 cm3
Moc: 90 KM przy 3800 obr./min
Moment obrotowy: 205 Nm w przedziale 1800-3000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4245/1760/1515 mm
Rozstaw osi: 2600 mm
Masa własna: 1260 kg
Średnia emisja CO2: 124 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 11,9 sekundy
Prędkość maksymalna: 175 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 5,6 (6,3 w teście)
Trasa: 4,2 (5,3 w teście)
Cykl mieszany: 4,7 (5,8 w teście)
Tekst i zdjęcia: Piotr Mokwiński
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
10
Komentarze do:
Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
Prix 2010-09-08 21:17
Belka skrętna z tyłu to na obecne czasy nie przystoi już. Oś wielowahaczowa to już standard nie tylko w najlepiej sprzedającym się Golfie, ale choćby w takim cee'd.
Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
Toolbox 2010-09-09 06:54
Nawet po liftingu nie wyeliminowany największych wad Aurisa tzn. słabego wyciszenia kabiny (hałas powyżej 120 km/h jest nieznośny) i słabych materiałów wykończeniowych wnętrza. Do tego auta nie można kupić z żadnym dynamiczniejszym silnikiem. Jednostka 1,6 o mocy 124 KM to wyjący muł bez jakichkolwiek osiągów. Podstawowy VW Golf VI z jednostką 1,4 122 KM daje Aurisowi popalić w każdej dziedzinie a kosztuje tyle samo
Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
ARON 2010-09-09 22:52
Co mnie w Toyocie ostatnimi czasy zadziwia, to ceny - niby normalna marka, a tak samo jak jakiś zwykły VW na markę premium chyba chce się lansować...
Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
Toolbox 2010-09-15 07:22
VW ma przynajmniej wnetrza z materiałów stosowanych w autach o segment jakościowo wyzszych (np. Golf czy Polo - materiały jak w Audi)
Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
ARON 2010-09-16 19:58
Golf i Polo materiały z Audi - kto Ci tych bajek nawciskał, marketingowcy z VW - siedziałeś w nowym Audi i VW, czy tylko z obrazków wnioskujesz, bo nie mogę uwierzyć w to, co piszesz! No chyba, że Audi schodzi na psy, to OK, nie neguję, nie zaprzeczam...
Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
pi 2012-11-24 23:25
Audi wypas! VW zwykła zwykłość,nic szczególnego!Toyota wypas w mniejszym stopniu co Audi,lecz VW zostawia daleko z tyłu i myślę że każdy to widzi!
Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
Pawlito 2014-05-04 20:44
Wielka Lipa Toyota Auris . Właśnie pozbyłem się tego auta miało nie tracić na wartości i być łatwe w sprzedaży po 3 latach użytkowania rocznego auta uważam , że to bujda .Toyota miała 70 tyś km przebiegu po 35 tyś do roboty hamulce tylnie ( zatarły się zaciski ) , plastiki kokpitu skrzypiały okrutnie podobno dlatego , że był montowany alarm , kolega nie miał alarmu i było to samo . Zawieszenie mało komfortowe , wyposażenie jak na Auto z 2009 mega ubogie .Nigdy więcej Toyoty . Tak naprawdę Toyota to jest Lexus oraz Land Cruiser ale to są b. drogie auta i dobre . Auris nie wyróżnia się niczym poza ceną na tle innych kompaktów .Silnik 1.4D4D nadaje się dla schorowanego anemika .
Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
uśmiechnięta 2014-05-12 12:36
Czy ktoś jest szczęśliwym posiadaczem Toyoty Auris z silnikiem Valvematic 130 Benzyna 6 M/T? jak to autko sprawdza się na jeździe poza miastem? Nie ukrywam ze dużo jeżdżę po naszym pięknym kraju i moc silnika w tym przypadku gra dużą role. Czy to auto w sam raz pasuje dla kobiety wożącej swoja rodzinkę?
Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
Janosik 2014-07-29 19:13
Nie wiem skąd autor tego artykułu wziął info o jakiejś belce skrętnej. Toyota Auris w opisywanym modelu ma niezależne zawieszenie na dwóch osiach za pomocą 4 ( czterech ) kolumn McPersona.Bardzo ładne autko po tym lifcie się zrobiło.Ponieważ te 90 kucy można nawet o 20 podnieść delikatnym tuningiem i wydaje mi się ,że będzie brana pod uwagę.
Podobne: Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
Toyota Auris po face-liftingu - oficjalna premiera w Polsce »
Toyota Auris Hybrid - zestaw oficjalnych informacji i zdjęć »
Toyota Auris po liftingu - model 2010 debiutuje w Poznaniu »
Toyota Auris po liftingu - pakiet zdjęć z europejskiej prezentacji »
Podobne galerie: Toyota Auris 1.4 D-4D - do bólu poprawna - nasz test
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Toyota
Galerie zdjęć
Newsletter