Portal V10 » Aktualności » Toyota Auris - Bologna Motor Show
Toyota Auris - Bologna Motor Show
2007-01-12 - K. Lewandowski Tagi:
Toyota Auris zadebiutowała podczas Bologna Motor Show we Włoszech. Nowy rodzinny hatchback segmentu C jest teraz jeszcze bardziej dynamiczny, przestronny i co najważniejsze bezpieczny.
Model Auris zbudowano w oparciu o zupełnie nową platformę, która jest znacznie większa niż ta, zastosowana w Corolli. Duży nacisk położono na redukcję szumów i hałasów wewnątrz kabiny pasażerskiej, dzięki czemu Auris jest jednym z najcichszych samochodów w klasie. W przednim zawieszeniu nowej Toyoty zastosowano kolumny MacPhersona w układzie L, a z tyłu belkę skrętną. W wersji wyposażonej w silnik D-4D 180 w tylnym zawieszeniu znajdą się podwójne wahacze poprzeczne oraz stabilizator, natomiast elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS) będzie standardem we wszystkich modelach. Innowacją we wnętrzu pojazdu jest konstrukcja konsoli centralnej, która umożliwia umieszczenie dźwigni zmiany biegów bliżej kierowcy oraz zintegrowanie hamulca ręcznego z konsolą. W modelu Auris zastosowano również system EasyFlat, który pozwala na złożenie oparć tylnej kanapy jednym ruchem i uzyskanie płaskiej przestrzeni ładunkowej. Całkowita pojemność bagażnika wynosi 354 litry, a łączna pojemność 10 schowków we wnętrzu pojazdu wynosi 32 litry.
Większe wymiary nadwozia pozwalają na uzyskanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej zarówno dla pasażerów siedzących z przodu, jak i z tyłu.
Struktura nadwozia MICS (Minimum Intrusion Cabin System) Toyoty Auris pozwala na rozproszenie energii uderzania z dala od przedziału pasażerskiego. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa również aż dziewięć poduszek powietrznych - w tym poduszka chroniąca kolana kierowcy - układ ABS z EBD i asystentem hamowania BA. Bogatsze wersje wyposażeniowe będą dodatkowo posiadały system stabilizacji pojazdu VSC oraz kontrolę trakcji TRC.Do napędu Toyoty Auris posłużą dwa silniki benzynowe i trzy silniki wysokoprężne o mocach od 89KM (90KM DIN) w silniku 1.4 D-4D 90 do 175KM (177KM DIN) w jednostce 2.2 D-4D 180.
Model Auris zbudowano w oparciu o zupełnie nową platformę, która jest znacznie większa niż ta, zastosowana w Corolli. Duży nacisk położono na redukcję szumów i hałasów wewnątrz kabiny pasażerskiej, dzięki czemu Auris jest jednym z najcichszych samochodów w klasie. W przednim zawieszeniu nowej Toyoty zastosowano kolumny MacPhersona w układzie L, a z tyłu belkę skrętną. W wersji wyposażonej w silnik D-4D 180 w tylnym zawieszeniu znajdą się podwójne wahacze poprzeczne oraz stabilizator, natomiast elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS) będzie standardem we wszystkich modelach. Innowacją we wnętrzu pojazdu jest konstrukcja konsoli centralnej, która umożliwia umieszczenie dźwigni zmiany biegów bliżej kierowcy oraz zintegrowanie hamulca ręcznego z konsolą. W modelu Auris zastosowano również system EasyFlat, który pozwala na złożenie oparć tylnej kanapy jednym ruchem i uzyskanie płaskiej przestrzeni ładunkowej. Całkowita pojemność bagażnika wynosi 354 litry, a łączna pojemność 10 schowków we wnętrzu pojazdu wynosi 32 litry.
Większe wymiary nadwozia pozwalają na uzyskanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej zarówno dla pasażerów siedzących z przodu, jak i z tyłu.
źródło: Toyota Motor Poland
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Toyota Auris - Bologna Motor Show
Galerie zdjęć
Newsletter