Portal V10 » Prezentacje / testy » Toyota Avensis test - konserwatywny Japoniec
Toyota Avensis test - konserwatywny Japoniec
2008-07-11 - Piotr Mokwiński Tagi: Toyota, Toyota Avensis, Sedan
Obecna już od dobrych 5 lat na rynku Toyota Avensis II generacji, zdążyła się na stałe wkomponować w świat managerów i przedstawicieli handlowych wyższego szczebla. Zaprojektowana w bardzo konserwatywnym stylu, nie wyróżnia się niczym szczególnym, dzięki czemu jest tak popularna w kręgach europejskiej klienteli. Delikatny retusz nadwozia, przyniósł pozytywne rezultaty, przez co sylwetce ubyło lat i wciąż stanowi łakomy kąsek dla poszukujących solidnego auta nie rzucającego się zbytnio w oczy.
Designem nie powala, jednak z pewnością należy do atrakcyjnych przedstawicieli średniego segmentu. Charakterystyczne, nieznacznie zaokrąglone linie nadwozia wraz z licznymi kanciastymi kształtami ujmują prostotą, jednocześnie łącząc synonimy dynamicznego oraz statecznego rodzinnego wehikułu. Avensis może się podobać zwłaszcza konserwatywnej grupie konsumentów, czego dowodem są imponujące wyniki sprzedaży w ostatnich latach. Masywne kombi, dzięki klasycznej bryle wykazuję się niezwykle imponującą ładownością. Przestrzeń bagażowa przy zachowaniu miejsca dla pięciu pasażerów wynosi 520 litrów, jednak po złożeniu tylnej kanapy automatycznie wzrasta do 1500 litrów, co jest jednym z najlepszych wyników w tej klasie. Do tego regularne kształty bagażnika i w miarę niski próg załadunkowy pozwalają na wiele. Jednak czy są to najistotniejsze atrybuty prestiżowej limuzyny? Prawdziwą wygodę i funkcjonalność odnajdziemy w przedziale pasażerskim. Przednie fotele zapewniają bardzo przyzwoity komfort podróżowania. Optymalny profil i regulacja w kilku płaszczyznach pozwalają w łatwy sposób dopasować pozycję do własnych, indywidualnych preferencji. Jedynie nieco za krótkie siedzisko może powodować delikatny dyskomfort w dalszych trasach. Również nie zabraknie nikomu miejsca na tylnej kanapie. Może nie jest go, aż tak dużo jak w Passacie B5, jednak delikatnie pochylone oparcie i wystarczająca przestrzeń na nogi w zupełności zadowoli użytkowników Toyoty.Podstawowe dane techniczne:
Silnik: 2.2 D4D 177 KM przy przy 3600 obr/min i 400 Nm w przedziale 2000- 2600 obr/min
Liczba i układ cylindrów: 4, rzędowy
Zawieszenie przednie: kolumny McPhersona
Zawieszenie tylne: podwójny wahacz
Współczynnik oporu powietrza (Cx): 0,29
Masy i wymiary:
Masa własna: 1490 kg
Masa całkowita pojazdu: 1970 kg
Pojemność bagażnika: 520/1500 litrów
Długość: 4715 mm
Szerokość: 1760 mm
Wysokość: 1525 mm
Rozstaw osi: 2700mm
Osiągi:0-100 km/h: 8,6 sekundy
Prędkość maksymalna: 220 km/h
Spalanie średnie w teście w cyklu mieszanym: 7,6 litra
Tekst: Piotr Mokwiński
Zdjęcia: Mikołaj Urbański
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Toyota Avensis test - konserwatywny Japoniec
Podobne: Toyota Avensis test - konserwatywny Japoniec
To koniec Toyoty Avensis? »
Toyota Avensis BTCC, czyli rodzinny sedan w wersji wyścigowej »
Nowa Toyota Avensis - dobra inwestycja kapitału - nasz test »
Nowa Toyota Avensis - polska premiera »
Podobne galerie: Toyota Avensis test - konserwatywny Japoniec
Toyota Corolla Sedan - debiut najnowszej generacji »
Toyota Avensis w nowej serii zdjęć »
Toyota Avensis w odświeżonym wydaniu »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Toyota
Newsletter
Galerie zdjęć