Portal V10 » Aktualności » Toyota Aygo jako lekki, 100-konny hot-hatch?
Toyota Aygo jako lekki, 100-konny hot-hatch?
2010-08-10 - K. Spychalski Tagi: Toyota, Toyota Aygo, Hatchback
Ostatnimi czasy z obozu Toyoty docierają informacje na temat różnego rodzaju samochodów sportowych. Czy w tej gamie pojawi się mały hot-hatch?
Hiromu Naruse był znanym i zasłużonym kierowcą testowym Toyoty, a także szefem firmy tuningowej Gazoo Racing House. Niestety, w czerwcu tego roku zginął w tragicznym wypadku nieopodal toru Nurburgring w trakcie testów Lexusa LFA w nowej wersji. Po tym smutnym incydencie prezes Toyoty, Akio Toyoda stwierdził, iż "jego firma będzie kontynuowała pracę Naruse". O jaką pracę chodzi? Około 7 miesięcy temu na wystawie w Tokyo firma Gazoo pokazała kilka koncepcyjnych samochodów sportowych. Jednym z nich była szalona wersja Toyoty Aygo z napędem na tył (widoczna na zdjęciach). W oparciu o słowa Toyody i charakter ostatnich prac Naruse, dziennikarze portalu Motortrend.com wysnuli teorię, według której Toyota pracuje nad małym, relatywnie tanim pojazdem sportowym z tylnym napędem. Samochód, jeśli powstanie, nie będzie jedynie "gorącą" odmianą Aygo, ale nową konstrukcją opartą o jej kształt (konkurencja dla Hondy CR-Z?). Samochód nie może kosztować więcej niż 15 tys. dolarów tak więc Toyota będzie zapewne korzystała z już dostępnych mechanizmów.
Plotki docierające z obozu Toyoty sugerują wykorzystanie podzespołów Daihatsu: silnika 1,5 o mocy 100 KM i rozwiązania przeniesienia napędu. 100 koni może nie brzmi imponująco, ale warto zwrócić uwagę, że samochód oparty o konstrukcję Aygo byłby bardzo lekki.
Sugeruje się, że jeśli projekt otrzyma zielone światło, to będzie produkowany w Osace na linii montażowej Daihatsu Copen, a do sprzedaży trafi jeszcze przed gorąco oczekiwanym modelem FT-86.
Hiromu Naruse był znanym i zasłużonym kierowcą testowym Toyoty, a także szefem firmy tuningowej Gazoo Racing House. Niestety, w czerwcu tego roku zginął w tragicznym wypadku nieopodal toru Nurburgring w trakcie testów Lexusa LFA w nowej wersji. Po tym smutnym incydencie prezes Toyoty, Akio Toyoda stwierdził, iż "jego firma będzie kontynuowała pracę Naruse". O jaką pracę chodzi? Około 7 miesięcy temu na wystawie w Tokyo firma Gazoo pokazała kilka koncepcyjnych samochodów sportowych. Jednym z nich była szalona wersja Toyoty Aygo z napędem na tył (widoczna na zdjęciach). W oparciu o słowa Toyody i charakter ostatnich prac Naruse, dziennikarze portalu Motortrend.com wysnuli teorię, według której Toyota pracuje nad małym, relatywnie tanim pojazdem sportowym z tylnym napędem. Samochód, jeśli powstanie, nie będzie jedynie "gorącą" odmianą Aygo, ale nową konstrukcją opartą o jej kształt (konkurencja dla Hondy CR-Z?). Samochód nie może kosztować więcej niż 15 tys. dolarów tak więc Toyota będzie zapewne korzystała z już dostępnych mechanizmów.
Sugeruje się, że jeśli projekt otrzyma zielone światło, to będzie produkowany w Osace na linii montażowej Daihatsu Copen, a do sprzedaży trafi jeszcze przed gorąco oczekiwanym modelem FT-86.
źródło: Motor Trend; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Toyota Aygo jako lekki, 100-konny hot-hatch?
Podobne: Toyota Aygo jako lekki, 100-konny hot-hatch?
Ulubiony samochód Stiga? Bugatti Veyron? Nie, Toyota Aygo! »
Toyota iQ i Aygo ze zmodernizowanym wnętrzem - debiut w Paryżu »
Toyota Aygo Black - nowa wersja dla najbardziej wymagających »
Toyota Aygo 2009 - nowe wersje Blue i Black trafiły do brytyjskiej oferty »
Podobne galerie: Toyota Aygo jako lekki, 100-konny hot-hatch?
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Toyota
Newsletter
Galerie zdjęć