Portal V10  »  Aktualności  »  Toyota FT-86 jako 4-drzwiowy sedan o linii coupe?
Toyota FT-86 4d - wizualizacja

Toyota FT-86 jako 4-drzwiowy sedan o linii coupe?

2010-09-06 - K. Spychalski     Tagi: Toyota, Coupe, Sedan, Toyota FT-86
Projekt FT-86, który Toyota buduje w kooperacji z Subaru, być może doczeka się 4-drzwiowej wersji.
Toyota FT-86 Concept
FT-86 to jeden z częściej dyskutowanych projektów Toyoty. Samochód powstający przy współudziale Subaru miał początkowo być relatywnie tanim pojazdem sportowym, którego aktualnie brakuje w gamie japońskiego producenta. Tymczasem nieznane źródła z Japonii podają, iż FT-86 być może otrzyma więcej niż jedną parę drzwi. Z ekonomicznego punktu widzenia, opcja taka pozwoliłaby na rozszerzenie grona odbiorców, chociaż z drugiej strony zmieniałaby charakter całego pojazdu. Jeśli dodamy do tego inne plotki mówiące o przeszczepieniu 3,6-litrowego silnika z Subaru Outbacka, to cała sytuacja całkowicie się zmienia.
Tanie auto sportowe staje się 4-drzwiową limuzyną, reprezentującą niższą półkę klasy premium. Czy to się opłaca Toyocie (Lexusowi) i Subaru? Obydwie firmy posiadają przecież podobne modele w swojej gamie.



źródło: WorldCarFans; informacja: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Toyota FT-86 jako 4-drzwiowy sedan o linii coupe?

Toyota FT-86 jako 4-drzwiowy sedan o linii coupe?
Toolbox 2010-09-07 06:24
To byłby niemal tani konkurent dla Porsche Panamery czy Audi A7. Szkoda tylko że Toyota nie jest w stanie sama zaprojektować i zbudować tego samochodu. Nawet silnik i przeniesienie napędu a więc kluczowe elementy auta musi kupować. Japończycy strasznie się opuścili w kwestii silników w stosunku do europy. Taki VW czy Fiat mają supernowoczesne jednostki a Toyota?
Toyota FT-86 jako 4-drzwiowy sedan o linii coupe?
matuff 2010-09-07 21:58
A na co komu supernowoczesne jednostki, sportowe samochody to nie fury dla zielonych... tu liczą się sprawdzone rozwiązania, spasowanie oraz przede wszystkim charakterystyka i wytrzymałość. Taki był między innymi 1JZ. Należy zauważyć, iż większość tych "wielkich" silników Toyoty była opracowana razem z Yamahą, więc to, że Subaru robi silnik dla FT-86 nie jest jakaś rewolucją. W LFA też siedzi silnik Yamahy któremu nie można nic zarzucić, a na pewno nie stwierdziłbym, iż Japończycy zostają w tyle. Toyota jest leniwa, fakt, ale to nie znaczy, że reszta Japońskich producentów to również lenie.
ARON
Toyota FT-86 jako 4-drzwiowy sedan o linii coupe?
ARON 2010-09-07 22:31
Supernowoczesne może i tak, ale czy też tak wytrzymałe jak Toyoty (że nie wspomnę już o starych modelach)? Zwłaszcza kłopotliwe diesle...? Coś supernowoczesnego nie zawsze idzie w parze z niezawodnością, która w autach jest istotniejszym czynnikiem. Większość producentów w pogoni za tą Twoją nowoczesnością stałą się niewolnikiem własnych rozwiązań, przez co serwisy mają pełno roboty! Wiele ludzi niekumatych nabija się z większości amerykańskich aut, że są prymitywne, ale za to miliony kilometrów bezproblemowo wyciągają, a te supernowinki nasze po 1/4 tego dystansu zaczynają się rozsypywać - to tylko jeden z przykładów, które można mnożyć...
Toyota FT-86 jako 4-drzwiowy sedan o linii coupe?
martom 2010-09-25 21:16
Drogi Aronie, a skąd tyś wziął informację, że diesle Subaru są kłopotliwe. Oj chyba coś pomyliłeś. To świetny silnik, doskonale wchodzący na obroty, a do tego bardzo oszczędny. Ma to swoje uzasadnienie w konstrukcji tego silnika. Subaraki nim napędzane palą tyle co porównywalne auta, ale z napędem na jedną oś. Jeździłem Legcy z takim silnikiem przez rok czasu i ani razu mnie nie zawiódł. Palił tyle co uwielbiany przez co poniektórych Passat z napędem na przód, a nikt mnie nie przekona, że przedni napęd jest bezpieczniejszy od stałego napędu na wszystkie koła. Pięć litrów przy normalnej, dynamicznej jeździe na trasie, normalnie wyprzedzając było standardem.
ARON
Toyota FT-86 jako 4-drzwiowy sedan o linii coupe?
ARON 2010-09-26 00:24
A gdzie ja napisałem, że boxer-diesel jest nie OK? Raz w innym temacie wspomniałem, że jest kłopot z tymi wersjami silnikowymi, ale przez za słabe sprzęgło (był o tym reportaż na TVN Turbo, w którym Subaru Polska ustosunkowało się do problemu), a nie silnik, więc wybacz, ale nie rozumiem Twego zapytania, tym bardziej w tym kontekście? Ponadto zaleta Subaru jest powszechny AWD, gdyż osobiście uważam, że FWD to zmora większości tutejszych aut...