Portal V10 » Aktualności » Toyota GT86 po zmianach. Co nowego?
Toyota przedstawiła zmodernizowaną wersję sportowego modelu GT86, w którym wprowadzono liczne udoskonalenia poprawiające osiągi, własności jezdne, aerodynamikę i funkcjonalność. Odświeżono również wygląd zewnętrzny nadwozia.
Produkowane od 2012 roku sportowe coupé zmodernizowano przede wszystkim w oparciu o doświadczenia zebrane podczas startów tego modelu w wyścigach 24 Hours of Nürburgring. W wersji z manualną skrzynią biegów zoptymalizowano kolektory dolotowy i wylotowy dwulitrowego silnika przeciwsobnego FA-20, uzyskując moc 152 kW (207 PS) przy 7000 obr./min i moment obrotowy 212 Nm przy 6400-6800 obr./min, przy czym rozszerzono zakres obrotów momentu maksymalnego i zwiększono moment dostępny przy niskich obrotach. Ulepszenie zawieszenia oraz zwiększenie sztywności nadwozia dzięki większej liczbie zgrzewów w słupkach tylnych pozwoliło poprawić sterowność oraz komfort jazdy. Precyzję prowadzenia dodatkowo zwiększono stosując kierownicę o średnicy 362 mm - najmniejszej w samochodach Toyoty.
Wprowadzając zmiany poprawiające aerodynamikę nadwozia, odświeżono również jego stylistykę - obniżono przód pojazdu i poszerzono grill, co w połączeniu nowymi, 17-calowymi felgami nadało autu bardziej zwinny i dynamiczny charakter. Jako standardowe wyposażenie wprowadzono nowe, oparte na diodach LED reflektory, światła przeciwmgielne i tylne lampy zespolone.W odnowionym wnętrzu zastosowano nowy zestaw wskaźników o zwiększonej czytelności oraz wielofunkcyjny, kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 4,2 cala.
Zmodernizowana wersja GT86 trafi do sprzedaży w Japonii 1 sierpnia.
Produkowane od 2012 roku sportowe coupé zmodernizowano przede wszystkim w oparciu o doświadczenia zebrane podczas startów tego modelu w wyścigach 24 Hours of Nürburgring. W wersji z manualną skrzynią biegów zoptymalizowano kolektory dolotowy i wylotowy dwulitrowego silnika przeciwsobnego FA-20, uzyskując moc 152 kW (207 PS) przy 7000 obr./min i moment obrotowy 212 Nm przy 6400-6800 obr./min, przy czym rozszerzono zakres obrotów momentu maksymalnego i zwiększono moment dostępny przy niskich obrotach. Ulepszenie zawieszenia oraz zwiększenie sztywności nadwozia dzięki większej liczbie zgrzewów w słupkach tylnych pozwoliło poprawić sterowność oraz komfort jazdy. Precyzję prowadzenia dodatkowo zwiększono stosując kierownicę o średnicy 362 mm - najmniejszej w samochodach Toyoty.
Zmodernizowana wersja GT86 trafi do sprzedaży w Japonii 1 sierpnia.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Toyota GT86 po zmianach. Co nowego?
Podobne: Toyota GT86 po zmianach. Co nowego?
Toyota GT86 Black Limited - specjalna edycja inspirowana klasycznym AE86 »
Toyota GR86 i Subaru Sibling zastąpią modele GT86 i BRZ? »
Toyota i Subaru zacieśniają współpracę. Nowa generacja GT86 i BRZ potwierdzona »
Toyota 86 Hakone Edition - kolejna ciekawa wersja nie dla Europy »
Podobne galerie: Toyota GT86 po zmianach. Co nowego?
Toyota GT86 - trzy egzemplarze w wersji Le Mans Heritage »
Toyota GT86 w odświeżonym wydaniu »
Toyota GT86 w historycznych barwach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Toyota
Newsletter
Galerie zdjęć