Portal V10 » Aktualności » Toyota na Tokio Motor Show
Toyota na Tokio Motor Show
2007-10-18 - K. Lewandowski Tagi:
Podczas tegorocznych 40-tych już targów w Tokio (Tokio Motor Show 26.10.2007-11.11.2007) Toyota tradycyjnie już przedstawi szeroką paletę modeli dostępnych na japońskim rynku. Wśród nich możemy odnaleźć kilka bardzo ciekawych aut koncepcyjnych.
Rodzina koncepcyjnych pojazdów miejskich obejmuje aż 4 samochody. Odnajdziemy tu zarówno „personalne” pojazdy na ekstremalnie ciasne uliczki dla osób podróżujących bez większego bagażu („ruchomy fotel” - iReal), klasyczne mini-samochody miejskie z dwoma rzędami siedzeń (pokazywany już w Europie, kompaktowy na zewnątrz i przestronny wewnątrz miejski samochód klasy premium IQ Concept oraz emanujące japońskim młodzieżowym designem i nową formułą funkcjonalności wnętrza RiN oraz Hi-CT) i-REAL - kolejne rozwiniecie „spersonalizowanego” pojazdu (poprzednie wcielenia oglądaliśmy podczas poprzednich salonów - i-unit i i-swing). Podobnie jak u poprzedników, szerokość rozstawu osi warunkująca zmiany w pionizacji i pozycji fotela, ulega zmianie wraz ze zmianami prędkości (podczas manewrowania tym trójkołowcem na parkingu siedzimy wysoko, podczas szybszej jazdy ulicznej środek ciężkości obniża się). Hi-CT - młodzieżowy (mocno japoński) styl design umieszczono na klasycznej płycie podłogowej (długość 3,3 metra). Za napęd tego auta posłuży hybrydowy system plug-in (możliwość doładowania akumulatora z zewnętrznego źródła) gwarantujący bardzo duży zasięg przy dobrych osiągach i ekstremalnie niskiej emisji spalin do atmosfery.
RiN - ma połączyć wysoki komfort podróżowania (wygodna pionowa pozycja w nowej generacji „inteligentnych”, podgrzewanych fotelach, nowy system klimatyzacji wnętrza, chroniące przed promieniowaniem ultrafioletowym zielone szyby) z nowoczesnym i „proekologicznym” stylem.
Uwagę na stoisku Toyoty z pewnością będą także przykuwać: FT-MV (nowe spojrzenie na styl i funkcjonalność rodzinnych vanów kreujące nową jakość podróżowania dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń), CROWN HV Concept (wizja luksusowych limuzyn przyszłości z drugą generacją napędu hybrydowego) oraz, także znany z europejskich salonów FT-HS (być może tak będzie wyglądać następca legendarnej Supry).1/X - to dalsze rozwinięcie koncepcyjnej wizji samochodu hybrydowego przyszłości (prototypowego X Toyota pokazała w tym roku w Genewie). Dzięki ultralekkiej konstrukcji (waga 420 kg przy bardzo sztywnej konstrukcji nadwozia) oraz nowemu rozwiązaniu napędu hybrydowego (system ładowany z zewnątrz - plug-in) samochód uzyska znaczny zasięg przy zachowaniu bardzo niskiej emisji spalin.Wszystkich którzy odwiedzą tegoroczne targi w Tokio zapraszamy na konferencje prasowe Toyoty (godz. 10:50) i Lexusa (godz. 11:10), które odbędą się podczas pierwszego dnia prasowego (24 października). Toyotę Motor Poland reprezentować będą: Robert Mularczyk oraz Jarosław Bąk.
Toyota jest wiodącą marką na rynku japońskim. W 2005 roku zanotowała wyniki na poziomie 1 713 000 sprzedanych aut. Pod względem wielkości był to drugi na świecie rezultat firmy (pierwsze miejsce zanotowało USA - 2 260 000 sztuk).
Rodzina koncepcyjnych pojazdów miejskich obejmuje aż 4 samochody. Odnajdziemy tu zarówno „personalne” pojazdy na ekstremalnie ciasne uliczki dla osób podróżujących bez większego bagażu („ruchomy fotel” - iReal), klasyczne mini-samochody miejskie z dwoma rzędami siedzeń (pokazywany już w Europie, kompaktowy na zewnątrz i przestronny wewnątrz miejski samochód klasy premium IQ Concept oraz emanujące japońskim młodzieżowym designem i nową formułą funkcjonalności wnętrza RiN oraz Hi-CT) i-REAL - kolejne rozwiniecie „spersonalizowanego” pojazdu (poprzednie wcielenia oglądaliśmy podczas poprzednich salonów - i-unit i i-swing). Podobnie jak u poprzedników, szerokość rozstawu osi warunkująca zmiany w pionizacji i pozycji fotela, ulega zmianie wraz ze zmianami prędkości (podczas manewrowania tym trójkołowcem na parkingu siedzimy wysoko, podczas szybszej jazdy ulicznej środek ciężkości obniża się). Hi-CT - młodzieżowy (mocno japoński) styl design umieszczono na klasycznej płycie podłogowej (długość 3,3 metra). Za napęd tego auta posłuży hybrydowy system plug-in (możliwość doładowania akumulatora z zewnętrznego źródła) gwarantujący bardzo duży zasięg przy dobrych osiągach i ekstremalnie niskiej emisji spalin do atmosfery.
Uwagę na stoisku Toyoty z pewnością będą także przykuwać: FT-MV (nowe spojrzenie na styl i funkcjonalność rodzinnych vanów kreujące nową jakość podróżowania dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń), CROWN HV Concept (wizja luksusowych limuzyn przyszłości z drugą generacją napędu hybrydowego) oraz, także znany z europejskich salonów FT-HS (być może tak będzie wyglądać następca legendarnej Supry).1/X - to dalsze rozwinięcie koncepcyjnej wizji samochodu hybrydowego przyszłości (prototypowego X Toyota pokazała w tym roku w Genewie). Dzięki ultralekkiej konstrukcji (waga 420 kg przy bardzo sztywnej konstrukcji nadwozia) oraz nowemu rozwiązaniu napędu hybrydowego (system ładowany z zewnątrz - plug-in) samochód uzyska znaczny zasięg przy zachowaniu bardzo niskiej emisji spalin.Wszystkich którzy odwiedzą tegoroczne targi w Tokio zapraszamy na konferencje prasowe Toyoty (godz. 10:50) i Lexusa (godz. 11:10), które odbędą się podczas pierwszego dnia prasowego (24 października). Toyotę Motor Poland reprezentować będą: Robert Mularczyk oraz Jarosław Bąk.
Toyota jest wiodącą marką na rynku japońskim. W 2005 roku zanotowała wyniki na poziomie 1 713 000 sprzedanych aut. Pod względem wielkości był to drugi na świecie rezultat firmy (pierwsze miejsce zanotowało USA - 2 260 000 sztuk).
źródło: Toyota Motor Poland
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Toyota na Tokio Motor Show
Galerie zdjęć
Newsletter